ΠΙΑΣΕ ΜΕ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)
ΑΝΤ1 21.00
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 141'
CATCH ME IF YOU CAN. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με τους Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Τομ Χανκς, Κρίστοφερ Γουόκεν.
Ένας πράκτορας του FBI βάζει σκοπό της ζωής του να συλλάβει τον Φρανκ, σπεσιαλίστα στις πλαστογραφήσεις επιταγών και τις «επαγγελματικές» μεταμφιέσεις.
Ένας πράκτορας του FBI βάζει σκοπό της ζωής του να συλλάβει τον Φρανκ, σπεσιαλίστα στις πλαστογραφήσεις επιταγών και τις «επαγγελματικές» μεταμφιέσεις.
Η ταινία ξεκινά με ένα ευρηματικό ζενερίκ με καρτούν φιγούρες, που θυμίζει τις εκπληκτικές δουλειές του Σόουλ Μπας στις ταινίες του Χίτσκοκ, αλλά έχει και κάτι από την ατμόσφαιρα του «Ροζ Πάνθηρα». Η ηθελημένη αυτή σινεφιλική αναφορά, πέρα από το να τονίζει κάποια θεματική ομοιότητα (ο Τομ Χανκς είναι ένα είδος επιθεωρητή Κλουζό, που χάνει βλακωδώς μέσα από τα χέρια του τον πανούργο Ροζ Πάνθηρα/ΝτιΚάπριο), φανερώνει και το κλειδί που βασίζεται όλη η ίντριγκα: τα πάντα λειτουργούν ως μια εικόνα του σινεμά, δηλαδή ως ένα παιχνίδι ειδώλων, προσποίησης και μεταμφίεσης.Ο Σπίλμπεργκ καταγράφει με εντυπωσιακό τρόπο το κλίμα και την ατμόσφαιρα της μεσοαστικής Αμερικής των ’60s, αλλά από αυτήν την εποχή δεν υπάρχει επίτηδες καμιά αναφορά στη χίπικη κουλτούρα, το ροκ, τα ναρκωτικά ή την πολιτική αμφισβήτηση. Περνώντας από τη δεκαετία του ’60 στο συντηρητικό ’70, το παιχνίδι δεν μπορεί να λήξει παρά με το θρίαμβο του κομφορμισμού. Το φινάλε είναι διφορούμενο: η προθυμία του ήρωα στα νέα του καθήκοντα αποτελεί έναν εύσχημο τρόπο να μεταμορφωθεί η αποτυχία του σε χάπι έντ; Ή αντίθετα αποτελεί μια μελαγχολική πιστοποίηση του Σπίλμπεργκ ότι στην πραγματιστική Αμερική η υποδούλωση της φαντασίας στην αναγκαιότητα της εργασίας είναι μια συνθήκη ζωής;
Η ΛΙΖΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ
STAR 21.00
Κωμωδία, 2003 (Έγχρ.), 109'
Ελληνική ταινία του Νίκου Περάκη, με τους Κατερίνα Μουτσάτσου, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Αλέξανδρο Παρθένη.
Η νεαρή Λίζα είναι όμορφη, γράφει σε γυναικείο περιοδικό, γυμνάζεται για να είναι σέξι και αναλύει πάντα τις ατυχίες της στις σχέσεις με το άλλο φύλο. Αναζητά τον μεγάλο έρωτα, διχάζεται ανάμεσα σε δύο άντρες και μοιράζεται τα πάντα με την κολλητή της.
Σαν να ’ταν χθες που το «Sex and the City» έφτιαχνε την ατζέντα των νευρώσεων, που υπήρχαν περιοδικά και εργαζόμενοι σ’ αυτά και άλλες πολυτέλειες. Πάλι με χρόνους με καιρούς (και με δόσεις δανείων από το εξωτερικό) ίσως...
Η νεαρή Λίζα είναι όμορφη, γράφει σε γυναικείο περιοδικό, γυμνάζεται για να είναι σέξι και αναλύει πάντα τις ατυχίες της στις σχέσεις με το άλλο φύλο. Αναζητά τον μεγάλο έρωτα, διχάζεται ανάμεσα σε δύο άντρες και μοιράζεται τα πάντα με την κολλητή της.
Σαν να ’ταν χθες που το «Sex and the City» έφτιαχνε την ατζέντα των νευρώσεων, που υπήρχαν περιοδικά και εργαζόμενοι σ’ αυτά και άλλες πολυτέλειες. Πάλι με χρόνους με καιρούς (και με δόσεις δανείων από το εξωτερικό) ίσως...
ΖΟΧΑΝ. ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ ΥΨΗΛΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ
MEGA 21.15
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 113'
YOU DON’T MESS WITH THE ZOHAN. Αμερικανική ταινία του Ντένις Ντούγκαν, με τους Άνταμ Σάντλερ, Τζον Τορτούρο, Εμάνουελ Τσρίκι.
Είναι αλήθεια πως η μεταμόρφωση του Άνταμ Σάντλερ σε Ζόχαν Ντβιρ, έναν φοβερό και τρομερό πράκτορα των ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών ο οποίος θέλει τώρα πια να γίνει... κομμωτής, έχει το χάζι της.
Πέραν τούτου όμως, ελάχιστα διασκεδαστικά ακολουθούν, καθώς η μια ξεκάρφωτη κωμική (;) σκηνή διαδέχεται την άλλη, όλες τους κολλημένες σε μια απροκάλυπτα αρπακολλατζίδικη πλοκή. Ο Ζόχαν σκηνοθετεί το θάνατό του και καταφεύγει στη Νέα Υόρκη, θριαμβεύει με τις παρακομμωτικές του υπηρεσίες σε γηραιές κυρίες, ερωτεύεται μια όμορφη Παλαιστίνια κι αντιμετωπίζει έναν άσχημο Παλαιστίνιο, τον αρχιτρομοκράτη θανάσιμο εχθρό του. Κάποιες στιγμές, το «από τη μέση και κάτω», χοντροκομμένο και χωρίς ταμπού χιούμορ (ο Τζον Άπατοου του «Με την Πρώτη» έχει βάλει το χέρι του) αποδεικνύεται αφοπλιστικό, οι περισσότερες ατάκες όμως είναι νερόβραστες, οι ιδέες πρόχειρες και λιγοστές, το κωμικό τάιμινγκ ανύπαρκτο. Κι αν προσπαθείς να κάνεις την ανάγκη φιλότιμο, έρχεται η μνημειωδώς βλακώδης τελική αντιπαράθεση Σάντλερ και Τορτούρο, παρουσία του ξυλάγγουρου που λέγεται Μαράια Κάρεϊ, και σε αποτελειώνει.
Είναι αλήθεια πως η μεταμόρφωση του Άνταμ Σάντλερ σε Ζόχαν Ντβιρ, έναν φοβερό και τρομερό πράκτορα των ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών ο οποίος θέλει τώρα πια να γίνει... κομμωτής, έχει το χάζι της.
Πέραν τούτου όμως, ελάχιστα διασκεδαστικά ακολουθούν, καθώς η μια ξεκάρφωτη κωμική (;) σκηνή διαδέχεται την άλλη, όλες τους κολλημένες σε μια απροκάλυπτα αρπακολλατζίδικη πλοκή. Ο Ζόχαν σκηνοθετεί το θάνατό του και καταφεύγει στη Νέα Υόρκη, θριαμβεύει με τις παρακομμωτικές του υπηρεσίες σε γηραιές κυρίες, ερωτεύεται μια όμορφη Παλαιστίνια κι αντιμετωπίζει έναν άσχημο Παλαιστίνιο, τον αρχιτρομοκράτη θανάσιμο εχθρό του. Κάποιες στιγμές, το «από τη μέση και κάτω», χοντροκομμένο και χωρίς ταμπού χιούμορ (ο Τζον Άπατοου του «Με την Πρώτη» έχει βάλει το χέρι του) αποδεικνύεται αφοπλιστικό, οι περισσότερες ατάκες όμως είναι νερόβραστες, οι ιδέες πρόχειρες και λιγοστές, το κωμικό τάιμινγκ ανύπαρκτο. Κι αν προσπαθείς να κάνεις την ανάγκη φιλότιμο, έρχεται η μνημειωδώς βλακώδης τελική αντιπαράθεση Σάντλερ και Τορτούρο, παρουσία του ξυλάγγουρου που λέγεται Μαράια Κάρεϊ, και σε αποτελειώνει.
ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 4/5 - Πρόταση Ημέρας)
ΕΤ1 22.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 129'
EL SECRETO DE SUS OJOS. Αργεντίνικη ταινία του Χουάν Χοσέ Καμπανέλα, με τους Ρικάρντο Νταρίν, Σολεδάδ Βιλαμίλ, Πάμπλο Ράγκο.
Έχοντας βγει στη σύνταξη, ο υπάλληλος της εισαγγελίας Μπενχαμίν αποφασίζει να γράψει ένα μυθιστόρημα για μια υπόθεση βιασμού και δολοφονίας που συνέβη πριν από 25 χρόνια. Ζητάει τη βοήθεια της πρώην προϊσταμένης του, με την οποία θα ξεκινήσουν μαζί ένα ταξίδι στο παρελθόν.
Το ξενόγλωσσο Όσκαρ του 2010 είναι ένα υποδειγματικό φιλμ μικρού βεληνεκούς, αλλά μεγάλης κινηματογραφικής αποτελεσματικότητας, το τέλειο δείγμα αφηγηματικού σινεμά που αιφνιδιάζει με την κομψότητά του και την προσοχή στη σεναριακή λεπτομέρεια. Ο σκηνοθέτης Χουάν Χοσέ Καμπανέλα (υποψήφιος για Όσκαρ με το «Γιος της Νύφης») στήνει μαζί με τον συγγραφέα του μυθιστορήματος «Το ερωτηματικό στα μάτια τους» Εδουάρδο Σακέρι ένα πολυεπίπεδο παζλ, απλό στην όψη, μα περίτεχνο στην κατασκευή. Δύο ιστορίες που εξελίσσονται παράλληλα στο χρόνο –και, φυσικά, στο τέλος θα συναντηθούν και θα «κλείσουν» ταυτόχρονα– μεταφέρουν πληροφορίες η μία στην άλλη τροφοδοτώντας διαρκώς το αστυνομικό σασπένς. Η λύση του μυστηρίου έρχεται μ’ ένα ρεαλιστικό, πικρό τρόπο που συγκινεί. Παράλληλα, η προσωπική ζωή των πρωταγωνιστών, κυρίως του Μπενχαμίν και της Ιρένε, σε εμπλέκει στη μελαγχολική τους διαδρομή, ενώ οι περιφερειακοί χαρακτήρες διαθέτουν υπόσταση και δραματικό βάθος. Τέλος, πίσω από το κυνήγι του ενόχου στέκει στο ημίφως ένα πολιτικό φόντο με το δικό του ρόλο – διακριτικό, αλλά απόλυτα καταλυτικό. Δεν είναι μόνο κάποιοι αντιμέτωποι με τα πάθη τους ήρωες που κρύβουν τα μυστικά στο βλέμμα τους αλλά και μια ολόκληρη χώρα που προσπαθεί να κάνει ακριβώς το ίδιο.
Έχοντας βγει στη σύνταξη, ο υπάλληλος της εισαγγελίας Μπενχαμίν αποφασίζει να γράψει ένα μυθιστόρημα για μια υπόθεση βιασμού και δολοφονίας που συνέβη πριν από 25 χρόνια. Ζητάει τη βοήθεια της πρώην προϊσταμένης του, με την οποία θα ξεκινήσουν μαζί ένα ταξίδι στο παρελθόν.
Το ξενόγλωσσο Όσκαρ του 2010 είναι ένα υποδειγματικό φιλμ μικρού βεληνεκούς, αλλά μεγάλης κινηματογραφικής αποτελεσματικότητας, το τέλειο δείγμα αφηγηματικού σινεμά που αιφνιδιάζει με την κομψότητά του και την προσοχή στη σεναριακή λεπτομέρεια. Ο σκηνοθέτης Χουάν Χοσέ Καμπανέλα (υποψήφιος για Όσκαρ με το «Γιος της Νύφης») στήνει μαζί με τον συγγραφέα του μυθιστορήματος «Το ερωτηματικό στα μάτια τους» Εδουάρδο Σακέρι ένα πολυεπίπεδο παζλ, απλό στην όψη, μα περίτεχνο στην κατασκευή. Δύο ιστορίες που εξελίσσονται παράλληλα στο χρόνο –και, φυσικά, στο τέλος θα συναντηθούν και θα «κλείσουν» ταυτόχρονα– μεταφέρουν πληροφορίες η μία στην άλλη τροφοδοτώντας διαρκώς το αστυνομικό σασπένς. Η λύση του μυστηρίου έρχεται μ’ ένα ρεαλιστικό, πικρό τρόπο που συγκινεί. Παράλληλα, η προσωπική ζωή των πρωταγωνιστών, κυρίως του Μπενχαμίν και της Ιρένε, σε εμπλέκει στη μελαγχολική τους διαδρομή, ενώ οι περιφερειακοί χαρακτήρες διαθέτουν υπόσταση και δραματικό βάθος. Τέλος, πίσω από το κυνήγι του ενόχου στέκει στο ημίφως ένα πολιτικό φόντο με το δικό του ρόλο – διακριτικό, αλλά απόλυτα καταλυτικό. Δεν είναι μόνο κάποιοι αντιμέτωποι με τα πάθη τους ήρωες που κρύβουν τα μυστικά στο βλέμμα τους αλλά και μια ολόκληρη χώρα που προσπαθεί να κάνει ακριβώς το ίδιο.
ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΤΑΣΚΟΠΩΝ
ΕΤ3 23.00
Περιπέτεια, 1943 (Α/Μ), 68'
JOURNEY INTO FEAR. Αμερικανική ταινία του Νόρμαν Φόστερ, με τους Όρσον Ουέλς, Τζόζεφ Κότεν, Ντολόρες Ντελ Ρίο.
Κυνηγημένος από έναν πληρωμένο δολοφόνο των Γερμανών, ένας Αμερικανός επιβιβάζεται σ’ ένα πλοίο που κατευθύνεται από την Κωνσταντινούπολη προς την Ελλάδα.
Ατμοσφαιρική μεταφορά στην οθόνη ενός μυθιστορήματος του Έρικ Άμπλερ, που αρχικά επρόκειτο να σκηνοθετήσει ο Όρσον Γουέλς. Όμως μετά την εμπορική αποτυχία του «Πολίτη Κέιν», οι παραγωγοί φοβήθηκαν τα καπρίτσια του και παράδωσαν τη σκηνοθεσία σ’ έναν έμπειρο δημιουργό b-movies.
Κυνηγημένος από έναν πληρωμένο δολοφόνο των Γερμανών, ένας Αμερικανός επιβιβάζεται σ’ ένα πλοίο που κατευθύνεται από την Κωνσταντινούπολη προς την Ελλάδα.
Ατμοσφαιρική μεταφορά στην οθόνη ενός μυθιστορήματος του Έρικ Άμπλερ, που αρχικά επρόκειτο να σκηνοθετήσει ο Όρσον Γουέλς. Όμως μετά την εμπορική αποτυχία του «Πολίτη Κέιν», οι παραγωγοί φοβήθηκαν τα καπρίτσια του και παράδωσαν τη σκηνοθεσία σ’ έναν έμπειρο δημιουργό b-movies.
DANIKA
STAR 23.30
Θρίλερ, 2006 (Έγχρ.), 79'
Αμερικανική ταινία του Άριελ Βρόμεν, με τους Μαρίζα Τομέι, Κρεγκ Μπιέρκο, Κάιλ Γκόλνερ.
Μια υπερπροστατευτική μητέρα τριών παιδιών που υποθέτουμε πως υποφέρει από χρόνιο άγχος αρχίζει να έχει φρικιαστικά οράματα που βυθίζουν τη φαινομενικά τέλεια ζωή της στον εφιάλτη.
Ένας επιτυχημένος συνδυασμός παραισθητικού και ψυχολογικού τρόμου σε σωστή δοσολογική ισορροπία και με καλές ερμηνείες ειδικά από την Τομέι. Αδίκως κυκλοφόρησε κατευθείαν σε DVD και πέρασε απαρατήρητο.
Μια υπερπροστατευτική μητέρα τριών παιδιών που υποθέτουμε πως υποφέρει από χρόνιο άγχος αρχίζει να έχει φρικιαστικά οράματα που βυθίζουν τη φαινομενικά τέλεια ζωή της στον εφιάλτη.
Ένας επιτυχημένος συνδυασμός παραισθητικού και ψυχολογικού τρόμου σε σωστή δοσολογική ισορροπία και με καλές ερμηνείες ειδικά από την Τομέι. Αδίκως κυκλοφόρησε κατευθείαν σε DVD και πέρασε απαρατήρητο.
ΥΠΟΘΕΣΗ ΛΑΡΙ ΦΛΙΝΤ
MEGA 23.30
Βιογραφική, 1996 (Έγχρ.), 130'
THE PEOPLE vs LARRY FLYNT. Αμερικανική ταινία του Μίλος Φόρμαν, με τους Γούντι Χάρελσον, Κόρτνεϊ Λαβ, Έντουαρντ Νόρτον.
Ο βίος του πορνοεκδότη Λάρι Φλιντ, τον οποίο πήγαινε συνεχώς στα δικαστήρια το αμερικανικό δημόσιο εξαιτίας της προκλητικότητας των εντύπων του.
Η ταινία κρύβει αδικαιολόγητα διάφορες σκοτεινές πτυχές του Λάρι Φλιντ μετατρέποντάς τον κεντρικό ήρωα σ’ ένα είδος πορνο-Αριστοφάνη της αμερικανικής κοινωνίας των δεκαετιών 1970 και 1980. Έτσι χάνει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δει σατιρικά διάφορες πτυχές της σύγχρονης Αμερικής.
Ο βίος του πορνοεκδότη Λάρι Φλιντ, τον οποίο πήγαινε συνεχώς στα δικαστήρια το αμερικανικό δημόσιο εξαιτίας της προκλητικότητας των εντύπων του.
Η ταινία κρύβει αδικαιολόγητα διάφορες σκοτεινές πτυχές του Λάρι Φλιντ μετατρέποντάς τον κεντρικό ήρωα σ’ ένα είδος πορνο-Αριστοφάνη της αμερικανικής κοινωνίας των δεκαετιών 1970 και 1980. Έτσι χάνει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δει σατιρικά διάφορες πτυχές της σύγχρονης Αμερικής.
ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
ALPHA 00.30
Δραματική, 1999 ( Έγχρ.), 121'
BRINGING OUT THE DEAD. Αμερικανική ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Νίκολας Κέιτζ, Πατρίσια Αρκέτ, Τζον Γκούντμαν.
Ένας οδηγός ασθενοφόρου στη Νέα Υόρκη ο οποίος βρίσκεται στο χείλος της ψυχικής κατάρρευσης, βασανίζεται από τις εικόνες των ανθρώπων που δεν μπόρεσε να σώσει και νιώθει ότι έχει μετατραπεί σε μάρτυρα του Θανάτου.
Αν και ο δραματουργικός περίγυρος είναι (ζοφερά) ρεαλιστικός, ο ρεαλισμός δεν είναι το κίνητρο του Σκορσέζε: τα πάντα στην ταινία είναι ιδωμένα μέσα από την ταραγμένη οπτική του ήρωά του. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στη φωτογραφία που περιγράφει την πόλη σαν ένα «πνευματικό» τοπίο, στη σκηνογραφία καθώς και στη ροκ μουσική επένδυση που λειτουργεί ως σχόλιο.
Ένας οδηγός ασθενοφόρου στη Νέα Υόρκη ο οποίος βρίσκεται στο χείλος της ψυχικής κατάρρευσης, βασανίζεται από τις εικόνες των ανθρώπων που δεν μπόρεσε να σώσει και νιώθει ότι έχει μετατραπεί σε μάρτυρα του Θανάτου.
Αν και ο δραματουργικός περίγυρος είναι (ζοφερά) ρεαλιστικός, ο ρεαλισμός δεν είναι το κίνητρο του Σκορσέζε: τα πάντα στην ταινία είναι ιδωμένα μέσα από την ταραγμένη οπτική του ήρωά του. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στη φωτογραφία που περιγράφει την πόλη σαν ένα «πνευματικό» τοπίο, στη σκηνογραφία καθώς και στη ροκ μουσική επένδυση που λειτουργεί ως σχόλιο.
ΑΚΡΩΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ
NET 01.00
Περιπέτεια, 2003 (Έγχρ.), 97'
CONFIDENCE. Αμερικανική ταινία του Τζέιμς Φόλεϊ, με τους Έντουαρντ Μπερνς, Ντάστιν Χόφμαν, Ρέιτσελ Γουάιζ.
Ο Τζέικ, απατεώνας κλάσεως, εξαπατά το λογιστή ενός ψυχωτικού γκάνγκστερ και για να προστατευτεί από την εκδικητική μανία του τελευταίου δέχεται να δουλέψει για λογαριασμό του σ’ ένα μεγάλο τραπεζικό κόλπο.
Μια ίντριγκα με πολύ ρευστά τα όρια ανάμεσα στο αληθινό και το σκηνοθετημένο, σε σημείο νας μπερδεύεσαι. Σε γενικές όμως γραμμές, έχουμε να κάνουμε με μια ταινία με καλογραμμένο σενάριο, σκηνοθετημένη με σιγουριά από τον Τζέιμς Φόλεϊ, που σε ελκύει με το καστ της.
Ο Τζέικ, απατεώνας κλάσεως, εξαπατά το λογιστή ενός ψυχωτικού γκάνγκστερ και για να προστατευτεί από την εκδικητική μανία του τελευταίου δέχεται να δουλέψει για λογαριασμό του σ’ ένα μεγάλο τραπεζικό κόλπο.
Μια ίντριγκα με πολύ ρευστά τα όρια ανάμεσα στο αληθινό και το σκηνοθετημένο, σε σημείο νας μπερδεύεσαι. Σε γενικές όμως γραμμές, έχουμε να κάνουμε με μια ταινία με καλογραμμένο σενάριο, σκηνοθετημένη με σιγουριά από τον Τζέιμς Φόλεϊ, που σε ελκύει με το καστ της.
ΕΚΡΗΞΗ
STAR 01.15
Περιπέτεια, 1994 (Έγχρ.), 115'
BLOWN AWAY. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Χόπκινς, με τους Τζεφ Μπρίτζες, Τόμι Λι Τζόουνς, Φόρεστ Γουίτακερ.
Ένας τρομοκράτης του IRA, ειδικευμένος στις εκρήξεις, δραπετεύει από τις φυλακές της Βόρειας Ιρλανδίας και βρίσκει καταφύγιο στην Αμερική. Εκεί αναγνωρίζει τυχαία στο πρόσωπο ενός πυροτεχνουργού έναν παλιό του σύντροφο, τον οποίο θεωρεί υπεύθυνο για τη σύλληψή του.
Η προσπάθεια να τον εκδικηθεί είναι τόσο παραληρηματική, ώστε το ένα απίστευτο ακολουθεί το άλλο χωρίς εσωτερικό ρυθμό.
Ένας τρομοκράτης του IRA, ειδικευμένος στις εκρήξεις, δραπετεύει από τις φυλακές της Βόρειας Ιρλανδίας και βρίσκει καταφύγιο στην Αμερική. Εκεί αναγνωρίζει τυχαία στο πρόσωπο ενός πυροτεχνουργού έναν παλιό του σύντροφο, τον οποίο θεωρεί υπεύθυνο για τη σύλληψή του.
Η προσπάθεια να τον εκδικηθεί είναι τόσο παραληρηματική, ώστε το ένα απίστευτο ακολουθεί το άλλο χωρίς εσωτερικό ρυθμό.
ΖΟΧΑΝ. ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ ΥΨΗΛΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ
MEGA 02.30
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 113'
YOU DON’T MESS WITH THE ZOHAN. Αμερικανική ταινία του Ντένις Ντούγκαν, με τους Άνταμ Σάντλερ, Τζον Τορτούρο, Εμάνουελ Τσρίκι.
Είναι αλήθεια πως η μεταμόρφωση του Άνταμ Σάντλερ σε Ζόχαν Ντβιρ, έναν φοβερό και τρομερό πράκτορα των ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών ο οποίος θέλει τώρα πια να γίνει... κομμωτής, έχει το χάζι της.
Πέραν τούτου όμως, ελάχιστα διασκεδαστικά ακολουθούν, καθώς η μια ξεκάρφωτη κωμική (;) σκηνή διαδέχεται την άλλη, όλες τους κολλημένες σε μια απροκάλυπτα αρπακολλατζίδικη πλοκή. Ο Ζόχαν σκηνοθετεί το θάνατό του και καταφεύγει στη Νέα Υόρκη, θριαμβεύει με τις παρακομμωτικές του υπηρεσίες σε γηραιές κυρίες, ερωτεύεται μια όμορφη Παλαιστίνια κι αντιμετωπίζει έναν άσχημο Παλαιστίνιο, τον αρχιτρομοκράτη θανάσιμο εχθρό του. Κάποιες στιγμές, το «από τη μέση και κάτω», χοντροκομμένο και χωρίς ταμπού χιούμορ (ο Τζον Άπατοου του «Με την Πρώτη» έχει βάλει το χέρι του) αποδεικνύεται αφοπλιστικό, οι περισσότερες ατάκες όμως είναι νερόβραστες, οι ιδέες πρόχειρες και λιγοστές, το κωμικό τάιμινγκ ανύπαρκτο. Κι αν προσπαθείς να κάνεις την ανάγκη φιλότιμο, έρχεται η μνημειωδώς βλακώδης τελική αντιπαράθεση Σάντλερ και Τορτούρο, παρουσία του ξυλάγγουρου που λέγεται Μαράια Κάρεϊ, και σε αποτελειώνει.
Είναι αλήθεια πως η μεταμόρφωση του Άνταμ Σάντλερ σε Ζόχαν Ντβιρ, έναν φοβερό και τρομερό πράκτορα των ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών ο οποίος θέλει τώρα πια να γίνει... κομμωτής, έχει το χάζι της.
Πέραν τούτου όμως, ελάχιστα διασκεδαστικά ακολουθούν, καθώς η μια ξεκάρφωτη κωμική (;) σκηνή διαδέχεται την άλλη, όλες τους κολλημένες σε μια απροκάλυπτα αρπακολλατζίδικη πλοκή. Ο Ζόχαν σκηνοθετεί το θάνατό του και καταφεύγει στη Νέα Υόρκη, θριαμβεύει με τις παρακομμωτικές του υπηρεσίες σε γηραιές κυρίες, ερωτεύεται μια όμορφη Παλαιστίνια κι αντιμετωπίζει έναν άσχημο Παλαιστίνιο, τον αρχιτρομοκράτη θανάσιμο εχθρό του. Κάποιες στιγμές, το «από τη μέση και κάτω», χοντροκομμένο και χωρίς ταμπού χιούμορ (ο Τζον Άπατοου του «Με την Πρώτη» έχει βάλει το χέρι του) αποδεικνύεται αφοπλιστικό, οι περισσότερες ατάκες όμως είναι νερόβραστες, οι ιδέες πρόχειρες και λιγοστές, το κωμικό τάιμινγκ ανύπαρκτο. Κι αν προσπαθείς να κάνεις την ανάγκη φιλότιμο, έρχεται η μνημειωδώς βλακώδης τελική αντιπαράθεση Σάντλερ και Τορτούρο, παρουσία του ξυλάγγουρου που λέγεται Μαράια Κάρεϊ, και σε αποτελειώνει.
CHRYSALIS
STAR 03.45
Φαντασίας, 2007 (Έγχρ.), 94'
Γαλλική ταινία του Ζουλιάν Λεκλέρκ, με τους Αλμπέρ Ντιποντέλ, Μαρί Γκιγιάρ, Μαρτ Κελέρ.
Με την ιστορία ενός αστυνομικού που διερευνά μια υπόθεση η οποία συνδέεται με το θάνατο της γυναίκας του και μια περίεργη κλινική, ο Λεκλέρκ δηλώνει ότι θέλει να οραματιστεί το Παρίσι στο κοντινό μέλλον.
Προς το παρόν αυτή η σπάνια απόπειρα του γαλλικού κινηματογράφου να κάνει ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας στέφεται με μερική επιτυχία – ιδιαίτερα στις σκηνές δράσης όπου συμμετέχει ο κασκαντέρ (ανέλαβε τις επικίνδυνες σκηνές στην πρώτη ταινία της τριλογίας του Μπορν) Αλέν Φιγκλάρζ.
Με την ιστορία ενός αστυνομικού που διερευνά μια υπόθεση η οποία συνδέεται με το θάνατο της γυναίκας του και μια περίεργη κλινική, ο Λεκλέρκ δηλώνει ότι θέλει να οραματιστεί το Παρίσι στο κοντινό μέλλον.
Προς το παρόν αυτή η σπάνια απόπειρα του γαλλικού κινηματογράφου να κάνει ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας στέφεται με μερική επιτυχία – ιδιαίτερα στις σκηνές δράσης όπου συμμετέχει ο κασκαντέρ (ανέλαβε τις επικίνδυνες σκηνές στην πρώτη ταινία της τριλογίας του Μπορν) Αλέν Φιγκλάρζ.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου