Τρίτη, 1 Οκτωβρίου 2013

Πώς η Χρυσή Αυγή στρατολογεί «τάγματα εφόδου» ανηλίκων μαθητών

Αυτό που ψιθυριζόταν στις γειτονιές, που «φώναζαν» τα ρεπορτάζ και κατήγγειλαν οι εκπαιδευτικοί –δυστυχώς χωρίς να εισακούονται–, ότι δηλαδή η Χρυσή Αυγή έχει επιδοθεί στη στρατολόγηση μαθητών από τα ελληνικά σχολεία, αποτελεί σήμερα βεβαιότητα.


Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο πόρισμα του αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, με βάση μια σειρά από μαρτυρίες, η Χρυσή Αυγή είχε δημιουργήσει τάγματα εφόδου που απαρτίζονταν αμιγώς από ανηλίκους 14 έως 17 ετών. Πρόκειται για την ομάδα «Κένταυρος», η οποία είχε ως αποστολή τη στρατολόγηση και την εκπαίδευση μαθητών, μέλος της οποίας, ανήλικος και αυτός, λάμβανε μέρος και στις εβδομαδιαίες συναντήσεις του «πυρήνα» της οργάνωσης.

Εκπαιδευτικοί που μιλούν στην «Κ» επιβεβαιώνουν τη βαθιά διείσδυση των ιδεών του φασισμού στον μαθητικό πληθυσμό, αλλά επισημαίνουν ότι τα χέρια τους είναι δεμένα. Η εντολή που έχουν για «απαγόρευση κάθε πολιτικής συζήτησης στον χώρο του σχολείου» τους αποτρέπει από το να αντιμετωπίσουν εγκαίρως και αποτελεσματικά το φαινόμενο. «Είναι βασανιστικό, βλέπουμε το αυγό του φιδιού να επωάζεται και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα», αναφέρει καθηγήτρια Βιολογίας στο κέντρο της Αθήνας. Σε πολλές περιπτώσεις, μετά κάποιο «κρούσμα» απείθειας από καθηγητή (συνήθως κατόπιν καταγγελίας γονέα), η οικεία διεύθυνση εκπαίδευσης «υπενθυμίζει» στο σχολείο την εγκύκλιο 240/5/Γ2/1519/1985 του υπ. Παιδείας, που «απαγορεύει κάθε ομιλία πολιτικού περιεχομένου προς τους μαθητές ή εκπαιδευτικούς μέσα στον χώρο του σχολείου από εκπροσώπους κομμάτων, φορείς συλλογικών οργάνων ή άλλα πρόσωπα».

«Πέρυσι, έβλεπα τους μάθητές της Α΄ Λυκείου να ζωγραφίζουν στα θρανία μαιάνδρους, το σήμα της Χρυσής Αυγής, φράσεις όπως «Ιμια 1996» και δεν μπορούσα να επέμβω», λέει στην «Κ» μαθηματικός σε σχολείο της ΒΑ Αττικής. «Το θέμα έχει απασχολήσει πολύ τον Σύλλογο Καθηγητών, αλλά οι εντολές από τη διεύθυνση για αποχή από κάθε πολιτική συζήτηση είναι αυστηρές. Πέρυσι, μία καθηγήτρια κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις γιατί αναφέρθηκε στην παγκοσμιοποίηση, γεγονός που ενόχλησε έναν από τους γονείς». Οι καθηγητές εφευρίσκουν πλάγιους δρόμους για να φτάσουν στο ίδιο αποτέλεσμα. «Οι φιλόλογοι μιλώντας στο μάθημα της Εκθεσης για τη Δημοκρατία, εγώ με παραδείγματα από τα μαθηματικά για το ότι η λύση σε ένα πρόβλημα δεν είναι πάντα μία».

Εναν ευφάνταστο τρόπο βρήκε καθηγητής από την Πάτρα, τον οποίο διηγήθηκε στο μπλογκ του (metaretriever2.wordpress.com). Μια ημέρα που, φτάνοντας στο σχολείο, είδε μια ομάδα παιδιών να τον χαιρετούν φασιστικά, έκανε το εξής: «Μπαίνω στην τάξη για μάθημα. Ανοίγω την πόρτα και κραυγάζω “εγέρθητι”. Τα παιδιά, αποσβολωμένα, με κοιτάζουν παράξενα. Επαναλαμβάνω το παράγγελμα και τους λέω πως όποιος δεν σηκωθεί την ώρα που μπαίνω εγώ, θα υποστεί τις συνέπειες της ανυπακοής και προσβολής του καθηγητή. Και σηκώνονται όλοι… Μέσα μου έτρεμα από θυμό και απόγνωση. Ούτε ένας δεν αμφισβήτησε τη βλακεία μου. Το συνέχισα κι άλλο. Οταν θα σηκώνομαι από την έδρα, θα σηκώνεται σε ένδειξη σεβασμού και όλη η τάξη, τους είπα. Στο πρώτο τέταρτο σηκώθηκα και κάθισα στην έδρα πάνω από 10 φορές». Θυμίζοντας τη γνωστή ταινία «Το Κύμα», ο καθηγητής ήθελε να δείξει με τη δύναμη του παραδείγματος ότι όποιος ασπάζεται το απόλυτο κακό πρέπει να είναι έτοιμος και να το υποστεί.

(kathimerini)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου