Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

Οι ταινίες στην TV σήμερα


ΚΑΚΙΑ ΠΕΘΕΡΑ

(Βαθμολογία Armageddon: 1/5)

ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2005 (Έγχρ.), 95'

MONSTER IN LAW. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Λουκέτικ, με τους Τζένιφερ Λόπεζ, Τζέιν Φόντα, Μάικλ Βάρταν.

Η μεγαλοαστή ντίβα, σπουδαία τηλεπαρουσιάστρια, που βλέπει το μέλλον με τρόμο όταν απολύεται λόγω ηλικίας, και η όμορφη μελλοντική νύφη, που δεν ταιριάζει καθόλου στα υψηλά στάνταρ της πεθεράς. Η εκρηκτική παρουσία της Τζέιν Φόντα στον ρόλο της κακιάς πεθεράς που δεν καλοβλέπει το φλερτ του γιου της με την Τζέι Λο λειτουργεί ενθαρρυντικά στα πρώτα πλάνα της εμφάνισής της.


Λίγο αργότερα, καμία εξυπνάδα, καμία έκπληξη και καμία αξιόλογη ανατροπή δεν αποκαλύπτεται πίσω από το τόσο απλοϊκό και προβλέψιμο σενάριο, που πατάει αποκλειστικά πάνω στην κόντρα των δύο γυναικών. Είναι τόσο τραβηγμένες οι κωμικές σκηνές που προκύπτουν από την υστερική και ραδιούργα Φόντα και τόσο αφελής η εκδοχή μιας αθώας Σταχτοπούτας στο πρόσωπο της Τζέι Λο, που το όλο εγχείρημα αγγίζει έντονα την καρικατούρα. Χειρότερο κι από επεισόδιο των «Επτά Θανάσιμων Πεθερών».


ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΝΤΟΜΙΝΟ

ΕΤ1 22.00
Θρίλερ, 1977 ( Έγχρ.), 97'

THE DOMINO PRINCIPLE. Αμερικανική ταινία του Στάνλεϊ Κρέιμερ, με τους Τζιν Χάκμαν, Κάντις Μπέργκεν, Ρίτσαρντ Γουίντμαρκ.

Ένας ισοβίτης βγαίνει από τη φυλακή με τη βοήθεια μιας παρακρατικής οργάνωσης, που του αναθέτει τη δολοφονία ενός πολιτικού.

Ενδιαφέρον θρίλερ πάνω στη δράση των μυστικών οργανώσεων, οι οποίες σύμφωνα με την ταινία ευθύνονται για τη δολοφονία του Τζον Κένεντι.


MONDOVINO

ΒΟΥΛΗ 22.10
Ντοκιμαντέρ, 2004 (Έγχρ.), 159'

Διεθνής συμπαραγωγή του Τζόναθαν Νόσιτερ.

Το ντοκιμαντέρ του σκηνοθέτη (και οινολόγου) Τζόναθαν Νόσιτερ αποτελεί μια πολιτικοποιημένη τοποθέτηση στο debate «παράδοση έναντι παγκοσμιοποίησης». Οι κρίκοι της αλυσίδας είναι οι εξής: από τη μια οι μικροί Γάλλοι οινοπαραγωγοί που πιστεύουν ότι «πρέπει να είσαι ποιητής για να κάνεις κρασί» και ότι «η περιοχή των αμπελώνων είναι πιο σημαντική από την ετικέτα, τη μάρκα» και από την άλλη, οι Αμερικανοί κολοσσοί, ισχυρές οικογένειες όπως οι Μοντάβι και Στάγκλιν, στη Νάπα της Καλιφόρνια, θωρακισμένες πίσω από υπεύθυνους επικοινωνίας και μάρκετινγκ, που επιχειρούν να εξαγοράσουν οινοπαραγωγικές περιοχές σε όλο τον κόσμο για να κατακτήσουν με τεράστιες ποσότητες παραγωγής το μονοπώλιο της διανομή.

Καταλύτες σ’ αυτήν τη μάχη, οι πανίσχυροι σύμβουλοι οινολόγοι και κριτικοί κρασιού (εδώ παρουσιάζονται ο Μισέλ Ρολάν και ο Ρόμπερτ Πάρκερ, αντίστοιχα) που επιβάλλουν με τις αποφάσεις και τις κρίσεις τους «σχολές» παραγωγής κρασιού. Το εγχείρημα του Νόσιτερ εισάγει με ευκολία και τον πιο αδαή στα περί κρασιού θεατή σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πτυχή της παγκοσμιοποίησης, είναι όμως αρκετά μεγάλο σε έκταση, ενώ το αδιάκοπο zooming της χειροκίνητης κάμερας λειτουργεί κάπως απωθητικά.


ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΟΙ

MEGA 23.30
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 91'

WIND CHILL. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Γκρέγκορι Τζέικομπς, με τους Έμιλι Μπλαντ, Άστον Χολμς, Μάρτιν Ντόνοβαν.

Επιστρέφοντας στο σπίτι τους για τις γιορτές των Χριστουγέννων, δύο νεαροί παθαίνουν ατύχημα σε μια απομονωμένη περιοχή, αλλά εκεί γύρω τους παραμονεύει όχι μόνο το κρύο, αλλά και φαντάσματα από ένα έγκλημα του παρελθόντος.

Θα αισθανθείς μόνο το πάγωμα της αδιαφορίας γι’ αυτό το θρίλερ τρόμου, που αντί να χτίσει την περιπέτεια της επιβίωσης πάνω στους δύο διαφορετικούς χαρακτήρες των «εγκλωβισμένων», το κάνει με ατάκτως εριμμένα σοκ.


ΕΡΩΤΑΣ ΔΙΧΩΣ ΠΑΡΟΝ

(Βαθμολογία Armageddon: 1.5/5)

STAR 23.50
Κοινωνική, 2006 (Έγχρ.), 108'

THE LAKE HOUSE. Αμερικανική ταινία του Αλεχάντρο Αγκρέστι, με τους Σάντρα Μπούλοκ, Κιάνου Ριβς, Κρίστοφερ Πλάμερ.

Ένας αρχιτέκτονας και μία γιατρός αλληλογραφούν μεταξύ τους χρησιμοποιώντας το γραμματοκιβώτιο ενός σπιτιού με θέα στη λίμνη, το οποίο νοίκιαζαν διαδοχικά στο παρελθόν. Μόνο που κατά παράδοξο τρόπο ζουν σε διαφορετικούς χρόνους: τους χωρίζει μια διαφορά δύο ετών, για να μπορέσουν να συναντηθούν και να αγαπηθούν και σωματικά.

Tο «Έρωτας Δίχως Παρόν» έχει κορεατική προέλευση – είναι ριμέικ του «Il Mare», μιας μεγάλης ασιατικής επιτυχίας. Τόσο οι Ασιάτες όσο και οι Λατινοαμερικάνοι είναι εξοικειωμένοι με το ποιητικό στοιχείο του φανταστικού, με τον μαγικό ρεαλισμό, ένα κλίμα το οποίο όφειλε να αναδίνει το αμερικανικό ριμέικ ώστε να γίνει πιστευτή η ιστορία των αλληλογραφούντων εραστών που ο ένας ζει στο 2004 και ο άλλος στο 2006! Όμως ο συγγραφέας Ντέιβιντ Όμπερν («Proof»), ο οποίος ανέλαβε το σενάριο, προτίμησε μια σοβαροφανή προσέγγιση με μύριες (καλοδεχούμενες) αναφορές στην αρχιτεκτονική, σε βάρος ωστόσο του ρομαντικού στοιχείου. Προσθέστε την πλήρη απουσία χημείας ανάμεσα στους δυο ανέκφραστους πρωταγωνιστές και θα καταλάβετε γιατί το γυάλινο σπίτι στη λίμνη είναι το μόνο που απομένει να θαυμάσεις.


O ΚΟΛΛΗΤΣΙΔΑΣ

NET 01.00
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 88'

THE DOG PROBLEM. Αμερικανική ταινία του Σκοτ Κάαν, με τους Τζιοβάνι Ρίμπιζι, Λιν Κόλινς, Σκοτ Κάαν.

Ένας μπλοκαρισμένος και απένταρος συγγραφέας αγοράζει ένα σκύλο που του δημιουργεί περισσότερα προβλήματα, αλλά και τον φορτώνει με μια σχέση από την οποία δεν μπορεί να αποκολληθεί.

Ο γιος του Τζέιμς Κάαν δοκιμάζεται και στην κωμωδία μετά από το δραματικό «Dallas 362», φτιάχνοντας ένα μωσαϊκό που εφάπτεται με τον δικό σου μικρόκοσμο ελάχιστες στιγμές.


ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ

ET1 01.00
Σινεφίλ, 2007 (Έγχρ.), 94'

DU LEVANDE. Σουηδική ταινία του Ρόι Άντερσον, με τους Μπιόρν Ένγκλουντ, Τζέσικα Λούντμπεργκ, Ελίζαμπετ Χελάντερ.

Συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησαν τα τολμηρά «Τραγούδια από το Δεύτερο Όροφο», ο Ρόι Άντερσον επιστρέφει με μερικές ακόμα ιστορίες αστικής σουηδικής τρέλας, εξαπολύοντας μια κατά μέτωπο επίθεση στην απόλυτα τακτοποιημένη πλήξη των συμπατριωτών του.

Βασιλιάς σ’ ένα σύμπαν όπου ο Σάμιουελ Μπέκετ πίνει καθημερινά καφέ με τον Ζακ Τατί και τον Λουίς Μπουνιουέλ, ο Άντερσον παίζει με την παραδοσιακή κινηματογραφική αφήγηση, αλλά και με την προφανή εικόνα των πραγμάτων που μας περικυκλώνουν ή των καταστάσεων που βιώνουμε μηχανιστικά. Τα παράδοξα, ψυχρά μα και υπνωτιστικά πλάνα-σεκάνς του ανακαλύπτουν με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο την τραγική πλευρά της πραγματικότητας, παρασύροντάς μας σε μια συναρπαστική, συχνά ξεκαρδιστική περιπέτεια σκέψεων και συναισθημάτων. Είναι, άλλωστε, το υπόκωφο βορειοευρωπαϊκό χιούμορ που προλαβαίνει κάθε φορά τη μελαγχολική διάθεση, το ίδιο αυτό χιούμορ που κάνει τις κραυγές απελπισίας να ακούγονται ακόμα πιο ηχηρές.


ΚΟΚΚΙΝΗ ΑΜΜΟΣ 

MEGA 01.30
Τρόμου, 2009 (Έγχρ.), 88'

RED SANDS. Αμερικανική ταινία του Άλεξ Τέρνερ, με τους Σέιν Γουέστ, Λέοναρντ Ρόμπερτς, Άλντις Χοτζ.

Η μεταφυσική τιμωρία για τα εγκλήματα του αμερικανικού στρατού ξεκινά εδώ, όταν ένας Αμερικανός στρατιώτης καταστρέφει ένα αρχαίο μνημείο στο Αφγανιστάν προκαλώντας την εμφάνιση ενός σκοτεινού πνεύματος.

Κρίμα όμως που αυτό δεν εκδικείται τους στρατιώτες όσο αιματηρά θα ήθελαν οι fans των ταινιών τρόμου.


ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ 

STAR 02.00
Αστυνομική, 1991 (Έγχρ.), 90'

OUT FOR JUSTICE. Αμερικανική ταινία του Τζον Φλιν, με τους Στίβεν Σίγκαλ, Γουίλιαμ Φορσάιθ, Τζέρι Όρμπαχ.

Ένας αστυνομικός γυρίζει στη συνοικία του, στο Μπρονξ, για να αντιμετωπίσει έναν παιδικό του φίλο που ηγείται του εγκλήματος.

Η δράση του μαυροντυμένου αστυνομικού-τμωρού με το κοτσιδάκι ξεκινάει με μια ρήση του Άρθουρ Μίλερ, που είναι ό,τι πιο δομημένο νοηματικά ακούγεται στην ταινία.


ΟΣΑ ΧΑΣΑΜΕ ΣΤΙΣ ΦΛΟΓΕΣ

ANT1 03.30
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 118'

THINGS WE LOST IN THE FIRE. Αμερικανο-αγγλική ταινία της Σουζάνε Μπίερ, με τους Χάλι Μπέρι, Μπενίτσιο Ντελ Τόρο, Ντέιβιντ Ντουκόβνι.

Μια γυναίκα που έχει χάσει πρόσφατα το σύζυγό της, προσκαλεί έναν φίλο του, που είναι ναρκομανής, μαζί με την ίδια και τα δύο παιδιά της.

Το αμερικανικό ντεμπούτο της Μπίερ («Ίσως, Αύριο!») είναι ένα μελόδραμα που αποσκοπεί στο κλάμα. Χωρίς εύκολες λύσεις, με στιγμές χιούμορ και δύο πολύ ενδιαφέρουσες πρωταγωνιστικές ερμηνείες.


HOMIE SPUMONI 

STAR 03.45
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 90'

Αμερικανική ταινία του Μάικ Σερόνε, με τους Ντόναλντ Φέιζον, Γούπι Γκόλντμπεργκ, Τζέιμι-Λιν Σίγκλερ.

Ένας ορφανός Αφρο-αμερικανός που έχει ανατραφεί από μια οικογένεια Ιταλο-αμερικανών, αρχίζει να ανακαλύπτει την πραγματική του ταυτότητα (και… το χρώμα του).

Αν λέει κάτι για τα όρια της φυλετικής σάτιρας αυτής της ταινίας, ο Μάικ Σερόνε (σκηνοθέτης και συνσεναριογράφος με τον αδερφό του) ήταν συνσεναριογράφος των αδερφών Φαρέλι στο «Εγώ, Αυτή και ο Εαυτός Μου».

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου