ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΠΟ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)
STAR 22.00
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 111'
THE BANK JOB. Αγγλική ταινία του Ρότζερ Ντόναλντσον, με τους Τζέισον Στέιδαμ, Σάφρον Μπάροους, Στίβεν Κάμπελ Μουρ.
Στο Λονδίνο του 1971, η όμορφη Μάρτιν Λαβ συγκεντρώνει μια ομάδα μικροκακοποιών για να ληστέψουν τις θυρίδες μιας τράπεζας. Πίσω από το κόλπο όμως κρύβονται οι μυστικές υπηρεσίες κι ένα κρατικό μυστικό.
Στο Λονδίνο του 1971, η όμορφη Μάρτιν Λαβ συγκεντρώνει μια ομάδα μικροκακοποιών για να ληστέψουν τις θυρίδες μιας τράπεζας. Πίσω από το κόλπο όμως κρύβονται οι μυστικές υπηρεσίες κι ένα κρατικό μυστικό.
Ο Αυστραλός έμπειρος σκηνοθέτης («Αδιέξοδο», «Η Κορυφή του Δάντη», «13 Μέρες») εκμεταλλεύεται ένα πειστικά περίπλοκο και προσεγμένο στη λεπτομέρεια πρώτο υλικό ακροβατώντας με χάρη πάνω στο τεντωμένο σκοινί της υπερβολής. Ακόμα κι εκεί που η ταινία –σε ό,τι αφορά το μπέρδεμα που ακολουθεί τη ληστεία– μοιάζει πρόσκαιρα να ασθμαίνει, δεν χάνει το ρυθμό ή το χιούμορ της και ανεβάζει στροφές λίγο πριν από το (συμβατικά λυτρωτικό) φινάλε. Επιπλέον, κρατά μερικούς κρυφούς άσους στο μανίκι και σχολιάζει εύστοχα πρόσωπα και συμπεριφορές της εποχής αποφεύγοντας να παραδοθεί σε σχηματικούς χαρακτήρες ή κλισέ ανατροπές. Το ρομάντζο των Στέιδαμ-Μπάροους ίσως φαντάζει περιττό, κάτι που αποδεικνύεται όμως πταίσμα μπροστά στις πολλές μικρές, αλλά ευχάριστες εκπλήξεις τις οποίες κρύβει αυτή η βρετανική εξαίρεση ενός τόσο προβλέψιμου πλέον κινηματογραφικού είδους.
Η ΦΥΛΗ ΤΩΝ ΑΘΑΝΑΤΩΝ
STAR 02.15
Τρόμου, 2009 (Έγχρ.), 90'
CREEK. Αμερικανική ταινία του Τζόελ Σουμάχερ, με τους Χένρι Κέιβιλ, Ντόμινικ Πάρσελ, Μάικλ Φασμπέντερ.
Όπως διαβάζω από έναν Αμερικανό κριτικό, ο Τζόελ Σουμάχερ έχει καταπιαστεί με όλα τα κινηματογραφικά είδη παραδίδοντας ταινίες που αποτελούν περισσότερο ασκήσεις στιλ παρά ολοκληρωμένες δημιουργίες – ο κριτικός μας θυμίζει μάλιστα ίσως το πιο αποτυχημένο καλλιτεχνικά blockbuster όλων των εποχών, το «Μπάτμαν και Ρόμπιν». Με τη «Φυλή των Αθανάτων» δοκιμάζεται στο είδος του αμιγούς τρόμου, πάνω σε ένα σενάριο του Ντέιβιντ Κάζγκανιτς, υπεύθυνου για την εντελώς αποτυχημένη «Εισβολή» με τη Νικόλ Κίντμαν και τον Ντάνιελ Κρεγκ, και όχι πιο συγκροτημένου εδώ. Είναι αλήθεια ότι το συνωμοσιολογικό teaser του εξωφύλλου δεν σε προδιαθέτει θετικά: «Στις αρχές της δεκαετίας του 1940, ο Αδόλφος Χίτλερ πίστευε ότι ο αποκρυφισμός κατέχει το μυστικό της αθανασίας. Σχεδόν έναν αιώνα μετά ο εφιάλτης ξαναχτυπά...»
Κι όμως, ο Σουμάχερ καταφέρνει να χειριστεί ικανοποιητικά τους κώδικες του τρόμου όταν ο Χένρι Κέιβιλ (ο νέος Superman του Ζακ Σνάιντερ) υποδέχεται τον εξαφανισμένο για δύο χρόνια αδερφό του και μαζί ξεκινούν για μια αποστολή εκδίκησης που θα τους οδηγήσει σ’ αυτό το παλιό χιτλερικό πείραμα. Κι ένας έξτρα πόντος, βέβαια, για το ότι ο αντίπαλος των δύο αδερφών είναι ο Μάικλ Φασμπέντερ...
Όπως διαβάζω από έναν Αμερικανό κριτικό, ο Τζόελ Σουμάχερ έχει καταπιαστεί με όλα τα κινηματογραφικά είδη παραδίδοντας ταινίες που αποτελούν περισσότερο ασκήσεις στιλ παρά ολοκληρωμένες δημιουργίες – ο κριτικός μας θυμίζει μάλιστα ίσως το πιο αποτυχημένο καλλιτεχνικά blockbuster όλων των εποχών, το «Μπάτμαν και Ρόμπιν». Με τη «Φυλή των Αθανάτων» δοκιμάζεται στο είδος του αμιγούς τρόμου, πάνω σε ένα σενάριο του Ντέιβιντ Κάζγκανιτς, υπεύθυνου για την εντελώς αποτυχημένη «Εισβολή» με τη Νικόλ Κίντμαν και τον Ντάνιελ Κρεγκ, και όχι πιο συγκροτημένου εδώ. Είναι αλήθεια ότι το συνωμοσιολογικό teaser του εξωφύλλου δεν σε προδιαθέτει θετικά: «Στις αρχές της δεκαετίας του 1940, ο Αδόλφος Χίτλερ πίστευε ότι ο αποκρυφισμός κατέχει το μυστικό της αθανασίας. Σχεδόν έναν αιώνα μετά ο εφιάλτης ξαναχτυπά...»
Κι όμως, ο Σουμάχερ καταφέρνει να χειριστεί ικανοποιητικά τους κώδικες του τρόμου όταν ο Χένρι Κέιβιλ (ο νέος Superman του Ζακ Σνάιντερ) υποδέχεται τον εξαφανισμένο για δύο χρόνια αδερφό του και μαζί ξεκινούν για μια αποστολή εκδίκησης που θα τους οδηγήσει σ’ αυτό το παλιό χιτλερικό πείραμα. Κι ένας έξτρα πόντος, βέβαια, για το ότι ο αντίπαλος των δύο αδερφών είναι ο Μάικλ Φασμπέντερ...
ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ 2
STAR 04.00
Τρόμου, 2008 (Έγχρ.), 89'
PULSE 2: AFTERLIFE. Αμερικανική ταινία του Τζόελ Σόισον, με τους Τζέιμι Μπάρμπερ, Κάρλι Σκοτ Κόλινς, Τζορτζίνα Ράιλανς.
Τι κάνεις όταν έχεις ένα αποτυχημένο ριμέικ μιας εξαιρετικής κινηματογραφικής στιγμής τεχνοφοβικού γιαπωνέζικου τρόμου; Τι άλλο από το να γυρίσεις ένα σίκουελ; Ο Σόισον, ειδικός στο να αναλαμβάνει αχρείαστα σίκουελ (το έχει κάνει για το «Mimic» και την «Προφητεία»), συνεχίζει εδώ το αμερικανικό ριμέικ του ιαπωνικού «Kairo», το οποίο εκτυλίσσεται σε ένα μελλοντικό χρόνο όπου οι άνθρωποι κρύβονται από φαντάσματα που ξεπηδούν από τις ασύρματες συνδέσεις και τα κινητά. Κι εγώ που νόμιζα πως από εκεί ξεπηδούν μόνο λογαριασμοί...
Τέλος πάντων, σ’ αυτό τον κόσμο, δύο χωρισμένοι γονείς προσπαθούν να βρουν την εξαφανισμένη κόρη τους (εδώ υπάρχει ένα εύρημα που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί λαμπρά), ενώ ο Σόισον προσπαθεί να χωρέσει όποιο τρικ έχει δει σε ταινίες του είδους. Δεν θα σε αποτρέψει να τσεκάρεις στο κινητό το κράξιμο στο IMDb από φόβο μήπως ξεπηδήσει κάποιο φάντασμα, οπότε έχει αποτύχει.
Τι κάνεις όταν έχεις ένα αποτυχημένο ριμέικ μιας εξαιρετικής κινηματογραφικής στιγμής τεχνοφοβικού γιαπωνέζικου τρόμου; Τι άλλο από το να γυρίσεις ένα σίκουελ; Ο Σόισον, ειδικός στο να αναλαμβάνει αχρείαστα σίκουελ (το έχει κάνει για το «Mimic» και την «Προφητεία»), συνεχίζει εδώ το αμερικανικό ριμέικ του ιαπωνικού «Kairo», το οποίο εκτυλίσσεται σε ένα μελλοντικό χρόνο όπου οι άνθρωποι κρύβονται από φαντάσματα που ξεπηδούν από τις ασύρματες συνδέσεις και τα κινητά. Κι εγώ που νόμιζα πως από εκεί ξεπηδούν μόνο λογαριασμοί...
Τέλος πάντων, σ’ αυτό τον κόσμο, δύο χωρισμένοι γονείς προσπαθούν να βρουν την εξαφανισμένη κόρη τους (εδώ υπάρχει ένα εύρημα που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί λαμπρά), ενώ ο Σόισον προσπαθεί να χωρέσει όποιο τρικ έχει δει σε ταινίες του είδους. Δεν θα σε αποτρέψει να τσεκάρεις στο κινητό το κράξιμο στο IMDb από φόβο μήπως ξεπηδήσει κάποιο φάντασμα, οπότε έχει αποτύχει.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου