THE COMPANY MEN
ALPHA 21.00
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 104'
Αμερικανική ταινία του Τζον Γουέλς, με τους Μπεν Άφλεκ, Τόμι Λι Τζόουνς, Ρόζμαρι ΝτεΓουίτ.
Ένα σπουδαίο επιτελείο ηθοποιών ενσαρκώνει τους ανθρώπους της GTX, μιας εισηγμένης στο χρηματιστήριο κατασκευαστικής και μεταπρατικής εταιρείας. Πρώτος απ’ όλους θα χάσει την υπέρογκα αμειβόμενη δουλειά και την Porsche του ο 37χρονος Μπομπ Γουόκερ, για να ακολουθήσει μια σειρά από συναδέλφους και φίλους. «Δουλεύουμε για τους μετόχους τώρα», δηλώνει κυνικά ο ιδιοκτήτης και πρόεδρος της επιχείρησης (Γκρεγκ Τ. Νέλσον), καθώς ο Τζον Γουέλς παρακολουθεί καθέναν από τους ήρωες να έρχεται αντιμέτωπος με την ανεργία, την εγκατάλειψη ενός ολόκληρου τρόπου ζωής, την κοινωνική απαξίωση και τον προσωπικό εξευτελισμό.
Ένα σπουδαίο επιτελείο ηθοποιών ενσαρκώνει τους ανθρώπους της GTX, μιας εισηγμένης στο χρηματιστήριο κατασκευαστικής και μεταπρατικής εταιρείας. Πρώτος απ’ όλους θα χάσει την υπέρογκα αμειβόμενη δουλειά και την Porsche του ο 37χρονος Μπομπ Γουόκερ, για να ακολουθήσει μια σειρά από συναδέλφους και φίλους. «Δουλεύουμε για τους μετόχους τώρα», δηλώνει κυνικά ο ιδιοκτήτης και πρόεδρος της επιχείρησης (Γκρεγκ Τ. Νέλσον), καθώς ο Τζον Γουέλς παρακολουθεί καθέναν από τους ήρωες να έρχεται αντιμέτωπος με την ανεργία, την εγκατάλειψη ενός ολόκληρου τρόπου ζωής, την κοινωνική απαξίωση και τον προσωπικό εξευτελισμό.
Οι τρεις κεντρικοί χαρακτήρες αντιδρούν με διαφορετικό τρόπο στην κοινή τους μοίρα (τον Γουόκερ του φορμαρισμένου Μπεν Άφλεκ ακολουθούν ένας βαθιά απελπισμένος Κρις Κούπερ κι ένας στωικός –ενθύμιο μιας άλλης εποχής– Τόμι Λι Τζόουνς), με τελικό νικητή αυτόν που θα ξαναβρεί την άκρη του νήματος που κρατά το αμερικανικό όνειρο ζωντανό, ξεκινώντας από την αρχή. Όσες φορές κι αν πέσεις, πρέπει άλλες τόσες να ξανασηκωθείς. [Πόσες φορές το έχετε ακούσει αυτό σε αμερικανική ταινία;] Με τη βοήθεια της οικογένειας φυσικά, επιστρέφοντας στις παλιές, χειρωνακτικές και δοκιμασμένες (άρα συντηρητικές) αξίες, δοκιμάζοντας μια άλλου τύπου (πιο μικρή και ανθρώπινη) επιχειρηματική λογική. Οι ρεαλιστικές ερμηνείες δίνουν υπόσταση στους ρόλους-ψυχολογικά σχήματα, ένας πολιτικοκοινωνικός ουμανισμός θριαμβεύει –φυσικά, όχι χωρίς απώλειες– και η ζωή συνεχίζει να τραβά την (καπιταλιστική) ανηφόρα…
ΤΡΟΙΑ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)
STAR 21.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 163'
TROY. Αμερικανική ταινία του Βόλφγκανγκ Πέτερσεν, με τους Μπραντ Πιτ, Έρικ Μπάνα, Ορλάντο Μπλουμ.
Δεν νομίζω να θέλετε και υπόθεση! Αυτή είναι μια θεμιτή συμπύκνωση, απλοποίηση και ερμηνεία της «Ιλιάδας», επικεντρωμένη σε μερικές μόνο φιγούρες του τρωικού δράματος (παραδόξως, οι γυναίκες είναι εδώ απλή διακοσμητική παρουσία).
Καλογυρισμένες οι σκηνές των μαχών κι ακόμα καλύτερες οι προσωπικές μονομαχίες Έκτορα/Αχιλλέα, όμως το επιμύθιο της ταινίας «ο πόλεμος είναι πηγή δεινών» προκύπτει επιδερμικά, χωρίς την αίσθηση του τραγικού. Λίγες οι παρεκτροπές του σεναρίου, που είναι αρκετά πιστό στο γράμμα, αλλά καθόλου στο πνεύμα της «Ιλιάδας».
Δεν νομίζω να θέλετε και υπόθεση! Αυτή είναι μια θεμιτή συμπύκνωση, απλοποίηση και ερμηνεία της «Ιλιάδας», επικεντρωμένη σε μερικές μόνο φιγούρες του τρωικού δράματος (παραδόξως, οι γυναίκες είναι εδώ απλή διακοσμητική παρουσία).
Καλογυρισμένες οι σκηνές των μαχών κι ακόμα καλύτερες οι προσωπικές μονομαχίες Έκτορα/Αχιλλέα, όμως το επιμύθιο της ταινίας «ο πόλεμος είναι πηγή δεινών» προκύπτει επιδερμικά, χωρίς την αίσθηση του τραγικού. Λίγες οι παρεκτροπές του σεναρίου, που είναι αρκετά πιστό στο γράμμα, αλλά καθόλου στο πνεύμα της «Ιλιάδας».
ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΕΚΡΗΞΗ
ALPHA 23.15
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 92'
BLAST! Αμερικανο-γερμανο-νοτιοαφρικανική ταινία του Άντονι Χίκοξ, με τους Έντι Γκρίφιν, Βίνι Τζόουνς, Βίβικα Α. Φοξ.
Τρομοκράτης καταλαμβάνει μια θαλάσσια πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου και σχεδιάζει να προκαλέσει μια ηλεκτρομαγνητική έκρηξη που θα βραχυκυκλώσει το τραπεζικό πληροφοριακό σύστημα.
Αν δεν βαριέσαι να δεις άλλη μια περιπέτεια όπου ένας ασήμαντος ανθρωπάκος βγάζει τον ηρωισμό από μέσα του και εμποδίζει μια αδίστακτη συμμορία τρομοκρατών, εδώ θα συναντήσεις τον Βίνι Τζόουνς και μερικούς αναπάντεχους γκεστ από τηn αφροαμερικανική μουσική σκηνή.
Τρομοκράτης καταλαμβάνει μια θαλάσσια πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου και σχεδιάζει να προκαλέσει μια ηλεκτρομαγνητική έκρηξη που θα βραχυκυκλώσει το τραπεζικό πληροφοριακό σύστημα.
Αν δεν βαριέσαι να δεις άλλη μια περιπέτεια όπου ένας ασήμαντος ανθρωπάκος βγάζει τον ηρωισμό από μέσα του και εμποδίζει μια αδίστακτη συμμορία τρομοκρατών, εδώ θα συναντήσεις τον Βίνι Τζόουνς και μερικούς αναπάντεχους γκεστ από τηn αφροαμερικανική μουσική σκηνή.
Ο ΑΟΡΑΤΟΣ
STAR 00.15
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 103'
THE INVISIBLE. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Γκόγερ, με τους Τζάστιν Τσάτγουιν, Μαργκαρίτα Λέβιεβα, Μάρσια Γκέι Χάρντεν.
Αφήνοντας για λίγο στην άκρη τα αγαπημένα κόμικ θέματά του (σενάριο στα «Το Κοράκι στην Πόλη των Αγγέλων», «Σκοτεινή Πόλη», στις Batmovies από το «Batman Begins» και έπειτα και στην «Blade» τριλογία, από την οποία σκηνοθέτησε την τελευταία και χειρότερη ταινία), ο Ντέιβιντ Γκόγερ αναλαμβάνει το ριμέικ του σουηδικού θρίλερ «Den Osynlige» του 2002. Εκεί, ένας δολοφονημένος μαθητής επέστρεφε σαν φάντασμα για ν’ αποκαλύψει αυτούς που τον σκότωσαν. Εδώ, ο νεαρός ήρωάς μας τραυματίζεται βαριά και, όντας ετοιμοθάνατος, κυκλοφορεί αόρατος, προσπαθώντας να ειδοποιήσει κάποιον για να τον σώσει.
Αν και το σουηδικό φιλμ δουλεύει περισσότερο προς την κατεύθυνση ενός δράματος χαρακτήρων, το εύρημα θα μπορούσε να στηρίξει ένα αγωνιώδες θρίλερ – αν υπήρχε, φυσικά, λόγος ενδιαφέροντος και αγωνίας. Ο «Αόρατός» μας, όμως, δεν είναι αυτή η περίπτωση, καθώς το φλύαρο και παντελώς προβλέψιμο σενάριο ξενερώνει γρήγορα ακόμα και τους πιστότερους του είδους. Πλοκή που πατά σε επαναλαμβανόμενα μοτίβα, ρηχή χαρακτηρολογία κι ένα αδέξιο, νωχελικό σκηνοθετικό τέμπο μετατρέπουν το αργόσυρτο μαρτύριο του Νικ σε βόλτα στο πάρκο μπροστά στον ατέλειωτο δικό μας Γολγοθά.
Αφήνοντας για λίγο στην άκρη τα αγαπημένα κόμικ θέματά του (σενάριο στα «Το Κοράκι στην Πόλη των Αγγέλων», «Σκοτεινή Πόλη», στις Batmovies από το «Batman Begins» και έπειτα και στην «Blade» τριλογία, από την οποία σκηνοθέτησε την τελευταία και χειρότερη ταινία), ο Ντέιβιντ Γκόγερ αναλαμβάνει το ριμέικ του σουηδικού θρίλερ «Den Osynlige» του 2002. Εκεί, ένας δολοφονημένος μαθητής επέστρεφε σαν φάντασμα για ν’ αποκαλύψει αυτούς που τον σκότωσαν. Εδώ, ο νεαρός ήρωάς μας τραυματίζεται βαριά και, όντας ετοιμοθάνατος, κυκλοφορεί αόρατος, προσπαθώντας να ειδοποιήσει κάποιον για να τον σώσει.
Αν και το σουηδικό φιλμ δουλεύει περισσότερο προς την κατεύθυνση ενός δράματος χαρακτήρων, το εύρημα θα μπορούσε να στηρίξει ένα αγωνιώδες θρίλερ – αν υπήρχε, φυσικά, λόγος ενδιαφέροντος και αγωνίας. Ο «Αόρατός» μας, όμως, δεν είναι αυτή η περίπτωση, καθώς το φλύαρο και παντελώς προβλέψιμο σενάριο ξενερώνει γρήγορα ακόμα και τους πιστότερους του είδους. Πλοκή που πατά σε επαναλαμβανόμενα μοτίβα, ρηχή χαρακτηρολογία κι ένα αδέξιο, νωχελικό σκηνοθετικό τέμπο μετατρέπουν το αργόσυρτο μαρτύριο του Νικ σε βόλτα στο πάρκο μπροστά στον ατέλειωτο δικό μας Γολγοθά.
Ο ΚΥΝΗΓΟΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ
STAR 02.30
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 96'
KILL SWITCH. Αμερικανο-καναδική ταινία του Τζεφ Κινγκ, με τους Στίβεν Σίγκαλ, Άιζακ Χέις, Χόλι Ελίσα.
Ο αγαπημένος μας «b» action heroκαταδιώκει δύο δολοφόνους κατά συρροή.
Αλλά επειδή δεν του είναι αρκετό, υπογράφει και το σενάριο άλλης μιας straight-to-DVD ανοησίας.
Ο αγαπημένος μας «b» action heroκαταδιώκει δύο δολοφόνους κατά συρροή.
Αλλά επειδή δεν του είναι αρκετό, υπογράφει και το σενάριο άλλης μιας straight-to-DVD ανοησίας.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου