Ένας υπέροχος αγώνας στην πίστα της Σαγκάης ολοκληρώθηκε με έναν καταπληκτικό οδηγό να παίρνει μια μεγάλη νίκη. Το Κινεζικό Grand Prix του 2011 ήταν γεμάτο δράση, απίστευτα πολλές προσπεράσεις, διαφορετικές στρατηγικές και είχε δύο μεγάλους πρωταγωνιστές: τον Lewis Hamilton, που κέρδισε με τη McLaren και τον Mark Webber, ο οποίος παρότι ξεκίνησε 18ος κατάφερε να φτάσει στην 3η θέση. Ανάμεσά τους τερμάτισε ο Sebastian Vettel στη 2η θέση. Ακολούθησαν οι Jenson Button, Nico Rosberg, Felipe Massa, Fernando Alonso, Michael Schumacher, Vitaly Petrov και Kamui Kobayashi.
Εκκίνηση
Τα μονοθέσια στήθηκαν στο grid της κινεζικής πίστας με τα σύννεφα να έχουν φύγει από τον ουρανό της Σαγκάης αλλά να έχουν μαζευτεί πάνω από το γκαράζ της McLaren, καθώς παρουσιάστηκε διαρροή καυσίμου στον κινητήρα του Lewis Hamilton. Το πρόβλημα επισκευάστηκε και ο Βρετανός πρόλαβε να πάρει τη θέση του στο grid προτού κλείσει το pit lane. Η εκκίνηση δόθηκε κανονικά αλλά μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Sebastian Vettel ξεκίνησε πολύ άσχημα και είδε να τον περνούν και οι δύο McLaren, με τον Button μπροστά και τον Hamilton στη 2η θέση. Και ο Nico Rosberg πίεσε τον Πρωταθλητή στις πρώτες στροφές αλλά δεν κατάφερε να του πάρει την 3η θέση.
Πιο πίσω, ο Massa για άλλη μία φορά έκανε καλύτερη εκκίνηση από τον Alonso και πέρασε στην 5η θέση, με τον Ισπανό στην 6η. Ο Buemi έχασε πολλές θέσεις ενώ αντίθετα ο Michael Schumacher κέρδισε πολλές, ανεβαίνοντας από τη 14η στην 9η θέση. Ο Liuzzi στην τελευταία σειρά έκανε άκυρη εκκίνηση και αργότερα πήρε ποινή διέλευσης. Ο Mark Webber από τη 18η θέση δεν προόδευσε ιδιαίτερα αφού κέρδισε μόνο μία θέση.
Χαμός στα pit stop
Η κατάσταση έδειχνε να κατασταλάζει στους γύρους μέχρι το πρώτο pit stop αλλά δεν φαινόταν το χάος που θα ακολουθούσε. Ο Nico Rosberg, που έδειχνε να καθυστερεί τις δύο Ferrari πίσω του, μπήκε από τους πρώτους. Ο Button, που προηγείτο, μπήκε ταυτόχρονα με τον Vettel αλλά ο Βρετανός έκανε ένα καθοριστικό λάθος όταν σταμάτησε στη θέση της Red Bull αντί για της McLaren. Κατάλαβε γρήγορα το λάθος του αλλά ο χρόνος που έχασε του κόστισε μία θέση από τον Vettel. Στους επόμενους γύρους μπήκαν όλοι, με τον Massa να καταφέρνει να περάσει τον Hamilton.
Μετά το τέλος των πρώτων pit stop ο Nico Rosberg βρέθηκε στην κορυφή, μπροστά από τους Vettel, Button, Massa, Hamilton, Schumacher και Alonso. Στους επόμενους γύρους είδαμε μια ωραία μάχη ανάμεσα σε Schumacher και Alonso, με τον Γερμανό της Mercedes να προσπαθεί με κάθε τρόπο να αμυνθεί στις επιθέσεις του Ισπανού και να τα καταφέρνει για αρκετούς γύρους, προτού ο Alonso με μια αριστοτεχνική κίνηση καταφέρει να περάσει. Υπήρχε και ένα θύμα από τα pit stop, ο Jaime Alguersuari. Οι μηχανικοί της Toro Rosso δεν βίδωσαν καλά τον πίσω δεξί τροχό και ο Ισπανός τον είδε να φεύγει από τη θέση του αμέσως μόλις επέστρεψε στην πίστα.
Στο επόμενο κομμάτι του αγώνα άρχισαν να διαμορφώνονται οι διαφορετικές στρατηγικές των ομάδων. Οι McLaren και Mercedes πήγαιναν για 3 pit stop ενώ οι Ferrari πήγαιναν για 2. Στο μεταξύ, όμως, ο Sebastian Vettel είχε επιστρέψει στην πρώτη θέση αν και αντιμετώπιζε πρόβλημα στην επικοινωνία με την ομάδα του καθώς δεν λειτουργούσε σωστά ο ασύρματος. Ο Γερμανός ήταν επίσης σε στρατηγική 2 στάσεων.
Δύο εναντίον τριών
Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στο ποια στρατηγική θα αποδεικνυόταν πιο αποτελεσματική: αυτή των δύο ή εκείνη των τριών pit stop. Ο Jenson Button έκανε πρώτος την 3η στάση, αφού λίγο πριν είδε τον Lewis Hamilton να τον προσπερνά με μια αποφασιστική κίνηση στο τέλος της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού.
Μετά τη στάση του Webber, που ήταν ο τελευταίος που μπήκε στα pit από όσους έκαναν τρεις αλλαγές, η κατάταξη ήταν Vettel, Massa, Rosberg, Hamilton, Button, Alonso. Ο Lewis Hamilton έκανε την πρώτη κίνηση και πέρασε τον Rosberg για να πάρει την 3η θέση. Ο Webber σε εκείνο το σημείο ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα και δεν ήταν έκπληξη που γρήγορα έφτασε και πέρασε τον Alonso για να πάρει την 6η θέση.
Το επόμενο θύμα του πολύ μαχητικού Lewis Hamilton ήταν ο Felipe Massa και με τα ελαστικά του σε καλύτερη κατάσταση από του Vettel, ο Βρετανός άρχισε να κυνηγάει τον Πρωταθλητή για να διεκδικήσει τη νίκη. Πιο πίσω ο Button πέρασε τον Rosberg, όταν ο οδηγός της Mercedes προσπάθησε να περάσει τον Massa και έκανε λάθος στο φρενάρισμα ανοίγοντας τη γραμμή του. Ο Button πέρασε και τον Massa και ανέβηκε στην 3η θέση.
Στους τελευταίους γύρους ο Hamilton έφτασε πίσω από τον Vettel και άρχισε να τον πιέζει. Τα ελαστικά του Bρετανού ήταν σε καλύτερη κατάσταση και ο Hamilton με άλλη μία αποφασιστική κίνηση πήρε την πρωτοπορία. Πιο πίσω ο Webber συνέχιζε να κινείται εκπληκτικά γρήγορα και περνώντας Massa και Rosberg ανέβηκε στην 4η θέση. Στους δύο γύρους που απέμεναν, έφτασε και τον Button και στο τέλος του αγώνα είχαμε μια όμορφη αν και σύντομη μάχη, με τον Webber να περνά στην 3η θέση.
Η καρό σημαία έπεσε μπροστά από τον Lewis Hamilton, ο οποίος έκανε έναν από τους καλύτερους αγώνες της καριέρας του για να πάρει την πρώτη του φετινή νίκη και -το κυριότερο- να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Sebastian Vettel. Ο Βρετανός εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο τη στρατηγική 3 pit stop της McLaren και το KERS και έφτασε σε αυτήν τη μεγάλη επιτυχία. Το σερί νικών του Vettel διακόπηκε στην Κίνα, ωστόσο ο Πρωταθλητής πήρε τη 2η θέση και διατηρήθηκε επικεφαλής στη βαθμολογία. Ο επίσης εκπληκτικός Mark Webber παρότι εκκίνησε 18ος τερμάτισε στην 3η θέση και ανέβηκε στο βάθρο. Ακολούθησαν οι Jenson Button, Nico Rosberg, Felipe Massa, Fernando Alonso, Michael Schumacher, Vitaly Petrov και Kamui Kobayashi.
Μετά το GP Κίνας ο Sebastian Vettel εξακολουθεί να είναι πρώτος στη βαθμολογία με 68 βαθμούς και ακολουθούν οι Hamilton και Button με 47 και 38 βαθμούς αντίστοιχα. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Red Bull παρέμεινε πρώτη με 105 βαθμούς και η McLaren ακολουθεί με 85.
Επόμενος αγώνας είναι το Grand Prix Τουρκίας το 3ήμερο 6-8 Μαΐου.
» Βαθμολογίες
Αποτελέσματα
Εκκίνηση
Τα μονοθέσια στήθηκαν στο grid της κινεζικής πίστας με τα σύννεφα να έχουν φύγει από τον ουρανό της Σαγκάης αλλά να έχουν μαζευτεί πάνω από το γκαράζ της McLaren, καθώς παρουσιάστηκε διαρροή καυσίμου στον κινητήρα του Lewis Hamilton. Το πρόβλημα επισκευάστηκε και ο Βρετανός πρόλαβε να πάρει τη θέση του στο grid προτού κλείσει το pit lane. Η εκκίνηση δόθηκε κανονικά αλλά μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Sebastian Vettel ξεκίνησε πολύ άσχημα και είδε να τον περνούν και οι δύο McLaren, με τον Button μπροστά και τον Hamilton στη 2η θέση. Και ο Nico Rosberg πίεσε τον Πρωταθλητή στις πρώτες στροφές αλλά δεν κατάφερε να του πάρει την 3η θέση.
Πιο πίσω, ο Massa για άλλη μία φορά έκανε καλύτερη εκκίνηση από τον Alonso και πέρασε στην 5η θέση, με τον Ισπανό στην 6η. Ο Buemi έχασε πολλές θέσεις ενώ αντίθετα ο Michael Schumacher κέρδισε πολλές, ανεβαίνοντας από τη 14η στην 9η θέση. Ο Liuzzi στην τελευταία σειρά έκανε άκυρη εκκίνηση και αργότερα πήρε ποινή διέλευσης. Ο Mark Webber από τη 18η θέση δεν προόδευσε ιδιαίτερα αφού κέρδισε μόνο μία θέση.
Χαμός στα pit stop
Η κατάσταση έδειχνε να κατασταλάζει στους γύρους μέχρι το πρώτο pit stop αλλά δεν φαινόταν το χάος που θα ακολουθούσε. Ο Nico Rosberg, που έδειχνε να καθυστερεί τις δύο Ferrari πίσω του, μπήκε από τους πρώτους. Ο Button, που προηγείτο, μπήκε ταυτόχρονα με τον Vettel αλλά ο Βρετανός έκανε ένα καθοριστικό λάθος όταν σταμάτησε στη θέση της Red Bull αντί για της McLaren. Κατάλαβε γρήγορα το λάθος του αλλά ο χρόνος που έχασε του κόστισε μία θέση από τον Vettel. Στους επόμενους γύρους μπήκαν όλοι, με τον Massa να καταφέρνει να περάσει τον Hamilton.
Μετά το τέλος των πρώτων pit stop ο Nico Rosberg βρέθηκε στην κορυφή, μπροστά από τους Vettel, Button, Massa, Hamilton, Schumacher και Alonso. Στους επόμενους γύρους είδαμε μια ωραία μάχη ανάμεσα σε Schumacher και Alonso, με τον Γερμανό της Mercedes να προσπαθεί με κάθε τρόπο να αμυνθεί στις επιθέσεις του Ισπανού και να τα καταφέρνει για αρκετούς γύρους, προτού ο Alonso με μια αριστοτεχνική κίνηση καταφέρει να περάσει. Υπήρχε και ένα θύμα από τα pit stop, ο Jaime Alguersuari. Οι μηχανικοί της Toro Rosso δεν βίδωσαν καλά τον πίσω δεξί τροχό και ο Ισπανός τον είδε να φεύγει από τη θέση του αμέσως μόλις επέστρεψε στην πίστα.
Στο επόμενο κομμάτι του αγώνα άρχισαν να διαμορφώνονται οι διαφορετικές στρατηγικές των ομάδων. Οι McLaren και Mercedes πήγαιναν για 3 pit stop ενώ οι Ferrari πήγαιναν για 2. Στο μεταξύ, όμως, ο Sebastian Vettel είχε επιστρέψει στην πρώτη θέση αν και αντιμετώπιζε πρόβλημα στην επικοινωνία με την ομάδα του καθώς δεν λειτουργούσε σωστά ο ασύρματος. Ο Γερμανός ήταν επίσης σε στρατηγική 2 στάσεων.
Δύο εναντίον τριών
Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στο ποια στρατηγική θα αποδεικνυόταν πιο αποτελεσματική: αυτή των δύο ή εκείνη των τριών pit stop. Ο Jenson Button έκανε πρώτος την 3η στάση, αφού λίγο πριν είδε τον Lewis Hamilton να τον προσπερνά με μια αποφασιστική κίνηση στο τέλος της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού.
Μετά τη στάση του Webber, που ήταν ο τελευταίος που μπήκε στα pit από όσους έκαναν τρεις αλλαγές, η κατάταξη ήταν Vettel, Massa, Rosberg, Hamilton, Button, Alonso. Ο Lewis Hamilton έκανε την πρώτη κίνηση και πέρασε τον Rosberg για να πάρει την 3η θέση. Ο Webber σε εκείνο το σημείο ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα και δεν ήταν έκπληξη που γρήγορα έφτασε και πέρασε τον Alonso για να πάρει την 6η θέση.
Το επόμενο θύμα του πολύ μαχητικού Lewis Hamilton ήταν ο Felipe Massa και με τα ελαστικά του σε καλύτερη κατάσταση από του Vettel, ο Βρετανός άρχισε να κυνηγάει τον Πρωταθλητή για να διεκδικήσει τη νίκη. Πιο πίσω ο Button πέρασε τον Rosberg, όταν ο οδηγός της Mercedes προσπάθησε να περάσει τον Massa και έκανε λάθος στο φρενάρισμα ανοίγοντας τη γραμμή του. Ο Button πέρασε και τον Massa και ανέβηκε στην 3η θέση.
Στους τελευταίους γύρους ο Hamilton έφτασε πίσω από τον Vettel και άρχισε να τον πιέζει. Τα ελαστικά του Bρετανού ήταν σε καλύτερη κατάσταση και ο Hamilton με άλλη μία αποφασιστική κίνηση πήρε την πρωτοπορία. Πιο πίσω ο Webber συνέχιζε να κινείται εκπληκτικά γρήγορα και περνώντας Massa και Rosberg ανέβηκε στην 4η θέση. Στους δύο γύρους που απέμεναν, έφτασε και τον Button και στο τέλος του αγώνα είχαμε μια όμορφη αν και σύντομη μάχη, με τον Webber να περνά στην 3η θέση.
Η καρό σημαία έπεσε μπροστά από τον Lewis Hamilton, ο οποίος έκανε έναν από τους καλύτερους αγώνες της καριέρας του για να πάρει την πρώτη του φετινή νίκη και -το κυριότερο- να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Sebastian Vettel. Ο Βρετανός εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο τη στρατηγική 3 pit stop της McLaren και το KERS και έφτασε σε αυτήν τη μεγάλη επιτυχία. Το σερί νικών του Vettel διακόπηκε στην Κίνα, ωστόσο ο Πρωταθλητής πήρε τη 2η θέση και διατηρήθηκε επικεφαλής στη βαθμολογία. Ο επίσης εκπληκτικός Mark Webber παρότι εκκίνησε 18ος τερμάτισε στην 3η θέση και ανέβηκε στο βάθρο. Ακολούθησαν οι Jenson Button, Nico Rosberg, Felipe Massa, Fernando Alonso, Michael Schumacher, Vitaly Petrov και Kamui Kobayashi.
Μετά το GP Κίνας ο Sebastian Vettel εξακολουθεί να είναι πρώτος στη βαθμολογία με 68 βαθμούς και ακολουθούν οι Hamilton και Button με 47 και 38 βαθμούς αντίστοιχα. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Red Bull παρέμεινε πρώτη με 105 βαθμούς και η McLaren ακολουθεί με 85.
Επόμενος αγώνας είναι το Grand Prix Τουρκίας το 3ήμερο 6-8 Μαΐου.
» Βαθμολογίες
Αποτελέσματα
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Διαφ. | < > | P. | |
1 | ![]() | L. Hamilton | MCLAREN | Νικητής | 3 | |
2 | ![]() | S. Vettel | RED BULL | 5.1 | 2 | |
3 | ![]() | M. Webber | RED BULL | 7.5 | 2.3 | 3 |
4 | ![]() | J. Button | MCLAREN | 10.0 | 2.4 | 3 |
5 | ![]() | N. Rosberg | MERCEDES | 13.4 | 3.4 | 3 |
6 | ![]() | F. Massa | FERRARI | 15.8 | 2.3 | 2 |
7 | ![]() | F. Alonso | FERRARI | 30.6 | 14.7 | 2 |
8 | ![]() | M. Schumacher | MERCEDES | 31.0 | 0.4 | 3 |
9 | ![]() | V. Petrov | RENAULT | 57.4 | 26.3 | 2 |
10 | ![]() | K. Kobayashi | SAUBER | 63.2 | 5.8 | 2 |
11 | ![]() | P. di Resta | FORCE INDIA | 68.7 | 5.4 | 2 |
12 | ![]() | N. Heidfeld | RENAULT | 72.7 | 3.9 | 2 |
13 | ![]() | R. Barrichello | WILLIAMS | 90.1 | 17.4 | 2 |
14 | ![]() | S. Buemi | TORO ROSSO | 90.6 | 0.4 | 3 |
15 | ![]() | A. Sutil | FORCE INDIA | 1L | 1L | 3 |
16 | ![]() | H. Kovalainen | LOTUS | 1L | 13.0 | 2 |
17 | ![]() | S. Perez | SAUBER | 1L | 3.4 | 4 |
18 | ![]() | P. Maldonado | WILLIAMS | 1L | 4.9 | 3 |
19 | ![]() | J. Trulli | LOTUS | 1L | 13.8 | 2 |
20 | ![]() | J. D΄Ambrosio | VIRGIN | 2L | 1L | 2 |
21 | ![]() | T. Glock | VIRGIN | 2L | 30.2 | 3 |
22 | ![]() | V. Liuzzi | HRT | 2L | 17.7 | 3 |
23 | ![]() | N. Karthikeyan | HRT | 2L | 1.1 | 1 |
24 | ![]() | J. Alguersuari | TORO ROSSO | 47L | 45L | 1 msfree.gr |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου