Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Formula 1: Οι ομάδες και οι οδηγοί του 2012

Μετά τα δύο χρόνια απόλυτης κυριαρχίας της Red Bull σε οδηγούς και κατασκευαστές, η Αυστριακή ομάδα καλείται εκ νέου να διεκδικήσει τον τρίτο της τίτλο.


Από την άλλη πλευρά, McLaren, Ferrari θέλουν να επιστρέψουν στην κορυφή. Από κοντά βρίσκεται και η Mercedes, η οποία μετά τις σημαντικές επενδύσεις τόσο σε κεφάλαια όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό θέλει να γευτεί τη χαρά της νίκης.

Στο παιχνίδι αυτό δεν θα πρέπει να αποκλείεται ούτε η Lotus, η οποία εισέρχεται δυναμικά έχοντας στις τάξεις έναν πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή, τον Κίμι Ραικόνεν.

Στον αντίποδα, Force India, Sauber, Toro Rosso, Caterham, HRT, Marussia και Williams θέλουν να βελτιώσουν τις θέσεις τους με την τελευταία να επιδιώκει να ξεχάσει τελείως την περυσινή χρονιά.
Ας δούμε ότι κάθε ομάδα από τις 12 ξεχωριστά.

Red Bull Racing

Η δύο φορές Παγκόσμια πρωταθλήτρια διατήρησε ως γνωστόν το οδηγικό δίδυμο για το 2012. Αλλωστε συνταγή που πετυχαίνει δεν την αλλάζεις. Στόχος της φέτος όπως αναφέρουν όλοι, είναι να μην εφησυχαστεί και να τριπλασιάσει τους τίτλους της.

Προς το παρόν, οι μέχρι στιγμής εμφανίσεις στις δοκιμές θα μπορούσε να πει κανείς ότι δεν ήταν και τόσο θετικές. Η RB9, το νέο δημιούργημα του Αντριαν Νιούι, φάνηκε να αντιμετωπίζει προβλήματα, αλλά οι φίλοι της Formula 1 αναμένουν ότι η Red Bull θα εμφανίσει και φέτος κάποια μαγική συνταγή που θα… συντρίψει τον ανταγωνισμό. Θέλει άλλωστε να φτάσει τις McLaren και Williams που έχουν κατακτήσει τρία συνεχόμενα πρωταθλήματα. Το σίγουρο είναι ότι θα αποτελέσει το σάκο του μποξ για τις υπόλοιπες ομάδες, οι οποίες την… έχουν βάλει στόχο και θέλουν να την κερδίσουν.

Σε ό,τι αφορά στους πιλότους της, ο Σεμπάστιαν Φέτελ παρά τα δύο τελευταία πρωταθλήματα και την περυσινή καθολική του επικράτηση δηλώνει έτοιμος και… πεινασμένος για νέες συγκινήσεις και τίτλους. Κάτι λογικό, καθώς στόχος του αποτελεί να ισοφαρίσει το ρεκόρ των τριών συνεχόμενων πρωταθλημάτων στην F1. Κάτι που μέχρι στιγμής έχουν καταφέρει δύο οδηγοί, ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο και ο Μίκαελ Σουμάχερ.

Για τον Μαρκ Ουέμπερ ίσως να είναι η ευκαιρία που ήθελε για να παρουσιάσει κάτι σημαντικό και να φύγει από την… σκιά του Σεμπάστιαν Φέτελ. Αλλωστε, το συμβολαίο του λήγει στο τέλος της χρονιάς και όπως ακούγεται υπάρχει πιθανότητα να αντικατασταθεί. Οι φήμες μάλιστα αναφέρουν ότι μπορεί και να αποσυρθεί από την ενεργό δράση.

Βάση: Mίλτον Kέινες, Βρετανία
Επικεφαλής: Κρίστιαν Χόρνερ
Τεχνικός διευθυντής: Aντριαν Νιούι
Ντεμπούτο: 2005 Αυστραλιανό Grand Prix
Αγώνες (μέχρι στιγμής): 126
Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 2 (2010, 2011)
Πρωτάθλημα Οδηγών: 2 (2010, 2011)
Νίκες (μέχρι στιγμής): 27

Vodafone McLaren Mercedes

Φέτος η McLaren Mercedes ευελπιστεί ότι θα μπορέσει να «πιάσει» στην κορυφή τη Red Bull. Οι εμφανίσεις της άλλωστε στους τελευταίους αγώνες πέρυσι όπου αντιμετώπισε στα ίσια την παγκόσμια πρωταθλήτρια, της δίνουν αισιοδοξία ότι φέτος με τη νέα MP4-27 θα μπορέσει να κάνει το ίδιο.

Το νέο μονοθέσιο της ομάδας του Γουόκινγκ εμφανισιακά τουλάχιστον κερδίσει τις εντυπώσεις καθώς είναι το ένα από τα δύο που δε φέρουν το «άσχημο» «σκαλοπάτι» στο ρύγχος.

Μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα στις δοκιμές είναι ενθαρρυντικά για τη McLaren.
Στο κόκπιτ της MP4-27 παραμένουν οι Τζένσον Μπάτον και Λιούις Χάμιλτον, δύο πρώην παγκόσμιοι πρωταθλητές. Το βρετανικό δίδυμο θέλει τον φετινό τίτλο ο καθένας για διαφορετικούς λόγους, βέβαια.

Ο Μπάτον διότι επιδιώκει να συνεχίσει την πολύ καλή περυσινή εμφάνισή του, όπου τερμάτισε δεύτερος. Ο 32χρονος πιλότος θέλει να γευτεί τον πρώτο του τίτλο στην ομάδα της McLaren και να επιστρέψει στην κορυφή μετά από τρία χρόνια.

Για τον Χάμιλτον η φετινή χρονιά έχει μεγαλύτερη σημασία. Φέτος λήγει το συμβολαίο με την ομάδα του Γουόκινγκ και οι σειρήνες έχουν ήδη ξεκινήσει να διαδίδουν φήμες για το αν θα ανανεώσει ή που θα υπογράψει. Επιπλέον ο 27χρονος πιλότος θέλει οπωσδήποτε να αφήσει πίσω του την άσχημη χρονιά με τα πολλά προσωπικά προβλήματα και έλλειψη σταθερότητας στην απόδοσή του. Φέτος, δηλώνει πολύ καλά προετοιμασμένος και έτοιμος να κατακτήσει τον δεύτερο τίτλο στην καριέρα του στην F1

Βάση: Γουόκινγκ, Βρετανία
Επικεφαλής: Mάρτιν Γουΐτμαρς
Τεχνικός διευθυντής: Πάντι Λόουe και Nιλ Oτλεϊ
Ντεμπούτο: 1966 Grand Prix του Μονακό
Αγώνες (μέχρι στιγμής): 703
Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 8 (1974, 1984, 1985, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998)
Πρωτάθλημα Οδηγών: 12 (1974, 1976, 1984, 1985, 1986, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998, 1999, 2008)
Νίκες (μέχρι στιγμής): 175

Scuderia Ferrari Malboro

Η Ferrari επιθυμεί διακαώς να επιστρέψει στην κορυφή της Formula 1. Για την ομάδα, το δυναμικό της και τους φανατικούς της φίλους. Εχει άλλωστε να γευτεί την χαρά ενός τίτλου από το 2008 όταν επικράτησε στους κατασκευαστές. Το αστείο είναι ότι η Scuderia έχει να κάνει το double (οδηγοί-κατασκευαστές) από το 1997, όταν δηλαδή στο κόκπιτ της βρισκόταν ο Κίμι Ραικόνεν, ο οποίος εκείνη την χρονιά κατέκτησε και τον μοναδικό του τίτλο στην F1!

Αν στην παρουσίαση της νέας F2012 υπήρξε μεγάλος ενθουσιασμός, μετά τις επίσημες δοκιμές η συνολική εικόνα δεν είναι καλή. Η αισιοδοξία έχει δώσει τη θέση της στο σκεπτικισμό και ο προβληματισμός διακατέχει τους ανθρώπους της εταιρείας του Μαρανέλο. Ο φόβος ότι και το φετινό μονοθέσιο θα παρουσιάσει προβλήματα και θα απέχει (όπως το περυσινό) από τον ανταγωνισμό, φαίνεται πως αρχίζει να διακατέχει το δυναμικό της Scuderia.

Παρ’ όλα αυτά όλοι μαζί με τους δύο οδηγούς που παραμένουν και φέτος, εξακολουθούν να δηλώνουν ότι θα στρωθούν στη δουλειά και ότι οι φίλοι της ομάδας θα πρέπει να περιμένουν την ολοκλήρωση των πρώτων GP εκτός Ευρώπης για να δουν αποτελέσματα.

Στον Φερνάντο Αλόνσο που διανύει την τρίτη του χρονιά στην Ferrari, η Ιταλική ομάδα βλέπει τον διάδοχο του Μίκαελ Σουμάχερ που θα την οδηγήσει στην κατάκτηση του τίτλου. Πέρυσι άλλωστε ήταν αυτός που της χάρισε τη μια και μοναδική της νίκη στο πρωτάθλημα. Και ο ίδιος ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής όμως επιδιώκει να κερδίσει τον τρίτο του τίτλο (και πρώτο με την Scuderia) αφού ο τελευταίος του ήταν το 2006 με τη Renault.

Τα πράγματα είναι πιο δύσκολα για τον Φελίπε Μάσα. Η απόδοσή του φέτος θα αποτελέσει κριτήριο για την παραμονή του στην ομάδα. Ο Βραζιλιάνος πιλότος απογοήτευσε πέρυσι και καλείται φέτος να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία που του δίνεται για να βρει τον παλιό, καλό του ευατό. Αλλιώς θα δει την πόρτα της εξόδου, όπως λέγεται, στο τέλος της χρονιάς.

Βάση: Mαρανέλο, Ιταλία
Επικεφαλής: Στέφανο Ντομενικάλι
Τεχνικός διευθυντής: Πατ Φράι
Ντεμπούτο: 1950 Grand Prix του Μονακό
Αγώνες (μέχρι στιγμής): 832 (830 εκκινήσεις)
Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 16 (1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008)
Πρωτάθλημα Οδηγών: 15 (1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007)
Νίκες (μέχρι στιγγμής): 216

Mercedes AMG Petronas

Η Mercedes ευελπιστεί ότι φέτος θα κάνει το μεγάλο βήμα. Στόχοι της είναι η πρώτη της νίκη μετά το 2006 και στη συνέχεια το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Για αυτόν άλλωστε τον λόγο επένδυσε αρκετά στην ανανέωση του τεχνικού της προσωπικού.

Μέχρι στιγμής πάντως η εικόνα του νέου της μονοθέσιου είναι άκρως ενθαρρυντική. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η W03 ήταν αυτη που συμπλήρωσε τα περισσότερα χιλιόμετρα στις δοκιμές.
Ηδη, ο επικεφαλής της ομάδας του Μπράκλεϊ, Ρος Μπράουν δηλώνει σίγουρος πως η βελτίωση φέτος σε σχέση με πέρυσι θα είναι θεαματική. Σε ό,τι αφορά στους πιλότους η Mercedes επιμένει γερμανικά και τους διατήρησε. Ετσι, ο Μίκαελ Σουμάχερ διανύει την τρίτη του χρονιά στην ομάδα. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είναι το άτομο που επένδυσε η Mercedes για να «χτίσει» την W03 (και όχι μόνο) χάρη στις πολύτιμες συμβουλές του. Τον ρόλο αυτό τον γνωρίζει άλλωστε αρκετά καλά ο Γερμανός καθώς τον είχε διαδραματίσει και στη Ferrari. Ο ίδιος πάντως δηλώνει ότι αν φέτος έχει στα χέρια του ένα μονοθέσιο ανταγωνιστικό, θα σκεφθεί να ανανεώσει τη συνεργασία του με τη Mercedes, παρά τα 43 του χρόνια.

Ο Νίκο Ρόζμπεργκ θεωρείται το μεγάλο ταλέντο της Γερμανικής ομάδας, η οποία δείχνει να τον εμπιστεύεται αφού προχώρησε πέρυσι σε ανανέωση της συνεργασίας τους. Φέτος, πάντως όπως δείχνουν οι εξελίξεις μέχρι στιγμής, ο νεαρός πιλότος φαίνεται ότι βρίσκεται κοντά στην πρώτη του νίκη (και ο Σουμάχερ στην 92).

Βάση: Μπράκλεϊ, Βρετανία
Επικεφαλής: Ρος Μπράουν
Διευθύνων Σύμβουλος: Nικ Φράι,
Τεχνικός διευθυντής: Μπομπ Μπελ
Ντεμπούτο: 1954 Γαλλικό Grand Prix
Αγώνες (μέχρι στιγμής): 50
Πρωτάθλημα Οδηγών: 2 (1954, 1955)
Νίκες (μέχρι στιγμής): 9

Lotus F1 Team

Το 2012 η Lotus άλλαξε όνομα και πιλότους. Ριζική ανανέωση λοιπόν για την ομάδα του Ενστοουν που ανήκει στην κατηγορία όσων τρέχουν φέτος με νέο οδηγικό δίδυμο.

Η Lotus τάραξε τα νερά της μεταγραφικής περιόδου όταν συμφώνησε με τον Κίμι Ραικόνεν. Αυτή η συνεργασία σηματοδότησε την επιστροφή του Φινλανδού πιλότου στην F1 μετά από σχεδόν δύο χρόνια. Πάνω του η ομάδα του Ενστοουν έχει επενδύσει αρκετά και ευελπιστεί ότι θα την βοηθήσει να μπει στο γκρουπ των «μεγάλων» του αθλήματος.

Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής δείχνει προς το παρόν μέρος της ταχύτητάς του στις δοκιμές και φαίνεται προσγειωμένος. Εχει βέβαια στα χέρια ένα μονοθέσιο που μοιάζει μέχρι στιγμής τουλάχιστον, ανταγωνιστικό. Δεν έλειψαν βέβαια και οι ατυχίες που ανάγκασαν τη Lotus να χάσει μια περίοδο δοκιμών λόγω προβλημάτων στο πλαίσιο. Εντούτοις, οι ομάδα του Ενστοουν διόρθωσε τα κακώς κείμενα και παρουσιάστηκε στις τελευταίες δοκιμές στην Βαρκελώνη αρκετά δυνατή.
Σε ό,τι αφορά στον έτερο πιλότο, τον Ρομάν Γκροσεάν, δε θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι νέο πρόσωπο. Στην ουσία επιστρέφει ως οδηγός στο Ενστοουν μετά από το 2009 ενώ πέρυσι εκτελούσε χρέη δοκιμαστή. Στον 25χρονο Γάλλο φαίνεται πάντως ότι πιστεύει πολύ ο επικεφαλής της Lotus Ερικ Μπουγιέ για αυτόν τον λόγο του έδωσε μια… δεύτερη ευκαιρία.

Βάση: Eνστοουν, Βρετανία
Επικεφαλής: Eρικ Μπουγιέ
Τεχνικός διευθυντής: Τζέιμς Aλισον
Ντεμπούτο: 1977 Βρετανικό Grand Prix
Αγώνες (μέχρι στιγμής): 304
Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 2 (2005 και 2006)
Πρωτάθλημα Οδηγών: 2 (2005 και 2006)
Νίκες (μέχρι στιγμής): 35

Sahara Force India

Mεγάλες προσδοκίες έχει για το 2012 η Force India. Μέχρι στιγμής η VJM05, δεύτερο τέκνο του Αντριου Γκριν, δείχνει να βρίσκεται σε καλό δρόμο αφού μερικές ημέρες κατά την διάρκεια των δοκιμών είχε σημειώσει τον καλύτερο χρόνο.

Στόχος για φέτος της ινδικής σε καταγωγή ομάδας, είναι, όπως άλλωστε δήλωσε και το «αφεντικό» της, Βιτζάι Μαλάια, η πέμπτη θέση, αποδίδοντας στην ουσία το ίδιο με ό,τι είχε παρουσιάσει στο δεύτερο μισό του 2011.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου η Force India εμπιστεύτηκε δύο νέους οδηγούς. Τον Πολ ντι Ρέστα που θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι ο… παλιός στην ομάδα αφού συνεχίζει από πέρυσι και τον Νίκο Χούλκενμπεργκ.

Ο 24χρονος Γερμανός αντικατέστησε το συμπατριώτη του Αντριαν Σούτιλ. Μια επιλογή για την οποία δαπανήθηκε πολύ μελάνι αφού ο Σούτιλ είχε φέρει πέρυσι το θέμα στα ΜΜΕ και ζητούσε πολύ καιρό από τον Μαλάια να του δώσει μια τελική απόφαση για το φετινό line up, ευελπιστώντας παράλληλα ότι θα είναι ένας από τους οδηγούς της ομάδας. Τελικά, διαψεύσθηκε ενώ λέγεται ότι η περιπέτεια του με την δικαιοσύνη λόγω ενός καυγά μετά το GP της Κίνας, συνετέλεσε στην αρνητική για αυτόν εξέλιξη.

Σε ό,τι αφορά στον Χούλκενμπεργκ φέρεται ως επένδυση της Force India για το μέλλον. Αυτή ωστόσο δε θα είναι η πρώτη χρονιά του νεαρού Γερμανού στην F1. Ντεμπούτο είχε κάνει το 2010 με την ομάδα της Williams. Στο GP μάλιστα της Βραζιλίας, τότε, είχε κερδίσει τη μία και μοναδική πολ-ποζίσιον στην καριέρα του.

Βάση: Σίλβερστοουν, Βρετανία
Επικεφαλής: Βιτζάι Μαλάια
Διευθύνων Σύμβουλος: Oτμαρ Ζσαφνάουερ
Τεχνικός διευθυντής: Aντριου Γκριν
Ντεμπούτο: 2008 Αυστραλιανό Grand Prix
Αγώνες (μέχρι στιγμής): 73

Sauber F1 Team

H Sauber ήταν μία από τις ομάδες που επέλεξαν να διατηρήσουν το οδηγικό τους δίδυμο φέτος. Εντύπωση πάντως προκάλεσε η αποχώρηση του Τζέιμς Κι από την Ελβετική ομάδα λίγο πριν τη λήξη των επίσημων δοκιμών. Όπως άλλωστε και ο ίδιος είχε πει ο ρόλος του στη Sauber είχε ολοκληρωθεί αφού είχε καταφέρει να επιτύχει αναίμακτα, τουλάχιστον, τη μετάβαση της Sauber από μια μεγαλύτερη σε μια μικρότερη ομάδα. Αυτό ήταν και είναι ίσως το θέμα που… ταλανίζει τη Sauber καθώς καλείται με «σφικτό» προϋπολογισμό να κατασκευάσει ένα καλό και αξιόπιστο μονοθέσιο.

Προς το παρόν πάντως, η νέα C31 δείχνει ανταγωνιστική, σημειώνοντας μάλιστα αρκετά καλούς χρόνους στις δοκιμές.

Ο Σέρτζιο Πέρεθ με τον ένα χρόνο εμπειρίας που έχει, μπορεί πλέον να ελπίζει σε κάτι καλύτερο από την 16η περυσινή θέση. Ο εντυπωσιακός Καμούι Κομπαγιάσι διανύει τον τρίτο του χρόνο στην ομάδα, είναι σταθερός στην απόδοσή του, αλλά σίγουρα θέλει κάτι καλύτερο από την δωδέκατη θέση στην γενική κατάταξη που έχει τερματίσει και τα δύο προηγούμενα χρόνια.

Βάση: Χίνγουι, Ελβετία
Επικεφαλής: Πέτερ Ζάουμπερ
Τεχνικός διευθυντής: Τζέιμς Kι (μέχρι τα μέσα του χειμώνα 2011)
Ντεμπούτο: 1993 Νότια Αφρική Grand Prix
Αγώνες (μέχρι στιγμής): 326 (323 εκκινήσεις)
Νίκες (μέχρι στιγμής): 1

Scuderia Toro Rosso

Η Scuderia Toro Rosso αποφάσισε φέτος να εμπιστευθεί νέους πιλότους που μπορεί να στερούνται εμπειρίας, αλλά σίγουρα διαθέτουν ταλέντο και μεγάλη όρεξη για διακρίσεις.

Ο Χάιμε Αλγκουερσουάρι και Σεμπαστιέν Μπουεμί έδωσαν τις θέσεις τους στους Ντανιέλ Ρικιάρντο και Ζαν-Ερίκ Βερνιέ, αντίστοιχα.

Η απόφαση της Toro Rosso να αντικαταστήσει εξ’ολοκλήρου τους πιλότους της πάρθηκε σε συνεργασία με την «μητρική» Red Bull. Ο Ρικιάρντο άλλωστε φέρει την ευλογίες της Αυστριακής ομάδας η οποία πέρυσι τον είχε δώσει δανεικό (σε 11 αγώνες) στην HRT.

Σε ό,τι αφορά στον Βερνιέ, το άστρο του έλαμψε στο τριήμερο νέων οδηγών στο Αμπου Ντάμπι, «θαμπώνοντας» με τις επιδόσεις του τους ανθρώπους της Red Bull και της Toro Rosso, αντίστοιχα.
Να σημειωθεί ότι και οι δύο πιλότοι φέρονται ως μνηστήρες της θέσης του Γουέμπερ, αν ο Αυστραλός αποχωρήσει από τη Red Bull στο τέλος αυτής της σεζόν.

Σε ότι αφορά στο νέο μονοθέσιο της Toro Rosso, την STR7, από τις δοκιμές, φαίνεται αρκετά γρήγορο. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι το τρίτο που κατασκευάζεται εξ’ολοκλήρου στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, στη Φαένζα.

Βάση: Φαένζα, Ιταλία
Επικεφαλής: Φρανζ Tοστ
Τεχνικός διευθυντής: Τζιόρτζιο Aσκαρέλι
Ντεμπούτο: 2006 Grand Prix του Μπαχρέιν
Αγώνες (μέχρι στιγμής): 108
Νίκες (μέχρι στιγμής): 1

Williams F1 Team

H Williams θέλει απλά να… διαγράψει το 2011 από την ιστορία της καθώς ήταν μία από τις χειρότερες χρονιές της στην Formula 1, όπου είχε μόλις πέντε βαθμούς συγκομιδή.

Η Βρετανική ομάδα προχώρησε σε ανανέωση του δυναμικού της με αποχώρηση σημαντικών ανθρώπων (Πάτρικ Χεντ, Σαμ Μίκαελ) αλλά και την προσθήκη νέων. Η συνεργασία και πάλι με τη Renault της χαρίζει αισιοδοξία ότι θα αναβιώσει το επιτυχημένο δίδυμο.

Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται ένα αξιόπιστο μονοθέσιο και ένα καλούς πιλότους. Σε ό,τι αφορά στο πρώτο, η FW34 δείχνει να προσεγγίζει αυτόν τον στόχο, παρά τα οποία μικρά προβλήματα παρουσιάστηκαν κατά την διάρκεια των επίσημων δοκιμών.

Στους οδηγούς της, η Williams διατήρησε τον Παστόρ Μαλντονάτο, που φέρει μαζί του τη χορηγία της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας PDVSA, η οποία αποτελεί το μοναδικό προς το παρόν έσοδο της ομάδας.

Για τη θέση του έτερου πιλότου επιλέχθηκε ο Μπρούνο Σένα, ο οποίος αποχώρησε από την Renault, ελέω Ραικόνεν. Η επιλογή του νεαρού Βραζιλιάνου προκάλεσε εντύπωση καθώς η Williams είχε συνδεθεί άρρηκτα με τον θάνατο του θείου του, αείμνηστου, Αϊρτον Σένα. Ο ίδιος διατείνεται πάντως ότι για τη συνεργασία του με την Βρετανική ομάδα έχει πάρει τη συγκατάθεση της οικογένειας του.

Βάση: Γκρόουβ, Βρετανία
Επικεφαλής: Σερ Φρανκ Γουΐλιαμς
Διευθύνων Σύμβουλος: Aνταμ Παρ
Τεχνικός διευθυντής: Mάικ Κούγκχλαν
Ντεμπούτο: 1978 Grand Prix της Αργεντινής
Αγώνες (μέχρι στιγμής): 572
Πρωτάθλημα Κατασκευαστών: 9 (1980, 1981, 1986, 1987, 1992, 1993, 1994, 1996, 1997)
Πρωτάθλημα Οδηγών: 7 (1980, 1982, 1987, 1992, 1993, 1996, 1997)
Νίκες (μέχρι στιγμής): 113

Caterham F1 Team

H Caterham, πρώην Τeam Lotus, ψάχνει τον πρώτο της βαθμό στην Formula 1. Ευελπιστεί ότι το 2012 θα είναι είναι χρονιά που θα τα καταφέρει. Σε αυτό αναμένεται να συμβάλλουν τόσο οι δύο της πιλότοι όσο και η CT01, το νέο μονοθέσιο της ομάδας του Χίνκχαμ.

H CT01 αναμένεται για πρώτη φορά να χρησιμοποιεί το Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS) και θα φοράει όπως και πέρσυι κινητήρα Renault. Προς το παρόν οι πρώτες εντυπώσεις από τις επίσημες δοκιμές είναι θετικές.

Για τ line-up της ομάδας ο Τ;oνι Φερνάντες, διατήρησε τον Χέικι Κοβαλάινεν, οποίος διαθέτει σημαντική εμπειρία.

Δίπλα του, στο άλλο κοκπιτ της CT01 θα βρίσκεται τελικά ο Βιτάλι Πετρόφ. Και λέμε τελικά, καθώς η ομάδα ξεκίνησε τις πρώτες δοκιμές με τον Γιάρνο Τρούλι, αλλά στη συνέχεια τον αντικατέστησε τον Ρώσο πιλότο που εναγωνίως αναζητούσε ομάδα μετά την απομάκρυνσή του από την Renault.
Πέραν των χρημάτων που φέρει μαζί του ο Πετρόφ (από χορηγίες), η δίχρονη εμπειρία του στην F1 αναμένεται να βοηθήσει σημαντικά την ομάδα. Αλλωστε η περυσινή του χρονιά με την Renault ήταν η καλύτερη του αφού τερμάτισε δέκατος.

Βάση: Χίνγκχαμ, Βρετανία
Επικεφαλής: Tόνι Φερνάντες
Διευθύνων Σύμβουλος: Ριάντ Aσμάντ
Τεχνικός διευθυντής: Mάικ Γκασκόιν
Ντεμπούτο: 2010 Grand Prix του Μπαχρέιν

HRT F1 Team

Τα υποχρεωτικά crash τεστ της FIA, τα οποία έπρεπε από φέτος να περάσουν όλα τα μονοθέσια για να συμμετέχουν στις επίσημες δοκιμές, στοίχισαν αρκετά στην Hispania Racing Team. Η νέα F112 μόλις στις αρχές Μαρτίου κατάφερε να περάσει και το τελευταίο από τα 18 τεστ με αποτέλεσμα να μην προλάβει να δοκιμαστεί καθόλου στην πίστα.

Ετσι, για έναν ακόμη χρόνο η Ισπανική ομάδα θα πάει στον πρώτο αγώνα της σεζόν χωρίς να έχει δοκιμάσει το νέο της μονοθέσιο στα επίσημα τετραήμερα των ομάδων.

Αρκέστηκε τουλάχιστον στους περισσότερους από δέκα γύρους που πραγματοποίησε ο Ναράι Καρθικέγιαν στην κατά την κατά κάποιο παρουσίαση του νέου μονοθέσιου, στην πίστα του Μοντμελό. Και αυτό γιατί η HRT εκμεταλλεύτηκε τους κανονισμούς περί διαφήμισης και κινηματογράφησης για να πατήσει πίστα το μονοθέσιο της.

Στο οδηγικό της δίδυμο, η επιλογή του Πέντρο ντε λα Ρόσα αναμένεται να την βοηθήσει αρκετά. Ο Ισπανός πιλότος έχει αρκετά χρόνια στην F1 και διαθέτει σημαντική εμπειρία. Αναγνωρίζει προς το παρόν ότι η HRT είναι μια μικρή ομάδα που θα μπορούσε να εξελιχθεί και να κερδίσει αργότερα κάποιους βαθμούς.

Ο Ναράι Καρθικέγιαν παραμένει στην Ισπανική ομάδα και θα οδηγήσει το νέο μονοθέσιο για όλους τους αγώνες της σεζόν.

Βάση: Μαδρίτη, Ισπανία
Επικεφαλής: Λουίς-Πέρεθ-Σάλαa
Τεχνικός διευθυντής: Ζαν-Κλοντ Mαρτένς
Ντεμπούτο: 2010 Grand Prix του Μπαχρέιν
Αγώνες (μέχρι στιγμής): 37

Marussia F1 Team

Η πρώην Marussia Virgin για φέτος διατηρεί το όνομα της ρωσικής εταιρείας κατασκευής σπορ αυτοκινήτων. Νέο μονοθέσιο, νέα φιλοσοφία, αυτό είναι το σλόγκαν της ομάδας του Μπάνμπουρι για το 2012. Και αυτή με τη σειρά της έπεσε θύμα των νέων κανονισμών της FIA για τα crash τεστ και θα πάει έτσι στην Μελβούρνη χωρίς να έχει δοκιμάσει τη νέα MR01.

Σημαντικό πλεονέκτημα για την Marussia η παρουσία του Πατ Σίμοντς ως τεχνικού συμβούλου. Μπορεί ωστόσο ο Βρετανός να έχει συνδέσει το όνομά του με επιτυχίες στη Renault, αλλά εδώ χρειάζεται να συνδυάσει την εμπειρία του με τον περιορισμένο αρκετά προϋπολογισμό της ομάδας.
O Τίμο Γκλοκ αποτελεί σταθερή αξία για τη Marussia που του παραχωρεί για τρίτη χρονιά το ένα της μονοθέσιο.

Νέο πρόσωπο στην ομάδα και στην F1 ο Τσαρλς Πικ, πρωταθλητής GP2. Ο νεαρός Γάλλος οδηγός που αντικατέστησε τον Ζερόμ Ντ’Αμπρόζιο, έκανε πρώτη φορά την εμφάνισή του στη Formula 1 πέρυσι κατά την διάρκεια των τριήμερων δοκιμών νέων οδηγών στη Γιας Μαρίνα, μετά το GP του Αμπου Ντάμπι.

Βάση: Μπάνμπουρι, Ηνωμένο Βασίλειο
Κύρια ομάδα: Τζον Μπουθ
Τεχνικός διευθυντής: Nικολάι Φομένκο
Ντεμπούτο: 2010 Grand Prix του Μπαχρέιν
Αγώνες (μέχρι στιγμής): 38

(naftemporiki)

 
Αν θέλετε να ενημερώνεστε άμεσα για ό,τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο, πατήστε ΕΔΩ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου