H εταιρεία “Μινωικές Αερογραμμές” αγνώστων λοιπών στοιχείων συστάθηκε
μία ωραία πρωία και την επομένη κατέθεσε πρόταση να αναλάβει την
εξυπηρέτηση 11 άγονων γραμμών για τα επόμενα 4 χρόνια, με τρία αεροσκάφη
Fokker 50 των οποίων η παραγωγή έχει σταματήσει από τα μέσα της
δεκαετίας του 1980 και να δεν κάνουμε λάθος σήμερα πετάνε μόνο στην
…Αιθιοπία.
Ο διαγωνισμός δεν έχει γίνει ακόμα και συνεπώς κανείς δεν μπορεί γνωρίζει το αποτέλεσμα. Εκτός του … Γιώργου Καρατζαφέρη ο οποίος φαίνεται ότι γνωρίζει από τώρα το αποτέλεσμα αφού διαθέτει και τον …αρμόδιο υπουργό. Συγκεκριμένα, μιλώντας ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ στις 2 Ιανουαρίου στην εκπομπή «Ελλάδα Γεια σου», του TV ΛΑΟΣ, είπε:
«Έμαθα ότι οι μηχανισμοί δεν έδιναν άδεια σε νέα αεροπορική εταιρία, η οποία ήθελε να λάβει μέρος στους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές. Το έμαθα και ειδοποίησα τον υπουργό μας. Του λέω πρόσεξε. Θα γλυτώσει πολλά λεφτά η Ελλάδα εάν είναι τρεις τέσσερις, πέντε, ή 140 (οι εταιρίες) στον διαγωνισμό. Πράγματι έγινε με γρήγορα η διαδικασία, γρήγορη, γρήγορη… Αποτέλεσμα: Τους 11 διαγωνισμούς, τις 11 άγονες γραμμές τις πήρε αυτή η εταιρία, που πήρε το χαρτί πέντε λεπτά πριν. Για χτύπησε χαμηλά… Ξέρετε πόσα θα ωφεληθεί η Ελλάδα; Εκατομμύρια, εκατομμύρια. Δηλαδή αν δεν ήμασταν εμείς, θα είχε πάει ο διαγωνισμός στα μεγάλα παιδιά. Τον Βγενόπουλος και τον Βασιλάκη. Ποιος θα μάθαινε στην επικράτεια ότι δεν χτυπήθηκαν οι τιμές. Και η Ελλάδα θα βόγκαγε και η Τρόικα θα φώναζε. Εμείς είπαμε: έστω και τελευταία στιγμή, έστω και δια περιφοράς δώστε την άδεια». (αν …αντέχετε, ακούστε τον εδώ: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SCtT0n2qnlw#t=2s)
Και ως συνήθως κατάφερε να …εκτεθεί πάλι:
Πρώτον, λέγοντας ότι η εταιρία κέρδισε τους διαγωνισμούς. Η αλήθεια είναι ότι ο διαγωνισμός δεν έχει ακόμη προχωρήσει, αλλά έχουν υποβληθεί μόνο οι προσφορές. Κάτι που σημαίνει ότι εκτός από την παρέμβασή του, να μπει η εν λόγω εταιρία στον διαγωνισμό, έχει ζητήσει από τον «υπουργό μας» Μάκη Βορίδη, να δώσει και τα 11 δρομολόγια στην εταιρία αυτή, χωρίς να χρειαστεί να γίνει ο διαγωνισμός. Επομένως εκθέτει και τον υπουργό του.
Δεύτερον, υποστηρίζει ότι με την ένταξη της εν λόγω εταιρίας στο διαγωνισμό η Ελλάδα θα κερδίσει εκατομμύρια. Η αλήθεια όμως είναι ότι η Ελλάδα δεν θα κερδίσει, ούτε θα χάσει. Τα δρομολόγια των άγονων γραμμών, όπως προφανώς αγνοεί, ο πρόεδρος, είναι επιδοτούμενα, Κάτι που σημαίνει ότι επιχορηγούνται από το δημόσιο (άρα το κράτος χάνει έτσι κι αλλιώς λόγω κοινωνικής πολιτικής), και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το θέμα που μάλλον δεν γνωρίζει ο υπουργός είναι ότι κατά το παρελθόν, αναξιόπιστες αεροπορικές εταιρίες που ανέλαβαν άγονες γραμμές, αποδείχθηκε ότι δεν ήταν σε θέση να εκτελέσουν τα δρομολόγια με αποτέλεσμα, οι περιοχές, συνήθως ακριτικές να μείνουν χωρίς αεροπορική σύνδεση.
Τρίτον, λέγοντας ότι «η εταιρία χτύπησε χαμηλά» ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ υπονοεί ότι γνωρίζει και την προσφορά, που ακόμη δεν έχει ανοιχτεί επίσημα. Εδώ εκθέτει και πάλι τον υπουργό «του», αν ο τελευταίος του γνωστοποίησε τις προσφορές ως μη όφειλε, είτε απλά εκτίθεται ξανά ο ίδιος γνωρίζοντας εκ των προτέρων την προσφορά της εταιρίας.
Βεβαίως ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, δεν μπήκε στον κόπο να εξηγήσει με ποιο τρόπο επιτυγχάνονται συνήθως οι χαμηλές προσφορές σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς. Συνήθως, οι αεροπορικές εταιρίες, χωρίς μεγάλους στόλους και πείρα, καταφεύγουν απλώς σε «φθηνές λύσεις». Το αν οι επιλογές τους εγγυώνται την αξιοπιστία των δρομολογίων και την ασφάλεια των επιβατών, είναι ένα άλλο ζήτημα.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πράγματι πάρα πολλά:
1. Είναι δυνατόν να ομολογεί με τέτοιο κυνισμό ένας πολιτικός αρχηγός την παρέμβαση του σε ένα κρατικό διαγωνισμό; Ο κ. Βορίδης ποιό σχόλιο έχει για όλα αυτά;
2. Είναι δυνατόν να γίνεται…δεκτή η συμμετοχή εταιρίας σε διαγωνισμό μετά από αίτημα πολιτικού αρχηγού;
3. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) έχει γνώμη για τα όσα «αποκάλυψε» ο κ. Καρατζαφέρης; Δέχθηκε πιέσεις για τη συμμετοχή της συγκεκριμένης εταιρίας κι άλλαξε την άποψη της;
4. Η εταιρία «Μινωικές Αερογραμμές» ποια θέση έχει; Ζήτησε τη μεσολάβηση του κ. Καρατζαφέρη ή ο αρχηγός του ΛΑΟΣ έδρασε αυθόρμητα;
5. Ο πρωθυπουργός, πώς νιώθει που ακούει έναν πολιτικό αρχηγό ο οποίος στηρίζει την κυβέρνησή του, να καμαρώνει για «κατορθώματα» πολιτικής πρακτικής της δεκαετίας του ’50; Επιδοκιμάζει ο κ. Παπαδήμος ένα στυλ διακυβέρνησης του επιπέδου «σηκώνει το τηλέφωνο ο κομματάρχης και γίνεται η δουλειά, χάρη στον υπουργό μας»;
(antinews)
Ο διαγωνισμός δεν έχει γίνει ακόμα και συνεπώς κανείς δεν μπορεί γνωρίζει το αποτέλεσμα. Εκτός του … Γιώργου Καρατζαφέρη ο οποίος φαίνεται ότι γνωρίζει από τώρα το αποτέλεσμα αφού διαθέτει και τον …αρμόδιο υπουργό. Συγκεκριμένα, μιλώντας ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ στις 2 Ιανουαρίου στην εκπομπή «Ελλάδα Γεια σου», του TV ΛΑΟΣ, είπε:
«Έμαθα ότι οι μηχανισμοί δεν έδιναν άδεια σε νέα αεροπορική εταιρία, η οποία ήθελε να λάβει μέρος στους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές. Το έμαθα και ειδοποίησα τον υπουργό μας. Του λέω πρόσεξε. Θα γλυτώσει πολλά λεφτά η Ελλάδα εάν είναι τρεις τέσσερις, πέντε, ή 140 (οι εταιρίες) στον διαγωνισμό. Πράγματι έγινε με γρήγορα η διαδικασία, γρήγορη, γρήγορη… Αποτέλεσμα: Τους 11 διαγωνισμούς, τις 11 άγονες γραμμές τις πήρε αυτή η εταιρία, που πήρε το χαρτί πέντε λεπτά πριν. Για χτύπησε χαμηλά… Ξέρετε πόσα θα ωφεληθεί η Ελλάδα; Εκατομμύρια, εκατομμύρια. Δηλαδή αν δεν ήμασταν εμείς, θα είχε πάει ο διαγωνισμός στα μεγάλα παιδιά. Τον Βγενόπουλος και τον Βασιλάκη. Ποιος θα μάθαινε στην επικράτεια ότι δεν χτυπήθηκαν οι τιμές. Και η Ελλάδα θα βόγκαγε και η Τρόικα θα φώναζε. Εμείς είπαμε: έστω και τελευταία στιγμή, έστω και δια περιφοράς δώστε την άδεια». (αν …αντέχετε, ακούστε τον εδώ: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SCtT0n2qnlw#t=2s)
Και ως συνήθως κατάφερε να …εκτεθεί πάλι:
Πρώτον, λέγοντας ότι η εταιρία κέρδισε τους διαγωνισμούς. Η αλήθεια είναι ότι ο διαγωνισμός δεν έχει ακόμη προχωρήσει, αλλά έχουν υποβληθεί μόνο οι προσφορές. Κάτι που σημαίνει ότι εκτός από την παρέμβασή του, να μπει η εν λόγω εταιρία στον διαγωνισμό, έχει ζητήσει από τον «υπουργό μας» Μάκη Βορίδη, να δώσει και τα 11 δρομολόγια στην εταιρία αυτή, χωρίς να χρειαστεί να γίνει ο διαγωνισμός. Επομένως εκθέτει και τον υπουργό του.
Δεύτερον, υποστηρίζει ότι με την ένταξη της εν λόγω εταιρίας στο διαγωνισμό η Ελλάδα θα κερδίσει εκατομμύρια. Η αλήθεια όμως είναι ότι η Ελλάδα δεν θα κερδίσει, ούτε θα χάσει. Τα δρομολόγια των άγονων γραμμών, όπως προφανώς αγνοεί, ο πρόεδρος, είναι επιδοτούμενα, Κάτι που σημαίνει ότι επιχορηγούνται από το δημόσιο (άρα το κράτος χάνει έτσι κι αλλιώς λόγω κοινωνικής πολιτικής), και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το θέμα που μάλλον δεν γνωρίζει ο υπουργός είναι ότι κατά το παρελθόν, αναξιόπιστες αεροπορικές εταιρίες που ανέλαβαν άγονες γραμμές, αποδείχθηκε ότι δεν ήταν σε θέση να εκτελέσουν τα δρομολόγια με αποτέλεσμα, οι περιοχές, συνήθως ακριτικές να μείνουν χωρίς αεροπορική σύνδεση.
Τρίτον, λέγοντας ότι «η εταιρία χτύπησε χαμηλά» ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ υπονοεί ότι γνωρίζει και την προσφορά, που ακόμη δεν έχει ανοιχτεί επίσημα. Εδώ εκθέτει και πάλι τον υπουργό «του», αν ο τελευταίος του γνωστοποίησε τις προσφορές ως μη όφειλε, είτε απλά εκτίθεται ξανά ο ίδιος γνωρίζοντας εκ των προτέρων την προσφορά της εταιρίας.
Βεβαίως ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, δεν μπήκε στον κόπο να εξηγήσει με ποιο τρόπο επιτυγχάνονται συνήθως οι χαμηλές προσφορές σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς. Συνήθως, οι αεροπορικές εταιρίες, χωρίς μεγάλους στόλους και πείρα, καταφεύγουν απλώς σε «φθηνές λύσεις». Το αν οι επιλογές τους εγγυώνται την αξιοπιστία των δρομολογίων και την ασφάλεια των επιβατών, είναι ένα άλλο ζήτημα.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πράγματι πάρα πολλά:
1. Είναι δυνατόν να ομολογεί με τέτοιο κυνισμό ένας πολιτικός αρχηγός την παρέμβαση του σε ένα κρατικό διαγωνισμό; Ο κ. Βορίδης ποιό σχόλιο έχει για όλα αυτά;
2. Είναι δυνατόν να γίνεται…δεκτή η συμμετοχή εταιρίας σε διαγωνισμό μετά από αίτημα πολιτικού αρχηγού;
3. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) έχει γνώμη για τα όσα «αποκάλυψε» ο κ. Καρατζαφέρης; Δέχθηκε πιέσεις για τη συμμετοχή της συγκεκριμένης εταιρίας κι άλλαξε την άποψη της;
4. Η εταιρία «Μινωικές Αερογραμμές» ποια θέση έχει; Ζήτησε τη μεσολάβηση του κ. Καρατζαφέρη ή ο αρχηγός του ΛΑΟΣ έδρασε αυθόρμητα;
5. Ο πρωθυπουργός, πώς νιώθει που ακούει έναν πολιτικό αρχηγό ο οποίος στηρίζει την κυβέρνησή του, να καμαρώνει για «κατορθώματα» πολιτικής πρακτικής της δεκαετίας του ’50; Επιδοκιμάζει ο κ. Παπαδήμος ένα στυλ διακυβέρνησης του επιπέδου «σηκώνει το τηλέφωνο ο κομματάρχης και γίνεται η δουλειά, χάρη στον υπουργό μας»;
(antinews)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου