Η ΜΑΝΑ ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΔΙΚΙΟ
ALPHA 21.00
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 102'
BECAUSE I SAID SO. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Λέμαν, με τους Ντάιαν Κίτον, Μάντι Μουρ, Τομ Έβερετ Σκοτ.
Η Ντάφνι, μια υπερπροστατευτική μητέρα, προσπαθεί να βρει τον κατάλληλο άντρα για τη Μίλι, τη μικρή κόρη της, γι’ αυτό βάζει αγγελία κι εξετάζει η ίδια τους υποψηφίους. Ο ευκατάστατος αρχιτέκτονας που διαλέγει, όμως, πρέπει να συναγωνιστεί έναν μποέμ μουσικό ο οποίος φλερτάρει τη Μίλι.
Η Ντάιαν Κίτον σ’ ένα νευρωτικό one-woman-show, το οποίο έπειτα από όλες, μα όλες τις κλισέ παρεξηγήσεις, τους αναπόφευκτους τσακωμούς, τις χιλιοϊδωμένες κωμικές σκηνές και το αναμενόμενο χάπι εντ, διαπιστώνει ότι… έρως ανίκατε μάχαν.
Η Ντάφνι, μια υπερπροστατευτική μητέρα, προσπαθεί να βρει τον κατάλληλο άντρα για τη Μίλι, τη μικρή κόρη της, γι’ αυτό βάζει αγγελία κι εξετάζει η ίδια τους υποψηφίους. Ο ευκατάστατος αρχιτέκτονας που διαλέγει, όμως, πρέπει να συναγωνιστεί έναν μποέμ μουσικό ο οποίος φλερτάρει τη Μίλι.
Η Ντάιαν Κίτον σ’ ένα νευρωτικό one-woman-show, το οποίο έπειτα από όλες, μα όλες τις κλισέ παρεξηγήσεις, τους αναπόφευκτους τσακωμούς, τις χιλιοϊδωμένες κωμικές σκηνές και το αναμενόμενο χάπι εντ, διαπιστώνει ότι… έρως ανίκατε μάχαν.
ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΚΑΒΑΛΑΡΗΔΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ
STAR 24.00
Θρίλερ, 2009 (Έγχρ.), 90'
HORSEMEN. Αμερικανική ταινία του Τζόνας Άκερλαντ, με τους Ντένις Κουέιντ, Ζανγκ Ζιγί, Λου Τέιλορ Πούτσι.
Ο αστυνομικός Έινταν Μπρέσλιν, ο οποίος έχει χάσει πρόσφατα τη γυναίκα του και προσπαθεί να βρει χρόνο για τους δύο γιους του, αναλαμβάνει να διαλευκάνει μια σειρά τελετουργικών φόνων που συνδέονται με τους Τέσσερις Καβαλάρηδες της Αποκάλυψης.
Η μισή ταινία (ο δραματικός πυρήνας της) του Σουηδού βιντεοκλιπά Τζόνας Άκερλαντ είναι ένα τηλεοπτικό μελόδραμα κι η άλλη μισή (η πλοκή της) ένα τύπου «Seven» αστυνομικό θρίλερ. Η διάσταση των γενεών, η βία ως κοινωνική και ψυχολογική διέξοδος κι ένα τραβηγμένο από τα μαλλιά μυστήριο μπλέκονται αδέξια σ’ ένα αναποφάσιστο φιλμ που δοκιμάζει να παίξει σε πολλά ταμπλό, χωρίς να διαθέτει, όμως, ούτε μια στιγμή έμπνευσης. Από τους χαρακτήρες ως τις ανατροπές κι από το σκηνοθετικό στιλ ως τον τελικό ένοχο, όλα είναι διάφανες κόπιες νεόκοπων σταθερών του κινηματογραφικού είδους, το οποίο χρειάζεται μια ίλη καβαλάρηδων γεμάτους ιδέες για να ανανεωθεί.
Ο αστυνομικός Έινταν Μπρέσλιν, ο οποίος έχει χάσει πρόσφατα τη γυναίκα του και προσπαθεί να βρει χρόνο για τους δύο γιους του, αναλαμβάνει να διαλευκάνει μια σειρά τελετουργικών φόνων που συνδέονται με τους Τέσσερις Καβαλάρηδες της Αποκάλυψης.
Η μισή ταινία (ο δραματικός πυρήνας της) του Σουηδού βιντεοκλιπά Τζόνας Άκερλαντ είναι ένα τηλεοπτικό μελόδραμα κι η άλλη μισή (η πλοκή της) ένα τύπου «Seven» αστυνομικό θρίλερ. Η διάσταση των γενεών, η βία ως κοινωνική και ψυχολογική διέξοδος κι ένα τραβηγμένο από τα μαλλιά μυστήριο μπλέκονται αδέξια σ’ ένα αναποφάσιστο φιλμ που δοκιμάζει να παίξει σε πολλά ταμπλό, χωρίς να διαθέτει, όμως, ούτε μια στιγμή έμπνευσης. Από τους χαρακτήρες ως τις ανατροπές κι από το σκηνοθετικό στιλ ως τον τελικό ένοχο, όλα είναι διάφανες κόπιες νεόκοπων σταθερών του κινηματογραφικού είδους, το οποίο χρειάζεται μια ίλη καβαλάρηδων γεμάτους ιδέες για να ανανεωθεί.
FIVE FINGERS
ΝΕΤ 00.40
Θρίλερ, 2006 (Έγχρ.), 87'
Αμερικανική ταινία του Λόρενς Μάλκιν, με τους Ράιαν Φιλίπ, Λόρενς Φίσμπερν, Τζίνα Τόρες.
Ένας Ολλανδός ανθρωπιστής απάγεται στο Μαρόκο και ανακρίνεται βίαια από έναν ισλαμιστή για τις πραγματικές προθέσεις της παρουσίας του εκεί, την αμφίβολη προέλευση κάποιων χρημάτων και τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από αυτόν. Για κάθε αμφισβητούμενη απάντηση, η τιμωρία είναι ένα κομμένο δάχτυλο. Τι παιχνίδι παίζει ο αιχμάλωτος; Είναι στ’ αλήθεια θύμα ή πράκτορας της CIA; Και ποια είναι η ταυτότητα των ανακριτών του;
Ενδιαφέρον θέμα, που ωστόσο δεν έχει άμεση σχέση με τις απαγωγές Δυτικών σε χώρες της Μέσης Ανατολής. Πρόκειται μάλλον για μια αστυνομική ταινία, ένα διανοητικό θρίλερ, όπου κάθε πλευρά παίζει το δικό της παιχνίδι. Χωρίς να σας δώσουμε spoiler, το φινάλε είναι πάντως απογοητευτικό.
Ένας Ολλανδός ανθρωπιστής απάγεται στο Μαρόκο και ανακρίνεται βίαια από έναν ισλαμιστή για τις πραγματικές προθέσεις της παρουσίας του εκεί, την αμφίβολη προέλευση κάποιων χρημάτων και τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από αυτόν. Για κάθε αμφισβητούμενη απάντηση, η τιμωρία είναι ένα κομμένο δάχτυλο. Τι παιχνίδι παίζει ο αιχμάλωτος; Είναι στ’ αλήθεια θύμα ή πράκτορας της CIA; Και ποια είναι η ταυτότητα των ανακριτών του;
Ενδιαφέρον θέμα, που ωστόσο δεν έχει άμεση σχέση με τις απαγωγές Δυτικών σε χώρες της Μέσης Ανατολής. Πρόκειται μάλλον για μια αστυνομική ταινία, ένα διανοητικό θρίλερ, όπου κάθε πλευρά παίζει το δικό της παιχνίδι. Χωρίς να σας δώσουμε spoiler, το φινάλε είναι πάντως απογοητευτικό.
Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ
MEGA 01.15
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 115'
LA VIDA SECRETA DE LAS PALABRAS. Ισπανική ταινία της Ιζαμπέλ Κοϊξέτ, με τους Τιμ Ρόμπινς, Σάρα Πόλεϊ, Χαβιέ Κάμαρα.
Η Σάρα, μια κουφή και κλεισμένη στον εαυτό της νοσοκόμα, φροντίζει σε μια πετρελαιοπηγή τον τραυματισμένο Τζόζεφ, που είναι πρόσκαιρα τυφλός. Εκείνος μιλά συνέχεια για να βγει από την απομόνωσή του, εκείνη δεν αποκαλύπτει το τραυματικό παρελθόν της, ως τη στιγμή της μεγάλης εξομολόγησης.
Ξεκινά με τις δυσκολίες επικοινωνίας δύο χαρακτήρων και καταλήγει σε αποκαλύψεις για σύγχρονα εγκλήματα πολέμου. Διαθέτει επίσης αρκετές στιγμές χιούμορ, έντονη μελό συγκίνηση και την εξαιρετικά ταλαντούχα Σάρα Πόλεϊ.
Η Σάρα, μια κουφή και κλεισμένη στον εαυτό της νοσοκόμα, φροντίζει σε μια πετρελαιοπηγή τον τραυματισμένο Τζόζεφ, που είναι πρόσκαιρα τυφλός. Εκείνος μιλά συνέχεια για να βγει από την απομόνωσή του, εκείνη δεν αποκαλύπτει το τραυματικό παρελθόν της, ως τη στιγμή της μεγάλης εξομολόγησης.
Ξεκινά με τις δυσκολίες επικοινωνίας δύο χαρακτήρων και καταλήγει σε αποκαλύψεις για σύγχρονα εγκλήματα πολέμου. Διαθέτει επίσης αρκετές στιγμές χιούμορ, έντονη μελό συγκίνηση και την εξαιρετικά ταλαντούχα Σάρα Πόλεϊ.
ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΣΤΟ ΣΚΟΝΑΚΙ
STAR 01.45
Κομεντί, 2004 (Έγχρ.), 93'
THE PERFECT SCORE. Αμερικανο-γερμανική ταινία
του Μπράιαν Ρόμπινς, με τους Έρικα Κρίστενσεν, Σκάρλετ Γιόχανσον,
Μπράιαν Γκρίνμπεργκ.
Μια παρέα έξι σχολιαρόπαιδων αποφασίζει να κλέψει τα θέματα και τις απαντήσεις των εξετάσεων.
Αν η πλοκή σού θυμίζει τις «Συμμορίες» του Σόντερμπεργκ, έχεις δίκιο. Αλλά σε αυτήν την κολεγιακή εκδοχή ούτε αγωνία ούτε χιούμορ ή στιλ θα βρεις.
Μια παρέα έξι σχολιαρόπαιδων αποφασίζει να κλέψει τα θέματα και τις απαντήσεις των εξετάσεων.
Αν η πλοκή σού θυμίζει τις «Συμμορίες» του Σόντερμπεργκ, έχεις δίκιο. Αλλά σε αυτήν την κολεγιακή εκδοχή ούτε αγωνία ούτε χιούμορ ή στιλ θα βρεις.
ΤΟ ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΓΑΤΑΣ
ΑΝΤ1 03.10
Μυστηρίου, 2001 (Έγχρ.), 114'
CAT’S MEOW. Αμερικανο-αγγλο-γερμανική ταινία του Πίτερ Mπογκντάνοβιτς, με τους Κίρστεν Ντανστ, Έντουαρντ Χέρμαν, Έντι Ιζάρ.
Η λάμψη, τα πάθη και τα σκοτεινά μυστικά της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ μέσα από την ημι-μυθοπλαστική διερεύνηση ενός φόνου στο γιοτ του Γουίλιαμ Ράντολφ Χιρστ τον Νοέμβριο του 1924.
Το «Νανούρισμα» είναι βέβαια επιφανειακό, αλλά και τόσο ένοχα απολαυστικό όσο το ξεφύλλισμα ενός κουτσομπολίστικου περιοδικού.
Η λάμψη, τα πάθη και τα σκοτεινά μυστικά της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ μέσα από την ημι-μυθοπλαστική διερεύνηση ενός φόνου στο γιοτ του Γουίλιαμ Ράντολφ Χιρστ τον Νοέμβριο του 1924.
Το «Νανούρισμα» είναι βέβαια επιφανειακό, αλλά και τόσο ένοχα απολαυστικό όσο το ξεφύλλισμα ενός κουτσομπολίστικου περιοδικού.
Ο ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ
STAR 03.30
Δραματική, 2001 (Έγχρ.), 91'
DANGEROUS CHILD. Καναδική τηλεταινία του Γκρέαμ Κάμπελ, με τους Ντέλτα Μπερκ, Ράιαν Μέριμαν, Μαρκ Ντονάτο.
Μια διαζευγμένη μητέρα δύο αγοριών κατηγορείται για κακοποίηση του ενός από αυτά, ενώ στην πραγματικότητα είναι εκείνο που την κακοποιεί σωματικά και λεκτικά.
Μην μπερδευτείς μόνο και νομίζεις ότι βλέπεις Όπρα.
Μια διαζευγμένη μητέρα δύο αγοριών κατηγορείται για κακοποίηση του ενός από αυτά, ενώ στην πραγματικότητα είναι εκείνο που την κακοποιεί σωματικά και λεκτικά.
Μην μπερδευτείς μόνο και νομίζεις ότι βλέπεις Όπρα.
(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου