Κυριακή 3 Ιουνίου 2012

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV;


ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ
MEGA 21.00
Περιπέτεια, 2006 (Έγχρ.), 96'
THE CONTRACT. Αμερικανο-γερμανική ταινία του Μπρους Μπέρεσφορντ, με τους Μόργκαν Φρίμαν, Τζον Κιούζακ, Τζέιμι Άντερσον.

Ένας εκτελεστής το σκάει από την αστυνομική ομάδα που τον έχει συλλάβει και καταλήγει στο δάσος όπου βρίσκεται αντιμέτωπος με έναν πατέρα και τον γιο του.


Η μονομαχία μέσα στα βουλγαρικά δάση μεταξύ του Φρίμαν σε ρόλο κακού και του Κιούζακ στο ρόλο του πατέρα θα ήταν σοβαρός λόγος για να προβληθεί η ταινία στις αίθουσες. Επειδή τίποτα άλλο δεν λειτουργεί σωστά, ο επαγγελματισμός των δύο ηθοποιών δεν αρκεί.


ΑΣΤΕΡΙΞ & ΟΒΕΛΙΞ: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ 
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2002 (Έγχρ.), 105'
ASTERIX & OBELIX: MISSION CLEOPATRE. Γαλλική ταινία του Αλέν Σαμπά, με τους Κριστιάν Κλαβιέ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Μόνικα Μπελούτσι.

Ο Αστερίξ, ο Οβελίξ και ο Πανοραμίξ ταξιδεύουν στην Αίγυπτο για να βοηθήσουν τον αρχιτέκτονα Νουμερομπίς να ολοκληρώσει ένα λαμπρό παλάτι για λογαριασμό της Κλεοπάτρας.

Δεν φανταζόμασταν άλλη Κλεοπάτρα από την Μπελούτσι, έστω και με… μύτη, αλλά για τους αξιαγάπητους Γαλάτες και το αναρχικό τους πνεύμα περιμέναμε μια πιο ευλαβική αντιμετώπιση.


ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ 
ET1 22.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 124'
DESERT FLOWER. Αγγλο-γερμανική ταινία της Σέρι Χόρμαν, με τους Λία Κεμπέντε, Σάλι Χόκινς, Τίμοθι Σπολ.

Η 12χρονη Γουόρις, για να μην παντρευτεί έναν 70χρονο, το σκάει από ένα χωριό της Σομαλίας για τη Μογκαντίσου και από κει για το Λονδίνο. Δουλεύοντας έγκλειστη στην πρεσβεία για χρόνια και χωρίς να μιλάει αγγλικά, βρίσκεται στους δρόμους όταν ξεσπά εμφύλιος στην πατρίδα της.

Η αληθινή ιστορία της Γουόρις Ντίρι είναι βγαλμένη –θαρρείς– από παραμύθι, σίγουρα όμως όχι παιδικό και χαρούμενο. Η γεννημένη στη Νέα Υόρκη Γερμανίδα Σέρι Χόρμαν κατάλαβε ότι είχε στα σεναριακά χέρια της ένα σπαρταριστό υλικό, το οποίο αποφάσισε να σεβαστεί αφήνοντας τα εκκωφαντικά γεγονότα να μιλήσουν από μόνα τους. Στρωτή, παρατακτική αφήγηση, μια πειστική πρωταγωνίστρια, το πανέμορφο μοντέλο Λία Κεμπέντε, και γύρω της μια σειρά από εκκεντρικούς, κωμικούς χαρακτήρες (η Τζούλιετ Στίβενσον κλέβει την παράσταση ως κυνική, ετοιμόλογη ατζέντισσα) που ελαφραίνουν το κλίμα και δίνουν ανάσες στο βαρύ δράμα. Αυτό, έτσι κι αλλιώς, κορυφώνεται στο φινάλε, στο οποίο η βασανιστική σκηνή του ακρωτηριασμού βγάζει τα μαντίλια από τις τσέπες και το αφυπνιστικό διάγγελμα διατυπώνει τα ανατριχιαστικά στοιχεία. Με απλότητα και σεβασμό, το σινεμά δίνει χώρο στο κοινωνικό μήνυμα, το οποίο συγκινεί και μερικούς ίσως ακόμη και να τους εκπλήσσει.


Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ
ΕΤ3 23.00
Δραματική, 1939 (Α/Μ), 117'
THE HUNCHBACK OF NOTRE DAME. Αμερικανική ταινία του Γουίλιαμ Ντίτερλε, με τους Τσαρλς Λότον, Μορίν Ο’ Χάρα, Σέντρικ Χάρντγουικ.

Στο Παρίσι του 15ου αιώνα, μια όμορφη τσιγγάνα ερωτεύεται έναν αξιωματικό της βασιλικής φρουράς, ενώ ενδιαφέρονται γι’ αυτή ένας ελεεινός δικαστής και ο καλοκάγαθος καμπούρης κωδωνοκρούστης της Νοτρ Νταμ.

Το έργο του Ουγκό στην πρώτη ομιλούσα κινηματογραφική μεταφορά του με θεαματικά σκηνικά και θαυμάσιες ερμηνείες.


Ο ΜΑΓΟΣ ΑΪΖΕΝΧΑΙΜ
STAR 23.00
Εποχής, 2006 (Έγχρ.), 109'
THE ILLUSIONIST. Αμερικανική ταινία του Νιλ Μπέργκερ, με τους Έντουαρντ Νόρτον, Πολ Τζιαμάτι, Τζέσικα Μπίελ.

Στη Βιέννη των αρχών του 20ού αιώνα, ο διάσημος μάγος Αϊζενχάιμ αναγνωρίζει στο πρόσωπο της ερωμένης του πρίγκιπα Λεοπόλδου τον παιδικό του έρωτα. Το σμίξιμό τους όμως κλονίζει τα σχέδια της αυστροουγγρικής αυτοκρατορίας, η πριγκίπισσα βρίσκεται νεκρή και ο επιθεωρητής Ουλ αναλαμβάνει να διαλευκάνει τα αίτια του θανάτου της.

Η αντίστιξη του ορθολογιστή Ουλ με τον αινιγματικό αλλά και ευπροσήγορο, ψύχραιμο Αϊζενχάιμ κρατάει το ενδιαφέρον, αλλά δεν αρκεί. Αφενός, η ταξικού χαρακτήρα διαπάλη που φουντώνει μεταξύ τους λειτουργεί κάπως σαν πυροτέχνημα και, αφετέρου, αν είσαι λίγο ασκημένος θα καταλάβεις αρκετά νωρίς τι συμβαίνει. Πολύ καλός ο Τζιαμάτι, ενδιαφέρουσα η υποτονική προσέγγιση του Νόρτον.


ALTER EGO 
ALPHA 23.15
Κοινωνική, 2007 (Έγχρ.), 99'
Ελληνική ταινία του Νικόλα Δημητρόπουλου, με τους Σάκη Ρουβά, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Δανάη Σκιάδη.

Το δημοφιλές ελληνικό ροκ συγκρότημα Alter Ego ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη για συναυλία. Ο τραγουδιστής, αν και διατηρεί μια κορεσμένη ερωτική σχέση με την τραγουδίστρια του γκρουπ, φλερτάρει επικίνδυνα με την όμορφη οδηγό του πούλμαν. Ο κολλητός του, πάλι, φλερτάρει επικίνδυνα με τα ναρκωτικά.

Όσο το σενάριο εκμηδενίζεται σε κλισέ αναπαραστάσεις τόσο η σκηνοθεσία γίνεται έρμαιο της σεναριακής συνθήκης. Εντέλει, πρόκειται για μια μεγαλόσχημη παραγωγή που υπηρετεί το χολιγουντιανό μοντέλο της διαδοχικής εναλλαγής κωμικού-τραγικού ως το απόλυτο πρότυπο επιτυχίας. Το οξύμωρο είναι ότι σ’ αυτό το εφετζίδικο πλαστό κατασκεύασμα σχεδόν όλες οι ερμηνείες είναι ικανοποιητικές.


Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΒΑΣΙΛΙΑΣ 
MEGA 01.00
Περιπέτεια, 1975 (Έγχρ.), 129'
THE MAN WHO WOULD BE KING. Αμερικανική ταινία του Τζον Χιούστον, με τους Σον Κόνερι, Μάικλ Κέιν, Κρίστοφερ Πλάμερ.

Στην αποικιοκρατούμενη Ινδία του 1880, δύο Άγγλοι τυχοδιώκτες επιχειρούν να εξαπατήσουν τους κατοίκους και τους αρχιερείς του απομακρυσμένου Καφιριστάν, προσποιούμενοι ότι είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Όταν όμως ένας από τους ήρωες παίρνει στα σοβαρά το ρόλο του ηγέτη, η χαρούμενη περιπέτειά τους καταλήγει σε τραγωδία.

Αριστουργηματική διασκευή μιας νουβέλας του Κίπλινγκ, μέσα από την οποία ο Τζον Χιούστον απομυθοποιεί τον τυχοδιωκτισμό και την ηρωική ιδεολογία, αφηγούμενος το χρονικό μιας ανεκπλήρωτης ουτοπίας (κάτι που χαρακτηρίζει όλες σχεδόν τις σημαντικές ταινίες του).


THE SCORE 
STAR 01.15
Αστυνομική, 2001 (Έγχρ.), 115'
Αμερικανική ταινία του Φρανκ Οζ, με τους Ρόμπερτ ντε Νίρο, Έντουαρντ Νόρτον, Μάρλον Μπράντο.

Ο Νικ, ένας αριστοτέχνης διαρρήκτης, δέχεται πιέσεις από τον μέντορά του να διαπράξει μια τελευταία ληστεία σε συνεργασία μ’ έναν νεαρό απατεώνα. Μόνο που σε αυτό το παιχνίδι ο καθένας παίζει για τον εαυτό του.

Εφόσον, κατά το σενάριο, η διάρρηξη είναι μια ευγενής τέχνη που πρέπει να μεταβιβάζεται από γενιά σε γενιά, είναι λογικό να συναντάμε στο καστ τρεις μεγάλους ηθοποιούς που ανήκουν σε διαφορετικές γενιές. Μακάρι το σενάριο να μην ήταν τόσο ισχνό ή η κινηματογράφηση της ληστείας να είχε κάτι πιο συναρπαστικό απ’ ό,τι βλέπουμε.


Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΚΟΡΗ 
(Βαθμολογία Armageddon: 1/5)
NET 01.30
Θρίλερ, 1994 (Έγχρ.), 103'
DEATH AND THE MAIDEN. Αμερικανική ταινία του Ρομάν Πολάνσκι, με τους Σιγκούρνι Γουίβερ, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Στούαρτ Γουίλσον.

Σε μια χώρα που μόλις έχει βγει από δικτατορικό καθεστώς, η Πολίνα ζει σε μια απομονωμένη βίλα, μακριά από τον κόσμο. Μια νύχτα, ένας περαστικός χτυπά την πόρτα της και η Πολίνα αναγνωρίζει στη φωνή του τον άνθρωπο που πριν από πολλά χρόνια τη βασάνισε και τη βίασε στα μπουντρούμια της Ασφάλειας. Τον αιχμαλωτίζει και αποφασίζει να τον δικάσει, βάζοντας στο παιχνίδι και τον σύζυγό της.

Θεατρικό έργο του Αριέλ Ντόρφμαν, που έχει τη μορφή πολιτικού θρίλερ «κλειστού δωματίου». Ο Ρομάν Πολάνσκι αναγνωρίζει αυτήν τη διάσταση και τονίζει τις διφορούμενες καταστάσεις μέσα σε μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα.


ALTER EGO
ALPHA 02.15
Κοινωνική, 2007 (Έγχρ.), 99'
Ελληνική ταινία του Νικόλα Δημητρόπουλου, με τους Σάκη Ρουβά, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Δανάη Σκιάδη.

Το δημοφιλές ελληνικό ροκ συγκρότημα Alter Ego ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη για συναυλία. Ο τραγουδιστής, αν και διατηρεί μια κορεσμένη ερωτική σχέση με την τραγουδίστρια του γκρουπ, φλερτάρει επικίνδυνα με την όμορφη οδηγό του πούλμαν. Ο κολλητός του, πάλι, φλερτάρει επικίνδυνα με τα ναρκωτικά.

Όσο το σενάριο εκμηδενίζεται σε κλισέ αναπαραστάσεις τόσο η σκηνοθεσία γίνεται έρμαιο της σεναριακής συνθήκης. Εντέλει, πρόκειται για μια μεγαλόσχημη παραγωγή που υπηρετεί το χολιγουντιανό μοντέλο της διαδοχικής εναλλαγής κωμικού-τραγικού ως το απόλυτο πρότυπο επιτυχίας. Το οξύμωρο είναι ότι σ’ αυτό το εφετζίδικο πλαστό κατασκεύασμα σχεδόν όλες οι ερμηνείες είναι ικανοποιητικές.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου