Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Οι ταινίες στην TV σήμερα


ΓΟΡΓΟΝΕΣ ΚΑΙ ΜΑΓΚΕΣ

ALPHA 21.00
Κομεντί, 1968 (Έγχρ.), 92'

Ελληνική ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, με τους Μαίρη Χρονοπούλου, Μάρθα Καραγιάννη, Φαίδωνα Γεωργίτση.

Ο πειρασμός του τουριστικού κέρδους φτάνει στην Ύδρα όταν Γεωργίτσης και Χρονοπούλου συγκρούονται προκειμένου να αποκτήσουν οικόπεδα σε φτηνή τιμή.

Το σατιρικό και προφητικό στοιχείο της τουριστικής επέλασης ξεχνιέται γρήγορα για χάρη του ερωτικού χάπι εντ και του (ελαφρώς ως αρκετά κιτς) μουσικοχορευτικού στοιχείου. Τραγουδούν ο Δάκης, ο Βοσκόπουλος και η Μαρινέλλα, σε μια σκηνή που αγγίζει τα όρια της παρωδίας.



ΛΥΚΟΦΩΣ

(Βαθμολογία Armageddon: 2/5)

STAR 22.00
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 122'

TWILIGHT. Αμερικανική ταινία της Κάθριν Χάρντγουικ, με τους Κρίστεν Στιούαρτ, Ρόμπερτ Πάτινσον, Μπίλι Μπερκ.

Βασισμένο στο best-seller της Στέφανι Μέγερ, το φιλμ της Κάθριν Χάρντγουικ μοιάζει με τη φιλμογραφία της. Από τη μια το θυμωμένο, νεανικό «Δεκατριών» και από την άλλη η θρησκόληπτη «Ιστορία μιας Γέννησης». Η μεταφορά του «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» σε ένα σύγχρονο εφηβικό ρομάντζο αδύνατου έρωτα –εκείνη μια καθημερινή κοπέλα, εκείνος βρικόλακας– είναι γραμμένη με ένα συντηρητικό και teen targeted τρόπο, το άγγιγμα της Χάρντγουικ, όμως, αποδεικνύεται ελκυστικά διεστραμμένο.

Η μουντή, βροχερή ατμόσφαιρα της πολιτείας της Ουάσινγκτον, η αμήχανη συμπεριφορά της Μπέλα και το παράξενο βλέμμα του Έντουαρντ υποβάλλουν ένα απόκοσμο κλίμα, όπου αθωότητα και απειλή συνυπάρχουν... σχεδόν αρμονικά. Η βία μένει σχεδόν μέχρι τέλους εκτός κάδρου (για το σεξ ούτε λόγος), οι ρομαντικοί τόνοι ολοένα κι ανεβαίνουν, οι ατάκες, οι συμπεριφορές και η ίδια η πλοκή ισορροπούν ανά πάσα στιγμή ανάμεσα στην εφηβικά παθιασμένη σοβαροφάνεια και τη σαρκαστική «αποδόμησή» της. Το νεανικό κοινό μοιάζει να το απολαμβάνει, οι ενήλικες διστάζουν ανάμεσα στην περιφρονητική απόρριψη και την ένοχη απόλαυση. Ένα από τα πιο επιτυχημένα χολιγουντιανά franchise μόλις έχει ξεκινήσει.


Η ΠΑΡΑΝΟΙΑ ΤΗΣ TV

ET1 22.30
Κομεντί, 2006 (Έγχρ.), 88'

THE TV SET. Αμερικανική ταινία του Τζέικ Κάσνταν, με τους Ντέιβιντ Ντουκόβνι, Σιγκούρνι Γουίβερ, Ίοαν Γκρίφιντ.

Δεν αποκλείεται ο γιός του Λόρενς Κάσνταν να βγάζει τον καημό του επειδή είχε κοπεί η θαυμάσια σειρά «Freaks and Geeks» που σκηνοθετούσε. Πάντως αυτήν τη σάτιρα για το πώς δημιουργούνται και επιβιώνουν ή οδηγούνται σε πρόωρο θάνατο οι τηλεοπτικές σειρές, δεν πρέπει να τη χάσει κανείς που να έχει δει έστω και μισό επεισόδιο αμερικανικής σειράς.

Κι ας υστερεί σε σατιρικές βολές και χιούμορ, κάτι που μπορεί να αναπληρώσει κάποιος αν δει το «30 Rock», τουλάχιστο αποκαλύπτει την «περιπέτεια» αυτών των ατελείωτων gigabytes μυθοπλαστικού υλικού που τρελαινόμαστε να καταναλώνουμε.


OSS 117: ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΚΑΪΡΟ

ΝΕΤ 24.00
Κωμωδία, 2005 (Έγχρ.), 99'

OSS 117: LE CAIRE, NID D’ ESPIONS. Γαλλική ταινία του Μισέλ Χαζαναβίσιους, με τους Ζαν Ντιζαρντέν, Μπερενίς Μπεζό, Όρε Άτικα.

Ο Γάλλος πράκτορας OSS 117 φτάνει στο Κάιρο για να ερευνήσει την εξαφάνιση ενός συναδέλφου και μπλέκει με Ρώσους πράκτορες, μουσουλμάνους φονταμενταλιστές, ναζί, μέλη της οικογένειας του έκπτωτου βασιλιά Φαρούκ και εμπόρους ορνίθων! Αν και προηγείται κινηματογραφικά του Τζέιμς Μποντ (πρώτη ταινία το 1956 με τον Ιβάν Ντενί), ο OSS 117 δεν είχε την ίδια επιτυχία και αναγνωρισιμότητα.

Ο Ζαν Ντιζαρντέν και ο Μισέλ Χαζαναβίσιους, στην πρώτη τους συνεργασία πριν από το «The Artist», τον προσεγγίζουν ως έναν Γάλλο Όστιν Πάουερς: νάρκισσο, ηλίθιο, γόη, απίστευτα γκαφατζή κι όμως αποτελεσματικό στη δουλειά του. Τον παρουσιάζουν επιπλέον ως ολότελα αμαθή και ρατσιστή απέναντι στους Άραβες, ή απόλυτα σεξιστή. Το γαλλικό κοινό ενέδωσε εύκολα σ’ αυτήν τη ρετρό σάτιρα (πρέπει να ομολογήσουμε ότι αναβιώνει εντυπωσιακά την Αίγυπτο του ’50 και το σινεμά εκείνης της εποχής), η εμπορική επιτυχία έφερε και δεύτερη ταινία, εμείς όμως βρίσκαμε αρκετά ανυπόφορο τον Όστιν Πάουερς ώστε να αντέξουμε και τον Γάλλο συνάδελφό του.


ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

STAR 03.30
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 117'

DIVINE SECRETS OF THE YA-YA SISTERHOOD. Αμερικανική ταινία της Κάλι Κούρι, με τις Σάντρα Μπούλοκ, Έλεν Μπέρστιν, Άσλεϊ Τζαντ.

H Σίντα (Μπούλοκ), μια ανερχόμενη συγγραφέας που ζει στη Νέα Υόρκη, έχει προβλήματα επικοινωνίας με την εκκεντρική μητέρα της Βίβι (Μπέρστιν). Τρεις παιδικές φίλες της τελευταίας, «απάγουν» τη Σίντι και την οδηγούν στην πατρίδα της για να της αποκαλύψουν περιστατικά από το παρελθόν της μητέρας της που φωτίζουν διαφορετικά την προσωπικότητά της.

Μια γυναικεία ταινία (με την έννοια του φύλου των ηρωίδων και όχι μιας φεμινιστικής θεματολογίας), βασισμένη σε μπεστ σέλερ που έγραψε γυναίκα συγγραφέας (Ρεμπέκα Γουέλς), η οποία αναπαράγει καταστάσεις και βιώματα τυπικά της αμερικανικής επαρχίας (εδώ η Λουιζιάνα), έχει στο επίκεντρο του προβληματισμού την οικογένεια και το πρόβλημα της επικοινωνίας των γενεών μεταξύ τους και τέλος διαθέτει ένα ισχυρό καστ από νέες όσο και παλαίμαχες σταρ. Οι τελευταίες σώζουν στην κυριολεξία την ταινία και υπάρχουν σκηνές πραγματικά απολαυστικές με το τρίο των Μάγκι Σμιθ, Σίρλεϊ Νάιτ και Φιονούλα Φλάναγκαν να αναπολούν με χιούμορ περιστατικά από το παρελθόν, αλλά κυρίως να ειρωνεύονται το παρόν. Ο κύριος κορμός όμως της ταινίας, που αφορά τις σχέσεις μάνας και κόρης, προάγει γνωστά κλισέ περί καταπιεστικών μανάδων και επαναστατημένων θυγατέρων. Από τη βραβευμένη με Όσκαρ σεναριογράφο του «Θέλμα και Λουίζ» αναμέναμε κάτι πιο ριζοσπαστικό.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου