Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2013

Οι προτάσεις μας για τις σημερινές ταινίες της TV


ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ 
(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5)
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 94'

MIDNIGHT IN PARIS. Αμερικανο-ισπανική ταινία του Γούντι Άλεν, με τους Όουεν Γουίλσον, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς. Μαριόν Κοτιγιάρ.


Ένας Αμερικανός σεναριογράφος, λάτρης της ρομαντικής και μποέμικης ζωής, επισκέπτεται με την πραγματίστρια γυναίκα του το Παρίσι. Ένα βράδυ, όταν το ρολόι χτυπήσει μεσάνυχτα, θα βρεθεί ξαφνικά πίσω στην μπελ επόκ. Ακολουθώντας την αντίθετη διαδρομή από αυτήν του «Πορφυρού Ρόδου του Καΐρου», στο οποίο ένας μυθοπλαστικός χαρακτήρας δραπέτευε από την οθόνη στην αληθινή ζωή, εδώ η φαντασία είναι αυτή που υποδέχεται έναν ήρωα της πραγματικότητας. Ωστόσο, ο Άλεν δεν αντιμετωπίζει το ταξίδι του Τζιλ ως απλό όνειρο. Η μπελ επόκ του είναι μια άλλη παράλληλη πραγματικότητα με τη σημερινή, ένας παράδεισος από τον οποίο κανείς δεν θέλει να γυρίσει πίσω. Κανείς; Η Αντριάνα, η ερωμένη του Πικάσο την οποία ερωτεύεται ο Τζιλ, έχει τη δική της χρυσή εποχή, αυτήν του Ρενουάρ, του Ντεγκά και του Τουλούζ-Λοτρέκ, στην οποία θα ήθελε για πάντα να ζήσει.

Μιλώντας για το παρελθόν, τη νοσταλγία που το συνοδεύει και την αίσθησή μας πως η (υπέροχη) ζωή είναι πάντα κάπου αλλού, ο Γούντι Άλεν μιλάει για το παρόν και την αδυναμία μας να «αδράξουμε τη μέρα». Το φολκλορικό Παρίσι –όσο πιο ρομαντικό τόσο πιο ψεύτικο– δεν αντιπροσωπεύει, λοιπόν, παρά αυτήν τη μάταιη φυγή στο χώρο και το χρόνο. Μια διαπίστωση σοφή, δοσμένη με τον ξεκαρδιστικότερο κινηματογραφικό τρόπο, καθώς «πραγματικοί» χαρακτήρες (από τον Νταλί και τη Γερτρούδη Στάιν μέχρι τον Κόουλ Πόρτερ, τον Μπουνιουέλ και τη Ζοζεφίν Μπέικερ), χιουμοριστικές ατάκες και μια βαθιά αισιόδοξη διάθεση διασταυρώνονται δεξιοτεχνικά με φόντο τον Σηκουάνα.


Ο ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΙΠΠΟΤΗΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 4/5 - Πρόταση Ημέρας)
STAR 22.00
Περιπέτεια φαντασίας, 2008 (Έγχρ.), 145'

THE DARK KNIGHT. Αμερικανική ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν, με τους Κρίστιαν Μπέιλ, Χιθ Λέτζερ, Άαρον Έκχαρτ.

Αν και ο Μπάτμαν έχει περιορίσει τη δράση των εγκληματικών συμμοριών στη Γκόθαμ Σίτι, εμφανίζεται ο Τζόκερ, ένας καινούργιος και επικίνδυνα απρόβλεπτος κακοποιός.

Στη δεύτερη δουλειά του πάνω στον σούπερ ήρωα, ο Νόλαν τονίζει τις ρεαλιστικές, δραματικές διαστάσεις των χαρακτήρων, προσφέροντας παράλληλα δυόμισι ώρες καταιγιστικής δράσης κι έναν αντιήρωα που κερδίζει περίοπτη θέση στην πινακοθήκη των κινηματογραφικών κακών. Με τον Τζόκερ του –και το μεταθανάτιο Όσκαρ του– ο Χιθ Λέτζερ βάζει το όνομά του στην κορυφή της λίστας με τα αδικοχαμένα ταλέντα στην ιστορία του σινεμά.


Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5)
ΒΟΥΛΗ 22.15
Κοινωνική, 1939 (Α/Μ), 110'

LA REGLE DU JEU. Γαλλική ταινία του Ζαν Ρενουάρ, με τους Νορά Γκρεγκόρ, Ρολάν Τουτέν, Μιλά Παρλί.

Όλα ξεκινούν σαν μια ελαφριά φάρσα, μια παιχνιδιάρα κωμωδία δωματίου στην οποία τα φλερτ και τα ερωτικά μυστικά κινητοποιούν τους χαρακτήρες και καθοδηγούν την ίντριγκα. Καθώς, όμως, εκείνη περιπλέκεται όλο και περισσότερο και το Λα Κολινιέρ αποκαλύπτεται σαν ένας αποκλεισμένος, ασφυκτικός μικρόκοσμος, ο «Κανόνας του Παιχνιδιού» φανερώνει το πραγματικό, βαθιά σκοτεινό του πρόσωπο.

Χωρίς η αφήγηση να χάνει ποτέ τη μελωδική, αέρινη αίσθησή της και με τη διακριτική, στο πνεύμα του Μαριβό ειρωνεία ν’ αγγίζει κάθε καλογραμμένη ατάκα, ο Ρενουάρ βγάζει από το ντουλάπι της ιστορίας έναν έναν όλους τους σκελετούς που η γαλλική μπουρζουαζία κρατά κρυμμένους κάτω από τους καλούς τρόπους, τ’ ακριβά ρούχα, τα όμορφα λόγια. Συνδυάζοντας μοναδικά το τραγικό με το διασκεδαστικό, ο Γάλλος κορυφαίος σκηνοθέτης περιγράφει –όπως κανείς μέχρι τώρα– την «κρυφή γοητεία» μιας κοινωνίας παραδομένης στην υποκρισία και τη βουβή απελπισία. Με όρους ταξικής σύγκρουσης και κινηματογραφικούς κανόνες ανυποψίαστης κομεντί υπογράφει το αριστούργημά του, μια διαχρονική αλληγορία, η οποία κοιτάζει πολύ μακρύτερα από την προπολεμική Ευρώπη που με τη σειρά της ατενίζει την άβυσσο.


ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ
ΔΤ 23.15
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 100'

L’HEURE ZERO. Γαλλική ταινία του Πασκάλ Τομά, με τους Φρανσουά Μορέλ, Μελβίλ Πουπό, Κιάρα Μαστρογιάνι.

Ο επιθεωρητής Μπατάιγ, ο οποίος κάνει διακοπές στη Βρετάνη, αναλαμβάνει να εξιχνιάσει το φόνο μιας πλούσιας γηραιάς κυρίας. Γρήγορα θα διαπιστώσει ότι όλοι οι καλεσμένοι στο εξοχικό της είναι ύποπτοι.

Ο σκηνοθέτης του «Στα Ίχνη του Δολοφόνου» διασκευάζει ξανά Αγκάθα Κρίστι με εξίσου κωμικό, αλλά λιγότερο πετυχημένο αυτήν τη φορά τρόπο. Παιχνίδι αποκρύψεων, μυστικών και ψεμάτων, το οποίο υπονομεύεται από μια υπερβολικά σαρκαστική διάθεση, αν και το συμπαθέστατο καστ μοιάζει να το διασκεδάζει.


ΕΞΟΔΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ
ΔΤ 01.00
Περιπέτεια, 1980 (Έγχρ.), 123'

Ελληνική ταινία του Νίκου Φώσκολου, με τους Νίκο Κούρκουλο, Γιώργο Φούντα, Όλγα Καρλάτου.

Μια αστυνομικίνα της Δίωξης Ναρκωτικών προσπαθεί να βοηθήσει έναν τοξικομανή, αλλά όταν δολοφονείται, εκείνη βρίσκεται μπλεγμένη στο έγκλημα.

Μία από τις πιο αστείες ταινίες που παίρνουν τον εαυτό τους στα σοβαρά (ειδικά για το αστυνομικό είδος πρέπει να θεωρείται ορόσημο αφέλειας), που σε κάνει να προβληματίζεσαι για ένα λαό ο οποίος χάριζε απλόχερα τηλεθεάσεις σε δημιουργίες του Νίκου Φώσκολου.


ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΤΗΝ ΠΟΛΗ
ANT1 01.15
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 122'

THE KITE RUNNER. Αμερικανική ταινία του Μαρκ Φόρστερ, με τους Χαλίντ Αμπντάλα, Χομαϊγιούν Ερσαντί, Σαούν Τούμπι.

Βασισμένος σ’ ένα διεθνές μπεστ σέλερ του Αφγανού συγγραφέα Καλέντ Χοσεϊνί, ο σεναριο-σκηνοθετικός συνδυασμός του υπαρξιακού θρίλερ «Stay» επιστρέφει, αυτήν τη φορά μ’ ένα εξωτικό, κοινωνικό δράμα. Διά χειρός Ντέιβιντ Μπένιοφ, ο Μαρκ Φόρστερ μας μεταφέρει στη γραφική Καμπούλ του ’70, στον ουρανό της οποίας δύο φίλοι πετάνε τους χαρταετούς τους. Η ζήλια κι ο ανταγωνισμός θα τους χωρίσουν και η σοβιετική εισβολή θα στείλει τον έναν στην Αμερική – από όπου θα γυρίσει πίσω, έπειτα από πολλά χρόνια, ζητώντας μια δεύτερη ευκαιρία για εξιλέωση.

Η ταινία θα του την προσφέρει έτοιμη και δακρύβρεχτη, βουτηγμένη εξαρχής στην πολιτικώς ορθή φιλανθρωπία της συγχώρεσης, του αλτρουισμού και της συμπόνιας που φωλιάζει στις καρδιές όλων. Ακόμα και των πολιτισμικά και θρησκευτικά «αντίπαλων» Αφγανών. Εύκολος λυρισμός και άφθονη συναισθηματική φλυαρία, σ’ ένα οσκαρικών προδιαγραφών μελόδραμα που βούλιαξε –ακόμα και για τα ακαδημαϊκά γούστα– στην εξωτική νοσταλγία, αποσπώντας υποψηφιότητα μόνο για τη μουσική του Αλμπέρτο Ιγκλέσιας.


ΠΑΝΔΗΜΙΑ
STAR 01.15
Περιπέτεια, 2007 (Έγχρ.), 169'

PANDEMIC. Αμερικανική τηλεταινία του Αρμάντ Μαστρογιάνι, με τους Τίφανι Θίσεν, Έρικ Ρόμπερτς, Φέι Ντάναγουεϊ.

Μια γιατρός και όλα τα κλισέ ταινιών καταστροφής επιστρατεύονται για να εμποδίσουν την εξάπλωση της γρίπης των πτηνών.

Όταν όμως η σωτηρία της ανθρωπότητας εξαρτάται από τη... Βάλερι του Μπέβερλι Χιλς, οι (καλλιτεχνικές τουλάχιστο) ελπίδες είναι ελάχιστες.


ΔΥΟ ΚΑΠΝΙΣΜΕΝΕΣ ΚΑΝΕΣ 
(Βαθμολογία Armageddon: 2/5)
MEGA 02.00
Αστυνομική, 1998 (Έγχρ.), 108'

LOCK, STOCK AND TWO SMOKING BARRELS. Αγγλική ταινία του Γκάι Ρίτσι, με τους Ντέξτερ Φλέτσερ, Νικ Μόραν, Τζέισον Φλέμινγκ.

Για να ξεχρεώσει ένα χαρτοπαιχτικό χρέος ο Έντι και η παρέα του ληστεύουν μια συμμορία που μόλις έκλεψε ένα κέντρο διακίνησης ναρκωτικών, και επιχειρούν να διαθέσουν τα κλεμμένα ναρκωτικά σε μια άλλη συμμορία, αγνοώντας ότι της ανήκουν. Στο κομφούζιο που θα δημιουργήσουν, αρκετές λονδρέζικες συμμορίες θα αλληλοφαγωθούν μεταξύ τους.

Το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Γκάι Ρίτσι είναι μια αστυνομική φάρσα με σκηνοθετικό στιλ και μουσική υπόκρουση που περιλαμβάνει από Τζέιμς Μπράουν μέχρι Θεοδωράκη. Σαν να συναντώνται οι σχολές Ταραντίνο και «Trainspotting», το θέαμα είναι διασκεδαστικό, ευρηματικό και οπωσδήποτε επειδιξιμανές.


(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου