Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2013

Οι ταινίες στην TV σήμερα


ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΣΤΟ ΧΑΡΕΜΙ

ΕΤ1 20.30
Κωμωδία, 1971 (Έγχρ.) 101'

Ελληνική ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, με τους Ρένα Βλαχοπούλου, Χρόνη Εξαρχάκο, Βαγγέλη Σειληνό.

Μια καφετζού πάει να παραστήσει το μέντιουμ στη Ρόδο κι ύστερα από μια περιπέτεια στους αιθέρες βρίσκεται στο χαρέμι ενός εμίρη.

Ασυνάρτητη κωμωδία-αφορμή για να ξεδιπλώσει την υστερική μανιέρα της η Βλαχοπούλου. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά δαλιανίδεια μουσικοχορευτικά νούμερα, θα δείτε και συγχρονική κολύμβηση!



LARA CROFT: TOMB RAIDER

ΑΝΤ1 21.00
Περιπέτεια, 2001 (Έγχρ.), 100'

Αμερικανο-γερμανο-βρετανική ταινία του Σάιμον Γουέστ, με τους Αντζελίνα Τζολί, Ίεν Γκλεν, Γιον Βόιτ.

Η videogame Λάρα Κροφτ αναλαμβάνει να βρει πρώτη ένα κειμήλιο πριν από μια μυστική οργάνωση που το χρειάζεται για να σφετεριστεί την επίγεια εξουσία.

Ο Σάιμον Γουέστ με μια κάμερα αεικίνητη, ρευστή, και με την Τζολί πάντα στο επίκεντρο να τρέχει, να υπερπηδά εμπόδια και να επιδίδεται σε εναέριες επιδείξεις ακροβατικών, αποζημιώνει για το αφελές σενάριο που βαραίνει την ιστορία με περιττούς συμβολισμούς και χαλαρή σύνδεση μεταξύ των γεγονότων.


ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ: ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

STAR 21.00
Κομεντί, 2011 (Έγχρ.), 88'

Α CINDERELA STORY: ONCE UPON A SONG. Αμερικανική ταινία του Ντέιμον Σαντοστέφανο, με τους Λούσι Χέιλ, Μέγκαν Παρκ, Φρέντι Στρόμα.

Στη νέα της εκδοχή, η ηρωίδα του παραμυθιού έχει εκπληκτική φωνή, αλλά της την κλέβει προσωρινά (μαζί με το αγόρι) η ετεροθαλής αδερφή της.

Αν συγκαταλέγεστε στους φανατικούς των νεανικών σειρών του Nickelodeon, μόλις βρήκατε μια ακόμη ένοχη απόλαυση.


Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΡΕΑ

ΕΤ1 22.15
A PRAIRIE HOME COMPANION. Σινεφίλ, 2006 (Έγχρ.), 104'

Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Όλτμαν, με τους Γκάρισον Κέιλορ, Μέριλ Στριπ, Λίλι Τόμλιν.

Σε μια αμερικανική κωμόπολη, τραγουδιστές της κάντρι και άλλοι λαϊκοί καλλιτέχνες συμμετέχουν ενώπιον κοινού σε ένα δημοφιλές ραδιοφωνικό πρόγραμμα που εκπέμπει για τελευταία φορά ύστερα από 30 χρόνια μετάδοσης.

Γραμμένο από τον Γκάρισον Κέιλορ, εμψυχωτή της υπαρκτής αυτής ραδιοφωνικής εκπομπής, δίνει στον ίδιο την ευκαιρία να δώσει μια εκπληκτική ερμηνεία, παρά τον «ανταγωνισμό» από τους Γούντι Χάρελσον και Τζον Κ. Ράιλι, αλλά και τις Στριπ και Τόμλιν που μοιάζουν να γεννήθηκαν τραγουδίστριες της κάντρι. Ο Όλτμαν σκηνοθετεί και πάλι πάνω από είκοσι χαρακτήρες σε μια ταινία που αναδίνει ζεστασιά, νοσταλγία και συγκίνηση.


ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΣΕΝΑ

MEGA 22.30
Κομεντί, 1994 (Έγχρ.), 108'

ONLY YOU. Αμερικανική ταινία του Νόρμαν Τζούισον, με τους Μαρίζα Τομέι, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Μπόνι Χαντ.

Μια ρομαντική κοπέλα αναζητά στην Ιταλία τον άντρα που πιστεύει πως της είναι γραφτό να παντρευτεί.

Τα παιχνίδια της μοίρας και η αφέλεια της πίστης στο πεπρωμένο με τη μορφή τουριστικής ξενάγησης στην Ιταλία.


Ο ΑΟΡΑΤΟΣ

STAR 22.45
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 103'

THE INVISIBLE. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Γκόγερ, με τους Τζάστιν Τσάτγουιν, Μαργκαρίτα Λέβιεβα, Μάρσια Γκέι Χάρντεν.

Αφήνοντας για λίγο στην άκρη τα αγαπημένα κόμικ θέματά του (σενάριο στα «Το Κοράκι στην Πόλη των Αγγέλων», «Σκοτεινή Πόλη», στις Batmovies από το «Batman Begins» και έπειτα και στην «Blade» τριλογία, από την οποία σκηνοθέτησε την τελευταία και χειρότερη ταινία), ο Ντέιβιντ Γκόγερ αναλαμβάνει το ριμέικ του σουηδικού θρίλερ «Den Osynlige» του 2002. Εκεί, ένας δολοφονημένος μαθητής επέστρεφε σαν φάντασμα για ν’ αποκαλύψει αυτούς που τον σκότωσαν. Εδώ, ο νεαρός ήρωάς μας τραυματίζεται βαριά και, όντας ετοιμοθάνατος, κυκλοφορεί αόρατος, προσπαθώντας να ειδοποιήσει κάποιον για να τον σώσει.

Αν και το σουηδικό φιλμ δουλεύει περισσότερο προς την κατεύθυνση ενός δράματος χαρακτήρων, το εύρημα θα μπορούσε να στηρίξει ένα αγωνιώδες θρίλερ – αν υπήρχε, φυσικά, λόγος ενδιαφέροντος και αγωνίας. Ο «Αόρατός» μας, όμως, δεν είναι αυτή η περίπτωση, καθώς το φλύαρο και παντελώς προβλέψιμο σενάριο ξενερώνει γρήγορα ακόμα και τους πιστότερους του είδους. Πλοκή που πατά σε επαναλαμβανόμενα μοτίβα, ρηχή χαρακτηρολογία κι ένα αδέξιο, νωχελικό σκηνοθετικό τέμπο μετατρέπουν το αργόσυρτο μαρτύριο του Νικ σε βόλτα στο πάρκο μπροστά στον ατέλειωτο δικό μας Γολγοθά.


ΕΚΠΤΩΤΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ

ET3 23.00
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 98'

MELEGIN DUSUSU. Τουρκο-ελληνική ταινία του Σεμίχ Καπλάνογλου, με τους Τουλίν Οζέρ, Μπουντάκ Ακαλίν, Μούσα Καραγκιόζ.

Μια βαλίτσα με τα ρούχα μιας νεκρής θα αλλάξει απρόσμενα τη ζωή μιας νεαρής κοπέλας την οποία κακοποιεί ο πατέρας της. Δεύτερη ταινία του μετέπειτα σκηνοθέτη της τριλογίας του Γιουσούφ («Αυγό», «Γάλα», «Μέλι»), ο «Έκπτωτος Άγγελος» είναι ένα αστικό δράμα που εξερευνά, με πολύ πιο σκοτεινό βλέμμα, τη σύγκρουση παλιού και καινούργιου, την αποξένωση και τις περίπλοκες οικογενειακές σχέσεις στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα της γείτονος, θεματικές που απασχολούν μόνιμα τον Καπλάνογλου.

Αργά, μακράς διάρκειας πλάνα, εκφραστικές σιωπές, μοναχικοί άνθρωποι και μικρές, μα κρίσιμες λεπτομέρειες αποκαλύπτουν ένα βυθισμένο στην απόγνωση κόσμο, δέσμιο της πολιτιστικής, ιστορικής και θρησκευτικής του παράδοσης. Με μουντά, ξεπλυμένα χρώματα και το πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ να ντύνει τις μελαγχολικές εικόνες, ο Τούρκος σκηνοθέτης προσθέτει μια μεταφυσική νότα στο παιχνίδι της ανθρώπινης μοίρας και αποτίνει φόρο τιμής στον αγαπημένο του σκηνοθέτη, τον Αντρέι Ταρκόφσκι.


ΔΙΠΛΗ ΟΜΗΡΙΑ

ALPHA 23.00
Περιπέτεια, 2005 (Έγχρ.), 114'

HOSTAGE. Αμερικανική ταινία του Φλόρεντ Σίρι, με τους Μπρους Γουίλις, Κέβιν Πόλακ, Μπεν Φόστερ.

Δύο ομηρίες στην τιμή του ενός. Για να σώσει την οικογένειά του από τα χέρια μιας ομάδας μαφιόζων, ένας αποτυχημένος διαπραγματευτής της αστυνομίας πρέπει να εμπλακεί σε μια δεύτερη ομηρία.

Τα υποκριτικά όρια του Μπρους Γουίλις είναι φανερά, οι χαρακτήρες των κακών είναι μονοδιάστατοι, ενώ τα διλήμματα του ήρωα παγιδεύουν και την ίδια την ταινία στην απραξία δράσης.


ΝΙΚ ΚΕΪΒ: Ο ΔΡΟΜΟΣ

ΒΟΥΛΗ 23.30
Ντοκιμαντέρ, 1990 (Α/Μ), 90'

THE ROAD TO GOD KNOWS WHERE. Γερμανική ταινία του Ούλι Σίπελ.

Με πέντε χρόνια ζωής και πέντε στούντιο άλμπουμ, οι Nick Cave and the Bad Seeds ξεκινούν το 1989 μια μαραθώνια αμερικανική τουρνέ –αμέσως μετά πέρασαν και από το «Ρόδον». Συνταξιδιώτης και ο νεαρός Ούλι Σέπελ, ο οποίος με τη 16άρα ασπρόμαυρη κάμερά του καταγράφει τόσο την επί όσο και την εκτός σκηνής καθημερινότητα του γκρουπ.

Το ενδιαφέρον του Γερμανού σκηνοθέτη επικεντρώνεται κυρίως σε όσα (δεν) γίνονται όταν τα φώτα και τα ντεσιμπέλ χαμηλώνουν. Σιωπές, αυθόρμητες στιγμές (ο Κέιβ χορεύει χαριτωμένα Μαντόνα), χαζά αστεία, βαρετή αναμονή, ένα πούλμαν που καταπίνει χιλιόμετρα, συνεντεύξεις και φωτογραφήσεις, sound checks και, φυσικά, η εκτόνωση των live συνθέτουν ένα χαμηλότονο, ρεαλιστικό και αναπάντεχα ποιητικό κινηματογραφικό χρονικό, το οποίο αποτυπώνει με ευαισθησία την αόρατη μελαγχολία που συνοδεύει τη ροκ επιτυχία.


ΦΟΡΤΙΟ 200

ET1 01.00
GRUZ 200. Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 89'

Ρωσική ταινία του Αλεξέι Μπαλαμπάνοφ, με τους Άνια Κουζνέτσοβα, Αλεξέι Πολιάν, Λεονίντ Γκρομόφ.

Δύο αδέρφια, ένας συνταγματάρχης του σοβιετικού στρατού κι ένας καθηγητής... επιστημονικού αθεϊσμού συζητούν για τα παιδιά τους, τους νέους και τις αλλαγές των καιρών. Αμέσως μετά θα μάθουμε για το «Φορτίο 200», την κωδική ονομασία των πεσόντων στη μάχη φαντάρων που καταφθάνουν διαρκώς από το μακρινό Αφγανιστάν. Κι όλα αυτά πριν ξεσπάσει η βία και αρχίσουν οι πραγματικές αγριότητες...

Η κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης είναι πανταχού παρούσα στο απίστευτα ωμό αυτό φιλμ, ποτίζοντάς το με μια αίσθηση φθοράς, ματαιότητας και ανηθικότητας τόσο βαριάς που ώρες ώρες νομίζεις ότι μπορείς να τη μυρίσεις, σχεδόν να την αγγίξεις. Ο ρεαλισμός του έμπειρου (11 ταινίες μεγάλου μήκους), αλλά ελάχιστα γνωστού Αλεξέι Μπαλαμπάνοφ δεν θεαματοποιεί τη βία, ούτε υποχωρεί σε μελοδραματικές ευκολίες. Στέκεται απέναντί της ως παρατηρητής –ένας σλάβικου στιλ Χάνεκε– και την αποτυπώνει καθώς αυτή εξαπλώνεται από την αυταρχική εξουσία ως την αδιαφορία των βολεμένων διανοούμενων και από τις διεστραμμένες ερωτικές σχέσεις στα παραδόπιστα όνειρα της νέας γενιάς. Και φυσικά στο διαρκές, καθημερινό φλερτ όλων με το παράλογο και το θάνατο. Ό,τι όμως δίνει στον 50χρονο Ρώσο σκηνοθέτη την απίστευτη κινηματογραφική του δύναμη, το ίδιο μοιάζει να τον κρατάει πίσω, παρασύροντάς τον συχνά στην εύκολη καταγγελία και τη δραματουργική αφέλεια. Αλλά πάλι, όταν στο τέλος συνειδητοποιείς ότι όλα όσα διαδραματίστηκαν στηρίζονται σε πραγματικά γεγονότα, επανεκτιμάς τη στυγνότητα των εικόνων του Μπαλαμπάνοφ και ομολογείς πως η πραγματικότητα είναι μερικές φορές πιο ακατανόητη και από την τολμηρή φαντασία.


Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΣ

STAR 01.00
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 90'

THE LAST HITMAN. Καναδική ταινία του Κρίστοφερ Γουόρε Σμετς, με τους Τζο Μαντένια, Ελίζαμπεθ Γουίτμιρ, Ρομάνο Ορτσάρι.

Μετά από μια αποτυχημένη αποστολή, ένας εκτελεστής ανακαλύπτει ότι του απομένει λίγος χρόνος ζωής εξαιτίας μιας ασθένειας, ενώ η εμφάνιση ενός νεότερου συναδέλφου του περιπλέκει περισσότερο τα πράγματα.

Μια αστυνομική ταινία χαρακτήρων, όπου ο Τζο Μαντένια δίνει μια ισορροπημένη ερμηνεία ως παράνομος και προστατευτικός πατέρας ταυτόχρονα.


ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΑΣΥΜΦΩΝΙΕΣ

(Βαθμολογία Armageddon: 2/5)

ET3 01.00
Κωμωδία, 1999 ( Έγχρ.), 95'

SWEET AND LOWDOWN. Αμερικανική ταινία του Γούντι Άλεν, με τους Σον Πεν, Σαμάνθα Μόρτον, Ούμα Θέρμαν.

Η δεύτερη φορά μετά το «Ζέλιγκ» που ο Γούντι Άλεν επιχειρεί να κάνει μια ψεύτικη βιογραφία και πολλοστή που μιλά για την αντίφαση ανάμεσα στην αυθεντικότητα της δημιουργίας και το επίπλαστο της προσωπικής ζωής ενός (μεγάλου) καλλιτέχνη. Ο Έμετ Ρέι είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κιθαρίστας του κόσμου μετά τον Τζάνγκο Ράινχαρντ, μόνο που κανείς δεν τον γνωρίζει, γιατί η ζωή του ήταν μια σκέτη πορεία προς την αυτοκαταστροφή.

Εγωπαθής, ανεύθυνος, αλκοολικός, ενοχλητικός κορτάκιας, μικρο-νταβατζής, ψιλο-απατεώνας, είχε ταυτόχρονα την αίσθηση της αληθινής ελευθερίας του καλλιτέχνη, που για να δημιουργήσει δεν πρέπει να δεσμεύεται από συναισθηματικές σχέσεις ή συμβόλαια με νυχτερινά κέντρα και δισκογραφικές εταιρείες. Αν προσθέσουμε ότι πρόκειται για γνήσιο λαϊκό καλλιτέχνη, εύκολα μπορούμε να τον παρομοιάσουμε με τους δικούς μας ρεμπέτες, που είχαν το ίδιο πάθος για το όργανό τους, την ίδια εξάρτηση από το αλκοόλ ή τα ναρκωτικά, την ίδια αυτοκαταστροφική πορεία. Εκεί όμως που με ένα τέτοιο θέμα θα περίμενε κανείς να δει ένα δράμα-ρετρό, ο Γούντι Άλεν κάνει μια πανέμορφη κωμωδία, ενώ παράλληλα βγάζει πάνω στην οθόνη όλη του την αγάπη για το σουίνγκ και τη δεκαετία του ’30.


ΞΕΝΟΙΑΣΤΟΣ ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ

MEGA 01.00
Σινεφίλ, 1969 (Έγχρ.), 95'

EASY RIDER. Αμερικανική ταινία του Ντένις Χόπερ, με τον ίδιο και τους Πίτερ Φόντα, Τζακ Νίκολσον.

Δυο χίπιδες ξεκινούν με τις μηχανές τους από το Λος Άντζελες για τη Νέα Ορλεάνη, διασχίζοντας μια επαρχιακή Αμερική γεμάτη απρόοπτες συναντήσεις και παράξενους χαρακτήρες.

Ταινία ορόσημο του μοντέρνου αμερικανικού σινεμά και της κινηματογραφικής αντικουλτούρας, ο «Ξένοιαστος Καβαλάρης» αντανακλά όσο καμιά άλλη ταινία το ανήσυχο πνεύμα της εποχής της. Σαν ένα ροκ γουέστερν αποτυπώνει την αίσθηση της ελευθερίας του ανοιχτού ορίζοντα και των ατέλειωτων freeways, ενώ σαν ένα ρεαλιστικό δράμα διαπιστώνει την πικρή διάψευση του νέου american dream. Σκηνοθετική αμεσότητα, αληθινοί αντιήρωες, ένα αξέχαστο σάουντρακ (Steppenwolf, The Band, Τζίμι Χέντριξ, The Byrds) και μια τεράστια εμπορική επιτυχία.


ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ

STAR 02.45
Κωμική περιπέτεια, 1994 (Έγχρ.), 104'

GETTING EVEN WITH DAD. Αμερικανική ταινία του Χάουαρντ Ντόιτς, με τους Μακόλι Κάλκιν, Τεντ Ντάνσον, Γκλεν Χέντλι.

Ένας πιτσιρικάς εκπαιδεύει τον μικροκακοποιό πατέρα του στα γονικά του καθήκοντα, που τα είχε παραμελήσει για να ασχοληθεί με τις παρανομίες του.

Ηθοπλαστικά διδάγματα περί ένωσης της οικογένειας, προβλέψιμη εξέλιξη, λίγες στιγμές χιούμορ και ανυπόφορη συναισθηματική φόρτιση.


ΤΥΧΕΡΟΣ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ

ΑΝΤ1 03.15
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 152'

BACHNA AE HASEENO. Ινδική ταινία του Σιντάρτ Ανάντ, με τους Ρανμπίρ Καπούρ, Μινίσα Λάμπα, Μπιπάσα Μπασού.

Η ινδική κινηματογραφική εκδοχή των παροιμιών «τρίτη και φαρμακερή» και «μια του κλέφτη...». Όταν τον παρατάει η τρίτη ερωμένη του, ένας σχεδιαστής ηλεκτρονικών παιχνιδιών (κάτι σαν τον Ινδό Στιβ Τζομπς;) ξεκινάει ένα ταξίδι αυτογνωσίας συναντώντας τις προηγούμενες ερωμένες του, ώστε να καταλάβει τι δεν κάνει σωστά.

Μη φανταστείς καμιά εξουθενωτική υπαρξιακή ενδοσκόπηση όπως στα «Τσακισμένα Λουλούδια» του Τζάρμους! Σε δύο όλες κι όλες πρώην του πηγαίνει, όμως το νόημα δεν είναι εκεί, αλλά σε άλλο ένα Bollywood μουσικοχορευτικό ντεφιλέ.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου