Ο ΑΣΤΕΡΙΞ ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ
STAR 21.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 118'
ASTERIX AUX JEUX OLYMPIQUES. Γαλλική ταινία των
Φρεντερίκ Φορεστιέ και Τομάς Λανγκμάν, με τους Κλοβίς Κορνιγιάκ, Ζεράρ
Ντεπαρντιέ, Μπενουά Πελβούρντ.
Η επίσκεψη της παρέας προς τα (αρχαία) μέρη μας καταλήγει περισσότερο σε μια βόλτα στο –δίπλα από το multiplex– λούνα παρκ παρά ως ένα κινηματογραφικό ταξίδι στις σελίδες του ξεκαρδιστικού κόμικς. Πλούσια ειδικά εφέ, κυνηγητά, κασκάντες και χοντρά καλαμπούρια που θα ενθουσιάσουν το νεανικό κοινό, ξεκάθαρο στόχο αυτής της προσεκτικής στα ρίσκα υπερπαραγωγής, με τον απολαυστικό Μπενουά Πελβούρντ («Άνθρωπος Δαγκώνει Σκύλο») ως Βρούτο να οδηγεί το άρμα των κωμικών γκαγκ.
Η επίσκεψη της παρέας προς τα (αρχαία) μέρη μας καταλήγει περισσότερο σε μια βόλτα στο –δίπλα από το multiplex– λούνα παρκ παρά ως ένα κινηματογραφικό ταξίδι στις σελίδες του ξεκαρδιστικού κόμικς. Πλούσια ειδικά εφέ, κυνηγητά, κασκάντες και χοντρά καλαμπούρια που θα ενθουσιάσουν το νεανικό κοινό, ξεκάθαρο στόχο αυτής της προσεκτικής στα ρίσκα υπερπαραγωγής, με τον απολαυστικό Μπενουά Πελβούρντ («Άνθρωπος Δαγκώνει Σκύλο») ως Βρούτο να οδηγεί το άρμα των κωμικών γκαγκ.
Το μεγαλύτερο μέρος του φιλμ όμως παραμένει «εγκλωβισμένο» στο ολυμπιακό στάδιο και δεν διατηρεί ως το τέλος το ρυθμό του, ενώ η χημεία μεταξύ Κορνιγιάκ (αντικαταστάτης του Κριστιάν Κλαβιέ ως Αστερίξ) και Ντεπαρντιέ είναι ανύπαρκτη. Από την άλλη, η παρουσία του «Ave moi!» Αλέν Ντελόν ως Καίσαρα και αυτή του Μίκαελ Σουμάχερ ως αρματοδρόμου με… Φεράρι είναι ξεκαρδιστικές, σε αντίθεση με τις χωρίς λόγο σύντομες εμφανίσεις των Ζαμέλ, Ζινεντίν Ζιντάν και Τόνι Πάρκερ.
ΤΟ ΦΙΛΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 1.5/5)
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2007 (Έγχρ.), 103'
Ελληνική ταινία του Νίκου Ζαπατίνα, με τους Λαέρτη Μαλκότση, Κατερίνα Παπουτσάκη, Ζέτα Δούκα.
Ο Νίκος Ζαπατίνας αγωνιά κι εδώ, όπως και στο «Εφάπαξ», για τις σχέσεις των δύο φύλων με βάση την πεποίθηση ότι και οι καλοκάγαθοι άντρες (είτε πρόκειται για ένα μαλθακό γεωπόνο είτε για έναν ευτραφή πλούσιο) έχουν δικαίωμα στην ευτυχία δίπλα σε μια σέξι γυναίκα. Από την αρχή μέχρι το τέλος της ταινίας βλέπουμε έναν Πασχάλη (Λαέρτης Μαλκότσης) να μυξόκλαιει για το γάμο του που δεν πρέπει να χάσει (οι απεργίες των πλοίων δυσκολεύουν το στόχο του). Πώς καλμάρει την αγωνία του; Με το να ακολουθεί τυφλά, αφελώς και αδιαμαρτύρητα μια άγνωστή του «μυστηριώδη» γυναίκα.
Η συνθήκη κάθε άλλο παρά ικανή είναι να κρατήσει την προσοχή του θεατή. Χιούμορ δεν υπάρχει. Παρά μόνο ένα φαρσικό κλίμα, το οποίο πατάει στην ερμηνευτική μανιέρα του Μαλκότση και στην περιέργεια γύρω από την αξιοποίηση του Θέμου Αναστασιάδη. Το δε μυστήριο ξεφουσκώνει γρήγορα πίσω από τη σκοτεινή, κρυφή ιδιότητα της φωτογράφου (Κατερίνα Παπουτσάκη), το υπερτονισμένο –για ευνόητους λόγους– ερωτικό φιζίκ της οποίας αποτελεί το ελληνικό κακέκτυπο της Λάρα Κροφτ.
Ο Νίκος Ζαπατίνας αγωνιά κι εδώ, όπως και στο «Εφάπαξ», για τις σχέσεις των δύο φύλων με βάση την πεποίθηση ότι και οι καλοκάγαθοι άντρες (είτε πρόκειται για ένα μαλθακό γεωπόνο είτε για έναν ευτραφή πλούσιο) έχουν δικαίωμα στην ευτυχία δίπλα σε μια σέξι γυναίκα. Από την αρχή μέχρι το τέλος της ταινίας βλέπουμε έναν Πασχάλη (Λαέρτης Μαλκότσης) να μυξόκλαιει για το γάμο του που δεν πρέπει να χάσει (οι απεργίες των πλοίων δυσκολεύουν το στόχο του). Πώς καλμάρει την αγωνία του; Με το να ακολουθεί τυφλά, αφελώς και αδιαμαρτύρητα μια άγνωστή του «μυστηριώδη» γυναίκα.
Η συνθήκη κάθε άλλο παρά ικανή είναι να κρατήσει την προσοχή του θεατή. Χιούμορ δεν υπάρχει. Παρά μόνο ένα φαρσικό κλίμα, το οποίο πατάει στην ερμηνευτική μανιέρα του Μαλκότση και στην περιέργεια γύρω από την αξιοποίηση του Θέμου Αναστασιάδη. Το δε μυστήριο ξεφουσκώνει γρήγορα πίσω από τη σκοτεινή, κρυφή ιδιότητα της φωτογράφου (Κατερίνα Παπουτσάκη), το υπερτονισμένο –για ευνόητους λόγους– ερωτικό φιζίκ της οποίας αποτελεί το ελληνικό κακέκτυπο της Λάρα Κροφτ.
Η ΚΑΜΑΡΙΕΡΑ
MEGA 21.15
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 105΄'
MAID IN MANHATTAN. Αμερικανική ταινία του Γουέιν Γουάνγκ, με τους Τζένιφερ Λόπεζ, Ρέιφ Φάινς, Νατάσα Ρίτσαρντσον.
Το ξεστράτισμα του Γουέιν Γουάνγκ που αντέγραψε και ο Θοδωρής Αθερίδης. Μια ανύπαντρη μητέρα που δουλεύει ως καμαριέρα σε πολυτελές ξενοδοχείο φλερτάρει μ’ έναν υποψήφιο γερουσιαστή, μόνο που αυτός νομίζει ότι έχει να κάνει με μια εύπορη πελάτισσα του ξενοδοχείου.
Αν βλέπαμε την ταινία χωρίς να γνωρίζουμε τους συντελεστές της, θα ορκιζόμασταν ότι την είχε κάνει ο Γκάρι Μάρσαλ του «Pretty Woman» και σίγουρα όχι ο Γουέιν Γουάνγκ («Καπνός»). Εξάλλου το αρχικό σενάριο προοριζόταν για τη Τζούλια Ρόμπερτς κι όταν εκείνη αρνήθηκε, τροποποιήθηκε ανάλογα για να ταιριάξει στα λάτιν χαρακτηριστικά της Τζένιφερ Λόπεζ. Το αξιοπερίεργο, πάντως, είναι ότι ενώ τα ζεύγη Ρέιφ Φάινς-Στάνλεϊ Τούτσι (ο γερουσιαστής και ο γραμματέας του) και Τζένιφερ Λόπεζ-Μαρίσα Ματρόνε (η καμαριέρα και η καλύτερη φίλη της) λειτουργούν τέλεια, δεν υπάρχει ερωτική χημεία ανάμεσα στο πρωταγωνιστικό ζεύγος Λόπεζ και Φάινς. Η πρώτη είναι αρκετά καλή στο ρόλο της ως καμαριέρα, πείθει λιγότερο ως ψευτο-αριστοκράτισσα και καθόλου ως ερωτευμένη. Όσο για τον Ρέιφ Φάινς είναι εξαιρετικός ηθοποιός, αλλά εδώ μοιάζει απλώς να παρίσταται μπροστά από την κάμερα.
Το ξεστράτισμα του Γουέιν Γουάνγκ που αντέγραψε και ο Θοδωρής Αθερίδης. Μια ανύπαντρη μητέρα που δουλεύει ως καμαριέρα σε πολυτελές ξενοδοχείο φλερτάρει μ’ έναν υποψήφιο γερουσιαστή, μόνο που αυτός νομίζει ότι έχει να κάνει με μια εύπορη πελάτισσα του ξενοδοχείου.
Αν βλέπαμε την ταινία χωρίς να γνωρίζουμε τους συντελεστές της, θα ορκιζόμασταν ότι την είχε κάνει ο Γκάρι Μάρσαλ του «Pretty Woman» και σίγουρα όχι ο Γουέιν Γουάνγκ («Καπνός»). Εξάλλου το αρχικό σενάριο προοριζόταν για τη Τζούλια Ρόμπερτς κι όταν εκείνη αρνήθηκε, τροποποιήθηκε ανάλογα για να ταιριάξει στα λάτιν χαρακτηριστικά της Τζένιφερ Λόπεζ. Το αξιοπερίεργο, πάντως, είναι ότι ενώ τα ζεύγη Ρέιφ Φάινς-Στάνλεϊ Τούτσι (ο γερουσιαστής και ο γραμματέας του) και Τζένιφερ Λόπεζ-Μαρίσα Ματρόνε (η καμαριέρα και η καλύτερη φίλη της) λειτουργούν τέλεια, δεν υπάρχει ερωτική χημεία ανάμεσα στο πρωταγωνιστικό ζεύγος Λόπεζ και Φάινς. Η πρώτη είναι αρκετά καλή στο ρόλο της ως καμαριέρα, πείθει λιγότερο ως ψευτο-αριστοκράτισσα και καθόλου ως ερωτευμένη. Όσο για τον Ρέιφ Φάινς είναι εξαιρετικός ηθοποιός, αλλά εδώ μοιάζει απλώς να παρίσταται μπροστά από την κάμερα.
ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΙ ΕΩΣ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ
ΕΤ1 22.00
Δραματική, 1998 (Έγχρ.), 103'
LULU ON THE BRIDGE. Αμερικανική ταινία του Πολ Όστερ, με τους Χάρβεϊ Καϊτέλ, Μίρα Σορβίνο, Γουίλεμ Νταφόε.
Ένας μουσικός της τζαζ ανακαλύπτει μια μυστηριώδη πέτρα που γίνεται αιτία να ερωτευτεί τρελά μια νέα ηθοποιό, αλλά και να γνωρίσει τη «συνείδηση» με τη μορφή ενός αινιγματικού δόκτορα, ο οποίος τον ανακρίνει.
Η πρώτη «σόλο» σκηνοθεσία του συγγραφέα Πολ Όστερ (είχε συνυπογράψει με τον Γουέιν Γουανγκ τις ταινίες «Καπνός» και «Λίγος Καπνός Ακόμα») βασίζεται σε δικό του πρωτότυπο σενάριο, που γράφτηκε όμως αρχικά για τον Βιμ Βέντερς. Παραδόξως, ωστόσο, αν θέλαμε να βρούμε κάποιες αναλογίες με άλλους σκηνοθέτες, το μυαλό μας πηγαίνει περισσότερο προς τον Κισλόφσκι και τον Μπέργκμαν, παρά προς τον δημιουργό του «Παρίσι, Τέξας». Ο Όστερ προσπαθεί να κάνει ένα «σινεμά της ψυχής», που να κινείται ανάμεσα σε μύθο και πραγματικότητα, λυρισμό και ρεαλισμό, συναίσθημα και αλληγορία. Η ταινία έχει υπέροχες στιγμές (το φινάλε), αλλά αφήνει την αίσθηση ενός ανολοκλήρωτου έργου, που κάνει το λάθος να ανοιχτεί σε πολλά επίπεδα αναφοράς. Το μόνο πραγματικά επιτυχημένο στοιχείο είναι η τζαζ ατμόσφαιρα και η φοβερή μουσική, που μας μεταδίδει κάτι από τη μαγεία την οποία όφειλαν να έχουν οι εικόνες.
Ένας μουσικός της τζαζ ανακαλύπτει μια μυστηριώδη πέτρα που γίνεται αιτία να ερωτευτεί τρελά μια νέα ηθοποιό, αλλά και να γνωρίσει τη «συνείδηση» με τη μορφή ενός αινιγματικού δόκτορα, ο οποίος τον ανακρίνει.
Η πρώτη «σόλο» σκηνοθεσία του συγγραφέα Πολ Όστερ (είχε συνυπογράψει με τον Γουέιν Γουανγκ τις ταινίες «Καπνός» και «Λίγος Καπνός Ακόμα») βασίζεται σε δικό του πρωτότυπο σενάριο, που γράφτηκε όμως αρχικά για τον Βιμ Βέντερς. Παραδόξως, ωστόσο, αν θέλαμε να βρούμε κάποιες αναλογίες με άλλους σκηνοθέτες, το μυαλό μας πηγαίνει περισσότερο προς τον Κισλόφσκι και τον Μπέργκμαν, παρά προς τον δημιουργό του «Παρίσι, Τέξας». Ο Όστερ προσπαθεί να κάνει ένα «σινεμά της ψυχής», που να κινείται ανάμεσα σε μύθο και πραγματικότητα, λυρισμό και ρεαλισμό, συναίσθημα και αλληγορία. Η ταινία έχει υπέροχες στιγμές (το φινάλε), αλλά αφήνει την αίσθηση ενός ανολοκλήρωτου έργου, που κάνει το λάθος να ανοιχτεί σε πολλά επίπεδα αναφοράς. Το μόνο πραγματικά επιτυχημένο στοιχείο είναι η τζαζ ατμόσφαιρα και η φοβερή μουσική, που μας μεταδίδει κάτι από τη μαγεία την οποία όφειλαν να έχουν οι εικόνες.
ΥΠΟΘΕΣΗ ΔΑΝΤΩΝ
ΒΟΥΛΗ 22.00
Βιογραφική, 1983 (Έγχρ.), 136'
DANTON. Γαλλο-γερμανο-πολωνική ταινία του Αντρέι Βάιντα, με τους Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Βόιτσιεκ Πσζόνιακ, Αν Αλβάρο.
Βασισμένο στο θεατρικό «Υπόθεση Δαντών» της Πολωνής συγγραφέα Στανισλάβα Πρζιμπισέφσκα, το σενάριο (συνυπογράφεται από τους Ζαν-Κλοντ Καριέρ και Ανιέσκα Χόλαντ) περιγράφει τη διαμάχη του λαϊκού ηγέτη Δαντών με τον άκαμπτο και απολυταρχικό Ροβεσπιέρο.
Σε αντίθεση με το θεατρικό, ο Βάιντα γοητεύεται τόσο πολύ από την προσωπικότητα του Δαντών (πώς όχι όταν επιλέγει τον ορμητικό Ντεπαρντιέ για το ρόλο;), γιατί του δίνει την ευκαιρία να κάνει μια αλληγορία για τη σύγχρονη ιστορία της Πολωνίας.
Βασισμένο στο θεατρικό «Υπόθεση Δαντών» της Πολωνής συγγραφέα Στανισλάβα Πρζιμπισέφσκα, το σενάριο (συνυπογράφεται από τους Ζαν-Κλοντ Καριέρ και Ανιέσκα Χόλαντ) περιγράφει τη διαμάχη του λαϊκού ηγέτη Δαντών με τον άκαμπτο και απολυταρχικό Ροβεσπιέρο.
Σε αντίθεση με το θεατρικό, ο Βάιντα γοητεύεται τόσο πολύ από την προσωπικότητα του Δαντών (πώς όχι όταν επιλέγει τον ορμητικό Ντεπαρντιέ για το ρόλο;), γιατί του δίνει την ευκαιρία να κάνει μια αλληγορία για τη σύγχρονη ιστορία της Πολωνίας.
ΧΟΜΕΡ & ΕΝΤΙ
ΕΤ3 23.00
Δραματική, 1989 (Έγχρ.), 102'
HOMER AND EDDIE. Αμερικανική ταινία του Αντρέι Κοντσαλόφσκι, με τους Τζέιμς Μπελούσι, Γούπι Γκόλντμπεργκ, Κάρεν Μπλακ.
Μια οργισμένη μαύρη που έχει αποδράσει από το ψυχιατρείο, αποφασίζει να διδάξει μερικά από τα μυστικά της ζωής του δρόμου σ’ έναν διανοητικά καθυστερημένο παίκτη του μπέιζμπολ, τον οποίο συναντά στο δρόμο για το Όρεγκον.
Να το ελαφρύνεις το κοινωνικό μήνυμα, δεν λέω. Αλλά να το κάνεις με δυο ηθοποιούς που τους έχουμε συνηθίσει στην κωμική υπερβολή; Αναπόφευκτα, το αποτέλεσμα μοιάζει όπως όταν μια χούφτα σελέμπριτις προσκαλείται για να ζωντανέψει έναν φιλανθρωπικό τηλεμαραθώνιο.
Μια οργισμένη μαύρη που έχει αποδράσει από το ψυχιατρείο, αποφασίζει να διδάξει μερικά από τα μυστικά της ζωής του δρόμου σ’ έναν διανοητικά καθυστερημένο παίκτη του μπέιζμπολ, τον οποίο συναντά στο δρόμο για το Όρεγκον.
Να το ελαφρύνεις το κοινωνικό μήνυμα, δεν λέω. Αλλά να το κάνεις με δυο ηθοποιούς που τους έχουμε συνηθίσει στην κωμική υπερβολή; Αναπόφευκτα, το αποτέλεσμα μοιάζει όπως όταν μια χούφτα σελέμπριτις προσκαλείται για να ζωντανέψει έναν φιλανθρωπικό τηλεμαραθώνιο.
ΚΡΥΦΕΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 1.5/5)
ALPHA 23.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 137'
LITTLE CHILDREN. Αμερικανική ταινία του Τοντ Φιλντ, με τους Κέιτ Γουίνσλετ, Πάτρικ Γουίλσον, Τζένιφερ Κόνελι.
Απογοητευμένη από τον άντρα της, η Σάρα φλερτάρει με τον ευπαρουσίαστο Μπραντ στην παιδική χαρά όπου και οι δύο πηγαίνουν τα παιδιά τους. Αρχίζουν οι συναντήσεις κρυφά από τους συντρόφους τους, ενώ παράλληλα η γειτονιά αντιδρά έντονα στην παρουσία του Λάρι, ενός αποφυλακισθέντος κακοποιού παιδιών.
Σε αντίθεση με τη συγκρότηση των «Μυστικών της Κρεβατοκάμαρας», εδώ ο Φιλντ μοιάζει να έχει σκορπίσει την ενέργειά του σε δύο ταινίες που προσπαθούν (ανεπιτυχώς) να συντεθούν σε μία: σε ελάχιστες στιγμές η ιστορία του Λάρι τέμνεται με τη ζωή των άλλων κεντρικών ηρώων. Από τη μία έχουμε το ρομάντζο δύο παράνομων εραστών που σμίγουν, ερωτεύονται και χωρίζουν χωρίς κάποιον προφανή λόγο και από την άλλη την πραγματικά ενδιαφέρουσα ιστορία ενός σεξουαλικά διαταραγμένου ανθρώπου.
Απογοητευμένη από τον άντρα της, η Σάρα φλερτάρει με τον ευπαρουσίαστο Μπραντ στην παιδική χαρά όπου και οι δύο πηγαίνουν τα παιδιά τους. Αρχίζουν οι συναντήσεις κρυφά από τους συντρόφους τους, ενώ παράλληλα η γειτονιά αντιδρά έντονα στην παρουσία του Λάρι, ενός αποφυλακισθέντος κακοποιού παιδιών.
Σε αντίθεση με τη συγκρότηση των «Μυστικών της Κρεβατοκάμαρας», εδώ ο Φιλντ μοιάζει να έχει σκορπίσει την ενέργειά του σε δύο ταινίες που προσπαθούν (ανεπιτυχώς) να συντεθούν σε μία: σε ελάχιστες στιγμές η ιστορία του Λάρι τέμνεται με τη ζωή των άλλων κεντρικών ηρώων. Από τη μία έχουμε το ρομάντζο δύο παράνομων εραστών που σμίγουν, ερωτεύονται και χωρίζουν χωρίς κάποιον προφανή λόγο και από την άλλη την πραγματικά ενδιαφέρουσα ιστορία ενός σεξουαλικά διαταραγμένου ανθρώπου.
ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΖΩΗΣ
STAR 23.30
Περιπέτεια, 2000 (Έγχρ.), 130'
PROOF OF LIFE. Αμερικανική ταινία του Τέιλορ Χάκφορντ, με τους Ράσελ Κρόου, Μεγκ Ράιαν, Ντέιβιντ Καρούζο.
Ένας Αμερικάνος αρχιμηχανικός που δουλεύει σε χώρα της Λατινικής Αμερικής απάγεται από αντάρτες. Η γυναίκα του προσλαμβάνει τον Θορν, ειδικό στις διαπραγματεύσεις για λύτρα, η υπόθεση κρατά πολλούς μήνες (όσο και η κουραστική διάρκεια της ταινίας). Κι ενώ ένα ειδύλλιο αρχίζει να αναπτύσσεται ανάμεσά τους, ο Θορν αποφασίζει να ελευθερώσει με μια ομάδα κομάντος τον αιχμάλωτο σύζυγο.
Μείγμα περιπέτειας και ρομαντικού δράματος, κλισέ και ηθικολογικό, σύμφωνα με τα χολιγουντιανά στερεότυπα.
Ένας Αμερικάνος αρχιμηχανικός που δουλεύει σε χώρα της Λατινικής Αμερικής απάγεται από αντάρτες. Η γυναίκα του προσλαμβάνει τον Θορν, ειδικό στις διαπραγματεύσεις για λύτρα, η υπόθεση κρατά πολλούς μήνες (όσο και η κουραστική διάρκεια της ταινίας). Κι ενώ ένα ειδύλλιο αρχίζει να αναπτύσσεται ανάμεσά τους, ο Θορν αποφασίζει να ελευθερώσει με μια ομάδα κομάντος τον αιχμάλωτο σύζυγο.
Μείγμα περιπέτειας και ρομαντικού δράματος, κλισέ και ηθικολογικό, σύμφωνα με τα χολιγουντιανά στερεότυπα.
ΟΤΑΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΟΝ ΜΠΙΛ
STAR 02.15
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 93'
BILL. Αμερικανική ταινία των Μπέρνι Γκόλντμαν και Μαλίσα Γουάλακ, με τους Άαρον Έκχαρτ, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Τζέσικα Άλμπα.
Μεσήλικος σε κρίση γνωρίζει ένα παιδί με τρομερή αυτοπεποίθηση και μια πωλήτρια εσωρούχων που του αλλάζουν τη ζωή.
Παρά τις εξυπνακίστικες πινελιές (ίσως εξαιτίας αυτών) απομένεις μ’ ένα χαρακτήρα που όσο προσπαθείς να τον συμπαθήσεις, τόσο παρακαλάς να μην του μοιάσεις ποτέ.
Μεσήλικος σε κρίση γνωρίζει ένα παιδί με τρομερή αυτοπεποίθηση και μια πωλήτρια εσωρούχων που του αλλάζουν τη ζωή.
Παρά τις εξυπνακίστικες πινελιές (ίσως εξαιτίας αυτών) απομένεις μ’ ένα χαρακτήρα που όσο προσπαθείς να τον συμπαθήσεις, τόσο παρακαλάς να μην του μοιάσεις ποτέ.
Η ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ
ALPHA 03.30
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 99'
BOOT CAMP. Αμερικανο-καναδική ταινία του Κριστιάν Ντουγκουέι, με τους Μίλα Κούνις, Γκρέγκορι Σμιθ, Πίτερ Στορμάρε.
Μια ομάδα προβληματικών εφήβων στέλνονται από τους γονείς τους σε μια πρότυπη κατασκήνωση προς «κατευνασμό», αλλά εκεί υποβάλλονται σε βασανιστήρια από το γιατρό που τη διευθύνει.
Αυτή η υποτίθεται αληθινή ιστορία δεν είναι ένα τρομακτικό θρίλερ όπως φαίνεται, αλλά ένα δράμα με περιφερόμενους (στα Φίτζι) κακομαθημένους εφήβους.
Μια ομάδα προβληματικών εφήβων στέλνονται από τους γονείς τους σε μια πρότυπη κατασκήνωση προς «κατευνασμό», αλλά εκεί υποβάλλονται σε βασανιστήρια από το γιατρό που τη διευθύνει.
Αυτή η υποτίθεται αληθινή ιστορία δεν είναι ένα τρομακτικό θρίλερ όπως φαίνεται, αλλά ένα δράμα με περιφερόμενους (στα Φίτζι) κακομαθημένους εφήβους.
Ο ΠΡΩΤΑΡΗΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
STAR 04.00
Κομεντί, 2006 (Έγχρ.), 96'
STARTER FOR TEN. Αγγλική ταινία του Τομ Βον, με τους Τζέιμς ΜακΑβόι, Ρεμπέκα Χολ, Άλις Ιβ.
Το μυθιστόρημα του Ντέιβιντ Νίκολς, του οποίου ο ίδιος έκανε τη σεναριακή διασκευή, περιγράφει με άμεσο και γλαφυρό τρόπο τη γνωριμία του Μπράιαν Τζάκσον, ενός νεαρού της εργατικής τάξης του Έσεξ, με το πανεπιστημιακό σύμπαν του Μπρίστολ στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Η σοφή κίνηση των παραγωγών Τομ Χανκς και Σαμ Μέντες ήταν να παραδώσουν το υλικό στα χέρια του ταλαντούχου πρωτοεμφανιζόμενου Τομ Βον, ο οποίος και το σεβάστηκε αναλόγως. Έτσι, οι περιπέτειες του Μπράιαν με την ομάδα του τηλεπαιχνιδιού «University Challenge», το φλερτ του με την Άλις κι αργότερα με τη Ρεμπέκα, η πολιτικοποίησή του ή η σχέση του με τους φίλους που άφησε πίσω στο Έσεξ δεν παρεκκλίνουν από τη φόρμουλα της κολεγιακής κομεντί, χτίζονται όμως πάνω σ’ ένα πειστικά ρεαλιστικό ντεκόρ, που δεν αποζητά το εύκολο κλισέ αλλά ούτε και τη βεβιασμένη εκκεντρικότητα.
Υπάρχει ένα διαρκές και έξυπνο παιχνίδι με τα στερεότυπα, το βρετανικό χιούμορ και οι μικρές, χαριτωμένες ανατροπές. Κυρίως, όμως, υπάρχουν μερικοί ζωντανοί κινηματογραφικοί ήρωες, οι οποίοι καταφέρνουν να μας διασκεδάσουν και να μας συγκινήσουν. Το ζευγάρι των Τζέιμς ΜακΑβόι και Ρεμπέκα Χολ είναι απολαυστικό, όπως και το γεμάτο ροκ επιτυχίες των ’80s σάουντρακ.
Το μυθιστόρημα του Ντέιβιντ Νίκολς, του οποίου ο ίδιος έκανε τη σεναριακή διασκευή, περιγράφει με άμεσο και γλαφυρό τρόπο τη γνωριμία του Μπράιαν Τζάκσον, ενός νεαρού της εργατικής τάξης του Έσεξ, με το πανεπιστημιακό σύμπαν του Μπρίστολ στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Η σοφή κίνηση των παραγωγών Τομ Χανκς και Σαμ Μέντες ήταν να παραδώσουν το υλικό στα χέρια του ταλαντούχου πρωτοεμφανιζόμενου Τομ Βον, ο οποίος και το σεβάστηκε αναλόγως. Έτσι, οι περιπέτειες του Μπράιαν με την ομάδα του τηλεπαιχνιδιού «University Challenge», το φλερτ του με την Άλις κι αργότερα με τη Ρεμπέκα, η πολιτικοποίησή του ή η σχέση του με τους φίλους που άφησε πίσω στο Έσεξ δεν παρεκκλίνουν από τη φόρμουλα της κολεγιακής κομεντί, χτίζονται όμως πάνω σ’ ένα πειστικά ρεαλιστικό ντεκόρ, που δεν αποζητά το εύκολο κλισέ αλλά ούτε και τη βεβιασμένη εκκεντρικότητα.
Υπάρχει ένα διαρκές και έξυπνο παιχνίδι με τα στερεότυπα, το βρετανικό χιούμορ και οι μικρές, χαριτωμένες ανατροπές. Κυρίως, όμως, υπάρχουν μερικοί ζωντανοί κινηματογραφικοί ήρωες, οι οποίοι καταφέρνουν να μας διασκεδάσουν και να μας συγκινήσουν. Το ζευγάρι των Τζέιμς ΜακΑβόι και Ρεμπέκα Χολ είναι απολαυστικό, όπως και το γεμάτο ροκ επιτυχίες των ’80s σάουντρακ.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου