Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

Το Πρόσωπο της Ημέρας: Ο Νότης Σφακιανάκης είναι "ευθέως" χουντικός

"Εάν κάποιο κόμμα θα μπορούσε να κυβερνήσει τη χώρα, αυτό θα ήταν η Χρυσή Αυγή" (Notis, 22/11).   

Χτες όμως, ο ίδιος στην εκπομπή Ευθέως με τον Κ. Μπογδάνο στο ΣΚΑϊ:  "Ο καλλιτέχνης πρέπει να μιλά κοινωνικά και καλλιτεχνικά και όχι πολιτικά. Δεν είμαι ούτε χρώμα, ούτε κόμμα, ούτε θρησκεία. Εγώ είμαι ένας άνθρωπος που έχει το όνομα από τότε που γεννήθηκε, Παναγιώτης Κωνσταντίνου και Δεσποίνης Σφακιανάκης. Το καλλιτεχνικό μου Νότης, μου το έβγαλε η μάνα μου από τότε που γεννήθηκα. Αυτός είμαι. Και από κάτω γράφει Έλληνας. Και τίποτα άλλο. Δεν έχω ούτε χρώμα, ούτε κόμμα, δεν έχω ανάγκη τα κόμματα. Δεν ήμουν, δεν είμαι, ούτε θα γίνω καμία Χρυσή Αυγή. Δεν θα γίνω ούτε Νέα Δημοκρατία, ούτε ΚΚΕ(ς). Τίποτα δεν θα γίνω. Θα παραμείνω αυτό που είμαι. Ανένταχτος".  


Το πόσο αντικειμενικός και ανένταχτος (ΔΕΝ) είναι, αποδείχτηκε όταν εξύμνησε τη χούντα, λίγο μετά, πάλι στην εκπομπή του Μπογδάνου:     

"Η εξαετής δικτατορία του Παπαδόπουλου δεν είχε κακό τέλος, είχε αίσιο τέλος. 110 εκατομμύρια χρωστούσαμε τότε, ενώ σήμερα χρωστάμε 350 και κάτι δισεκατομμύρια ευρώ. Και βέβαια όλα είναι χρήμα. Τότε στο σπίτι σου είχε το κλειδί στην πόρτα, εάν όμως αφήσεις σήμερα το κλειδί, είναι πολύ πιθανό ότι δεν θα το βρεις. Το Κίνημα των Συνταγματαρχών είχε εθνική συνείδηση και ένστικτο της καλυτέρευσης της Δημοκρατίας. Και το απέδειξε. Εγώ ζούσα τότε. Και τα ξέρω. Οι ιστορικοί γράφουν τα δικά τους. Εγώ όμως ήμουν παιδί και αντιλαμβανόμουν".  

Και έτσι, πάνω που δεν περιμένεις ότι ο Νότης Σφακιανάκης θα ξεπεράσει τον εαυτό του λέγοντας κάτι πιο εξωφρενικό από πριν, μόλις το έκανε!   

Η Χούντα καλυτέρευε τη Δημοκρατία (καταργώντας την εντελώς) σύμφωνα με τον Σφακιανάκη που τότε ήταν παιδάκι. Είχε γεννηθεί το 1959 στην Κρήτη, όπου και έζησε τα πρώτα επτά χρόνια της ζωή του. Μετά, επειδή οι γονείς του χώρισαν, μετακόμισε στην Κω, όπου και έζησε με τη γιαγιά και τον παππού του όλα τα χρόνια της χούντας - με την εξαίρεση μερικών διαστημάτων που πήγαινε στη Γερμανία στη μητέρα του που ξαναπαντρεύτηκε εκεί.  

Στην περίοδο Παπαδόπουλου λοιπόν, ο Σφακιανάκης ήταν από 8 ετών έως 14. Και ζούσε σε ένα μακρινό νησί, με γιαγιά και παππού (ή και στη Γερμανία πότε πότε). Παρ' όλα αυτά, θεωρεί ότι τα ξέρει καλύτερα από τους ιστορικούς!  

Ζούσε τότε, και τα ξέρει. Αντιλαμβανόταν εκεί στο νησί, με -πιθανότατα- χουντικούς παππούδες ότι υπήρχε καλυτέρευση της Δημοκρατίας. Μπορούσε να νιώσει από μακριά ότι δεν υπήρχε λογοκρισία, ότι στην Αθήνα δεν βασανίζονταν άνθρωποι στα υπόγεια της ΕΑΤ-ΕΣΑ, ότι δεν φυλακίζονταν άνθρωποι και δεν εξορίζονταν στα ξερονήσια! Το ότι δεν επιτρέπονταν οι εκλογές ήταν κάτι το καλό προφανώς στο μυαλό ενός μικρού παιδιού που περνούσε ονειρεμένα παιδικά χρόνια σ' ένα πανέμορφο νησί.  

Ποιοι ιστορικοί και ποια βασανιστήρια, και ποια ντοκουμέντα; Αρκεί που περνούσε καλά ο μικρός Νότης στην παιδική του ηλικία! Πώς είναι δυνατόν να μην πάρεις στα σοβαρά το πολιτικό κριτήριο ενός τέτοιου φοβερού μυαλού;  

Η συνέχεια υπήρξε λίγο πολύ γνωστή:   ε νεαρή ηλικία και ενώ βρισκόταν ακόμη στην Κω, εργάστηκε ως d.j σε τοπικά club έως το 1984. Ο Σφακιανάκης ασχολήθηκε με το τραγούδι αρχικά στα 1985, ανοίγοντας ένα δικό του χώρο με ζωντανή μουσική, όπου τραγούδησε για πρώτη φορά επαγγελματικά.    

Το 1988 πήγε στην Αθήνα, και μολονότι στην αρχή αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες τελικά κατάφερε να τραγουδήσει δίπλα στην Πόλυ Πάνου, τον Σταμάτη Κόκοτα, τον Σαλαμπάση, τον Μοναχό και άλλους γνωστούς τραγουδιστές της εποχής. Το καλοκαίρι του 1990 μετέβη στη Θεσσαλονίκη και συνεργάστηκε με την Ελένη Δήμου. Εκεί τον ανακάλυψαν οι άνθρωποι της δισκογραφίας και τον Ιούνιο του 1991 κυκλοφόρησε τον πρώτο του δίσκο με τίτλο "Πρώτη Φορά" (Sony Music).Το πρώτο τραγούδι που ηχογράφησε ο Νότης είναι το 'Νοσταλγείς τα περασμένα' το οποίο υπάρχει στον δίσκο 'ΈΝΑ' του Σάκη Καβατζικιώτη το 1990.  

Από τότε που έγινε διάσημος τη δεκαετία του '90 γέμισε άπειρες φορές μαγαζιά στις εμφανίσεις του, ενεπλάκη σε ζητήματα φοροδιαφυγής μαζί με άλλους καλλιτέχνης, έκανε δηλώσεις που προκάλεσαν αίσθηση (για τα ναρκωτικά και τη θρησκεία, εκτός των άλλων).  

Φέτος δήλωσε πως καυτηριάζει τον χιτλερισμό και τον ναζισμό αλλά διευκρίνισε πως η Χρυσή Αυγή δεν είναι φασίστες και ναζιστές. Επιπρόσθετα δήλωσε πως όλοι οφείλουν να στηρίξουν το κόμμα της Χρυσής Αυγής και όχι να βρίσκεται στη φυλακή αρχηγός εκλεγμένου πολιτικού κόμματος.  

Είναι εχθρός του ναζισμού, αλλά δεν αντιλαμβάνεται ότι η Χ.Α. είναι ναζιστές. Ενδιαφέρεται για την καλυτέρευση της Δημοκρατίας, γι' αυτό θα στήριζε την πλήρη κατάλυσή της. Δεν έζησε από κοντά (ή σε ηλικία που να μπορεί να την καταλάβει) την Δικτατορία, οπότε αυτός ξέρει ότι όλα ήταν καλά τότε.   Μήπως τελικά είναι όντως τρελός; Μήπως τα έχει χαμένα; Μήπως κι εμείς αδίκως ασχολούμαστε τελικά με τις ανόητες απόψεις του και τον κάνουμε ισότιμο συνομιλητή;  

Ο χρόνος θα δείξει.

(lifo)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου