ΜΑΦΙΑ!
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 1998 (Έγχρ.), 83'
JANE AUSTEN’S MAFIA. Αμερικανική ταινία του Τζιμ Έιμπρααμς, με τους Λόιντ Μπρίτζες, Τζέι Μορ, Κριστίνα Άπλγκεϊτ.
Ο γιος ενός αρχιμαφιόζου αναλαμβάνει τις επιχειρήσεις του πατέρα του.
Χοντροκομμένη σάτιρα με κύριο άξονα αναφοράς τον «Νονό» του Κόπολα, αλλά και το «Καζίνο» του Σκορσέζε. Το χρυσό παρωδικό παρελθόν του Τζιμ Έιμπρααμς ως μέλους της ομάδας που έφτιαξε την «Απίθανη πτήση», τις «Τρελές σφαίρες» κ.ά. φαίνεται να τον εγκατέλειψε όταν αυτονομήθηκε.
HANCOCK
(Bαθμολογία Armageddon: 2/5)
MEGA 21.15
Φαντασίας, 2008 (Έγχρ.), 92'
Αμερικανική ταινία του Πίτερ Μπεργκ, με τους Γουίλ Σμιθ, Σαρλίζ Θέρον, Τζέισον Μπέιτμαν.
Ο Χάνκοκ είναι ένας ξεπεσμένος υπερήρωας τον οποίο ο κόσμος έχει αρχίσει να αντιπαθεί λόγω της προβληματικής του συμπεριφοράς. Με την καθοδήγηση ενός υπευθύνου δημοσίων σχέσεων αποφασίζει να διορθώσει την εικόνα του.
Με τη βοήθεια μιας έξυπνης αρχικής ιδέας, χαριτωμένων ειδικών εφέ, της πανέμορφης Σαρλίζ Θέρον στο ρόλο της συζύγου ενός υπευθύνου δημοσίων σχέσεων που αποφασίζει να διορθώσει την εικόνα του νευρικού ήρωα και μιας σεναριακής στροφής που αιφνιδιάζει ευχάριστα, ο Σμιθ μετατρέπει το ανάλαφρο μπλοκμπάστερ του Πίτερ Μπεργκ σε μια συμπαθέστατη, ώρες ώρες απολαυστική περιπέτεια φαντασίας. Αν το ύφος αυτό διατηρούταν μάλιστα μέχρι το φινάλε, το οποίο παίρνει μια αδικαιολόγητα δραματική, πομπώδη διάσταση, θα είχαμε αναμφίβολα να κάνουμε με μια χολιγουντιανή έκπληξη.
ΑΓΝΩΣΤΟΙ
ALPHA 22.40
Περιπέτεια, 2006 (Έγχρ.), 98'
UKNOWN. Αμερικανική ταινία του Σάιμον Μπραντ, με τους Τζιμ Καβίζελ, Γκρεγκ Κινίαρ, Μπάρι Πέπερ.
Πέντε άγνωστοι μεταξύ τους άντρες ξυπνούν σε μια κλειδωμένη αποθήκη –ο ένας δεμένος χειροπόδαρα, ο άλλος τραυματισμένος από σφαίρα, ο τρίτος χτυπημένος– χωρίς να θυμούνται ούτε ποιοι είναι ούτε πώς βρέθηκαν εκεί. Την πολλά υποσχόμενη αρχή διαδέχεται η σταδιακή συναρμολόγηση του παζλ, στο κέντρο της οποίας βρίσκεται μια αιματηρή απαγωγή.
Μοιάζοντας όλο και περισσότερο μ’ ένα ψυχολογικό θρίλερ δωματίου, στο οποίο η παράλληλη δράση με τους αστυνομικούς και τα λύτρα απλά δίνει ανάσες στην πλοκή, οι «Άγνωστοι» εξαντλούν γρήγορα την πρωτότυπη ιδέα τους, αλλά και τις δυνατότητες του ευρήματος «είμαστε αυτά που θυμόμαστε». Ακολουθεί μια σειρά από μηχανιστικά στημένες σεναριακές ανατροπές που αποκαλύπτουν ότι τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται, οι κατά βάθος καλοί, όμως, πάντα έχουν τον τρόπο τους…
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΟΝ ΤΖΟ ΜΠΛΑΚ
STAR 22.45
Κοινωνική, 1998 (Έγχρ.), 178'
MEET JOE BLACK. Αμερικανική ταινία του Μάρτιν Μπρεστ, με τους Μπραντ Πιτ, Άντονι Χόπκινς, Κλερ Φορλάνι.
Ο Θάνατος μπαίνει στο σώμα ενός μακαρίτη για να γνωρίσει τον γήινο κόσμο. Αναγκάζει έναν κροίσο να γίνει ο ξεναγός του, αλλά τα πράγματα περιπλέκονται όταν ερωτεύεται την κόρη του τελευταίου.
Φλύαρο και βαρετό ριμέικ της ταινίας του 1934 «Ο Θάνατος πάει διακοπές». Κρίμα για το πρωταγωνιστικό τρίο, που άξιζε κάτι καλύτερο από ένα θανατερά πολύωρο φιλοσόφημα για τη ζωή και το θάνατο.
ΤΟ ΚΥΜΑ
(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5 - Πρόταση Ημέρας)
ET1 23.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 101'
DIE WELLE. Γερμανική ταινία του Ντένις Γκάνσελ, με τους Γιούργκεν Φόγκελ, Φρέντερικ Λάου, Μαξ Ρίμελτ.
Ένας καθηγητής πολιτικής ιστορίας με αναρχικό παρελθόν και πρωτοποριακές ιδέες στήνει ένα παιχνίδι ρόλων με τους μαθητές του. Μέσα από ένα διδακτικό πείραμα θέλει να τους δείξει στην πράξη την κρυφή γοητεία του ολοκληρωτισμού, τα πράγματα όμως αρχίζουν να ξεφεύγουν από τον έλεγχο. {Στην πραγματικότητα όλα ξεκινούν από το Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια και τον πρωτότυπο τρόπο με τον οποίο ο καθηγητής ιστορίας Ρον Τζόουνς προσπάθησε το 1967 ν’ αναπαραστήσει στην τάξη του, οργανώνοντας την αυστηρής πειθαρχίας ομάδα «Το τρίτο κύμα», τις συνθήκες επιβολής του εθνικοσοσιαλισμού στη Γερμανία. Το γεγονός έγινε αργότερα βιβλίο από τον Τοντ Στράσερ, θεατρικό, μιούζικαλ αλλά και βραβευμένη με Emmy τηλεταινία. Ενέπνευσε ακόμα και τον ψυχολόγο Φίλιπ Ζιμπάρντο, ο οποίος διεξήγαγε το πείραμα φυλάκισης του Στάνφορντ.
ΑΥΣΤΗΡΩΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ
MEGA 23.15
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 102'
Ελληνική ταινία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Πηνελόπη Πιτσούλη.
Δύο Έλληνες νέοι σκηνοθέτες αναζητούν χρηματοδότη για το φιλμ τους «Το Τέλος του Πάθους» και καταλήγουν στον Πανουργιά, βασιλιά του πορνό στη δεκαετία του ’70. Εκείνος σκοπεύει να γυρίσει την ταινία δύο φορές, στα ίδια σκηνικά, μόνο που η μία θα είναι τσόντα.
Η –έστω τραβηγμένη από τα μαλλιά– αρχική ιδέα φέρνει κοντά εντελώς αντίθετους μεταξύ τους χαρακτήρες και το κινηματογραφικό πλατό είναι ο ιδανικός χώρος για να μπλεχτούν όλοι, μαζί με τις προκαταλήψεις και τις αναστολές τους, με τον πλέον αστείο τρόπο. Τα πάντα όμως είναι στημένα και αναπτυγμένα πάνω στα πρότυπα της τηλεοπτικής και όχι της κινηματογραφικής δραματουργίας, η σεναριακή λογική είναι θαρρείς βγαλμένη από θεατρική επιθεώρηση και οι πάντες υποδύονται τους ρόλους τους σαν να πρωταγωνιστούν σε, καλογυρισμένο έστω, σίριαλ. Όταν βέβαια η πένα των Ρέππα-Παπαθανασίου έχει κέφια, οι ατάκες είναι ξεκαρδιστικές και μερικές ιδέες αποδεικνύονται σατιρικά εύστοχες, τίποτα όμως δεν ξεπερνά πραγματικά το επιδερμικό καλαμπούρι και το αστείο μιας χρήσης.
PARANOID PARK
ΝΕΤ 01.00
Σινεφίλ, 2007 (Έγχρ.), 90'
Αμερικανο-γαλλική ταινία του Γκας βαν Σαντ, με τους Γκέιμπ Νέβινς, Τζέικ Μίλερ, Τέιλορ Μόμσεν.
Ο Γκας Βαν Σαντ αφηγείται άλλη μια ιδιότροπη ιστορία ενηλικίωσης. Εδώ πρόκειται για αυτή του Άλεξ, ενός μαθητή ο οποίος προσπαθεί, όπως όλοι οι 16άρηδες, να προσανατολιστεί μέσα από μια θολή οικογενειακή και σχολική καθημερινότητα. Περιφέροντας την απάθειά του από τους χωρισμένους του γονείς στην ξανθιά Τζένιφερ και στις σκόρπιες κουβέντες που ανταλλάσσει με τον Τζάρεντ, τον κολλητό του, καβαλά την ξύλινη σανίδα του σαν τη μοναδική... σανίδα σωτηρίας.
Κινηματογραφημένες σε Super 8, οι σύντομες πτήσεις πάνω στο skateboard γίνονται στα μάτια του Άλεξ, και μπροστά στο φακό του Κρις Ντόιλ («Ερωτική Επιθυμία»), ονειρικά ταξίδια που κρατούν μια ζωή. Η πραγματική ζωή, όμως, βρίσκεται αλλού κι είναι η ίδια αυτή η σανίδα του skateboard η οποία θα τον προσγειώσει εκεί. Αλλά όχι σαν τιμωρία, καθώς ο Γκας Βαν Σαντ αρνείται να μπλέξει σε εύκολες απαντήσεις και συγκαλυμένους διδακτισμούς. Παίζοντας δεξιοτεχνικά με τους αφηγηματικούς χρόνους, λούζοντας στο φθινοπωρινό φως ένα μελαγχολικό Πόρτλαντ και ρίχνοντας (τις συζητήσεις για) τον πόλεμο στο Ιράκ σαν σκιά πάνω στο ειδυλλιακό φόντο, μας ψιθυρίζει στ’ αυτί ένα τρυφερά γλυκόπικρο παραμύθι για τα χρόνια της αθωότητας που χάθηκαν ανεπιστρεπτί.
PILGRIM
ΕΤ3 01.00
Θρίλερ, 2000 (Έγχρ.), 96'
Αμερικανική ταινία του Χάρλεϊ Κόκλις, με τους Ρέι Λιότα, Γκλόρια Ρούμπεν, Άρμιν Μίλερ-Σταλ.
Θρίλερ που στηρίζεται στη βασική ιδέα της αμνησίας, αυτήν τη φορά ενός άνδρα που ξυπνά τραυματισμένος στην έρημο του Νέου Μεξικού χωρίς να έχει ιδέα πώς βρέθηκε εκεί και ποιος είναι.
H επιλογή της υποκειμενικής αφήγησης εξυπηρετεί την ταύτιση με ένα χαρακτήρα που αντιμετωπίζει μια σοβαρή κρίση μέσα από εκπλήξεις οι οποίες ξεπερνούν τα κλισέ των θρίλερ.
ΙΔΙΟΦΥΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
STAR 02.30
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 90'
SMART PEOPLE. Αμερικανική ταινία του Νόαμ Μούρο, με τους Ντένις Κουέιντ, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, Τόμας Χέιντεν Τσερτς.
Ένας πρώην ιδεαλιστής καθηγητής, ο οποίος μετά το θάνατο της συζύγου του έχει γίνει αδιάφορος και μισάνθρωπος, επιστρέφει στην παλιά του κοσμοθεωρία εξαιτίας της γιατρού που τον κουράρει όταν αρρωσταίνει.
Μέσα στους συναισθηματικούς παφλασμούς των σχέσεων που υπαγορεύει το σενάριο, ο Ντένις Κουέιντ αλλά και η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ φτιάχνουν χαρακτήρες ολοκληρωμένους και οικείους.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου