ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΣΟΥ
ΑΝΤ1 21.00
Κομεντί, 2010 (Έγχρ.), 104'
SHE’ S OUT OF MY LEAGUE. Αμερικανική ταινία του Τζιμ Φιλντ Σμιθ, με τους Τζέι Μπαρουσέλ, Άλις Ιβ, Μάικ Βόγκελ.
Ο Κερκ, ένας ασχημούλης και αμήχανος νεαρός, γνωρίζει την πανέμορφη Μόλι, την οποία παραδόξως γοητεύει. Τώρα πρέπει να ξεπεράσει το σοκ ότι οι δυο τους είναι ζευγάρι και, διαψεύδοντας τους πάντες, να την κρατήσει κοντά του.
Μια ακόμα παραλλαγή της boy meets girl ιστορίας και μια ακόμα νεανική κομεντί η οποία προσπαθεί να διαφοροποιηθεί από τα δεκάδες ροζ αντίτυπα που την αναπαράγουν με τον ίδιο κι απαράλλακτο τρόπο. Μπορεί ο αδέξιος Τζέι Μπαρουσέλ («Με την Πρώτη», «Τροπική Καταιγίδα») και η τέλεια ξανθιά Άλις Ιβ (η νταντά χωρίς σουτιέν του «Sex and the City 2») να αποτελούν το ιδανικό αταίριαστο ζευγάρι, η ανάγκη της ταινίας, όμως, να οδηγηθεί σε ένα εκβιαστικό χάπι εντ ισοπεδώνει κάθε δυναμική. Για πολλοστή φορά, ό,τι ξεκινά με διασκεδαστικές υποσχέσεις τελειώνει σαν μεγαλοπρεπής αμερικανιά.
ΒΑΜΜΕΝΟ ΠΕΠΛΟ
(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5)
ALPHA 21.00
Εποχής, 2006 (Έγχρ.), 125'
THE PAINTED VEIL. Αμερικανική ταινία του Τζον Κάραν, με τους Ναόμι Γουότς, Έντουαρντ Νόρτον, Λιβ Σράιμπερ.
Στην Αγγλία του 1920 η αριστοκρατικής καταγωγής Κίτι παντρεύεται ένα γιατρό και μετακομίζουν στην Κίνα. Σύντομα εκείνος ανακαλύπτει ότι τον απατά και, για να την εκδικηθεί, την παίρνει μαζί του σε ένα απομονωμένο χωριό όπου έχει ξεσπάσει επιδημία χολέρας.
Μια ιστορία εκδίκησης μετατρέπεται από τον Σόμερσετ Μομ σε ιστορία λύτρωσης και εξιλέωσης. Ιδανικός συνδυασμός για μια εξωτική περιπέτεια εποχής, στη γοητεία της οποίας το Χόλιγουντ κατέφυγε δύο φορές στο παρελθόν. Ο Τζον Κάραν («Δεν Μένουμε πια Εδώ», «Δόλωμα Γένους Θηλυκού») μοιάζει να νιώθει άνετα στην Κίνα του 1920. Αφήνει τους δύο ταλαντούχους πρωταγωνιστές του να βγουν μπροστά και, υποστηριζόμενοι από μια προσεγμένη παραγωγή κι ένα ατμοσφαιρικό, βραβευμένο με Χρυσή Σφαίρα σάουντρακ του Αλεξάντρ Ντεσπλά, να δώσουν βάθος σε δύο τραγικούς χαρακτήρες και μια συναισθηματικά φορτισμένη (αλλά και προβλέψιμη) ιστορία αγάπης.
ΒΕΑΝ: Η ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ
STAR 21.00
Κωμωδία, 1997 (Έγχρ.), 90'
BEAN: THE MOVIE. Αγγλο-αμερικανική ταινία του Μελ Σμιθ, με τους Ρόουαν Άτκινσον, Πίτερ ΜακΝίκολ, Τζον Μιλς.
Ο κύριος Μπιν καταστρέφει τα πάντα όταν επισκέπτεται την Αμερική με την ιδιότητα του εφόρου τέχνης.
Στην πρώτη του κινηματογραφική περιπέτεια, ο Βρετανός κωμικός επαναλαβάνει τις γκάφες της τηλεοπτικής σειράς.
Ο ΘΕΙΟΣ ΜΟΥ
ΒΟΥΛΗ 22.00
Κωμωδία, 1958 (Έγχρ.), 117'
MON ONCLE. Γαλλική ταινία του Ζακ Τατί, με τον ίδιο και τους Ζαν-Πιέρ Ζολά, Αντριέν Σερβαντί.
Ως διευθυντής ενός εργοστασίου πλαστικών, ο γαμπρός του κυρίου Ιλό μένει σε ένα πρωτοποριακά μοντέρνο σπίτι όπου όλες οι οικιακές λειτουργίες είναι αυτοματοποιημένες. Ο μικρός ανιψιός του κυρίου Ιλό ασφυκτιά, αλλά και ο τελευταίος πρέπει να αντιμετωπίσει μια προσφορά εργασίας στο εργοστάσιο του γαμπρού του.
Ο Τατί μεγαλουργεί με ευφυή αλλά και ξεκαρδιστική στοχαστικότητα απέναντι στον μοντερνισμό. Το πέρασμα στη νεωτερικότητα εκφράζεται εδώ με την αντίθεση μεταξύ των ανθρώπων που εμπιστεύονται τη ζωή τους στις παραδοσιακές νόρμες (ο μεσοαστός κύριος Ιλό), και όσων ανάγουν την ευτυχία στην κοινωνική ανέλιξη μέσω του πλούτου (η οικογένεια Αρπέλ που ευημερεί). Αυτή η αντίθεση σχηματοποιείται με την τοποθέτηση του καθενός στο προσωπικό του περιβάλλον: από τη μια η γραφική, εξωστρεφής συνοικία του κυρίου Ιλό με μια γαργαλιστική ακρίβεια στη σύνθεση των πλάνων, και από την άλλη το σούπερ μοντέρνο, αλλά «αμπαρωμένο», σπίτι των Αρπέλ όπου το κωμικό γκαγκ ευδοκιμεί ιδανικά σε συνάρτηση με τις λειτουργίες του σπιτιού-γκαλερί-εργοστάσιο (αλησμόνητες οι σεκάνς με το σιντριβάνι ή την κουζίνα). Ο κύριος Ιλό όπως πάντα είναι έξω από τα νερά του, όμως δεν γελά ποτέ, αλλά αντιμετωπίζει σοβαρά, και μάλιστα με κάποια απορία, την κωμική παθολογία της καθημερινής ζωής. Αυτός είναι ένας (βουβός) θρίαμβος της λεπτοδουλεμένης κωμωδίας, που βραβεύτηκε με ξενόγλωσσο Όσκαρ.
ΑΝΤΙΖΗΛΟΙ
ΕΤ1 22.30
Δραματική, 1993 (Έγχρ.), 98'
ENTANGLED. Γαλλο-καναδική ταινία του Μαξ Φίσερ, με τους Τζαντ Νέλσον, Λόρενς Τρέιλ, Πιρς Μπρόσναν.
Της ζήλιας τα καμώματα. Ο ζηλιάρης είναι ένας όχι και τόσο επιτυχημένος συγγραφέας που μόλις έχει τελειώσει το δεύτερο μυθιστόρημά του και αντικείμενο του πάθους του, ένα μοντέλο, του κρύβει κάποιες λεπτομέρειες για την καριέρα της.
Το σκηνοθετικό στιλ με τα flashbacks δεν αρκεί για να δούμε άλλη μία ιστορία ανόητα παράφορου πάθους.
ΝΙΩΣΕ ΤΟ ΡΥΘΜΟ
STAR 22.45
Μουσική, 2007 (Έγχρ.), 86'
FEEL THE NOISE. Αμερικανική ταινία του Αλεχάντρο Τσόμσκι, με τους Βίκτορ Ρασούκ, Ομάριον Γκράντμπερι, Ζουλάι Χενάο.
Ένας νεαρός μυείται τον ήχο του reggaeton στο Πουέρτο Ρίκο… και η Τζένιφερ Λόπεζ νέα επαγγελματική διέξοδο ως παραγωγός.
Σ’ αυτήν τη «λίγο-απ’-όλα» νεανική ταινία, το μόνο που αξίζει είναι η ανακάλυψη του εξωτικού μουσικού υβριδίου.
Ο ΘΥΡΩΡΟΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ
ΕΤ3 23.00
Δραματική, 1974 (Έγχρ.), 118'
IL PORTIERE DI NOTTE. Ιταλική δραματική ταινία της Λιλιάνα Καβάνι, με τους Ντερκ Μπόγκαρντ, Σαρλότ Ράμπλινγκ, Φιλίπ Λερουά.
Ένας πρώην αξιωματικός της Γκεστάπο δουλεύει ως νυχτερινός θυρωρός σ’ ένα ξενοδοχείο της Βιέννης. Μια μέρα έρχεται να μείνει εκεί η Λουτσία, παλιό θύμα και μεγάλο πάθος του στα χρόνια του πολέμου, που την είχε κάνει ερωμένη του με τη βία.
Η Λιλιάνα Καβάνι κάνει μια διφορούμενη, αλλά άκρως ερωτική ταινία πάνω στη διπολικότητα της σχέσης βασανιστή-θύματος, που σίγουρα θα θαύμαζε ο μαρκήσιος Ντε Σαντ.
ΕΝΑΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΚΗΔΕΙΑ
ALPHA 23.30
Κωμωδία, 2007 (Έγχρ.), 91'
DEATH AT A FUNERAL. Αγγλική ταινία του Φρανκ Οζ, με τους Μάθιου ΜακΦέιντιεν, Ρούπερτ Γκρέιβς, Ντέιζι Ντόνοβαν.
Ο Φρανκ Οζ («The Stepford Wives», «In & Out») επιστρέφει στην πατρίδα με μια κωμωδία στην κλασική παράδοση της βρετανικής σχολής, η οποία δείχνει μια ιδιαίτερη αδυναμία στις... κηδείες. Η συγκεκριμένη αφορά έναν τυπικό πατριάρχη για την ταφή του οποίου συγκεντρώνονται συγγενείς, φίλοι, αλλά κι ένας παράξενος νάνος. Το χάος ξεσπά όταν ο τελευταίος αρχίζει να απειλεί με σοκαριστικές οικογενειακές αποκαλύψεις, ενώ ένα μπουκαλάκι Valium απελευθερώνει το πραγματικό περιεχόμενό του.
Το γαϊτανάκι των παρεξηγήσεων περιπλέκεται περισσότερο, καθώς πιπεράτα μυστικά έρχονται στο φως και αμήχανοι ήρωες προσπαθούν με αδέξιο τρόπο να διατηρήσουν μια ευπρεπή, all Βritish συμπεριφορά. Αν και οι περισσότερες στροφές της πλοκής αποδεικνύονται προσχηματικές, η ζωντάνια των χαρακτήρων και οι σπιρτόζικες ατάκες διατηρούν το κωμικό τάιμινγκ, το οποίο ο Οζ σπρώχνει πολλές φορές ως τα επικίνδυνα σύνορα της φάρσας. Το βρετανικό φλέγμα, όμως, στέκεται τις περισσότερες φορές πάνω από τις σεναριακές ευκολίες και τα χοντρά καλαμπούρια.
ΤΟ ΓΑΛΑ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ
ET1 01.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 95'
LA TETA ASUSTADA. Περουβιανή ταινία της Κλαούντια Γιόσα, με τους Μαγκαλί Σολιέ, Σουζί Σάντσεζ, Εφρέν Σολίς.
Η Φαούστα, αφού κλείνει τα μάτια της ηλικιωμένης μητέρας της, προσπαθεί να βρει λεφτά για να τη μεταφέρει στον τόπο καταγωγής της, στα οροπέδια του Περού. Αφήνοντας την ασφάλεια του σπιτιού, γίνεται υπηρέτρια στο σπίτι μιας νευρωτικής πιανίστριας και αναγκάζεται να βρεθεί αντιμέτωπη με τους φόβους της.
Μινιμαλιστικό και τις ως επί το πλείστον βραδυκίνητο, αυτό το περουβιανό δράμα αποκτά τις περισσότερες φορές νόημα με την βοήθεια των έντονων μελωδικών παύσεων του και των πικρών ειρωνικών του διαλλειμάτων. Σίγουρα όμως αυτό που καταφέρνει με ακόμη μεγαλύτερη δεξιότητα η σκηνοθέτις Κλαούντια Γιόσα είναι να αφήσει έξω από τα εικαστικά άψογα πλάνα της τις ιδεολογικές εντάσεις και τη συνηθέστερα μεροληπτική ανεύρεση του ιστορικού δικαίου. Με τη βοήθεια της μετρημένης ερμηνείας της Μαγκαλί Σολιέ, ζουμάρει σε ό,τι άφησε πίσω της η βία και γέννησε η ανθρώπινη κτηνωδία, αφαιρώντας παράλληλα συναισθηματικά φτιασίδια και βαρύγδουπες διδαχές. Παρά την εμφανή καλλιτεχνική της προδιάθεση και τις αλλεπάλληλες αλληγορίες που την κάνουν δυσπρόσιτη στο ευρύ κοινό, το «Γάλα της Θλίψης» κατάφερε μετά την κατάκτηση της Χρυσής Άρκτου στην Μπερλινάλε να κερδίσει και μια απροσδόκητη υποψηφιότητα για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.
ΔΙΑΣΗΜΟΤΗΤΕΣ
ET3 01.00
Κομεντί, 1998 (Α/Μ) 113'
CELEBRITY. Αμερικανική ταινία του Γούντι Άλεν με τους Κένεθ Μπράνα, Τζούντι Ντέιβις, Λεονάρντο ΝτιΚάπριο.
Ένας αποτυχημένος συγγραφέας και δημοσιογράφος πολιορκεί διάφορες διασημότητες επιχειρώντας ανεπιτυχώς να γίνει κι αυτός μέλος της κοινωνικής ελίτ.
Ο Γούντι Άλεν στριφογυρίζει γύρω από το θέμα της διασημότητας, ρίχνει μερικές σατιρικές βολές, αλλά αρνείται να το θίξει σε βάθος. Το αντίθετο μάλιστα: το χρησιμοποιεί ως πρόσχημα για να (ξανα)μιλήσει για τα θέματα που τον απασχολούν, όπως η κρίση των συζυγικών σχέσεων, η απιστία, η σεξουαλική ή καλλιτεχνική ανασφάλεια. Ο Κένεθ Μπράνα σε ρόλο σαραντάχρονου κλώνου του Γούντι Άλεν, είναι απογοητευτικός, σε αντίθεση με το υπόλοιπο πολύ επιτυχημένο καστ.
Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΤΖΕΣΕ ΤΖΕΙΜΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΙΛΟ ΡΟΜΠΕΡΤ ΦΟΡΝΤ
STAR 01.15
Γουέστερν, 2007 (Έγχρ.), 160'
THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE COWARD ROBERT FORD. Αμερικανική ταινία του Άντριου Ντόμινικ, με τους Μπραντ Πιτ, Κέισι Άφλεκ, Σαμ Ρόκγουελ.
Το 1881, ο 34χρονος Τζέσε Τζέιμς (Μπραντ Πιτ) είναι ένας διάσημος, επικηρυγμένος έναντι υψηλής αμοιβής παράνομος. Ο νεαρός θαυμαστής του Ρόμπερτ Φορντ (Κέισι Άφλεκ – υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ) καταφέρνει να γίνει μέλος της συμμορίας του, γρήγορα όμως θα νιώσει ότι το ίνδαλμά του τον υποτιμά και τον περιφρονεί.
Το σινεμά έχει αναπαραστήσει πολλές φορές τις περιπέτειες του θρυλικού ληστή, η προσέγγιση του Νεοζηλανδού Άντριου Ντόμινικ («Σκότωσέ τους Γλυκά»), όμως, αποδεικνύεται εξαιρετικά διεισδυτική. Μέσα από μια σειρά εικαστικής τελειότητας κάδρα που αποτυπώνουν μια σιωπηλή και «απόμακρη» αμερικανική ύπαιθρο, δύο άντρες έρχονται αντιμέτωποι με την –μεγαλύτερη απ’ αυτούς– εικόνα τους. Ανάμεσα στην αλαζονεία και τη θλίψη, το θαυμασμό και την περιφρόνηση, στέκονται ο ένας απέναντι στον άλλον προσπαθώντας να λύσουν τις αντιθέσεις τους με την πολιτισμένη κοινωνία/νόμο, με τη φήμη του θαρραλέου και του δειλού, με τον ίδιο τους τον εαυτό. Το βλέμμα τους κουβαλά όλο το βάρος του ήρωα ο οποίος οικοδόμησε το μύθο της κατάκτησης της Δύσης, αλλά αποδεικνύεται αδύναμος τώρα πια να τον μεταφέρει στην καινούργια εποχή και τον επόμενο αιώνα. Με μια μελαγχολική ματιά, συνοδευμένη κι από ένα ελαφρώς ειρωνικό σήκωμα του φρυδιού, ο Ντόμινικ αποτυπώνει την υπαρξιακή τραγωδία του, κρυμμένη πίσω στον τρόπο που οι μεγάλες αμερικανικές, κοινωνικές και κινηματογραφικές, «αλήθειες» περνούν στην Ιστορία.
ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΜΕ ΑΓΑΠΗ
MEGA 03.00
Δραματική, 1967 (Έγχρ.), 105'
TO SIR, WITH LOVE. Αγγλική ταινία του Τζέιμς Κλάβελ, με τους Σίντνεϊ Πουατιέ, Λούλου, Κρίστιαν Ρόμπερτς.
Ένας μαύρος καθηγητής προσπαθεί να επιβληθεί στους μαθητές ενός λαϊκού λυκείου του Δυτικού Λονδίνου.
Μια ήπια εκδοχή της «Ζούγκλας του Μαυροπίνακα», με πολλές συγκινητικές στιγμές ιδεαλισμού, που έγινε μεγάλη εμπορική επιτυχία, όπως και το ομώνυμο τραγούδι της Λούλου.
O ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΑΝΤ1 03.20
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 143'
AAJA NACHLE. Ινδική ταινία του Ανίλ Μέχτα, με τους Μαντούρι Ντίξιτ, Ίρφαν Καν, Ακσάγε Κάνα.
Μια χορεύτρια επιστρέφει με άσχετη αφορμή στην ιδιαίτερη πατρίδα της στην Ινδία και ανακαλύπτει ότι το τοπικό θέατρο όπου χόρευε παλιά πρόκειται να κατεδαφιστεί και στη θέση του να χτιστεί εμπορικό κέντρο.
Η Μαντούρι Ντίξιτ, μια μεγάλη σταρ του Μπόλιγουντ, επιστρέφει στην οθόνη μετά από πέντε χρόνια λόγω γάμου και εγκυμοσύνης, το ίδιο όμως αστραφτερή, σε ένα μιούζικαλ αντικαταναλωτικής καταγγελίας. Αφελέστατο, αλλά σαγηνευτικό λόγω των επιδόσεων της πρωταγωνίστριας στα μουσικοχορευτικά νούμερα.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου