Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

Οι ταινίες στην TV σήμερα...


THE BLACK POWER MIXTAPE 1967-1975
ET1 21.15
Ντοκιμαντέρ, 2011 (Α/Μ & Έγχρ.), 97'
Σουηδική ταινία του Γκόραν Όλσον.

Το ότι η σουηδική τηλεόραση διαθέτει περισσότερο αρχειακό υλικό που αφορά στο κόμμα των Μαύρων Πανθήρων, της πιο δυναμικής έκφρασης του αγώνα των Αφροαμερικανών για τα δικαιώματά τους στα τέλη της δεκαετίας του ’60, απ’ ότι ολόκληρη η Αμερική εκπλήσσει μόνον τους αφελείς. Η σκοτεινή εκδοχή του παραμυθιού δεν ήταν ποτέ αγαπητή στα κυρίαρχα media κι έτσι όταν ο Σουηδός σκηνοθέτης Γκόραν Όλσον άρχισε την έρευνα, βρέθηκε μπροστά σε έναν ανέγγιχτο θησαυρό.


Με ένα εξαιρετικά λειτουργικό, ρέον μοντάζ (βραβείο στο Φεστιβάλ του Σάντανς), συνέρραψε συνεντεύξεις, τηλεοπτικά πλάνα και ανταποκρίσεις της εποχής με σημερινό σχολιασμό διακεκριμένων προσωπικοτήτων της μαύρης κοινότητας (όπως η Έρικα Μπαντού, ο Χάρι Μπελαφόντε και πολλοί ακτιβιστές της εποχής), τους οποίους ποτέ δεν βλέπουμε μπροστά στην κάμερα, κατασκευάζοντας ένα οπτικό mixtape που μας ταξιδεύει σε ένα γνωστό-άγνωστο εκεί και τότε. Κοινωνική ανάλυση εις βάθος, γενναίες απόψεις, αντικειμενικό μάτι και διαλεκτική σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν, σε ένα σπουδαίο ντοκιμαντέρ με πολιτική και κινηματογραφική άποψη. Προβάλλεται η συντομευμένη τηλεοπτική εκδοχή.


ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
(Βαθμολογία Armageddon: 2.5/5)
STAR 22.00
Φαντασίας, 2006 (Έγχρ.), 110'
CHILDREN OF MEN. Αγγλο-αμερικανική ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν, με τους Κλάιβ Όουεν, Τζούλιαν Μουρ, Μάικλ Κέιν.

Σε μια ολοκληρωτική Αγγλία του 2027, κι ενώ η στειρότητα απειλεί με εξαφάνιση το ανθρώπινο γένος, ένας πρώην ακτιβιστής αναλαμβάνει και πάλι δράση συνοδεύοντας προς την ελευθερία μια νεαρή λαθρομετανάστρια, μοναδική έγκυο σε όλο τον πλανήτη.

Κάμερα στο χέρι, φωτογραφία σε καφέ-πράσινους τόνους, κοφτό μοντάζ αλλά και πλάνα μεγάλης διάρκειας όπου χρειάζεται, ατμόσφαιρα σινεμά-βεριτέ, σκηνές χάους, εμφύλιας βίας και εγκληματικότητας, σε ένα εγγύς μέλλον όπου η Αγγλία έχει μεταμορφωθεί σε ένα οχυρωμένο και αυταρχικά κυβερνώμενο νησί, προσωποποιώντας τον «εχθρό» στο πρόσωπο του λαθρομετανάστη. Ο Κουαρόν καταφέρνει να είναι πολύ πειστικός στη ζοφερή αυτή πολιτική απεικόνιση του μέλλοντος, γιατί μιλά με τη δύναμη των εικόνων και της σκηνοθεσίας του, κινούμενος σε ένα ολότελα ρεαλιστικό περιβάλλον που παραπέμπει σε πρόσφατες φοβίες και καταστάσεις (οι φυλακές όπου κρατούνται οι λαθρομετανάστες θυμίζουν Γκουαντάναμο). Υπάρχει βεβαίως μια πολιτική σύγχυση, καθώς κάθε επαναστατική πράξη ταυτίζεται με την τρομοκρατία, κι ένα απλοϊκό μεσσιανικό μήνυμα (ο ήρωας θυσιάζεται για τη σωτηρία της ανθρωπότητας), αλλά αν δεις την ταινία ως περιπέτεια (του ανθρώπινου γένους), βιώνεις μια δυνατή εμπειρία.


Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΡΙΠΛΕΪ 
ΕΤ1 22.15
Αστυνομική, 2005 (Έγχρ.), 101'
RIPLEY UNDER GROUND. Γερμανική ταινία του Ρότζερ Σπότισγουντ, με τους Μπάρι Πέπερ, Τζασίντα Μπάρετ, Τομ Γουίλκινσον.

Ο μυθιστορηματικός ήρωας της Πατρίσια Χάισμιθ επιστρέφει με μια απάτη που εκτυλίσσεται στον καλλιτεχνικό χώρο.

Ούτε αυτή η τρίτη κινηματογραφική του μεταφορά όμως (από τον σκηνοθέτη του τζεϊμσμποντικού «Το Αύριο Ποτέ δεν Πεθαίνει») είναι ικανοποιητική, λόγω της αμήχανης ελαφριάς προσέγγισης ενός ήρωα που ζητά μια βουτιά στον αμοραλισμό του, και μιας ψυχρής φωτογραφίας που επίσης δεν σου επιτρέπει να φτάσεις… under ground.


ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ
ΝΕΤ 23.05
Περιπέτεια, 2001 (Έγχρ.), 90'
DOMESTIC DISTURBANCE. Αμερικανική ταινία του Χάρολντ Μπέκερ, με τους Τζον Τραβόλτα, Βινς Βον, Τέρι Πόλο.

Ένας διαζευγμένος πατέρας προσπαθεί να αποδείξει ότι ο πατριός του παιδιού του είναι δολοφόνος, έχοντας ως μοναδική τη μαρτυρία του 12χρονου γιού του, τον οποίο όμως δεν πιστεύει η αστυνομία.

Δεν τα καταφέρνει ως θρίλερ, δεν τα καταφέρνει ως αστυνομική περιπέτεια, μόνο ως οικογενειακό μελό με λίγες στιγμές αγωνίας κάτι πάει να κάνει...


ΦΟΒΟΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ
MEGA 23.30
Τρόμου, 2003 (Έγχρ.), 86'
DARKNESS FALLS. Αμερικανο-αυστραλιανή ταινία του Τζόναθαν Λίμπεσμαν, με τους Τσάνι Κλέι, Έμα Κόλφιλντ, Σάλιβαν Στάπλτον.

Ένα πνεύμα από τα παλιά επιστρέφει με εκδικητικές διαθέσεις σε μια μικρή αμερικανική πόλη.

Μερικές στιγμές αυτή η ξεκάθαρα προορισμένη για αίθουσα multiplex ταινία τρόμου είναι αρκετά αποτελεσματική ώστε να σε αναγκάσει να ανάψεις ένα φως παραπάνω.


Ο ΚΑΤΑΔΟΤΗΣ
ΕΤ3 01.25
Δραματική, 1935 (Α/Μ), 90'
THE INFORMER. Αμερικανική ταινία του Τζον Φορντ, με τους Βίκτορ ΜακΛάγκλεν, Χέδερ Έιντζελ, Πρέστον Φόστερ.

Στην Ιρλανδία του 1922, ένας μέθυσος καταδίδει στις αγγλικές αρχές έναν Ιρλανδό πατριώτη. Κυριευμένος από τύψεις προσπαθεί να βρει διέξοδο στο πιοτό, ενώ οι Ιρλανδοί επαναστάτες τον αναζητούν για να τον εκδικηθούν.

Εκπληκτικά δοσμένη τραγωδία, που η σκοτεινή ατμόσφαιρά της θυμίζει το «Μ» του Φριτζ Λανγκ. Πρόκειται περισσότερο για ένα χριστιανικό δράμα γύρω από το θέμα της προδοσίας και της απολύτρωσης, παρά για ένα πολιτικό έργο γύρω από την εξέγερση της Ιρλανδίας. Αλλά ακόμα κι έτσι διαθέτει μια ανυπέρβλητη δραματουργική δύναμη που έκανε ορισμένους κριτικούς να γράψουν πως «αποτελεί τη μεγαλύτερη συνεισφορά στην τέχνη του σινεμά από την εποχή του ομιλούντος». Τέσσερα Όσκαρ, το ένα για τον έξοχο Βίκτορ ΜακΛάγκλεν.


ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΙ ΠΟΥ ΗΡΘΑΝ ΑΠΟ ΤΗ ΖΕΣΤΗ
STAR 02.15
Κωμωδία, 1985 (Έγχρ.), 98'
SPIES LIKE US. Αμερικανική ταινία του Τζον Λάντις, με τους Τσέβι Τσέιζ, Νταν Ακρόιντ, Στιβ Φόρεστ.

Δύο γκαφατζήδες πράκτορες της CIA, τους οποίους η υπηρεσία θεωρεί «αναλώσιμους», λαμβάνουν μέρος σε αποστολή στο Αφγανιστάν και στη Σοβιετική Ένωση.

Απολαυστικοί οι δύο πρωταγωνιστές, μπλέκουν όμως σε μέτριες φαρσικές περιπέτειες.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου