ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΠΤΗΣΗ
STAR 22.00
Θρίλερ, 2005 (Έγχρ.), 81'
RED EYE. Αμερικανική ταινία του Γουές Κρέιβεν, με τους Ρέιτσελ ΜακΆνταμς, Σίλιαν Μέρφι, Μπράιαν Κοξ.
Η Λίζα ταξιδεύει σε νυχτερινή πτήση με συνεπιβάτη έναν γοητευτικό νεαρό, ο οποίος όμως αποδεικνύεται επαγγελματίας δολοφόνος που την εκβιάζει να συμμετάσχει στη δολοφονία ενός πολιτικού, ειδάλλως ένας συνεργάτης του θα σκοτώσει τον πατέρα της.
Το καλύτερο μέρος είναι η δράση στο εσωτερικό του αεροπλάνου, από τη στιγμή όμως που η κάμερα εγκαταλείπει το αεροπλάνο, η ταινία εκπίπτει σε κοινότυπο θριλεράκι δράσης.
Η Λίζα ταξιδεύει σε νυχτερινή πτήση με συνεπιβάτη έναν γοητευτικό νεαρό, ο οποίος όμως αποδεικνύεται επαγγελματίας δολοφόνος που την εκβιάζει να συμμετάσχει στη δολοφονία ενός πολιτικού, ειδάλλως ένας συνεργάτης του θα σκοτώσει τον πατέρα της.
Το καλύτερο μέρος είναι η δράση στο εσωτερικό του αεροπλάνου, από τη στιγμή όμως που η κάμερα εγκαταλείπει το αεροπλάνο, η ταινία εκπίπτει σε κοινότυπο θριλεράκι δράσης.
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ET1 22.00
Δραματική, 1993 (Έγχρ.), 105'
Ελληνική ταινία του Περικλή Χούρσογλου, με τους Νίκο Γεωργάκη, Μαρία Σκουλά, Νίκο Ορφανό.
Δεκαπέντε χρόνια από τη ζωή ενός ανθρώπου που σπούδασε με μεγάλες στερήσεις, προσπάθησε παντού να είναι υπόδειγμα, αλλά θυσίασε τον έρωτα στο βωμό των φιλοδοξιών του.
Ο Λευτέρης Δημακόπουλος δεν είναι ούτε θετικός ούτε αρνητικός ήρωας. Παρά το τετριμμένο του θέματός του, ο Περικλής Χούρσογλου, καταφέρνει να κάνει μια ταινία που αγγίζει συναισθηματικά και δίνει το στίγμα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας της εποχής. Εξαιρετικές ερμηνείες από τους δύο πρωταγωνιστές (ιδιαίτερα τη Μαρία Σκουλά), αφηγηματικές αρετές, σωστή δραματουργική διεύθυνση. Αν βοηθούσε λίγο περισσότερο το σενάριο, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για μια αληθινή έκπληξη.
Δεκαπέντε χρόνια από τη ζωή ενός ανθρώπου που σπούδασε με μεγάλες στερήσεις, προσπάθησε παντού να είναι υπόδειγμα, αλλά θυσίασε τον έρωτα στο βωμό των φιλοδοξιών του.
Ο Λευτέρης Δημακόπουλος δεν είναι ούτε θετικός ούτε αρνητικός ήρωας. Παρά το τετριμμένο του θέματός του, ο Περικλής Χούρσογλου, καταφέρνει να κάνει μια ταινία που αγγίζει συναισθηματικά και δίνει το στίγμα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας της εποχής. Εξαιρετικές ερμηνείες από τους δύο πρωταγωνιστές (ιδιαίτερα τη Μαρία Σκουλά), αφηγηματικές αρετές, σωστή δραματουργική διεύθυνση. Αν βοηθούσε λίγο περισσότερο το σενάριο, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για μια αληθινή έκπληξη.
URO
Αστυνομική, 2006 (Έγχρ.), 104'
Νορβηγική ταινία του Στέφαν Φαλντμπάγκεν, με τους Νικολάι Κλέβε Μπροχ, Αχμέντ Ζεγιάν, Άνε Νταλ Τορπ.
Ό,τι θα περίμενες από μια σκανδιναβική αστυνομική ταινία. Δηλαδή, σκοτεινιά και ακρότητες στην ιστορία ενός μυστικού αστυνομικού που προσπαθεί να διεισδύσει σε μια επιχείρηση εμπορίας ναρκωτικών.
Το παρελθόν του, μυστηριώδες, παραμένει κρυφό για αρκετή ώρα ώστε να δικαιολογηθεί η συμπεριφορά του και οι απότομες ανατροπές, αλλά έτσι δεν ενδιαφέρεσαι πραγματικά γι’ αυτόν, αφήνοντας τον περιφερειακό χαρακτήρα του Μπγιορν Φλόμπεργκ να αλωνίζει και να κλέβει τις σκηνές σαν… Τζακ Νίκολσον.
Ό,τι θα περίμενες από μια σκανδιναβική αστυνομική ταινία. Δηλαδή, σκοτεινιά και ακρότητες στην ιστορία ενός μυστικού αστυνομικού που προσπαθεί να διεισδύσει σε μια επιχείρηση εμπορίας ναρκωτικών.
Το παρελθόν του, μυστηριώδες, παραμένει κρυφό για αρκετή ώρα ώστε να δικαιολογηθεί η συμπεριφορά του και οι απότομες ανατροπές, αλλά έτσι δεν ενδιαφέρεσαι πραγματικά γι’ αυτόν, αφήνοντας τον περιφερειακό χαρακτήρα του Μπγιορν Φλόμπεργκ να αλωνίζει και να κλέβει τις σκηνές σαν… Τζακ Νίκολσον.
ΗΧΩ
STAR 01.45
Τρόμου, 2008 (Έγχρ.), 90'
THE ECHO. Αμερικανική ταινία του Γιάμ Λαρανάς, με τους Τζέσι Μπράντφορντ, Αμίλια Γουόρνερ, Κάρλος Λέον.
Ο Φιλιππινέζος Γιάμ Λαρανάς αναλαμβάνει ο ίδιος το αμερικανικό ριμέικ της στιλιστικά και ατμοσφαιρικά υποβλητικής ταινίας του, όπου ένας πρώην κατάδικος εγκαθίσταται στο παλιό διαμέρισμα της πεθαμένης μητέρας του και ανακαλύπτει ότι κάτι περίεργο συμβαίνει με τους γείτονες.
Είτε έχεις δει το πρωτότυπο είτε όχι, αυτή η ιστορία φαντασμάτων, που ως κάποιο σημείο παίζει και με την ψυχική ισορροπία του ήρωα, παγιδεύει τις αισθήσεις σου με το αβίαστο ξεδίπλωμα του μυστηρίου και τα –ως επί το πλείστον αναίμακτα– σοκ.
Ο Φιλιππινέζος Γιάμ Λαρανάς αναλαμβάνει ο ίδιος το αμερικανικό ριμέικ της στιλιστικά και ατμοσφαιρικά υποβλητικής ταινίας του, όπου ένας πρώην κατάδικος εγκαθίσταται στο παλιό διαμέρισμα της πεθαμένης μητέρας του και ανακαλύπτει ότι κάτι περίεργο συμβαίνει με τους γείτονες.
Είτε έχεις δει το πρωτότυπο είτε όχι, αυτή η ιστορία φαντασμάτων, που ως κάποιο σημείο παίζει και με την ψυχική ισορροπία του ήρωα, παγιδεύει τις αισθήσεις σου με το αβίαστο ξεδίπλωμα του μυστηρίου και τα –ως επί το πλείστον αναίμακτα– σοκ.
ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΡΑΔΙΟΥΡΓΙΕΣ
STAR 03.30
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 102'
COMMEDIASEXI. Ιταλική ταινία του Αλεσάντρο Ντ’Αλάτρι, με τους Πάολο Μπονόλις, Έλενα Σανταρέλι, Μαργκερίτα Μπούι.
Ένας πολιτικός προσπαθεί να καλύψει την εξωσυζυγική του σχέση μπλέκοντας τον οδηγό του.
Ανώδυνη στα όρια της ανυπαρξίας κωμωδία παρεξηγήσεων, που για να προσελκύσει το –ιταλικό και μόνο– κοινό χρησιμοποιεί ως πρωταγωνιστές διάσημα τηλεοπτικά πρόσωπα.
Ένας πολιτικός προσπαθεί να καλύψει την εξωσυζυγική του σχέση μπλέκοντας τον οδηγό του.
Ανώδυνη στα όρια της ανυπαρξίας κωμωδία παρεξηγήσεων, που για να προσελκύσει το –ιταλικό και μόνο– κοινό χρησιμοποιεί ως πρωταγωνιστές διάσημα τηλεοπτικά πρόσωπα.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου