Ο ΧΑΣΑΠΗΣ
ΕΤ1 22.00
Θρίλερ, 1970 (Έγχρ.), 93'
LE BOUCHER. Γαλλο-ιταλική ταινία του Κλοντ Σαμπρόλ, με τους Ζαν Γιάν, Στεφάν Οντράν, Μάριο Μπεκάρα.
Μια ενάρετη και σεξουαλικά καταπιεσμένη δασκάλα υποπτεύεται ότι ο χασάπης που τη φλερτάρει είναι υπεύθυνος για μια σειρά σαδιστικών εγκλημάτων.
Μία από τις καλύτερες ταινίες του Σαμπρόλ, η οποία στιγματίζει τη μικροαστική υποκρισία, ενώ ταυτόχρονα μας εισάγει στη χιτσκοκική προβληματική της μετάθεσης της ενοχής.
Μια ενάρετη και σεξουαλικά καταπιεσμένη δασκάλα υποπτεύεται ότι ο χασάπης που τη φλερτάρει είναι υπεύθυνος για μια σειρά σαδιστικών εγκλημάτων.
Μία από τις καλύτερες ταινίες του Σαμπρόλ, η οποία στιγματίζει τη μικροαστική υποκρισία, ενώ ταυτόχρονα μας εισάγει στη χιτσκοκική προβληματική της μετάθεσης της ενοχής.
Ο ΡΩΜΑΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2000 (Έγχρ.), 115'
ROMEO MUST DIE. Αμερικανική ταινία του Αντρέι Μπαρτκόβιακ, με τους Τζετ Λι, Αλίγια, Ντελρόι Λίντο.
Κινέζος εξπέρ στις πολεμικές τέχνες ερευνά τη δολοφονία του αδερφού του και εμπλέκεται στη σύγκρουση ανάμεσα στην κινεζική και τη μαύρη μαφία, ενώ ταυτόχρονα ερωτεύεται την κόρη του αρχηγού μιας συμμορίας.
Εκφυλισμός της ιστορίας του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας σε μια αμερικανική περιπέτεια πολεμικών τεχνών, η οποία αποτελεί με τη σειρά της εκφυλισμό των αντίστοιχων ασιατικών.
Κινέζος εξπέρ στις πολεμικές τέχνες ερευνά τη δολοφονία του αδερφού του και εμπλέκεται στη σύγκρουση ανάμεσα στην κινεζική και τη μαύρη μαφία, ενώ ταυτόχρονα ερωτεύεται την κόρη του αρχηγού μιας συμμορίας.
Εκφυλισμός της ιστορίας του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας σε μια αμερικανική περιπέτεια πολεμικών τεχνών, η οποία αποτελεί με τη σειρά της εκφυλισμό των αντίστοιχων ασιατικών.
AN AMERICAN CRIME
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 92'
Αμερικανική ταινία του Τόμι Ο’Χέιβερ, με τους Έλεν Πέιτζ, Κάθριν Κίνερ, Μπράντλι Γουίτφορντ.
Μια θρησκόληπτη σαραντάχρονη νοικοκυρά στην Ιντιανάπολις του 1965, στοργική μητέρα των έξι παιδιών της στα μάτια των γειτόνων, μεταμορφώνεται σε διαβολική βασανίστρια της 16χρονης Σίλβια, μιας από τις δύο αδερφές των οποίων τη φροντίδα ανέλαβε, έναντι αμοιβής, όσο οι γονείς τους δούλευαν σε περιοδεύον τσίρκο.
Η ιστορία είναι αληθινή κι έμεινε στα χρονικά της εγκληματολογίας ως μία από τις πιο αποτρόπαιες υποθέσεις κακοποίησης ανηλίκων. Όσο αποκρουστική κι αν ακούγεται όμως –μια μητέρα υπό την επήρεια μιας νοσηρής εκδικητικότητας σβήνει τσιγάρα στο κορμί μιας ανήλικης!– τόσο ρηχή και διεκπεραιωτική είναι η κινηματογραφική της μεταφορά. Δεν εμβαθύνει καθόλου στην ψυχοπαθολογία της μητέρας και δεν εκμεταλλεύεται δραματουργικά την αντίφαση ανάμεσα στην επιφανειακή ηθικολογία και θρησκοληψία και στην αποκρουστική βία εντός των τειχών. Από τη μια είναι εμφανής η έλλειψη μιας εμπνευσμένης σκηνοθετικής προσέγγισης που να διερευνά το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο της εποχής κι από την άλλη η ερμηνεία της Έλεν Πέιτζ είναι επιτηδευμένα υποτονική και προσποιητή προκειμένου να αποδώσει την αδυναμία του θύματος.
Μια θρησκόληπτη σαραντάχρονη νοικοκυρά στην Ιντιανάπολις του 1965, στοργική μητέρα των έξι παιδιών της στα μάτια των γειτόνων, μεταμορφώνεται σε διαβολική βασανίστρια της 16χρονης Σίλβια, μιας από τις δύο αδερφές των οποίων τη φροντίδα ανέλαβε, έναντι αμοιβής, όσο οι γονείς τους δούλευαν σε περιοδεύον τσίρκο.
Η ιστορία είναι αληθινή κι έμεινε στα χρονικά της εγκληματολογίας ως μία από τις πιο αποτρόπαιες υποθέσεις κακοποίησης ανηλίκων. Όσο αποκρουστική κι αν ακούγεται όμως –μια μητέρα υπό την επήρεια μιας νοσηρής εκδικητικότητας σβήνει τσιγάρα στο κορμί μιας ανήλικης!– τόσο ρηχή και διεκπεραιωτική είναι η κινηματογραφική της μεταφορά. Δεν εμβαθύνει καθόλου στην ψυχοπαθολογία της μητέρας και δεν εκμεταλλεύεται δραματουργικά την αντίφαση ανάμεσα στην επιφανειακή ηθικολογία και θρησκοληψία και στην αποκρουστική βία εντός των τειχών. Από τη μια είναι εμφανής η έλλειψη μιας εμπνευσμένης σκηνοθετικής προσέγγισης που να διερευνά το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο της εποχής κι από την άλλη η ερμηνεία της Έλεν Πέιτζ είναι επιτηδευμένα υποτονική και προσποιητή προκειμένου να αποδώσει την αδυναμία του θύματος.
Η ΔΙΠΛΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΝΤΡΑ ΜΟΥ
STAR 02.30
Δραματική, 2001 (Έγχρ.), 91'
MY HUSBAND’S DOUBLE LIFE. Αμερικανική τηλεταινία του Άλαν Μέτζγκερ, με τους Μάργκαρετ Κόλιν, Τζέι Ο. Σάντερς, Μάικλ Σέρα.
Μια γυναίκα ανακαλύπτει μετά από δέκα χρόνια ότι ο σύζυγός της είχε σκηνοθετήσει το θάνατό του για να το σκάσει με καινούργια ταυτότητα όσο εκείνη μεγάλωνε μόνη της τα παιδιά τους.
Τι κρίμα να μην υπάρχει μια Νικολούλη να τη βοηθήσει…
Μια γυναίκα ανακαλύπτει μετά από δέκα χρόνια ότι ο σύζυγός της είχε σκηνοθετήσει το θάνατό του για να το σκάσει με καινούργια ταυτότητα όσο εκείνη μεγάλωνε μόνη της τα παιδιά τους.
Τι κρίμα να μην υπάρχει μια Νικολούλη να τη βοηθήσει…
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου