«Χρυσό»
deal για την Cosco αλλά και τον ΟΛΠ αποδεικνύεται η σύμβαση παραχώρησης
του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στην κινεζική
εταιρεία καθώς οι φορτοεκφορτώσεις σε αυτούς σχεδόν διπλασιάσθηκαν το
2011 παρά την ύφεση.
Αναδεικνύεται έτσι και η επιτυχία του μοντέλου παραχώρησης που υιοθετήθηκε, αλλά και η αποτελεσματικότητα της θυγατρικής της Cosco Pacific, Piraeus Container Terminal (PCT), η οποία λειτουργεί τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στον προβλήτα ΙΙ και άρχισε ήδη το τελευταίο τρίμηνο τις επενδύσεις που ξεπερνούν τα 200 εκατομμύρια ευρώ και στον Προβλήτα ΙΙΙ.
Το έσοδα του ΟΛΠ από την σύμβαση παραχώρηση αναμένεται να ξεπεράσουν κατά πολύ το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα από την σύμβαση παραχώρησης, το οποίο υπενθυμίζεται πως μαζί με τις δεσμεύσεις για επενδύσεις και τις άλλες προβλέψεις αποτελεί μια επένδυση ύψους 5 δισ. δολ. στον Πειραιά.
Η Cosco Pacific μητρική της PCT ανακοίνωσε την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στον τερματικό σταθμό φορτοεκφόρτωσης του προβλήτα ΙΙ στον Πειραιά. Αυτή ανέρχεται στα 1,18 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ( TEU) για τη χρήση που έληξε τον Δεκέμβριο και είναι 73,56% αυξημένη από το 2010. Επιπλέον το 4ο τρίμηνο αποδεικνύεται ιδιαίτερα επικερδές καθώς οι φορτοεκφορτώσεις που έγιναν αυξήθηκαν κατά 143% από το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Υπενθυμίζεται πως στο 9μηνο του 2011 τα έσοδα από την παραχώρηση των προβλητών ΙI + ΙΙΙ ανήλθαν για τον ΟΛΠ στα 19,66 εκατ. ευρώ από 17,1 εκατ. το αντίστοιχο εννεάμηνο του προηγούμενου έτους. Η ισχυρή επίδοση του 4ου τριμήνου αναμένεται να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την εικόνα αυτή. Σημειώνεται πως τα 19,66 εκατ. έσοδα από φορτοεκφορτώσεις της PCT ξεπερνούν τα 18,6 εκατ. που εισέπραξε ο ΟΛΠ από την λειτουργία του προβλήτα Ι, την οποία και διαχειρίζεται ο ίδιος.
Οι επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά που αφορούν την κατασκευή ανατολικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ αξίας 110 εκατ. ευρώ και η αναβάθμιση του προβλήτα ΙΙ αξίας 100 εκατ. ευρώ έχουν ήδη περάσει στη φάση της υλοποίηση σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης και ξεκίνησαν την 1η Οκτωβρίου. Στόχος είναι η αύξηση της δυναμικότητας των δύο σταθμών εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχει ( του ΙΙ και του υπό ανάπτυξη ΙΙΙ) από 1,1 εκατομμύρια teu όταν ανέλαβε σε 3,7 εκατ teu.
Και ενώ όλα αυτά δείχνουν πως υπάρχουν θετικές προοπτικές ενώ παράλληλα το Πεκίνο από τα 50 εκατομμύρια επιστροφής ΦΠΑ τα οποία πρέπει να λάβει σχετικά με τις επενδύσεις που έχει ήδη υλοποιήσει (μεταξύ άλλων εισαγωγή εξοπλισμού κ.ο.κ. για το ΦΠΑ των οποίων είχε συμβατική δέσμευση του ελληνικού δημοσίου να μην επιβαρυνθεί) είχε λάβει έως τα τέλη του 2011 μόλις τα 18 εκατομμύρια.
Οι ολιγωρίες του ελληνικού δημοσίου κοστίζουν στη χώρα, καθώς οι μεταφορές εισαγμένων από την Ασία αγαθών μέσω λιμανιών της Ανατολικής Μεσογείου στην Ευρώπη, όπου προωθούνται σιδηροδρομικώς, αυξάνουν με ρυθμό 7,7% ετησίως ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης μέσω Βορείου Ευρώπης είναι 4,6%. Η Αθήνα δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί αυτό το ρεύμα καθώς δεν υπάρχει ακόμα η σύνδεση των ΣΕΜΠΟ με το Θριάσιο πεδίο, από όπου και μπουν να προωθηθούν σιδηροδρομικά τα εμπόρευμα στην Ευρώπη πολύ νωρίτερα από ότι εάν πιάσουν σε οποιοδήποτε άλλο λιμάνι της Μεσογείου.
Το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας έχει από το 2010 ζητήσει «σιδηροδρομικό δίκτυο προς το Ικόνιο που να μπορεί να λειτουργεί απρόσκοπτα ούτως ώστε τα εμπορευματοκιβώτια να μην στοιβάζονται για μεγάλο χρονικό διάστημα εκεί αλλά να μεταφέρονται στην ενδοχώρα όπου η αξία της γης είναι χαμηλότερη».
Το Πεκίνο στις αλλεπάλληλες επιχειρηματικές αποστολές του στην Αθήνα έχει έρθει ακόμα και με εκπροσώπους κατασκευαστικών της Κίνας που ειδικεύονται στους σιδηροδρόμους, αλλά εδώ… ακόμα συζητάμε για την διάρκεια της κυβέρνησης. Η σύνδεση με αξιόπιστο σιδηροδρομικό δίκτυο που να εκτείνεται μέχρι τα σύνορα είναι προφανώς απαραίτητη και θα μπορούσε να ενισχύσει και τα έσοδα του κεφαλαιοβόρου ΟΣΕ.
(capital)
Αναδεικνύεται έτσι και η επιτυχία του μοντέλου παραχώρησης που υιοθετήθηκε, αλλά και η αποτελεσματικότητα της θυγατρικής της Cosco Pacific, Piraeus Container Terminal (PCT), η οποία λειτουργεί τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στον προβλήτα ΙΙ και άρχισε ήδη το τελευταίο τρίμηνο τις επενδύσεις που ξεπερνούν τα 200 εκατομμύρια ευρώ και στον Προβλήτα ΙΙΙ.
Το έσοδα του ΟΛΠ από την σύμβαση παραχώρηση αναμένεται να ξεπεράσουν κατά πολύ το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα από την σύμβαση παραχώρησης, το οποίο υπενθυμίζεται πως μαζί με τις δεσμεύσεις για επενδύσεις και τις άλλες προβλέψεις αποτελεί μια επένδυση ύψους 5 δισ. δολ. στον Πειραιά.
Η Cosco Pacific μητρική της PCT ανακοίνωσε την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στον τερματικό σταθμό φορτοεκφόρτωσης του προβλήτα ΙΙ στον Πειραιά. Αυτή ανέρχεται στα 1,18 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ( TEU) για τη χρήση που έληξε τον Δεκέμβριο και είναι 73,56% αυξημένη από το 2010. Επιπλέον το 4ο τρίμηνο αποδεικνύεται ιδιαίτερα επικερδές καθώς οι φορτοεκφορτώσεις που έγιναν αυξήθηκαν κατά 143% από το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Υπενθυμίζεται πως στο 9μηνο του 2011 τα έσοδα από την παραχώρηση των προβλητών ΙI + ΙΙΙ ανήλθαν για τον ΟΛΠ στα 19,66 εκατ. ευρώ από 17,1 εκατ. το αντίστοιχο εννεάμηνο του προηγούμενου έτους. Η ισχυρή επίδοση του 4ου τριμήνου αναμένεται να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την εικόνα αυτή. Σημειώνεται πως τα 19,66 εκατ. έσοδα από φορτοεκφορτώσεις της PCT ξεπερνούν τα 18,6 εκατ. που εισέπραξε ο ΟΛΠ από την λειτουργία του προβλήτα Ι, την οποία και διαχειρίζεται ο ίδιος.
Οι επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά που αφορούν την κατασκευή ανατολικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ αξίας 110 εκατ. ευρώ και η αναβάθμιση του προβλήτα ΙΙ αξίας 100 εκατ. ευρώ έχουν ήδη περάσει στη φάση της υλοποίηση σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης και ξεκίνησαν την 1η Οκτωβρίου. Στόχος είναι η αύξηση της δυναμικότητας των δύο σταθμών εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχει ( του ΙΙ και του υπό ανάπτυξη ΙΙΙ) από 1,1 εκατομμύρια teu όταν ανέλαβε σε 3,7 εκατ teu.
Και ενώ όλα αυτά δείχνουν πως υπάρχουν θετικές προοπτικές ενώ παράλληλα το Πεκίνο από τα 50 εκατομμύρια επιστροφής ΦΠΑ τα οποία πρέπει να λάβει σχετικά με τις επενδύσεις που έχει ήδη υλοποιήσει (μεταξύ άλλων εισαγωγή εξοπλισμού κ.ο.κ. για το ΦΠΑ των οποίων είχε συμβατική δέσμευση του ελληνικού δημοσίου να μην επιβαρυνθεί) είχε λάβει έως τα τέλη του 2011 μόλις τα 18 εκατομμύρια.
Οι ολιγωρίες του ελληνικού δημοσίου κοστίζουν στη χώρα, καθώς οι μεταφορές εισαγμένων από την Ασία αγαθών μέσω λιμανιών της Ανατολικής Μεσογείου στην Ευρώπη, όπου προωθούνται σιδηροδρομικώς, αυξάνουν με ρυθμό 7,7% ετησίως ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης μέσω Βορείου Ευρώπης είναι 4,6%. Η Αθήνα δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί αυτό το ρεύμα καθώς δεν υπάρχει ακόμα η σύνδεση των ΣΕΜΠΟ με το Θριάσιο πεδίο, από όπου και μπουν να προωθηθούν σιδηροδρομικά τα εμπόρευμα στην Ευρώπη πολύ νωρίτερα από ότι εάν πιάσουν σε οποιοδήποτε άλλο λιμάνι της Μεσογείου.
Το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας έχει από το 2010 ζητήσει «σιδηροδρομικό δίκτυο προς το Ικόνιο που να μπορεί να λειτουργεί απρόσκοπτα ούτως ώστε τα εμπορευματοκιβώτια να μην στοιβάζονται για μεγάλο χρονικό διάστημα εκεί αλλά να μεταφέρονται στην ενδοχώρα όπου η αξία της γης είναι χαμηλότερη».
Το Πεκίνο στις αλλεπάλληλες επιχειρηματικές αποστολές του στην Αθήνα έχει έρθει ακόμα και με εκπροσώπους κατασκευαστικών της Κίνας που ειδικεύονται στους σιδηροδρόμους, αλλά εδώ… ακόμα συζητάμε για την διάρκεια της κυβέρνησης. Η σύνδεση με αξιόπιστο σιδηροδρομικό δίκτυο που να εκτείνεται μέχρι τα σύνορα είναι προφανώς απαραίτητη και θα μπορούσε να ενισχύσει και τα έσοδα του κεφαλαιοβόρου ΟΣΕ.
(capital)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου