Ο ΓΑΜΟΣ ΤΟΥ ΚΟΛΛΗΤΟΥ ΜΑΣ
ΕΤ1 22.00
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 97'
SIONE’S WEDDING. Νεοζηλανδική ταινία του Κρις Γκράχαμ, με τους Όσκαρ Κάιτλι, Σίμπαλ Λελίσι, Ρόμπι Μαγκασίβα.
Τέσσερις ανεύθυνοι τριαντάρηδες υποχρεώνονται από τον μελλόνυμφο αδερφό ενός απ’ αυτούς να παραστούν στο γάμο του με πραγματικές συντρόφους.
Τυπική κωμωδία αντροπαρέας, με μοναδικό ενδιαφέρον ότι εκτυλίσσεται σε μια κοινότητα Σαμοανών της Νέας Ζηλανδίας.
Τέσσερις ανεύθυνοι τριαντάρηδες υποχρεώνονται από τον μελλόνυμφο αδερφό ενός απ’ αυτούς να παραστούν στο γάμο του με πραγματικές συντρόφους.
Τυπική κωμωδία αντροπαρέας, με μοναδικό ενδιαφέρον ότι εκτυλίσσεται σε μια κοινότητα Σαμοανών της Νέας Ζηλανδίας.
10000 Π.Χ.
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 109'
10000 B.C. Αμερικανική ταινία του Ρόλαντ Έμεριχ, με τους Στίβεν Στρέιτ, Καμίλα Μπελ, Κλιφ Κέρτις.
Υπερτιμημένος μπλοκμπαστεράς, ο Γερμανός Ρόλαντ Έμεριχ είναι ικανός να φτάσει το πολύ πολύ ως το «Μετά την Επόμενη Μέρα». Εδώ, αντίθετα, βρίσκεται ακόμα στην προ-προηγούμενη, τότε που δεν είχε εφευρεθεί ο κινηματογράφος, αλλά ούτε καν οι κανόνες της αφήγησης μιας ιστορίας. Γιατί έτσι μόνο δικαιολογείται ο απόλυτα επίπεδος, χαλαρός και χωρίς ίχνος έντασης τρόπος με τον οποίο διηγείται τις περιπέτειες του ΝτεΛέ (ανάποδα η λέξη held, που σημαίνει... ήρωας στα γερμανικά), ενός νεαρού κυνηγού μαμούθ που ταξιδεύει ως τα πέρατα της Γης για να σώσει την απαχθείσα αγαπημένη του.
Η ιστορία είναι γεμάτη κλισέ και αφέλειες που ο Έμεριχ, ως σεναριογράφος, πριμοδοτεί μέχρι αυτοπαρωδίας, κάτι που με τον ανάλογο σκηνοθετικό χειρισμό θα μπορούσε να αποδειχτεί έως και ενδιαφέρον. Τελικά, είναι απλώς ο πιο βαρετός τρόπος για να ταξιδέψεις ως την προϊστορία και να συναντήσεις φονικά πουλερικά, φιλότιμα αιλουροειδή και τους κατασκευαστές των αιγυπτιακών πυραμίδων. Μέχρι να τελειώσουν τα βάσανα του ΝτεΛέ, αλλά και τα δικά σου, θα σου φανεί ότι πέρασαν τουλάχιστον 10.000 χρόνια.
Υπερτιμημένος μπλοκμπαστεράς, ο Γερμανός Ρόλαντ Έμεριχ είναι ικανός να φτάσει το πολύ πολύ ως το «Μετά την Επόμενη Μέρα». Εδώ, αντίθετα, βρίσκεται ακόμα στην προ-προηγούμενη, τότε που δεν είχε εφευρεθεί ο κινηματογράφος, αλλά ούτε καν οι κανόνες της αφήγησης μιας ιστορίας. Γιατί έτσι μόνο δικαιολογείται ο απόλυτα επίπεδος, χαλαρός και χωρίς ίχνος έντασης τρόπος με τον οποίο διηγείται τις περιπέτειες του ΝτεΛέ (ανάποδα η λέξη held, που σημαίνει... ήρωας στα γερμανικά), ενός νεαρού κυνηγού μαμούθ που ταξιδεύει ως τα πέρατα της Γης για να σώσει την απαχθείσα αγαπημένη του.
Η ιστορία είναι γεμάτη κλισέ και αφέλειες που ο Έμεριχ, ως σεναριογράφος, πριμοδοτεί μέχρι αυτοπαρωδίας, κάτι που με τον ανάλογο σκηνοθετικό χειρισμό θα μπορούσε να αποδειχτεί έως και ενδιαφέρον. Τελικά, είναι απλώς ο πιο βαρετός τρόπος για να ταξιδέψεις ως την προϊστορία και να συναντήσεις φονικά πουλερικά, φιλότιμα αιλουροειδή και τους κατασκευαστές των αιγυπτιακών πυραμίδων. Μέχρι να τελειώσουν τα βάσανα του ΝτεΛέ, αλλά και τα δικά σου, θα σου φανεί ότι πέρασαν τουλάχιστον 10.000 χρόνια.
ΑΓΡΥΠΝΟΣ
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2003 (Έγχρ.), 102'
THE MACHINIST. Αμερικανο-ισπανική ταινία του
Μπραντ Άντερσον, με τους Κρίστιαν Μπέιλ, Τζένιφερ Τζέισον Λι, Αϊτάνα
Σάντσεθ-Χιχόν.
Ένας εργάτης σε τόρνο, αποστεωμένος από την αϋπνία που τον βασανίζει εδώ κι ένα χρόνο, χάνει τον έλεγχο της πραγματικότητας.
Με μια εξωπραγματική φωτογραφία αλλά κι έναν ασυνήθιστο εργασιακό χώρο, εισχωρείς εξαρχής σε μια υποκειμενική πραγματικότητα. Κι επειδή ούτε στιγμή δεν αμφισβητείς την παράνοια του ήρωα, αυτό που θέλεις να μάθεις είναι τι τον έχει οδηγήσει σ’ αυτή την κατάσταση. Κάπου εκεί η ταινία χάνει την αρχική της υποβλητικότητα, εικονογραφώντας απλοϊκές υπαρξιακές και συνειδησιακές καταστάσεις. Παραμένει, όμως, μια παράξενη κινηματογραφική εμπειρία, που αξίζει να δεις και για τη συγκλονιστική μεταμόρφωση του Κρίστιαν Μπέιλ.
Ένας εργάτης σε τόρνο, αποστεωμένος από την αϋπνία που τον βασανίζει εδώ κι ένα χρόνο, χάνει τον έλεγχο της πραγματικότητας.
Με μια εξωπραγματική φωτογραφία αλλά κι έναν ασυνήθιστο εργασιακό χώρο, εισχωρείς εξαρχής σε μια υποκειμενική πραγματικότητα. Κι επειδή ούτε στιγμή δεν αμφισβητείς την παράνοια του ήρωα, αυτό που θέλεις να μάθεις είναι τι τον έχει οδηγήσει σ’ αυτή την κατάσταση. Κάπου εκεί η ταινία χάνει την αρχική της υποβλητικότητα, εικονογραφώντας απλοϊκές υπαρξιακές και συνειδησιακές καταστάσεις. Παραμένει, όμως, μια παράξενη κινηματογραφική εμπειρία, που αξίζει να δεις και για τη συγκλονιστική μεταμόρφωση του Κρίστιαν Μπέιλ.
ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ
STAR 02.15
Τρόμου, 1982 (Έγχρ.), 114'
POLTERGEIST. Αμερικανική ταινία του Τομπ Χούπερ, με τους Κρεγκ Τ. Νέλσον, ΤζοΜπεθ Γουίλιαμς, Χέδερ Ο’Ρουρκ.
Σατανικά πνεύματα που εδρεύουν στη συσκευή της τηλεόρασης απάγουν τη μικρή κόρη μιας οικογένειας, η οποία ζητά βοήθεια από ένα μέντιουμ για να αντιμετωπίσει το κακό.
Μία από τις πιο εντυπωσιακές ταινίες τρόμου του ’80, που η επιτυχία της –αλλά και η ανομοιομορφία της– οφείλεται στη συνεργασία του παραγωγού Στίβεν Σπίλμπεργκ και του σκηνοθέτη Τομπ Χούπερ. Είναι ολοφάνερο ότι ο πρώτος ήθελε να κάνει μια «οικογενειακή» ταινία τρόμου με επίκεντρο τα καθημερινά αντικείμενα της αστικής μας ζωής, ενώ ο δεύτερος να δείξει τη σκοτεινή πλευρά πάνω στην οποία έχει οικοδομηθεί.
Σατανικά πνεύματα που εδρεύουν στη συσκευή της τηλεόρασης απάγουν τη μικρή κόρη μιας οικογένειας, η οποία ζητά βοήθεια από ένα μέντιουμ για να αντιμετωπίσει το κακό.
Μία από τις πιο εντυπωσιακές ταινίες τρόμου του ’80, που η επιτυχία της –αλλά και η ανομοιομορφία της– οφείλεται στη συνεργασία του παραγωγού Στίβεν Σπίλμπεργκ και του σκηνοθέτη Τομπ Χούπερ. Είναι ολοφάνερο ότι ο πρώτος ήθελε να κάνει μια «οικογενειακή» ταινία τρόμου με επίκεντρο τα καθημερινά αντικείμενα της αστικής μας ζωής, ενώ ο δεύτερος να δείξει τη σκοτεινή πλευρά πάνω στην οποία έχει οικοδομηθεί.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου