ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΛΠΑΝ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)
ΕΤ1 22.00
Σινεφίλ, 2008 (Έγχρ.), 100'
TULPAN. Ταινία παραγωγής Καζακστάν και Γερμανίας
του Σεργκέι Ντβορτσεβόι, με τους Ασκάτ Κουτσεντσέρεκοφ, Σαλάμ
Εσλιάμοβα, Οντάς Μπεσικμπάσοφ.
Βραβευμένος ντοκιμαντερίστας, ο Καζάχος Σεργκέι Ντβορτσεβόι επιστρατεύει μια απλή, προσχηματική ιστορία και τη νατουραλιστική ματιά του για να περιγράψει την άνυδρη καθημερινότητα στις πεδιάδες της πατρίδας του. Μια εξαμελής οικογένεια, το λυόμενο κατάλυμά της, οι ελάχιστοι επισκέπτες της κι ένα μεγάλο κοπάδι προβάτων μονοπωλούν το κινηματογραφικό κάδρο, το οποίο αποτυπώνει τόσο ρεαλιστικά όσο και νοσταλγικά έναν τρόπο ζωής που σιγά σιγά χάνεται.
Βραβευμένος ντοκιμαντερίστας, ο Καζάχος Σεργκέι Ντβορτσεβόι επιστρατεύει μια απλή, προσχηματική ιστορία και τη νατουραλιστική ματιά του για να περιγράψει την άνυδρη καθημερινότητα στις πεδιάδες της πατρίδας του. Μια εξαμελής οικογένεια, το λυόμενο κατάλυμά της, οι ελάχιστοι επισκέπτες της κι ένα μεγάλο κοπάδι προβάτων μονοπωλούν το κινηματογραφικό κάδρο, το οποίο αποτυπώνει τόσο ρεαλιστικά όσο και νοσταλγικά έναν τρόπο ζωής που σιγά σιγά χάνεται.
Για να αποφύγει την περιγραφική, αλά National Geographic προσέγγιση, ο Ντβορτσεβόι ντύνει με πικάντικες λεπτομέρειες τους χαρακτήρες του και προσθέτει χιουμοριστικές ανάσες στην αργή, μινιμαλιστική πλοκή του. Από την «Ούργκα» ως τον «Γάμο της Τούγια» και την «Ιστορία της Καμήλας που Δάκρυσε», ένα σινεμά εξωτικών εικόνων συνεχίζει τη διαδρομή του κουβαλώντας μακρινές ιστορίες επιβίωσης, τρυφερές καθημερινές εικόνες και σκληρές πανανθρώπινες αλήθειες. Δεν αποφεύγει την «εξαγώγιμη» γραφικότητα, αλλά παραμένει συγκινητικό και αυθεντικό, ικανό ν’ αγγίξει ένα ευρύτερο από τα φεστιβαλικά κυκλώματα σινεφίλ κοινό.
Ο ΜΠΑΤΣΟΣ ΤΟΥ ΜΠΕΒΕΡΛΙ ΧΙΛΣ 2
STAR 22.00
Αστυνομική, 1987 (Έγχρ.), 103'
BEVERLY HILLS COP II. Αμερικανική ταινία του Τόνι Σκοτ, με τους Έντι Μέρφι, Τζον Άστον, Μπριγκίτε Νίλσεν.
Ο Άξελ Φόλεϊ επιστρέφει στο Μπέβερλι Χιλς για να βοηθήσει τους φίλους του που έχουν προβλήματα με μια αδίστακτη συμμορία.
Μια προσπάθεια να επιβληθεί σαν υπερήρωας ο Έντι Μέρφι σε μια βίαιη αστυνομική περιπέτεια (σκηνοθετημένη από τον πρόσφατα χαμένο Τόνι Σκοτ σαν διαφημιστικό σποτ), μόνο που εκείνος δεν μπορεί να κρύψει ότι προτιμά την πλάκα της πρώτης ταινίας.
Ο Άξελ Φόλεϊ επιστρέφει στο Μπέβερλι Χιλς για να βοηθήσει τους φίλους του που έχουν προβλήματα με μια αδίστακτη συμμορία.
Μια προσπάθεια να επιβληθεί σαν υπερήρωας ο Έντι Μέρφι σε μια βίαιη αστυνομική περιπέτεια (σκηνοθετημένη από τον πρόσφατα χαμένο Τόνι Σκοτ σαν διαφημιστικό σποτ), μόνο που εκείνος δεν μπορεί να κρύψει ότι προτιμά την πλάκα της πρώτης ταινίας.
SAFE SEX
ΕΤ3 23.10
Κωμωδία, 1999 (Έγχρ.), 96'
Ελληνική ταινία των Θανάση Παπαθανασίου και
Μιχάλη Ρέππα, με τους Άννα Παναγιωτοπούλου, Αντώνη Αντωνόπουλο, Μίρκα
Παπακωνσταντίνου.
Οκτώ διαπλεκόμενες ιστορίες γύρω από τη σύγχρονη ερωτική συμπεριφορά.
Η κωμωδία που διαμόρφωσε τη θεματολογία της μετέπειτα ελληνικής κωμωδίας, φαίνεται -περισσότερο από την εποχή που προβλήθηκε- δέσμια της τηλεοπτικής αντίληψης των πραγμάτων. Ωστόσο αποτυπώνει εν μέρει την επιπολαιότητα των ερωτικών ηθών, που από τότε βέβαια έχουν υποστεί πολλές μεταλλάξεις.
Οκτώ διαπλεκόμενες ιστορίες γύρω από τη σύγχρονη ερωτική συμπεριφορά.
Η κωμωδία που διαμόρφωσε τη θεματολογία της μετέπειτα ελληνικής κωμωδίας, φαίνεται -περισσότερο από την εποχή που προβλήθηκε- δέσμια της τηλεοπτικής αντίληψης των πραγμάτων. Ωστόσο αποτυπώνει εν μέρει την επιπολαιότητα των ερωτικών ηθών, που από τότε βέβαια έχουν υποστεί πολλές μεταλλάξεις.
ΚΩΔΙΚΟΣ: ΑΙΝΙΓΜΑ
(Βαθμολογία Armageddon: 2/5)
ΝΕΤ 00.30
Κατασκοπική, 2001 (Έγχρ.), 119'
ENIGMA. Ευρωπαϊκή συμπαραγωγή του Μάικλ Άπτεντ, με τους Ντάγκρεϊ Σκοτ, Κέιτ Γουίνσλετ, Σάφρον Μπάροους.
Στη Μεγάλη Βρετανία του 1943, ο Τομ Τζέρικο, ένας ιδιοφυής μαθηματικός, προσπαθεί να σπάσει το μυστικό κώδικα συνεννόησης των ναζί, ερευνώντας ταυτόχρονα το μυστήριο της εξαφάνισης της πρώην ερωμένης του.
Τυπικά βρετανική ταινία κατασκοπίας, στην παράδοση των πρώτων ταινιών του Χίτσκοκ, που επικεντρώνεται περισσότερο στο αστυνομικό μυστήριο και την ψυχολογία των χαρακτήρων παρά στα στοιχεία δράσης και περιπέτειας. Για να διατηρηθεί το ενδιαφέρον, αναπτύσσεται μια παράλληλη ιστορία μυστηρίου και κατασκοπίας η οποία, αν και εμπλουτίζει το θέαμα με λίγη δράση, φαντάζει λίγο παράταιρη και όχι ολότελα πειστική. Υπάρχει πάντως μια αίσθηση παλιομοδίτικου ρετρό, που δεν ενισχύεται από την απρόσωπη σκηνοθετική παρουσία του Μάικλ Άπτεντ.
Στη Μεγάλη Βρετανία του 1943, ο Τομ Τζέρικο, ένας ιδιοφυής μαθηματικός, προσπαθεί να σπάσει το μυστικό κώδικα συνεννόησης των ναζί, ερευνώντας ταυτόχρονα το μυστήριο της εξαφάνισης της πρώην ερωμένης του.
Τυπικά βρετανική ταινία κατασκοπίας, στην παράδοση των πρώτων ταινιών του Χίτσκοκ, που επικεντρώνεται περισσότερο στο αστυνομικό μυστήριο και την ψυχολογία των χαρακτήρων παρά στα στοιχεία δράσης και περιπέτειας. Για να διατηρηθεί το ενδιαφέρον, αναπτύσσεται μια παράλληλη ιστορία μυστηρίου και κατασκοπίας η οποία, αν και εμπλουτίζει το θέαμα με λίγη δράση, φαντάζει λίγο παράταιρη και όχι ολότελα πειστική. Υπάρχει πάντως μια αίσθηση παλιομοδίτικου ρετρό, που δεν ενισχύεται από την απρόσωπη σκηνοθετική παρουσία του Μάικλ Άπτεντ.
HEAT WAVE
STAR 02.15
Περιπέτεια, 2009 (Έγχρ.), 74'
Αμερικανική τηλεταινία του Ρεξ Πιάνο, με τους Τζέιμι Λούνερ, Νάταλι Σάλινς, Τζέικ Θόρντον.
Χειρότερη δεν γίνεται τηλεταινία καταστροφής, όπου η θερμοκρασία ανεβαίνει επικίνδυνα εξαιτίας γεωτρήσεων για αέριο απειλώντας να μετατρέψει το Λος Άντζελες σε έρημο.
Κάτι που λόγω τραγικών εφέ, ερμηνειών και σεναρίου δεν φαίνεται περισσότερο εκφοβιστικό από την Κυψέλη με καύσωνα.
Χειρότερη δεν γίνεται τηλεταινία καταστροφής, όπου η θερμοκρασία ανεβαίνει επικίνδυνα εξαιτίας γεωτρήσεων για αέριο απειλώντας να μετατρέψει το Λος Άντζελες σε έρημο.
Κάτι που λόγω τραγικών εφέ, ερμηνειών και σεναρίου δεν φαίνεται περισσότερο εκφοβιστικό από την Κυψέλη με καύσωνα.
Ο ΚΥΡΙΟΣ «ΤΑ ΞΑΝΑΦΤΙΑΞΑ»
STAR 04.00
Κομεντί, 2006 (Έγχρ.), 93'
MR. FIX IT. Αμερικανική ταινία του Ντάριν Φεριόλα, με τους Ντέιβιντ Μπορεάναζ, Αλάνα Ντε Λα Γκάρτσα, Πατ Χίλι.
Η δουλειά του Λανς Βαλεντίν δεν είναι συνηθισμένη: τον προσλαμβάνουν χωρισμένοι άντρες για να τους φέρει πίσω τις φιλενάδες τους. Εκείνος το πετυχαίνει με το να τις προσεγγίζει ερωτικά και να τους δείχνει το χειρότερό του εαυτό ώστε να εκτιμούν τον παλιό τους φίλο. Και βέβαια ταινία δεν θα είχαμε αν σε μια τέτοια δουλειά δεν ερωτευόταν το «θύμα» του...
Είναι ωραίο παλικάρι ο «Angel» Ντέιβιντ Μπορεάναζ, αλλά για να περιφέρεται σε τηλεοπτικές σειρές κι όχι για να κρατήσει μια ολόκληρη ταινία με ένα προβλέψιμο ειδύλλιο. Τα κινηματογραφικά λαβ στόρι ποιος θα τα «ξαναφτιάξει»;
Η δουλειά του Λανς Βαλεντίν δεν είναι συνηθισμένη: τον προσλαμβάνουν χωρισμένοι άντρες για να τους φέρει πίσω τις φιλενάδες τους. Εκείνος το πετυχαίνει με το να τις προσεγγίζει ερωτικά και να τους δείχνει το χειρότερό του εαυτό ώστε να εκτιμούν τον παλιό τους φίλο. Και βέβαια ταινία δεν θα είχαμε αν σε μια τέτοια δουλειά δεν ερωτευόταν το «θύμα» του...
Είναι ωραίο παλικάρι ο «Angel» Ντέιβιντ Μπορεάναζ, αλλά για να περιφέρεται σε τηλεοπτικές σειρές κι όχι για να κρατήσει μια ολόκληρη ταινία με ένα προβλέψιμο ειδύλλιο. Τα κινηματογραφικά λαβ στόρι ποιος θα τα «ξαναφτιάξει»;
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου