Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΕΚΑΤΡΙΩΝ
(Βαθμολογία Armageddon: 2.5/5)
ALPHA 21.45
Περιπέτεια, 2007 (Έγχρ.), 123'
OCEAN’S THIRTEEN. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Μπραντ Πιτ, Ματ Ντέιμον.
Η συμμορία του Όσιαν καταστρώνει ένα απίστευτο σχέδιο για να εκδικηθεί για την προδοσία ενός παλιού μέλους της από το μεγαλοξενοδόχο Γουίλι Μπανκ (Αλ Πατσίνο).
Η συμμορία του Όσιαν καταστρώνει ένα απίστευτο σχέδιο για να εκδικηθεί για την προδοσία ενός παλιού μέλους της από το μεγαλοξενοδόχο Γουίλι Μπανκ (Αλ Πατσίνο).
Μέχρι τη μέση, οι αμέτρητες και αλλεπάλληλες αφηγήσεις σε φλας μπακ κατακερματίζουν τη σφιχτοδεμένη δομή. Από τη στιγμή, όμως, που αρχίζει να τίθεται σε εφαρμογή το σχέδιο εξόντωσης του Μπανκ, η ταινία αποκτά επιτέλους ρυθμό και αφηγηματική συνοχή. Ευφυής είναι η σύντομη αξιοποίηση του φαινομένου Όπρα Γουίνφρι, ενώ αντίθετα η παράλληλη ιστορία της υποτιθέμενης αφύπνισης των Μεξικανών εργατών κρύβει ιδεολογική χειραγώγηση.
ΜΕ ΜΙΑ ΓΡΟΘΙΑ
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2009 (Έγχρ.), 104'
FIGHTING. Αμερικανική ταινία του Ντίτο Μοντιέλ, με τους Τσάνινγκ Τέιτουμ, Τέρενς Χάουαρντ, Ζουλάι Χενάο.
Ένας επαρχιώτης που πουλάει «μαϊμούδες» στους δρόμους της Νέας Υόρκης, μπλέκεται στο παράνομο κύκλωμα αγώνων πάλης και κερδίζει χάρη στο ταλέντο του πολλά χρήματα, τα οποία ξοδεύει με μια σερβιτόρα.
Η πορεία του από την ανωνυμία στην κυριαρχία στα παράνομα ρινγκ είναι γεμάτη από κλισέ, αλλά και από επιλογές που κάνουν τη διαφορά: ο σκηνοθέτης του «Εγχειριδίου Αναγνώρισης Αγίων» συλλαμβάνει το πνεύμα της πόλης σε λεπτομέρειες, δείχνει με ωμότητα τις σκηνές των αγώνων τοποθετώντας μας πλάι στο ρινγκ και αποσπά καλές ερμηνείες, ειδικά από τον Τέρενς Χάουαρντ.
Ένας επαρχιώτης που πουλάει «μαϊμούδες» στους δρόμους της Νέας Υόρκης, μπλέκεται στο παράνομο κύκλωμα αγώνων πάλης και κερδίζει χάρη στο ταλέντο του πολλά χρήματα, τα οποία ξοδεύει με μια σερβιτόρα.
Η πορεία του από την ανωνυμία στην κυριαρχία στα παράνομα ρινγκ είναι γεμάτη από κλισέ, αλλά και από επιλογές που κάνουν τη διαφορά: ο σκηνοθέτης του «Εγχειριδίου Αναγνώρισης Αγίων» συλλαμβάνει το πνεύμα της πόλης σε λεπτομέρειες, δείχνει με ωμότητα τις σκηνές των αγώνων τοποθετώντας μας πλάι στο ρινγκ και αποσπά καλές ερμηνείες, ειδικά από τον Τέρενς Χάουαρντ.
Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΡΟΣΚΟΠΟΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)
STAR 00.15
Περιπέτεια, 1991 (Έγχρ.), 101'
ΤΗΕ LAST BOY SCOUT. Αμερικανική ταινία του Τόνι Σκοτ, με τους Μπρους Γουίλις, Ντέιμον Γουέιανς, Τσέλσι Φιλντ.
Ένας αλκοολικός ντετέκτιβ κι ένας πρώην αστέρας του ποδοσφαίρου ερευνούν τα αίτια της δολοφονίας της ερωμένης του τελευταίου.
Καταιγισμός θεαματικών ανατινάξεων και καταδιώξεων, χιούμορ, βρόμικου λεξιλογίου, μισογυνισμού και σαδιστικής βίας από τον πιο βιντεοκλιπά των σκηνοθετών.
Ένας αλκοολικός ντετέκτιβ κι ένας πρώην αστέρας του ποδοσφαίρου ερευνούν τα αίτια της δολοφονίας της ερωμένης του τελευταίου.
Καταιγισμός θεαματικών ανατινάξεων και καταδιώξεων, χιούμορ, βρόμικου λεξιλογίου, μισογυνισμού και σαδιστικής βίας από τον πιο βιντεοκλιπά των σκηνοθετών.
ΕΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΟΛΩΝ
MEGA 02.00
Περιπέτεια, 1995 (Έγχρ.), 101'
MELTDOWN. Ταινία παραγωγής Χονγκ Κονγκ των Τζινγκ Γουόνγκ και Βάι-Λουν Λαμ, με τους Τζετ Λι, Τσινγκμί Γιάου, Τζάκι Τσιούνγκ.
Ο Τζετ Λι, που έχει χάσει τη γυναίκα του από έναν εγκληματία, δουλεύει ως σωματοφύλακας και αντικαταστάτης ενός διάσημου ηθοποιού, και σε μια κοσμική εκδήλωση βρίσκει την ευκαιρία να πάρει την εκδίκησή του.
Χαρακτηριστικά υπερβολική περιπέτεια πολεμικών τεχνών, απ’ αυτές όμως που δεν καταφέρνουν να εξισορροπήσουν τη δράση με τον χαβαλέ.
Ο Τζετ Λι, που έχει χάσει τη γυναίκα του από έναν εγκληματία, δουλεύει ως σωματοφύλακας και αντικαταστάτης ενός διάσημου ηθοποιού, και σε μια κοσμική εκδήλωση βρίσκει την ευκαιρία να πάρει την εκδίκησή του.
Χαρακτηριστικά υπερβολική περιπέτεια πολεμικών τεχνών, απ’ αυτές όμως που δεν καταφέρνουν να εξισορροπήσουν τη δράση με τον χαβαλέ.
ΤΕΛΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
STAR 02.30
Θρίλερ, 1991 (Έγχρ.) 124'
FINAL ANALYSIS. Αμερικανική ταινία του Φιλ Τζοάνου, με τους Ρίτσαρντ Γκιρ, Κιμ Μπέισινγκερ, Ούμα Θέρμαν.
Ένας ψυχαναλυτής μπλέκει σε μια πλεκτάνη όταν ερωτεύεται την πανέμορφη αλλά παντρεμένη αδελφή μιας ασθενούς του.
Ερωτικό θρίλερ με πολλές αναφορές στον Χίτσκοκ, του οποίου το σενάριο περιέχει πολλές αναληθοφάνειες και είναι μπερδεμένο. Ο Τζοάνου δίνει έμφαση στο ντεκόρ, η μουσική του Τζορτζ Φέντον θυμίζει τα αντίστοιχα κλασικά μοτίβα του Μπέρναρ Χέρμαν από τις ταινίες του Χίτσκοκ, η Κιμ Μπέισινγκερ εμφανίζεται σε αρκετά τολμηρές σκηνές – ωστόσο το στιλ του Χίτσκοκ δεν είναι κάτι που αναπαράγεται εύκολα.
Ένας ψυχαναλυτής μπλέκει σε μια πλεκτάνη όταν ερωτεύεται την πανέμορφη αλλά παντρεμένη αδελφή μιας ασθενούς του.
Ερωτικό θρίλερ με πολλές αναφορές στον Χίτσκοκ, του οποίου το σενάριο περιέχει πολλές αναληθοφάνειες και είναι μπερδεμένο. Ο Τζοάνου δίνει έμφαση στο ντεκόρ, η μουσική του Τζορτζ Φέντον θυμίζει τα αντίστοιχα κλασικά μοτίβα του Μπέρναρ Χέρμαν από τις ταινίες του Χίτσκοκ, η Κιμ Μπέισινγκερ εμφανίζεται σε αρκετά τολμηρές σκηνές – ωστόσο το στιλ του Χίτσκοκ δεν είναι κάτι που αναπαράγεται εύκολα.
ΠΕΡΙ ΤΥΦΛΟΤΗΤΟΣ
ΑΝΤ1 04.005
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 120'
BLINDNESS. Βραζιλιανο-καναδική ταινία του Φερνάντο Μεϊρέγες, με τους Τζούλιαν Μουρ, Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Μαρκ Ράφαλο.
Μια επιδημία τύφλωσης προσβάλει τους κατοίκους μιας μεγαλούπολης, τους οποίους οι αρχές απομονώνουν σε μια κλινική-φυλακή – μαζί τους κι ένα γιατρό με τη σύζυγό του, η οποία είναι και η μοναδική, ανάμεσα στους εκατοντάδες έγκλειστους, που βλέπει.
Το «Περί τυφλότητος» του νομπελίστα Ζοζέ Σαραμάνγκου ατύχησε τόσο στη σεναριακή διασκευή όσο και στο αμήχανο σκηνοθετικό περιτύλιγμα. Η ειρωνική ματιά του συγγραφέα, η οποία ακυρώνει τις υπερβολές και περιπαίζει την εύκολη ηθικολογία, έχει αντικατασταθεί από μια αρτηριοσκληρωτική σοβαροφάνεια, η οποία κάνει το ρεαλισμό σημαία και τους χαρακτήρες σύμβολα. Ο Μεϊρέγες καταφέρνει να διασώσει ένα εφιαλτικό κλίμα φόβου, έναν κεντρικό ήρωα (η Τζούλιαν Μουρ ως σύζυγος του γιατρού) που περνά απ’ όλους τους τόνους του γκρίζου, δεν διαθέτει όμως το δημιουργικό θάρρος –και μέγεθος– να «ξεκολλήσει» τον προφητικό οίστρο του Σαραμάνγκου από το χαρτί και να του δώσει κινηματογραφική σάρκα και οστά.
Μια επιδημία τύφλωσης προσβάλει τους κατοίκους μιας μεγαλούπολης, τους οποίους οι αρχές απομονώνουν σε μια κλινική-φυλακή – μαζί τους κι ένα γιατρό με τη σύζυγό του, η οποία είναι και η μοναδική, ανάμεσα στους εκατοντάδες έγκλειστους, που βλέπει.
Το «Περί τυφλότητος» του νομπελίστα Ζοζέ Σαραμάνγκου ατύχησε τόσο στη σεναριακή διασκευή όσο και στο αμήχανο σκηνοθετικό περιτύλιγμα. Η ειρωνική ματιά του συγγραφέα, η οποία ακυρώνει τις υπερβολές και περιπαίζει την εύκολη ηθικολογία, έχει αντικατασταθεί από μια αρτηριοσκληρωτική σοβαροφάνεια, η οποία κάνει το ρεαλισμό σημαία και τους χαρακτήρες σύμβολα. Ο Μεϊρέγες καταφέρνει να διασώσει ένα εφιαλτικό κλίμα φόβου, έναν κεντρικό ήρωα (η Τζούλιαν Μουρ ως σύζυγος του γιατρού) που περνά απ’ όλους τους τόνους του γκρίζου, δεν διαθέτει όμως το δημιουργικό θάρρος –και μέγεθος– να «ξεκολλήσει» τον προφητικό οίστρο του Σαραμάνγκου από το χαρτί και να του δώσει κινηματογραφική σάρκα και οστά.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου