ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ
STAR 22.00
Δραματική, 1993 (Έγχρ.), 113'
FALLING DOWN. Αμερικανική ταινία του Τζόελ Σουμάχερ, με τους Μάικλ Ντάγκλας, Ρόμπερτ Ντιβάλ, Μπάρμπαρα Χέρσεϊ.
Ένας γιάπης που απολύθηκε πρόσφατα από τη δουλειά του, παθαίνει νευρικό κλονισμό κι εκτονώνεται με μια έκρηξη βίας στους δρόμους του Λος Άντζελες.
Η διφορούμενη ιδεολογικά πρόθεση του Σουμάχερ (χαρακτηριστικό σε πολλές από τις ταινίες του) είναι να δείξει πώς η βία, ο ρατσισμός και η ανεργία γεννούν ένα είδος κοινωνικού φασισμού, εκφραστής του οποίου γίνεται ο Μάικλ Ντάγκλας – ωσάν Έλληνας την εποχή του Μνημονίου.
Ένας γιάπης που απολύθηκε πρόσφατα από τη δουλειά του, παθαίνει νευρικό κλονισμό κι εκτονώνεται με μια έκρηξη βίας στους δρόμους του Λος Άντζελες.
Η διφορούμενη ιδεολογικά πρόθεση του Σουμάχερ (χαρακτηριστικό σε πολλές από τις ταινίες του) είναι να δείξει πώς η βία, ο ρατσισμός και η ανεργία γεννούν ένα είδος κοινωνικού φασισμού, εκφραστής του οποίου γίνεται ο Μάικλ Ντάγκλας – ωσάν Έλληνας την εποχή του Μνημονίου.
I’M A CYBORG, BUT THAT’S ΟΚ
ΕΤ1 01.30
Σινεφίλ, 2007 (Έγχρ.), 105'
Νοτιοκορεατική ταινία του Παρκ Τσαν-Γουκ, με τους Λιμ Σου-Γεόνγκ, Τζουνγκ Τζι-Χουν.
Αν ο Παρκ Τσαν-Γουκ έκανε την τριλογία της εκδίκησης («Η Τελευταία Εκδίκηση», «Old Boy», «Η Εκδίκηση μιας Κυρίας») για να ξορκίσει το θυμό που συσσώρευε μέσα του, εδώ θέλησε να μιλήσει για τη θεραπευτική ιδιότητα της αγάπης, εντάσσοντάς τη σ’ έναν θεοπάλαβο, σουρεαλιστικό κόσμο. Η κεντρική ηρωίδα, μια λεπτεπίλεπτη κοπέλα που νομίζει ότι είναι ένα είδος ρομποτικής μηχανής (η γιαγιά της πίστευε ότι είναι ποντικίνα), μεταφέρεται ξαφνικά από το απαιτητικό εργοστάσιο όπου δουλεύει ακατάπαυστα, σ’ ένα ψυχιατρείο περισσότερο… ποπ, παρά καταθλιπτικό. Ο ερχομός της διασαλεύει την καθημερινότητα των έγκλειστων, καθώς αρνείται πεισματικά να φάει, πιστεύοντας πως μπορεί να διατηρηθεί στη ζωή με μπαταρίες.
Κάποιες ιδέες από κλασικές στιγμές του κινηματογράφου (από το «Blade Runner» μέχρι τη «Φωλιά του Κούκου») αλλά και από τον κόσμο των manga και των παραμυθιών μιλούν με παιγνιώδη διάθεση για την αθωότητα της τρέλας, το φόβο του θανάτου, την αγωνία της ύπαρξης, τη σπουδαιότητα της συγγένειας αλλά και τη λύτρωση που φέρνει η φαντασία. Βέβαια, με φορμαλισμό και αισθητικό στιλιζάρισμα άψογο, που λειτουργεί εις βάρος της συγκίνησης.
Αν ο Παρκ Τσαν-Γουκ έκανε την τριλογία της εκδίκησης («Η Τελευταία Εκδίκηση», «Old Boy», «Η Εκδίκηση μιας Κυρίας») για να ξορκίσει το θυμό που συσσώρευε μέσα του, εδώ θέλησε να μιλήσει για τη θεραπευτική ιδιότητα της αγάπης, εντάσσοντάς τη σ’ έναν θεοπάλαβο, σουρεαλιστικό κόσμο. Η κεντρική ηρωίδα, μια λεπτεπίλεπτη κοπέλα που νομίζει ότι είναι ένα είδος ρομποτικής μηχανής (η γιαγιά της πίστευε ότι είναι ποντικίνα), μεταφέρεται ξαφνικά από το απαιτητικό εργοστάσιο όπου δουλεύει ακατάπαυστα, σ’ ένα ψυχιατρείο περισσότερο… ποπ, παρά καταθλιπτικό. Ο ερχομός της διασαλεύει την καθημερινότητα των έγκλειστων, καθώς αρνείται πεισματικά να φάει, πιστεύοντας πως μπορεί να διατηρηθεί στη ζωή με μπαταρίες.
Κάποιες ιδέες από κλασικές στιγμές του κινηματογράφου (από το «Blade Runner» μέχρι τη «Φωλιά του Κούκου») αλλά και από τον κόσμο των manga και των παραμυθιών μιλούν με παιγνιώδη διάθεση για την αθωότητα της τρέλας, το φόβο του θανάτου, την αγωνία της ύπαρξης, τη σπουδαιότητα της συγγένειας αλλά και τη λύτρωση που φέρνει η φαντασία. Βέβαια, με φορμαλισμό και αισθητικό στιλιζάρισμα άψογο, που λειτουργεί εις βάρος της συγκίνησης.
ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
STAR 02.15
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 110'
DANGEROUS PARKING. Αγγλική ταινία του Πίτερ Χάουιτ, με τον ίδιο και τις Σάφρον Μπάροους, Άλις Έβανς.
Μαύρη κωμωδία βασισμένη στο ημι-αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Στιούαρτ Μπράουν για τη μεταστροφή ενός άσωτου σκηνοθέτη σε οικογενειάρχη που δέχεται το πλήγμα του καρκίνου.
Ο άνισος Πίτερ Χάουιτ (είναι εκείνος που μας έδωσε και το «Απρόσμενος Έρωτας» και το «Johnny English») αναλαμβάνει το βάρος της μεταφοράς ενός cult βιβλίου, αλλά και του πρωταγωνιστικού ρόλου, προσπαθώντας με λάθος τρόπο να κερδίσει τη συμπάθειά μας γι’ αυτό τον καθυστερημένα μετανοημένο ήρωα.
Μαύρη κωμωδία βασισμένη στο ημι-αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Στιούαρτ Μπράουν για τη μεταστροφή ενός άσωτου σκηνοθέτη σε οικογενειάρχη που δέχεται το πλήγμα του καρκίνου.
Ο άνισος Πίτερ Χάουιτ (είναι εκείνος που μας έδωσε και το «Απρόσμενος Έρωτας» και το «Johnny English») αναλαμβάνει το βάρος της μεταφοράς ενός cult βιβλίου, αλλά και του πρωταγωνιστικού ρόλου, προσπαθώντας με λάθος τρόπο να κερδίσει τη συμπάθειά μας γι’ αυτό τον καθυστερημένα μετανοημένο ήρωα.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου