IRON MAN 2
(Βαθμολογία Armageddon: 2.5/5)
ANT1 21.00
Περιπέτεια, 2010 (Έγχρ.), 125'
Αμερικανική ταινία του Τζον Φαβρό, με τους Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Γκουίνεθ Πάλτροου, Μίκι Ρουρκ.
Πολύ κατώτερη συνέχεια της αναπάντεχα cool, έξυπνης και αποστασιοποιημένης από τα πολλά μπλοκμπάστερ τερτίπια πρώτης ταινίας, το «Iron Man 2» επαναπαύεται στις δάφνες της προδιαγεγραμμένης επιτυχίας και προχωρά στα σίγουρα. Ταυτόχρονα στα εύκολα και τα βαρετά. Το ειρωνικό χιούμορ που τύλιγε τις παραξενιές του Τόνι Σταρκ έχει αντικατασταθεί από μια κωμική νευρικότητα, ελάχιστα αποτελεσματική και καθόλου αστεία. Επιπλέον ο ένας κακός της υπόθεσης –ο Ρώσος Ιβάν Βάνκο/Μίκι Ρουρκ, ο οποίος γνωρίζει την τεχνολογία των επιχειρήσεων Σταρκ και τη χρησιμοποιεί για εκδίκηση απέναντι στον Αμερικανό υπερόπτη– είναι απόλυτα γραφικός, ενώ ο άλλος –ο αντίπαλος κατασκευαστής όπλων Τζάστιν Χάμερ/Σαμ Ρόκγουελ– σκέτη καρικατούρα.
Πολύ κατώτερη συνέχεια της αναπάντεχα cool, έξυπνης και αποστασιοποιημένης από τα πολλά μπλοκμπάστερ τερτίπια πρώτης ταινίας, το «Iron Man 2» επαναπαύεται στις δάφνες της προδιαγεγραμμένης επιτυχίας και προχωρά στα σίγουρα. Ταυτόχρονα στα εύκολα και τα βαρετά. Το ειρωνικό χιούμορ που τύλιγε τις παραξενιές του Τόνι Σταρκ έχει αντικατασταθεί από μια κωμική νευρικότητα, ελάχιστα αποτελεσματική και καθόλου αστεία. Επιπλέον ο ένας κακός της υπόθεσης –ο Ρώσος Ιβάν Βάνκο/Μίκι Ρουρκ, ο οποίος γνωρίζει την τεχνολογία των επιχειρήσεων Σταρκ και τη χρησιμοποιεί για εκδίκηση απέναντι στον Αμερικανό υπερόπτη– είναι απόλυτα γραφικός, ενώ ο άλλος –ο αντίπαλος κατασκευαστής όπλων Τζάστιν Χάμερ/Σαμ Ρόκγουελ– σκέτη καρικατούρα.
Από τη μια σεκάνς δράσης (το γκραν πρι του Μονακό) στην άλλη (την τελική αναμέτρηση) μεσολαβεί μιάμιση ώρα, η Σκάρλετ παίρνει μπρος μόνο μέσα στην εφαρμοστή στολή της και το διαρκές φλερτ Σταρκ-Ποτς είναι πιο αμήχανο και από τους εξυπνακίστικους μεταξύ τους διαλόγους. Τα ειδικά εφέ, ο μοντέρ και η πατέντα της μαμάς Marvel να ’ναι καλά, όμως, και από σούπερ ήρωες ποτέ δεν ξέμεινε ο (κινηματογραφικός) κόσμος.
Η ΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΙΚΑΓΟ
STAR 21.00
Κωμωδία, 1957 (Α/Μ), 72'
Ελληνική ταινία του Αλέκου Σακελλάριου, με τους Γεωργία Βασιλειάδου, Ορέστη Μακρή, Τζένη Καρέζη.
Μια χειραφετημένη θεία από το Σικάγο βρίσκει έναν πρωτότυπο τρόπο για να παντρέψει τις κόρες του αδερφού της.
Με ένα πρόχειρο δημοψήφισμα μπορεί να έβγαινε και η πιο αγαπημένη κωμωδία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, για τις ατάκες, τη Βασιλειάδου και την κομψή αντιπαράθεση των ελληνικών με τα ελληνοαμερικανικά ήθη.
Μια χειραφετημένη θεία από το Σικάγο βρίσκει έναν πρωτότυπο τρόπο για να παντρέψει τις κόρες του αδερφού της.
Με ένα πρόχειρο δημοψήφισμα μπορεί να έβγαινε και η πιο αγαπημένη κωμωδία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, για τις ατάκες, τη Βασιλειάδου και την κομψή αντιπαράθεση των ελληνικών με τα ελληνοαμερικανικά ήθη.
ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ: Η ΣΩΤΗΡΙΑ
MEGA 21.15
Περιπέτεια, 2009 (Έγχρ.), 116'
TERMINATOR: SALVATION. Αμερικανική ταινία του ΜακΤζι, με τους Κρίστιαν Μπέιλ, Σαμ Γουόρδινγκτον, Άντον Γέλτσιν.
Καινούργιο καστ, ο βιντεοκλιπάς σκηνοθέτης των «Αγγέλων του Τσάρλι» πίσω από την κάμερα, αλλά το ίδιο βραβευμένο με Χρυσό Βατόμουρο συγγραφικό δίδυμο (Τζον Μπρανκάτο και Μάικλ Φέρις του «Catwoman») να μας μεταφέρει στο 2018 και στα κατορθώματα του καπεταν-Τζον Κόνορ απέναντι στους εξολοθρευτές της Skynet.
Η μαεστρία του Κάμερον βρίσκεται έτη φωτός μακριά, ακόμη και στην προηγούμενη ταινία όμως η μονομαχία ανθρώπου και μηχανής διατηρούσε τον προσωπικό της χαρακτήρα (η Κριστάνα Λόκεν διάδοχος των Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ και Ρόμπερτ Πάτρικ), προσθέτοντας επιπλέον ένα στοιχείο ενδιαφέροντος και συναισθηματικής εμπλοκής στην πλοκή. Εδώ, αντίθετα, δεν υπάρχουν παρά απρόσωπα ρομπότ, απλοϊκοί διάλογοι, ένας μυστηριώδης ξένος με παντελώς προβλέψιμη «καταγωγή» και μια αναιμική ίντριγκα – πλατφόρμα σε μια σειρά από ψηφιακά εφετζίδικες σκηνές δράσης. Ο ΜακΤζι προσπαθεί να συλλάβει ένα μετα-αποκαλυπτικό, μουντό και δυσοίωνο κλίμα, παρασύρεται όμως από την επιδεικτικότητά του (έχει τέμπο και νεύρο, αλλά κανένα σκηνοθετικό στόχο) και παγιδεύεται στις σεναριακές ευκολίες, υπογράφοντας ακόμη μία διεκπεραιωτική, θορυβώδη και πανάκριβη περιπέτεια καταστροφής.
Καινούργιο καστ, ο βιντεοκλιπάς σκηνοθέτης των «Αγγέλων του Τσάρλι» πίσω από την κάμερα, αλλά το ίδιο βραβευμένο με Χρυσό Βατόμουρο συγγραφικό δίδυμο (Τζον Μπρανκάτο και Μάικλ Φέρις του «Catwoman») να μας μεταφέρει στο 2018 και στα κατορθώματα του καπεταν-Τζον Κόνορ απέναντι στους εξολοθρευτές της Skynet.
Η μαεστρία του Κάμερον βρίσκεται έτη φωτός μακριά, ακόμη και στην προηγούμενη ταινία όμως η μονομαχία ανθρώπου και μηχανής διατηρούσε τον προσωπικό της χαρακτήρα (η Κριστάνα Λόκεν διάδοχος των Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ και Ρόμπερτ Πάτρικ), προσθέτοντας επιπλέον ένα στοιχείο ενδιαφέροντος και συναισθηματικής εμπλοκής στην πλοκή. Εδώ, αντίθετα, δεν υπάρχουν παρά απρόσωπα ρομπότ, απλοϊκοί διάλογοι, ένας μυστηριώδης ξένος με παντελώς προβλέψιμη «καταγωγή» και μια αναιμική ίντριγκα – πλατφόρμα σε μια σειρά από ψηφιακά εφετζίδικες σκηνές δράσης. Ο ΜακΤζι προσπαθεί να συλλάβει ένα μετα-αποκαλυπτικό, μουντό και δυσοίωνο κλίμα, παρασύρεται όμως από την επιδεικτικότητά του (έχει τέμπο και νεύρο, αλλά κανένα σκηνοθετικό στόχο) και παγιδεύεται στις σεναριακές ευκολίες, υπογράφοντας ακόμη μία διεκπεραιωτική, θορυβώδη και πανάκριβη περιπέτεια καταστροφής.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΜΠΕΡΔΕΜΑΤΑ
ET1 22.00
Κομεντί, 1995 (Έγχρ.), 107'
THE GRASS HARP. Αμερικανική ταινία του Τσαρλς Ματάου με τους Έντουαρντ Φέρλονγκ, Σίσι Σπέισεκ.
Μετά το θάνατο των γονιών του ένας νεαρός έρχεται να μείνει σε μια κωμόπολη του αμερικανικού Νότου μαζί με τις δυο θείες του.
Συμπαθητική μεταφορά ενός αυτοβιογραφικού μυθιστορήματος του Τρούμαν Καπότε, με πολλά μικροεπεισόδια που αποτυπώνουν την ψυχοσύνθεση της επαρχίας του αμερικανικού Νότου κατά τη δεκαετία του 1940.
Μετά το θάνατο των γονιών του ένας νεαρός έρχεται να μείνει σε μια κωμόπολη του αμερικανικού Νότου μαζί με τις δυο θείες του.
Συμπαθητική μεταφορά ενός αυτοβιογραφικού μυθιστορήματος του Τρούμαν Καπότε, με πολλά μικροεπεισόδια που αποτυπώνουν την ψυχοσύνθεση της επαρχίας του αμερικανικού Νότου κατά τη δεκαετία του 1940.
SEX AND THE CITY
STAR 22.40
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 148'
Αμερικανική ταινία του Μάικλ Πάτρικ Κινγκ, με τις Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, Κιμ Κάτραλ, Σίνθια Νίξον.
Αν χαρακτηριστικό τρίπτυχο της σειράς ήταν το μόδα-city life-προσωπικές σχέσεις, η κινηματογραφική μεταφορά είναι καταφανώς άνιση. Η μόδα κυριαρχεί, με δεκάδες επωνυμίες-κολοσσούς να κάνουν κατά συρροή product placements στην ταινία, ενώ η ζωή στην πόλη δεν υπάρχει ούτε για δείγμα. Αυτό το εξαιρετικό προσόν της σειράς, της ανάδειξης του νεοϋορκέζικου lifestyle ως ισότιμου χαρακτήρα και βασικού παράγοντα στη δράση των τεσσάρων πρωταγωνιστριών, είναι μια από τις κυρίαρχες απώλειες της ταινίας. Οι δε προσωπικές σχέσεις, η κινητήρια δύναμη στη μυθοπλασία, είναι επίσης άνισες. Από τη μία, ο γάμος της Κάρι δρομολογείται με αφορμή έναν δυσοίωνο και αντι-ρομαντικό λόγο (την αγορά ενός ακινήτου) κι από την άλλη, αλλάζει τροπή χάρη σε μια αδικαιολόγητη μεταστροφή του Mr. Big.
Η Σάρλοτ μένει στα όρια του διακοσμητικού, η Σαμάνθα δεν συνεισφέρει με μια δυνατή υπο-ιστορία, ενώ η Μιράντα είναι η μόνη που αξιοποιείται ως ταιριαστό αντίβαρο στο δράμα της Κάρι. Αποτυχημένοι είναι και οι νέοι ρόλοι, όπως η Κάντις Μπέργκεν και η Τζένιφερ Χάντσον, η οποία και περιττή είναι (σε τι χρειάζεται η Κάρι μια βοηθό όταν στην πραγματικότητα δεν δουλεύει;), και δεν κάνει καλή χημεία με τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ. Μόνο μερικές ατάκες της Σαμάνθα θυμίζουν αμυδρά πόσο σημαδιακή ήταν για τα early ’00s η σειρά του HBO.
Αν χαρακτηριστικό τρίπτυχο της σειράς ήταν το μόδα-city life-προσωπικές σχέσεις, η κινηματογραφική μεταφορά είναι καταφανώς άνιση. Η μόδα κυριαρχεί, με δεκάδες επωνυμίες-κολοσσούς να κάνουν κατά συρροή product placements στην ταινία, ενώ η ζωή στην πόλη δεν υπάρχει ούτε για δείγμα. Αυτό το εξαιρετικό προσόν της σειράς, της ανάδειξης του νεοϋορκέζικου lifestyle ως ισότιμου χαρακτήρα και βασικού παράγοντα στη δράση των τεσσάρων πρωταγωνιστριών, είναι μια από τις κυρίαρχες απώλειες της ταινίας. Οι δε προσωπικές σχέσεις, η κινητήρια δύναμη στη μυθοπλασία, είναι επίσης άνισες. Από τη μία, ο γάμος της Κάρι δρομολογείται με αφορμή έναν δυσοίωνο και αντι-ρομαντικό λόγο (την αγορά ενός ακινήτου) κι από την άλλη, αλλάζει τροπή χάρη σε μια αδικαιολόγητη μεταστροφή του Mr. Big.
Η Σάρλοτ μένει στα όρια του διακοσμητικού, η Σαμάνθα δεν συνεισφέρει με μια δυνατή υπο-ιστορία, ενώ η Μιράντα είναι η μόνη που αξιοποιείται ως ταιριαστό αντίβαρο στο δράμα της Κάρι. Αποτυχημένοι είναι και οι νέοι ρόλοι, όπως η Κάντις Μπέργκεν και η Τζένιφερ Χάντσον, η οποία και περιττή είναι (σε τι χρειάζεται η Κάρι μια βοηθό όταν στην πραγματικότητα δεν δουλεύει;), και δεν κάνει καλή χημεία με τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ. Μόνο μερικές ατάκες της Σαμάνθα θυμίζουν αμυδρά πόσο σημαδιακή ήταν για τα early ’00s η σειρά του HBO.
ΒΑΣΑΝΙΣΜΕΝΑ ΚΟΡΜΙΑ
ΕΤ3 23.00
Δραματική, 1949 (Α/Μ), 73'
THE SET-UP. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Γουάιζ, με τους Ρόμπερτ Ράιαν, Όντρεϊ Τότερ, Τζορτζ Τομπάιας.
Ένας γερασμένος πυγμάχο που επιμένει ότι μπορεί να νικάει ακόμα, παίρνει μέρος σε έναν αγώνα που έχει στηθεί από τον προπονητή του και τη μαφία.
Μια σκηρή αθλητική ταινία, άμεση επιρροή καθ' ομολογία του Σκορσέζε στο «Οργισμένο Είδωλο».
Ένας γερασμένος πυγμάχο που επιμένει ότι μπορεί να νικάει ακόμα, παίρνει μέρος σε έναν αγώνα που έχει στηθεί από τον προπονητή του και τη μαφία.
Μια σκηρή αθλητική ταινία, άμεση επιρροή καθ' ομολογία του Σκορσέζε στο «Οργισμένο Είδωλο».
ΔΡΑΚΟΥΛΑΣ: ΝΕΚΡΟΣ ΚΑΙ Μ’ ΑΡΕΣΕΙ
MEGA 23.30
Κωμωδία, 1996 (Έγχρ.), 90'
DRACULA: DEAD AND LOVING IT. Αμερικανική ταινία του Μελ Μπρουκς, με τους Λέσλι Νίλσεν, Χάρβεϊ Κόρμαν, Έιμι Γιάσμπεκ.
Ο Κόμης Δράκουλας φτάνει στην Αγγλία κι εγκαθίσταται στο σπίτι που αγόρασε. Βάζει στο μάτι όμως τη μνηστή του ανθρώπου που μεσολάβησε για να αγοράσει το σπίτι και τη θέτει υπό την επιρροή του.
Αντί να τον απασχολήσει μια σάτιρα του μύθου του Δράκουλα, ο Μπρουκς προτίμησε να πάρει μια κλασική ταινία, τον «Βρικόλακα των Καρπαθίων» του Τέρενς Φίσερ, και να τη σατιρίσει πλάνο πλάνο. Το βασικό πρόβλημα είναι ότι πρόκειται περισσότερο για spoof αρπαχτή παρά για μια παρωδία που έγινε από αγνή σινεφιλική αγάπη, όπως υποστηρίζουν κάποιοι συντελεστές της.
Ο Κόμης Δράκουλας φτάνει στην Αγγλία κι εγκαθίσταται στο σπίτι που αγόρασε. Βάζει στο μάτι όμως τη μνηστή του ανθρώπου που μεσολάβησε για να αγοράσει το σπίτι και τη θέτει υπό την επιρροή του.
Αντί να τον απασχολήσει μια σάτιρα του μύθου του Δράκουλα, ο Μπρουκς προτίμησε να πάρει μια κλασική ταινία, τον «Βρικόλακα των Καρπαθίων» του Τέρενς Φίσερ, και να τη σατιρίσει πλάνο πλάνο. Το βασικό πρόβλημα είναι ότι πρόκειται περισσότερο για spoof αρπαχτή παρά για μια παρωδία που έγινε από αγνή σινεφιλική αγάπη, όπως υποστηρίζουν κάποιοι συντελεστές της.
O ΚΟΛΛΗΤΣΙΔΑΣ
NET 01.00
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 88'
THE DOG PROBLEM. Αμερικανική ταινία του Σκοτ Κάαν, με τους Τζιοβάνι Ρίμπιζι, Λιν Κόλινς, Σκοτ Κάαν.
Ένας μπλοκαρισμένος και απένταρος συγγραφέας αγοράζει ένα σκύλο που του δημιουργεί περισσότερα προβλήματα, αλλά και τον φορτώνει με μια σχέση από την οποία δεν μπορεί να αποκολληθεί.
Ο γιος του Τζέιμς Κάαν δοκιμάζεται και στην κωμωδία μετά από το δραματικό «Dallas 362», φτιάχνοντας ένα μωσαϊκό που εφάπτεται με τον δικό σου μικρόκοσμο ελάχιστες στιγμές.
Ένας μπλοκαρισμένος και απένταρος συγγραφέας αγοράζει ένα σκύλο που του δημιουργεί περισσότερα προβλήματα, αλλά και τον φορτώνει με μια σχέση από την οποία δεν μπορεί να αποκολληθεί.
Ο γιος του Τζέιμς Κάαν δοκιμάζεται και στην κωμωδία μετά από το δραματικό «Dallas 362», φτιάχνοντας ένα μωσαϊκό που εφάπτεται με τον δικό σου μικρόκοσμο ελάχιστες στιγμές.
ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ: Η ΣΩΤΗΡΙΑ
MEGA 01.30 (Επανάληψη)
HALLOWEEN: Η ΝΥΧΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ
STAR 01.45
Τρόμου, 2007 (Έγχρ.), 109'
Αμερικανική ταινία του Ρομπ Ζόμπι, με τους Μάλκολμ ΜακΝτάουελ, Τάιλερ Μέιν, Σκάουτ Τέιλορ-Κόμπτον.
Μετά από 17 χρόνια σε ίδρυμα για τη δολοφονία του πατριού του, της αδερφής του και του φίλου της, ο Μάικλ Μάγερς επιστρέφει στο Χάντονφιλντ για να σκορπίσει ξανά το θάνατο.
Μικρό το κακό, αν δει κανείς τι τύχη επιφυλάσσει ο ανεκδιήγητος Ρομπ Ζόμπι στο προ 30ετίας αριστούργημα του Τζον Κάρπεντερ. Πρόκειται για πολλαπλή και ειδεχθή σφαγή, καθώς οτιδήποτε μετέτρεπε τη φτηνή εκείνη ταινία τρόμου σε ζωντανό εφιάλτη βγαλμένο από τη σκοτεινή καθημερινότητα της αμερικανικής ζωής των προαστίων, έχει μεταλλαχτεί εδώ σε μια μηχανιστική αναπαραγωγή σαδιστικών φόνων. Η απόπειρα ψυχολογικής προσέγγισης του Μάικλ Μάγερς, με την εκτεταμένη αναφορά στα γεγονότα του παρελθόντος (όπου όλοι έχουν μακριά και άπλυτα μαλλιά!) και στις αμπελοφιλοσοφίες του δόκτορα Λούμις, αγγίζει τα όρια της κακόγουστης παρωδίας, κι ευτυχώς που υπάρχει η ανατριχιαστική ανάμνηση του πρωτότυπου μουσικού μοτίβου του Κάρπεντερ για να θυμίσει πώς θα μπορούσαν να εξελιχτούν όλα αυτά που βλέπουμε – και δεν τα πιστεύουμε.
Μετά από 17 χρόνια σε ίδρυμα για τη δολοφονία του πατριού του, της αδερφής του και του φίλου της, ο Μάικλ Μάγερς επιστρέφει στο Χάντονφιλντ για να σκορπίσει ξανά το θάνατο.
Μικρό το κακό, αν δει κανείς τι τύχη επιφυλάσσει ο ανεκδιήγητος Ρομπ Ζόμπι στο προ 30ετίας αριστούργημα του Τζον Κάρπεντερ. Πρόκειται για πολλαπλή και ειδεχθή σφαγή, καθώς οτιδήποτε μετέτρεπε τη φτηνή εκείνη ταινία τρόμου σε ζωντανό εφιάλτη βγαλμένο από τη σκοτεινή καθημερινότητα της αμερικανικής ζωής των προαστίων, έχει μεταλλαχτεί εδώ σε μια μηχανιστική αναπαραγωγή σαδιστικών φόνων. Η απόπειρα ψυχολογικής προσέγγισης του Μάικλ Μάγερς, με την εκτεταμένη αναφορά στα γεγονότα του παρελθόντος (όπου όλοι έχουν μακριά και άπλυτα μαλλιά!) και στις αμπελοφιλοσοφίες του δόκτορα Λούμις, αγγίζει τα όρια της κακόγουστης παρωδίας, κι ευτυχώς που υπάρχει η ανατριχιαστική ανάμνηση του πρωτότυπου μουσικού μοτίβου του Κάρπεντερ για να θυμίσει πώς θα μπορούσαν να εξελιχτούν όλα αυτά που βλέπουμε – και δεν τα πιστεύουμε.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου