SHERLOCK HOLMES
(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5 - Πρόταση Ημέρας)
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2009 (Έγχρ.), 129'
Αγγλική ταινία του Γκάι Ρίτσι, με τους Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Τζουντ Λο, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς.
Με τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ να του δανείζει το σαρκαστικά cool στιλάκι του και το σενάριο να τον μεταμορφώνει σε διανοούμενο action hero, ο Σέρλοκ Χολμς επανέρχεται δριμύτερος, ακόμα κι αν έχει πέσει στη σκηνοθετική ανάγκη του Γκάι Ρίτσι.
Με τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ να του δανείζει το σαρκαστικά cool στιλάκι του και το σενάριο να τον μεταμορφώνει σε διανοούμενο action hero, ο Σέρλοκ Χολμς επανέρχεται δριμύτερος, ακόμα κι αν έχει πέσει στη σκηνοθετική ανάγκη του Γκάι Ρίτσι.
Ο ex Μr Madonna, όμως, βρίσκεται εδώ απλώς για να κρατήσει τις υψηλές αφηγηματικές ταχύτητες. Όλη η παραγωγή, άλλωστε, είναι προσεγμένη στη λεπτομέρειά της τεχνικά αλλά και δημιουργικά, όπως και εμπορικά στοχευμένη με χειρουργική ακρίβεια. Το Λονδίνο του 1890 αναβιώνει πειστικά, η πλοκή κρατά μερικούς καλά κρυμμένους άσους (ρηγάδες, έστω…) στο μανίκι της και πίσω από τη σύγκρουση ορθολογισμού και μεταφυσικής περιγράφονται έξυπνα οι σταθερές που πάνω τους ανορθώθηκαν η βιομηχανική επανάσταση, η βρετανική αυτοκρατορία και η κυριαρχία του νεοθετικισμού. Επιβλητικός, επιπλέον, ο χιτλερικής κοπής Μπλάκγουντ του Μαρκ Στρονγκ, ενώ η γεμάτη ζήλια και υπονοούμενα σχέση των δύο πρωταγωνιστών είναι ξεκαρδιστική. Αυτός ο Χολμς, light για πολλούς κι απόλυτα μοντέρνος για άλλους τόσους, ήρθε για να μείνει.
WATER
ΔΤ 22.30
Κοινωνική, 2005 (Έγχρ.), 117'
Ινδική ταινία της Ντίπα Μέχτα, με τους Σαράλα, Λίζα Ρέι, Τζον Έιμπρααμ.
Στη δεκαετία του ’30, η εννιάχρονη Τσούγια μένει χήρα και φτάνει στην πόλη Βαρανάσι για να ζήσει έγκλειστη στο «σπίτι με τις χήρες», καταδικασμένη σε μια ζωή αυταπάρνησης και στέρησης όπως προστάζουν οι γραφές. Εκεί θα γίνει φίλη με την πανέμορφη Καλιάνι που θα δεχτεί πρόταση γάμου.
Τρίτο μέρος μιας τριλογίας για τα στοιχεία της φύσης, το «Νερό» είναι μια αιχμηρή καταγγελία για την απάνθρωπη μοίρα της γυναίκας που χηρεύει. Η πολυπλοκότητα των καθημερινών συνηθειών λόγω της βρετανικής αποικιοκρατίας και το προβληματικό πλέγμα των ρόλων των δύο φύλων, την εποχή που ο Μαχάτμα Γκάντι αγωνίζεται να απελευθερώσει τη χώρα, δίνουν στη Μέχτα πλούσιο υλικό για να εντάξει μια μεμονωμένη ιστορία σε ένα κρίσιμο κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο. Εκείνη αποφεύγει όσο μπορεί το μελό και εστιάζει στην εσωτερική δύναμη για ελευθερία ακόμη και κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες.
Στη δεκαετία του ’30, η εννιάχρονη Τσούγια μένει χήρα και φτάνει στην πόλη Βαρανάσι για να ζήσει έγκλειστη στο «σπίτι με τις χήρες», καταδικασμένη σε μια ζωή αυταπάρνησης και στέρησης όπως προστάζουν οι γραφές. Εκεί θα γίνει φίλη με την πανέμορφη Καλιάνι που θα δεχτεί πρόταση γάμου.
Τρίτο μέρος μιας τριλογίας για τα στοιχεία της φύσης, το «Νερό» είναι μια αιχμηρή καταγγελία για την απάνθρωπη μοίρα της γυναίκας που χηρεύει. Η πολυπλοκότητα των καθημερινών συνηθειών λόγω της βρετανικής αποικιοκρατίας και το προβληματικό πλέγμα των ρόλων των δύο φύλων, την εποχή που ο Μαχάτμα Γκάντι αγωνίζεται να απελευθερώσει τη χώρα, δίνουν στη Μέχτα πλούσιο υλικό για να εντάξει μια μεμονωμένη ιστορία σε ένα κρίσιμο κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο. Εκείνη αποφεύγει όσο μπορεί το μελό και εστιάζει στην εσωτερική δύναμη για ελευθερία ακόμη και κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες.
ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ
STAR 02.30
Αστυνομική, 1992 (Έγχρ.), 107'
DEEP COVER. Αμερικανική ταινία του Μπιλ Ντιούκ, με τους Λόρενς Φίσμπερν, Τζεφ Γκόλντμπλαμ, Βικτόρια Ντίλαρντ.
Ένας αστυνομικός που διατάσσεται να στήσει ένα μηχανισμό πώλησης ναρκωτικών για να διεισδύσει στα μεγάλα κυκλώματα του λαθρεμπορίου, μετατρέπεται σε ντίλερ, την ώρα που οι προϊστάμενοί του δεν του επιτρέπουν να αγγίξει υψηλά ιστάμενα πρόσωπα.
Η δεύτερη κινηματογραφική ταινία του Μπιλ Ντιούκ μετά απ’ τον «Χαμό στο Χάρλεμ» εντυπωσιάζει με τη δυναμικότητα της γραφής της και την έντονη βία, που κινείται περισσότερο σε ψυχολογικό επίπεδο.
Ένας αστυνομικός που διατάσσεται να στήσει ένα μηχανισμό πώλησης ναρκωτικών για να διεισδύσει στα μεγάλα κυκλώματα του λαθρεμπορίου, μετατρέπεται σε ντίλερ, την ώρα που οι προϊστάμενοί του δεν του επιτρέπουν να αγγίξει υψηλά ιστάμενα πρόσωπα.
Η δεύτερη κινηματογραφική ταινία του Μπιλ Ντιούκ μετά απ’ τον «Χαμό στο Χάρλεμ» εντυπωσιάζει με τη δυναμικότητα της γραφής της και την έντονη βία, που κινείται περισσότερο σε ψυχολογικό επίπεδο.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου