Παρασκευή 27 Απριλίου 2012

Δείτε τις αφίσες κατά του καπνίσματος που ξεσηκώνουν θύελλα αντιδράσεων

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι διαφημιστές προκειμένου να περάσουν το μήνυμα τους, προσπαθούν πρώτα από όλα να σοκάρουν τον τηλεθεατή, τον ακροατή, τον αναγνώστη. Ας μην ξεχνάμε την αφίσα γνωστής εταιρίας ρούχων με τον ασθενή του AIDS την ώρα που ξεψυχούσε. Είχε προκαλέσει αντιδράσεις. Αυτή τη φορά στη Γαλλία οι διαφημιστές επιχείρησαν να σοκάρουν πάλι (και τα κατάφεραν), αυτή τη φορά όμως για να ενισχύσουν την καμπάνια κατά του καπνίσματος. 
 

Οι Γάλλοι διαφημιστές στην καμπάνια τους απευθύνονται κυρίως στους νέους και τις γυναίκες. Η καμπάνια στηρίζεται σε σεξουαλικά υπονοούμενα τα οποία οι διαφημιστές θέλουν να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για το κάπνισμα. Ο τίτλος της είναι “με το τσιγάρο γίνεσαι δούλος του καπνού”. Σε όλες τις αφίσες εμφανίζεται μια γυναίκα ή ένας έφηβος (είπαμε η καμπάνια απευθύνεται κυρίως σε αυτούς) με τσιγάρο στο στόμα να είναι γονατιστή μπροστά σε έναν άνδρα (δεν φαίνεται ο άνδρας παρά μόνο το παντελόνι του) και να είναι έτοιμη για στοματικό σεξ. Εμφανίζεται επίσης και το χέρι του άνδρα, να σπρώχνει το κεφάλι της γυναίκας προς το πέος του. Εκεί που εστίασαν οι διαφημιστές είναι το βλέμμα, το οποίο είναι λίγο από όλα. Λίγο “δεν θέλω”, λίγο υποσχόμενο, λίγο “μα τι κάνεις τώρα”, λίγο “πάρε τα χέρια σου από το κεφάλι μου”¨.

Η καμπάνια κατά του καπνίσματος έχει ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών για το περιεχόμενο της, όμως οι υπεύθυνοι της διαφημιστικής εταιρίας που την έχει αναλάβει είναι κατηγορηματικοί: “ Καμία άλλη μέθοδος δεν έχει πετύχει. Θέλαμε να σοκάρουμε και να ταρακουνήσουμε τον κόσμο”. Αυτή τη στιγμή στη Γαλλία οι νέοι μεταξύ 13 και 15 ετών, όλο και περισσότερο γίνονται φανατικοί καπνιστές. Το κάπνισμα σε αυτές τις ηλικίες παρουσιάζει αύξηση που ξεπερνά το 66%. Επίσης σήμερα 1 στους 5 Γάλλους ηλικίας 16 ετών καπνίζει, ενώ πριν από 10 χρόνο το ποσοστό ήταν 1 στους 10.
Πάντως τα μέτρα κατά του καπνίσματος που υπάρχουν στη Γαλλία (απαγόρευση σε εστιατόρια, σε μπαρ, σε καφέ) φαίνεται να αποδίδει αλλά όχι στις μικρές ηλικίες και τις γυναίκες. Πέρυσι καταναλώθηκαν 55 δισεκατομμύρια τσιγάρα σε σχέση με τα 97 δισεκατομμύρια που είχαν καπνίσει οι Γάλλοι το 1991.

(iatropedia)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου