Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Οι ταινίες στην TV σήμερα


ΟΙ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΟΙ ΧΑΝΤΡΕΣ

ALPHA 21.00
Κωμωδία, 1967 (Έγχρ.), 91'

Ελληνική ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, με τους Ζωή Λάσκαρη, Κώστα Βουτσά, Φαίδωνα Γεωργίτση.

Η Λάσκαρη πείθει τελικά τον Γεωργίτση να ξυρίσει το μουστάκι στην ιστορία ενός φτωχού μπουζουξή που ερωτεύεται την πλούσια τραγουδίστρια ενός ποπ συγκροτήματος.

Με φόντο τη νυχτερινή Πλάκα, ένα πολύχρωμο, φολκλορικό μιούζικαλ σε μουσική του Μίμη Πλέσσα, που αποτυπώνει ταξικές και μουσικές συγκρούσεις της εποχής, και συγκαταλέγεται στις πιο ευχάριστες ταινίες που έβγαλε η συνταγή του Δαλιανίδη.



Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΒΑΡΩΝΟΣ

STAR 22.00
Πολεμική, 2008 (Έγχρ.), 106'

DER ROTE BARON. Αγγλο-γερμανική ταινία του Νικολάι Μίλερσεν, με τους Ματίας Σβαϊγκχέφερ, Τιν Σβάιγκερ, Τζόζεφ Φάινς.

Τα κατορθώματα και οι ερωτικές περιπέτειες του χαρισματικού πιλότου του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου Φον Ριχτχόφεν μεταφέρονται για ακόμη μία φορά στη μεγάλη οθόνη.

Μια ντουζίνα Γερμανοί ηθοποιοί, όμως, που (υποτίθεται πως) μιλούν αγγλικά, μια επίπεδη σκηνοθεσία κι ένα σχηματικό σενάριο δεν αφήνουν την εναέρια ακαδημαϊκή περιπέτεια να σηκωθεί ούτε δύο μέτρα από το έδαφος.


ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

ΝΕΤ 23.00
Ιστορική, 2004 (Έγχρ.), 173'

ALEXANDER. Αμερικανο-γερμανική ταινία του Όλιβερ Στόουν, με τους Κόλιν Φάρελ, Αντζελίνα Τζολί, Βαλ Κίλμερ.

Ο «Αλέξανδρος» του Όλιβερ Στόουν δεν ξεφεύγει από την παγίδα των περισσοτέρων βιογραφικών εγχειρημάτων, που όπως και στο ιστορικό μυθιστόρημα, επιχειρούν να προσεγγίσουν την Ιστορία μέσα από τη λογική του παρόντος, αδυνατώντας να αναπτύξουν έναν απόλυτα πειστικό λόγο για τα κίνητρα των ηρώων τους. Γιατί ο Αλέξανδρος ήταν τελικά Μέγας;

Ο Στόουν γοητεύεται κυρίως από τη μεγαλομανία του, σκιαγραφώντας το πορτρέτο ενός οραματιστή, αλλά αλαζονικού και οξύθυμου πολέμαρχου, που νιώθει σχεδόν μίσος για τις γυναίκες, προτιμώντας τη σιγουριά της ανδρικής φιλίας και ενίοτε την ηδονή του ανδρικού κορμιού. Ξεπερνάμε το ανόητο ερώτημα αν ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν γκέι (πώς να το θέσεις για μια εποχή αμφισεξουαλικών ερωτικών ηθών, όπου η έννοια αυτή δεν υπάρχει καν στο λεξιλόγιο;), όπως φυσικά και εκείνο της καταγωγής (και βεβαίως ήταν Έλληνας, αφού το όραμά του ήταν, ανεβαίνοντας στο μακεδονικό θρόνο, να συνενώσει τις ελληνικές πόλεις σε μια κρατική/εθνική οντότητα – και αυτό το λέει ξεκάθαρα ο Στόουν, δυσαρεστώντας του βόρειους γείτονές μας που διεκδικούν την πατρότητα του ήρωα). Ας δούμε απλά την ταινία όπως είναι: πομπώδης, μακρόσυρτη, ακαδημαϊκή, με τον Πτολεμαίο ως αφηγητή να βγάζει εξαρχής τα συμπεράσματα τα οποία κανονικά θα εξήγαγε η δραματουργική ανάπτυξη, ενίοτε εντυπωσιακή, ενίοτε χαώδης και κυρίως ανεπαρκής ως προς το θέμα της.


BOY A

MEGA 23.40
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 100'

Αγγλική ταινία του Τζον Κρόουλι, με τους Άντριου Γκάρφιλντ, Κέιτι Λάιονς, Πίτερ Μάλαν.

Ένα έγκλημα ακολουθεί τον Τζακ σε κάθε του βήμα. Δεν ξέρουμε τις λεπτομέρειες, το θύμα, τις συνθήκες και όσο περισσότερο η κάμερα του Κρόουλι κολλάει στο πρόσωπό του, σαν να θέλει να μπει στο μυαλό του, τόσο το σασπένς μεγαλώνει. Ο ντροπαλός νεαρός, ο οποίος ρίχνεται αβοήθητος σ’ έναν κόσμο που δεν καταλαβαίνει –καθώς από 10 χρόνων βρισκόταν στη φυλακή–, προέρχεται από τις σελίδες του πολυβραβευμένου μυθιστορήματος του Τζόναθαν Τρίγκελ κι από τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, τα οποία θα παίξουν κι εκείνα με τη σειρά τους πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτό το ιδιωτικό δράμα δημοσίου συμφέροντος. Γιατί πώς μπορεί άραγε κάποιος να ξεχάσει και ν’ αφήσει πίσω τις αμαρτίες του παρελθόντος σ’ ένα γεμάτο πληροφορίες και πεινασμένο για σκάνδαλα παρόν;

Μ’ έναν χαλαρό, μα υποβλητικό τρόπο, ο Κρόουλι μας παραπλανά με ειδυλλιακές εικόνες και αθώα πρόσωπα, μας αποκαλύπτει μυστικά τα οποία μας ξανακρύβει επιδέξια βάζοντάς μας ν’ αναρωτηθούμε για την αλήθεια όσων βλέπουμε και όσων θέλουμε να δούμε κάθε φορά που κοιτάζουμε τους άλλους στα μάτια. Γυρισμένη αρχικά για τη μικρή οθόνη, η τολμηρή και συναισθηματικά υποβλητική ταινία του Τζον Κρόουλι έφτασε ως το Φεστιβάλ Βερολίνου, όπου κέρδισε το Οικουμενικό Βραβείο, ενώ απέσπασε και τέσσερα τηλεοπτικά BAFTA (σκηνοθεσίας, αντρικού ρόλου, φωτογραφίας, μοντάζ).


Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ 

STAR 02.15
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 98'

BATTLE IN SEATTLE. Αμερικανο-καναδο-γερμανική ταινία του Στούαρτ Τάουνσεντ, με τους Μάρτιν Χέντερσον, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Γούντι Χάρελσον.

Το χρονικό των διαδηλώσεων στο Σιάτλ κατά τη διάρκεια της συνόδου του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, που δημιούργησαν κατάσταση χάους στην πόλη.

Με εικόνες αρχείου αλλά και ρεαλιστική αναπαράσταση της εξέγερσης των ακτιβιστικών και πολιτικών ομάδων και της αντιμετώπισής τους από την αστυνομία, ο «ηθοποιός-που-έγινε-σκηνοθέτης» Στούαρτ Τάουνσεντ μεταφέρει πιστά ένα χαοτικό κλίμα, σαν να μυρίζουμε τις αναθυμιάσεις από τα δακρυγόνα. Με την εισαγωγή στις πρακτικές του οργανισμού παίρνει αμέσως θέση εναντίον του, αν και προσπαθεί να δείξει όλες τις πλευρές. Εκεί είναι, ωστόσο, που χάνει την εστίαση στα πρόσωπα.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου