Ο Fernando Alonso πήρε την πρώτη φετινή νίκη της Ferrari και έδωσε νέο χρώμα στο πρωτάθλημα | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Μια νέα αρχή στο φετινό πρωτάθλημα μπορεί να είδαμε στο Grand Prix Μ. Βρετανίας, μετά τη μεγάλη νίκη του Fernando Alonso. Ο Ισπανός με το αναβαθμισμένο μονοθέσιο της Ferrari κυριάρχησε στο Sirverstone και παρότι φάνηκε να δυσκολεύεται στις μεικτές συνθήκες στο ξεκίνημα του αγώνα, όταν η πίστα στέγνωσε κινήθηκε με ρυθμό που δεν μπόρεσε να ακολουθήσει κανείς και εκμεταλλευόμενος ένα πρόβλημα στο pit stop του Vettel ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά φέτος. Πίσω από τον Alonso ακολούθησαν οι δύο Red Bull, με τον Sebastian Vettel να παίρνει τη 2η θέση μπροστά από τον Mark Webber, ο οποίος χρειάστηκε να δεχτεί οδηγίες από τον ασύρματο για να μην περάσει τον Γερμανό. Ο Lewis Hamilton με τη McLaren τερμάτισε 4ος, ύστερα από μια μάχη στην κόψη του ξυραφιού με τον Felipe Massa που κρίθηκε πάνω στη γραμμή του τερματισμού και ακολούθησαν οι Nico Rosberg, Sergio Perez, Nick Heidfeld, Michael Schumacher και Jaime Alguersuari. Εκκίνηση Ο βρετανικός καιρός έβαλε το χεράκι του και στην εκκίνηση του αγώνα τα μονοθέσια στήθηκαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά, παρότι η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού ήταν σχεδόν στεγνή, καθώς στο πίσω κομμάτι της πίστας υπήρχε αρκετό νερό από τη βροχή που ξεκίνησε λίγα λεπτά πριν από την εκκίνηση. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι δύο Red Bull ξεκίνησαν καλά από την πρώτη γραμμή αλλά ο Vettel κατάφερε να περάσει τον Webber και να στρίψει πρώτος. Ο Alonso κράτησε την 3η θέση, όχι όμως και ο Massa, που είδε τον Button να τον περνάει για την 4η θέση. Πολύ καλή εκκίνηση έκανε ο Lewis Hamilton από τη 10η θέση, κερδίζοντας αμέσως 3 θέσεις, όπως και Michael Schumacher από τη 13η θέση. Στους πρώτους γύρους οι Red Bull απομακρύνονταν με άνεση στις δύο πρώτες θέσεις, αλλά ο Button αντιμετώπιζε προβλήματα και τον πέρασαν διαδοχικά οι Massa και Hamilton. Έτσι, όταν η κατάσταση κάπως ηρέμησε στο ξεκίνημα του αγώνα η πρώτη 10άδα ήταν Vettel, Webber, Alonso, Massa, Hamilton, Button, Di Resta, Kobayashi, Schumacher και Sutil. Άσχημα ξεκίνησαν οι Maldonado και Rosberg που από νωρίς βρέθηκαν πολύ πίσω. Η πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα ήταν αυτή του Heikki Kovalainen, ο οποίος στο τέλος του πρώτου γύρου πάρκαρε τη Lotus στο γκαράζ της ομάδας ύστερα από πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα για slick Με την κατάσταση της πίστας να βελτιώνεται σταδιακά, πλησίαζε η ώρα να μπουν τα ελαστικά για στεγνό, ενώ διάφορες μάχες βρίσκονταν σε εξέλιξη. Ο Michael Schumacher έκανε ένα λάθος και έπεσε πάνω στον Kamui Kobayashi, με αποτέλεσμα να σπάσει την εμπρός πτέρυγα της Mercedes. Ο Γερμανός επέστρεψε στα pit και μαζί με τη νέα πτέρυγα έβαλε και ένα σετ slick με τη μαλακή γόμα της Pirelli. Ο Schumacher έδωσε το σύνθημα και στους επόμενους γύρους όλοι μπήκαν στα pit για να αλλάξουν ελαστικά. Φυσικά από την κίνηση που δημιουργήθηκε στο pit lane δεν έλειψαν τα επεισόδια, με τον Kobayashi να ξηλώνει ένα αεροπίστολο της Force India όταν στριμώχτηκε από ένα άλλο μονοθέσιο κατά την έξοδό του από το box. Λίγο αργότερα ανακοινώθηκε ποινή stop&go 10 δευτερολέπτων στον Michael Schumacher για τη σύγκρουση με τον Kobayashi. Κερδισμένος από τα pit stop ήταν ο Lewis Hamilton, ο οποίος βρέθηκε μπροστά από τον Felipe Massa και ξεχύθηκε στο κυνήγι του Fernando Alonso. Δύο γύρους αργότερα τον έφτασε και τον πέρασε, παίρνοντας την 3η θέση, λίγα δευτερόλεπτα αφότου ο Jenson Button πέρασε τον Massa για την 5η θέση. Σε αυτές τις συνθήκες τα μονοθέσια της McLaren ήταν εκείνα που μπορούσαν να κινηθούν ταχύτερα στην πίστα. Η πίστα συνέχιζε να στεγνώνει και οι χρόνοι συνέχισαν να πέφτουν, με τις δύο Red bull μπροστά και τους υπόλοιπους να προσπαθούν να ακολουθήσουν. Ο Hamilton από την 3η θέση κυνηγούσε τον Webber και ο Alonso από την 4η ανέβασε το ρυθμό του και πλησίαζε τον Hamilton. Πιο πίσω ακολουθούσαν οι Button, Massa, Di Resta, Sutil, Rosberg και Perez, με τον Kobayashi να χάνει πολύ έδαφος μετά την ποινή stop&go 10 δευτερολέπτων που έλαβε για το συμβάν στο pit lane νωρίτερα. Ανατροπή στα pit stop Με την αγωνιστική γραμμή στεγνή πλέον, ο Alonso έδειξε την ταχύτητα της Ferrari και στον 24ο γύρο κατάφερε να περάσει τον Hamilton στη ζώνη του DRS και να πάρει πίσω την 3η θέση. Ο Ισπανός συνέχισε να γράφει ταχύτερους γύρους, και να πλησιάζει τις Red Bull, ενώ ο Βρετανός αμέσως μπήκε στα pit για ένα φρέσκο σετ μαλακών ελαστικών. Η καταστροφή για τη Red Bull ήρθε στο pit stop του Vettel. Ο Γερμανός μπήκε για αλλαγή ελαστικών στον ίδιο γύρο με τον Alonso, ο οποίος είχε κινηθεί τόσο γρήγορα που ήδη θα έβγαινε μπροστά από τον Webber. Το μπουλόνι που πίσω αριστερά τροχού της RB7 όμως είχε πρόβλημα και έτσι ο Ισπανός βγήκε μπροστά. Και για να γίνουν τα πράγματα χειρότερα για τον Vettel, όταν τελικά κατάφερε να βγει στην πίστα βρέθηκε πίσω και από τον Lewis Hamilton. Από εκείνο το σημείο και ύστερα ο Alonso πετούσε και γράφοντας τον ένα ταχύτερο γύρο πίσω από τον άλλο άνοιγε με πολύ γρήγορο ρυθμό τη διαφορά. Ο Hamilton στη 2η θέση έδινε ρεσιτάλ οδήγησης κρατώντας πίσω του τον Vettel ο οποίος με τη σαφώς ταχύτερη RB7 δεν κατάφερνε να περάσει την MP2-26 του Βρετανού. Πιο πίσω, ο πολύ καλός αγώνας του Paul di Resta καταστράφηκε όταν ο Σκοτσέζος είχε μια σύγκρουση με την Toro Rosso του Buemi και έσπασε την εμπρός πτέρυγά του. Έτσι, ο Rosberg ανέβηκε στην 7η θέση και στη 10άδα μπήκε ο Petrov, πίσω από τους Perez και Sutil. Προβληματικών pit stop συνέχεια Ο Vettel έβλεπε ότι δεν μπορούσε να περάσει στην πίστα και το έκανε στα pit, καθώς στον 37ο γύρο μπήκε στα pit για ένα φρέσκο σετ ελαστικών. Ο Γερμανός έκανε σωστά ό,τι έπρεπε να κάνει και έτσι όταν ο Hamilton βγήκε στην πίστα μετά το δικό του pit stop στον επόμενο γύρο έμεινε 3ος. Ο Alonso έκανε χωρίς πρόβλημα το τελευταίο του pit stop και ξαναβγήκε στην κορυφή, ενώ στον ίδιο γύρο ολοκληρώθηκε ο αγώνας του Jenson Button. Στο pit stop του Βρετανού τον άφησαν να φύγει χωρίς να έχει βιδωθεί το μπουλόνι του εμπρός δεξιά τροχού και έτσι ο Button αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στο τέλος του pit lane. Στους επόμενους γύρους ο Alonso δεν έκοψε ρυθμό και αύξανε συνεχώς τη διαφορά. Ο Lewis Hamilton όμως αντιμετώπιζε πρόβλημα με την κατανάλωση καυσίμου και έπρεπε να πάει προσεκτικά για να μπορέσει να τερματίσει. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Mark Webber να τον φτάσει και αναπόφευκτα να τον περάσει στο τέλος της ζώνης του DRS, περιορίζοντάς τον στην 4η θέση. Τα βάσανα του Hamilton όμως δεν τελείωσαν εκεί, καθώς ο Felipe Massa τον έφτασε στον τελευταίο γύρο. Μεγάλη μάχη δόθηκε για τη 2η θέση ανάμεσα στους ομόσταβλους της Red Bull, με τον Webber να έχει φτάσει και να μονομαχεί τροχό με τροχό με τον Vettel. Εκεί όμως επικράτησε η λογική, που μέσω ασυρμάτου είπε στον Webber να μείνει πίσω. Το καλύτερο όμως έμεινε για το τέλος, με τη μονομαχία Hamilton-Massa να κρατάει μέχρι το τελευταίο εκατοστό την πίστας και τον Βρετανό να καταφέρνει να πάρει την 4η θέση στο photo finish, με μηδενική διαφορά από τον Βραζιλιάνο. Έτσι, ο Fernando Alonso έφτασε στην πρώτη του νίκη στη φετινή σεζόν, που ίσως είναι κομβική για να συνεχίσει ο Ισπανός και η Scuderia να κυνηγούν το φετινό τίτλο. Οι οδηγοί της Red Bull δεν έμειναν μακριά από την κορυφή και έκαναν το 2-3 με τον Vettel μπροστά από τον Webber. Ακολούθησαν οι Lewis Hamilton, Felipe Massa, Nico Rosberg, Sergio Perez, Nick Heidfeld, Michael Schumacher και Jaime Alguersuari. Μετά τον αγώνα της Μ. Βρετανίας ο Sebastian Vettel φυσικά εξακολουθεί να απολαμβάνει μεγάλη διαφορά στην κορυφή της βαθμολογίας, έχοντας φτάσει στους 204 βαθμούς. Ο Mark Webber έμεινε μόνος στη 2η θέση με 124 ενώ με τη νίκη του ο Fernando Alonso ανέβηκε στην 3η θέση με 112 βαθμούς. Στους κατασκευαστές η Red Bull έφτασε στους 328 βαθμούς και ακολουθούν η McLaren με 218 και η Ferrari με 164. Επόμενος αγώνας είναι ο GP Γερμανίας στην πίστα του Nurburgring το 3ήμερο 22-24 Ιουλίου. » Βαθμολογίες Αποτελέσματα
|
Κυριακή 10 Ιουλίου 2011
GP Μ. Βρετανίας: Ιπτάμενος Ισπανός
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου