Κυριακή, 14 Ιουλίου 2013

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV


ΟΙ ΣΥΜΜΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 4/5 - Πρόταση Ημέρας)
ALPHA 21.00
Περιπέτεια εποχής, 2002 (Έγχρ.), 160'

GANGS OF NEW YORK. Αμερικανική ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Ντάνιελ Ντέι Λιούις, Κάμερον Ντίαζ.

Μια άγνωστη πτυχή της ιστορίας της Νέας Υόρκης: την περίοδο που ο πρόεδρος Λίνκολν ξεκινούσε τον πόλεμο για την Ένωση, στη Νέα Υόρκη, και ειδικά στην κακόφημη συνοικία Πέντε Σημεία, μαινόταν ένας άλλος εμφύλιος ανάμεσα στις συμμορίες των αυτοχθόνων αγλλοσαξόνων και τις συμμορίες των μεταναστών (κυρίως Ιρλανδών). Ήταν ένας αγώνας για επιβίωση, σκληρός και ανελέητος, που δείχνει ότι η αμερικανική δημοκρατία οικοδομήθηκε πάνω σε θεμέλια μίσους, βίας, ρατσισμού, θρησκευτικού φανατισμού και πολιτικής διαφθοράς.


Όλα αυτά δείχνονται στην ταινία του Σκορσέζε με τον πιο εύγλωττο κι εντυπωσιακό τρόπο, με εικόνες που μοιάζουν να βγήκαν από γκραβούρες και εικονογραφήσεις της εποχής. Μόνο που τα εντυπωσιακά ντεκόρ κατοικούνται από άψυχους και αδιάφορους χαρακτήρες. Με εξαίρεση τον «Χασάπη» Μπιλ, τον οποίο ο Σκορσέζε προσεγγίζει ως μια ψυχοπαθολογική φιγούρα του κακού, κανένας χαρακτήρας δεν μας αγγίζει ουσιαστικά. Η ταινία βρίθει από χριστιανικές αναφορές, κάτι λογικό για έργο του Σκορσέζε, όχι όμως και για μια ταινία που θέλει να έχει ιστορικό χαρακτήρα. Γιατί τελικά οι «Συμμορίες της Νέας Υόρκης» δεν είναι το χρονικό της αληθινής Αμερικής, αλλά μιας χώρας όπως θέλει να τη δει ο ίδιος ο Σκορσέζε. Μεγαλοφυής ως σύλληψη, αλλά θύμα της μεγαλομανίας του δημιουργού της, οι «Συμμορίες της Νέας Υόρκης» είναι μια ελεγεία της βίας, που κυλά γραμμικά χωρίς το δραματουργικό μεγαλείο άλλων ταινιών του Σκορσέζε.


MINORITY REPORT
ΑΝΤ1 21.15
Επιστημονικής φαντασίας, 2002 (Έγχρ.), 145'

Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με τους Τομ Κρουζ, Κόλιν Φάρελ, Σαμάνθα Μόρτον.

Σενάριο εμπνευσμένο από ιστορία του Φίλιπ Κ. Ντικ, το «Minority Report» μετατράπηκε από τον Σπίλμπεργκ σε ένα κινηματογραφικό pastiche υψηλής μαεστρίας. Η Ουάσινγκτον βιώνει τις πιο «ασφαλείς» μέρες της. Τρεις μεταμοντέρνες Πυθίες οραματίζονται τις εγκληματικές πράξεις του μέλλοντος, ο κλήρος πέφτει για τον επόμενο εγκληματία κι αυτός συλλαμβάνεται. Σειρά έχει ένας αποτελεσματικός αστυνομικός, κατηγορούμενος για φόνο ενός ανθρώπου που δεν έχει γνωρίσει ποτέ του.

Φουτουριστικό θρίλερ, «μεταλλαγμένο» φιλμ νουάρ, μεταμοντέρνο κοινωνικό δράμα ή οργουελικό όραμα; Αν για κάποιους οι πολυεπίπεδες αναφορές στο «Blade Runner», το «Matrix», το «Memento», ακόμη και το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» είναι θεμιτές, για κάποιους άλλους γίνονται το πιο αδύναμο σημείο της ταινίας. Εν ολίγοις, ο Σπίλμπεργκ για άλλη μια φορά τα βάζει μέσα όλα, με αποκορύφωση το άκρως προβλέψιμο χάπι εντ της κάθαρσης στην απόλυτα αμερικανική εκδοχή της. Οι εκπληκτικές σκηνές δράσης, η άψογη αντιπαράθεση του σημερινού αναγνωρίσιμου κόσμου με μια άκρως high-tech κοινωνία, και η άρτια διεύθυνση των ηθοποιών, συντελούν πάντως σε μια κινηματογράφηση υποδειγματική.


ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ
MEGA 23.50
Φαντασίας, 1997 (Έγχρ.), 98'

MEN IN BLACK. Αμερικανική ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ, με τους Τόμι Λι Τζόουνς, Γουίλ Σμιθ, Λίντα Φιορεντίνο.

Οι «Άντρες με τα Μαύρα», μυστική υπηρεσία που ασχολείται με τους λαθρομετανάστες του Διαστήματος, πρέπει, μέσα σε λίγες ώρες, να σώσει τη Γη από την απειλή μιας διαστημικής κατσαρίδας!

Ο Σόνενφελντ δίνει στιλ και «αληθοφάνεια» (στην ενδότερη λογική του είδους) σε μια απίστευτη ιστορία, η οποία είναι διασταύρωση της ροκ τρέλας των «Blues Brothers» με την κουλτούρα των κόμικς και του Τζέιμς Μποντ με το «Pulp fiction».


ΕΦΙΑΛΤΙΚΕΣ ΝΥΧΤΕΣ
ΑΝΤ1 00.15
Θρίλερ, 1999 (Έγχρ.), 100'

IN DREAMS. Αμερικανική ταινία του Νιλ Τζόρνταν, με τους Ανέτ Μπένινγκ, Έινταν Κουίν, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ.

Μια γυναίκα που βασανίζεται από εφιάλτες διαπιστώνει ότι επικοινωνεί μ’ έναν ψυχοπαθή δολοφόνο, ο οποίος σκότωσε το κοριτσάκι της. Όμως ο σύζυγός της και ένας ψυχίατρος πιστεύουν ότι είναι σχιζοφρενής και την κλείνουν σε άσυλο.

Αν και το σενάριο έχει διάφορες κοινοτοπίες, ο Τζόρνταν δίνει στην αφήγηση την ονειρική, λυρική και τρομακτική ταυτόχρονα διάσταση που είχε «Η παρέα των λύκων».


ΒΛΕΠΩ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΣΟΥ 4
STAR 00.45
Τρόμου, 2009 (Έγχρ.), 82'

THE FINAL DESTINATION. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Ρ. Έλις, με τους Μπόμπι Κάμπο, Σάντελ Βανσάντεν, Νικ Ζάνο.

Οι προ-θανάτιες ενοράσεις των teenagers που διαθέτουν το κληρονομικό χάρισμα δεν έχουν τέλος σε αυτή την αθάνατη σειρά ταινιών τρόμου. Αυτήν τη φορά μια παρέα εικοσάρηδων πηγαίνει σε έναν αγώνα αυτοκινήτων, όπου ο Νικ Ο’ Μπάνον βλέπει ένα τρομακτικό προμήνυμα και σώζει του φίλους αλλά και μερικούς ακόμα θεατές.

Αυτό όμως που έχουμε μάθει όλοι από αυτή την εξαιρετικά διδακτική σειρά ταινιών είναι ότι δεν μπορείς να γλιτώσεις από τον Χάροντα, ειδικά όταν αυτός σε έχει γράψει στο κατάμαυρο τεφτέρι του. Για μία ακόμη φορά περίεργες συμπτώσεις οδηγούν στους πιο απίθανους διαμελισμούς και το ανεξάντλητο gore γίνεται μέρος ενός splatter χαβαλέ, που σκοπό έχει να προκαλέσει περισσότερο το γέλωτα, παρά τη φρίκη.


ΝΥΧΤΕΣ ΣΤΗ ΡΟΔΑΝΘΗ
STAR 02.30
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 97'

NIGHTS IN RODANTHE. Αμερικανική ταινία του Τζορτζ Γουλφ, με τους Ντάιαν Λέιν, Ρίτσαρντ Γκιρ, Τζέιμς Φράνκο.

«Χαμένες Αγάπες», «Κεραυνοβόλος Έρωτας», «Το Ημερολόγιο» – αλλιώς, ρομαντικά χολιγουντιανά δράματα, βασισμένα σε μπεστ σέλερ του Νίκολας Σπαρκς. Πονεμένες ψυχές, κρυμμένα μυστικά, χτυπήματα της μοίρας, δεύτερες ευκαιρίες και μια αγάπη που σου αλλάζει τη ζωή.

Τι μπορείς να κάνεις μ’ αυτά πέρα από το να αγκαζάρεις δύο ώριμους σταρ, έναν καλό διευθυντή φωτογραφίας, να βρεις το ειδυλλιακό location και να παραγγείλεις ένα σιροπιαστά μελωδικό σάουντρακ; Ο προερχόμενος από το Μπρόντγουεϊ και κινηματογραφικά πρωτοεμφανιζόμενος Τζορτζ Γουλφ δεν δοκιμάζει, πάντως, τίποτα περισσότερο. Έτσι, η Ντάιαν Λέιν γίνεται η Άντριαν που δεν μπορεί ν’ αποφασίσει αν θα διαλύσει οριστικά το γάμο της, ο Ρίτσαρντ Γκιρ ο πετυχημένος, με συνειδησιακά προβλήματα γιατρός και η Ροδάνθη ο ξεχασμένος από Θεό κι ανθρώπους τόπος όπου θα περάσουν μαζί ένα αξέχαστο σαββατοκύριακο. Σχεδόν ανύπαρκτη και σε μεγάλο βαθμό προβλέψιμη ίντριγκα, σεναριακές μικροεκπλήξεις που προσπαθούν να κάνουν τη διαφορά, χαλαρή αφήγηση, δύο πρωταγωνιστές με χημεία, οι οποίοι αγωνίζονται να σώσουν τα δακρύβρεχτα προσχήματα και... πάμε γι’ άλλα.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου