Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV


Η ΖΩΗ ΜΕΤΑ

(Βαθμολογία Armageddon: 2.5/5)

STAR 22.00
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 129'

HEREAFTER. Αμερικανική ταινία του Κλιντ Ίστγουντ, με τους Ματ Ντέιμον, Σεσίλ ντε Φρανς, Φράνκι ΜακΛάρεν.

Το διά χειρός Πίτερ Μόργκαν («Η Βασίλισσα», «Frost/Nixon: Η Αναμέτρηση») υπαρξιακό δράμα διασταυρούμενων ιστοριών μιμείται μεν το σκοτεινό ύφος του Γκιγέρμο Αριάγα («Βαβέλ») αλλά όχι τη δραματουργική ακρίβεια ούτε το ψυχολογικό βάθος του. Με το cool, χαμηλόφωνο σκηνοθετικό του στιλ, ο Ίστγουντ προσπαθεί παρόλα αυτά να σκάψει βαθύτερα από τη στολισμένη με γραφική μελαγχολία επιφάνεια. Μια θεαματική αρχική σκηνή διαδέχεται ένας αφηγηματικά ήρεμος εσωτερικός ρυθμός, καθώς οι τρεις ήρωες έρχονται βήμα βήμα, μέσω του θανάτου, αντιμέτωποι με την πραγματικότητα. Αυτή του αληθινού εαυτού τους και εκείνη του αληθινού κόσμου.


Η γνώση, σαν ευλογία αλλά και σαν κατάρα, αφήνει τα σημάδια της στο βαθιά εκφραστικό βλέμμα του Ματ Ντέιμον, κάποιες στιγμές λάμπει στην επίμονη προσπάθεια του Μάρκους να βρει συναισθηματική καθοδήγηση, είναι όμως εντελώς χαμένη υπόθεση στην αφελή μεταμόρφωση της Μαρί από τηλεπαρουσιάστρια-σταρ σε μεταφυσική ρεπόρτερ-λογοτέχνιδα. Ενώ τρεις διαφορετικής ταχύτητας ιστορίες και δύο κινηματογραφικά ασύμβατες ματιές στο επέκεινα συναντιούνται λοιπόν, η ζωή μετά συνεχίζει να παραμένει ένα άλυτο μυστήριο.


ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ’ΡΘΕΙ ΤΟ ΒΡΑΔΥ

MEGA 23.40
Κοινωνική, 1967 (Έγχρ.), 108'

GUESS WHO’S COMING TO DINNER. Αμερικανική ταινία του Στάνλεϊ Κρέιμερ, με τους Σπένσερ Τρέισι, Σίντνεϊ Πουατιέ, Κάθριν Χέπμπορν.

Ένα ζευγάρι φιλελεύθερων Αμερικανών έρχεται αντιμέτωπο με τις πεποιθήσεις του όταν γνωρίζουν τον Αφροαμερικανό αρραβωνιαστικό της κόρη τους.

Καλογραμμένο, καλοπαιγμένο, ιδεολογικά συμφιλιωτικό και ξεπερασμένο πια αντιρατσιστικό δράμα, από τα χαρακτηριστικότερα δείγματα του κλασικού, ακαδημαϊκού χολιγουντιανού σινεμά. Βραβευμένο με δύο Όσκαρ (σεναρίου, α΄ γυναικείου ρόλου) και υποψήφιο για δέκα.


ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΣΚΙΑΧΤΡΟΥ

NET 00.30
Θρίλερ, 2006 (Έγχρ.), 106'

THE WICKER MAN. Αμερικανική ταινία του Νιλ ΛαΜπιούτ, με τους Νίκολας Κέιτζ, Έλεν Μπέρστιν, Λιλί Σομπιέσκι.

Ένας αστυνομικός φτάνει σε ένα απομακρυσμένο ιδιωτικό νησί για να ερευνήσει την εξαφάνιση ενός κοριτσιού. Οι κάτοικοι, στην πλειονότητά τους γυναίκες, τον υποδέχονται εχθρικά και αρνούνται την ύπαρξη της εξαφανισμένης. Στη διάρκεια της έρευνας ανακαλύπτει ότι έχει να κάνει με μια νεοπαγανιστική κοινότητα, με σκοτεινά μυστικά, που πιθανώς κάνει ανθρωποθυσίες.

Ριμέικ της cult ταινίας τρόμου, που είχε σκηνοθετήσει το 1973 ο άσημος Ρόμπιν Χάρντι, έχοντας όμως ως υλικό ένα εξαιρετικό σενάριο του Άντονι Σάφερ, το οποίο συνδύαζε μυστήριο, έντονο ερωτικό στοιχείο και τρόμο, με φόντο μια παγανιστική κοινωνία. Ο Νιλ ΛαΜπιούτ που έγραψε το τωρινό σενάριο κατά παραγγελία του Νίκολας Κέιτζ, ο οποίος βρίσκεται πίσω από την παραγωγή του ριμέικ, δεν ανέτρεξε καθόλου στα θρησκευτικά και ερωτικά στοιχεία της πρωτότυπης ταινίας (δικαίωμά του), έκανε όμως το μεγάλο λάθος να μετατρέψει τη δική του παγανιστική κοινότητα σε μια παρωδία μητριαρχικής κοινωνίας. Αναίρεσε έτσι κάθε έννοια σασπένς, φτιάχνοντας ένα κατ’ επίφαση θρίλερ που δεν προκαλεί φόβο ή αγωνία, αντίθετα από ένα σημείο και μετά μας κάνει να γελάμε με τις βαρύγδουπες δηλώσεις της ιέρειας-αρχηγού του νησιού (η Έλεν Μπέρστιν στη θέση του Κρίστοφερ Λι – καμιά σύγκριση), με το κάκιστο παίξιμο του Κέιτζ ή τις κιτς σκηνές της τελετουργίας του φινάλε. Ο μόνος που σώζεται απ’ αυτό το ναυάγιο είναι ο Άντζελο Μπανταλαμέντι, ο οποίος συνέθεσε μια υποβλητική, ατμοσφαιρική μουσική.


SHE

STAR 02.30
Περιπέτεια, 1965 (Έγχρ.), 106'

Αγγλική ταινία του Ρόμπερτ Ντέι, με τους Ούρσουλα Άντρες, Πίτερ Κάσινγκ, Κρίστοφερ Λι.

Μετά το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ένας Βρετανός αξιωματικός ανακαλύπτει κάπου στην έρημο της Παλαιστίνης το μυθικό βασίλειο μιας πανέμορφης βασίλισσας, η οποία έχει βρει το μυστικό της ζωής και αναζητά εδώ και χιλιετίες τη μετενσάρκωση του παλιού αγαπημένου της.

Μεταφορά ενός μυθιστορήματος του Ράιντερ Χάγκαρντ («Οι θησαυροί του Σολομώντα»), εντελώς κιτς για τα σημερινά δεδομένα, αλλά με cult διάσταση εξαιτίας της παρουσίας της Ούρσουλα Άντρες, όταν είχε ακόμα ολύμπια ομορφιά.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου