Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

Οι ταινίες στην TV σήμερα


ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ

STAR 22.00
Κωμωδία, 2010 (Έγχρ.), 107'

COP OUT. Αμερικανική ταινία του Κέβιν Σμιθ, με τους Μπρους Γουίλις, Τρέισι Μόργκαν, Σον Γουίλιαμ Σκοτ.

Ένας φόρος τιμής στις κωμικές περιπέτειες του ’80 (μέχρι και ο συνθέτης του soundtrack του «Μπάτσου του Μπέβερλι Χιλς» επιστρατεύεται), όπου δύο εντελώς άχρηστοι αστυνομικοί προσπαθούν να επανακτήσουν μια κλεμμένη πολύτιμη συλλεκτική κάρτα.

Μια ελάχιστα αστεία slapstick κωμωδία, για την οποία ελάχιστα μπορείς να κατηγορήσεις τον Κέβιν Σμιθ («Υπάλληλοι») ως σκηνοθέτη και περισσότερο τους τηλεοπτικούς αδερφούς Κάλεν (του συμπαθητικού «Heist» και του «Las Vegas») ως σεναριογράφους.



Η ΕΛΕΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΤΗΣ

ΒΟΥΛΗ 23.10
Κομεντί, 1956 (Έγχρ.), 95'

ELENA ET LES HOMMES. Γαλλο-ιταλική ταινία του Ζαν Ρενουάρ, με τους Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Ζαν Μαρέ, Μελ Φερέρ.

Γυαλιστερή, παιχνιδιάρικη, αλλά βαθιά σαρκαστική, η ευτυχής συνεργασία Ρενουάρ-Μπέργκμαν στην ουσία πατάει στις συμβάσεις του μπουλβάρ για να σχολιάσει περιπαιχτικά την πολιτική, τα ιστορικά ταμπού, το μιλιταρισμό και να αποθεώσει την (ωμή ή κομψή) σεξουαλικότητα και τον αληθινό έρωτα. Η Σουηδέζα ντίβα υποδύεται εδώ μια άστατη Πολωνέζα κόμισσα η οποία, στο Παρίσι των αρχών του αιώνα, ετοιμάζεται να παντρευτεί ένα μεσήλικα βιομήχανο. Ακολουθώντας τις συμπτώσεις μιας φάρσας ή εκείνες της πλοκής ενός θεατρικού του Φεϊντό, η καλή της καρδιά θα την μπλέξει μ’ ένα στρατηγό λαϊκό ήρωα, αλλά και τον καλύτερό του φίλο.

Ο Ρενουάρ διασκεδάζει καθώς συνδυάζει δεξιοτεχνικά τη βωβή κωμωδία με την κοινωνική σάτιρα και θυμάται τη σεναριακή ψιλοβελονιά του «Κανόνα του Παιχνιδιού». Το έξυπνο σχόλιο για τη ζωή ως θέαμα (το φιλί στο παράθυρο) δεν λείπει, ενώ είναι απόλαυση να βλέπεις την Μπέργκμαν να μη χάνει ποτέ το σωστό τέμπο.


ΑΠΕΙΛΗ ΣΤΟΝ ΑΡΗ

MEGA 01.15
Επιστημονικής φαντασίας, 2001 (Έγχρ.), 98'

GHOSTS OF MARS. Αμερικανική ταινία του Τζον Κάρπεντερ, με τους Νατάσα Χένστριτζ, Άις Κιουμπ, Τζέισον Στέιδαμ.

Μια ομάδα αστυνομικών σε αποστολή στον Άρη έρχεται αντιμέτωπη με τα φαντάσματα του πλανήτη.

Ο Τζον Κάρπεντερ αντιγράφει τον εαυτό του σε μια τόσο φτηνή περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας ώστε να ξεχωρίζει ο Τζέισον Στέιδαμ.


ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ

STAR 03.15
Περιπέτεια, 2005 (Έγχρ.), 96'

A HISTORY OF VIOLENCE. Αμερικανο-καναδική ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, με τους Βίγκο Μόρτενσεν, Μαρία Μπέλο, Εντ Χάρις.

Ο Τομ, ένας φιλήσυχος οικογενειάρχης, εξοντώνει με αφύσικη ευκολία δύο γκάνγκστερ που αποπειρώνται να ληστέψουν τη καφετέριά του και ανακηρύσσεται ήρωας από τα τοπικά μίντια. Όμως ένας άλλος γκάνγκστερ, ο οποίος ισχυρίζεται ότι αναγνώρισε στο πρόσωπό του έναν επικίνδυνο εγκληματία με τον οποίο έχει ανοιχτούς θανάσιμους λογαριασμούς, απειλεί αυτόν και την οικογένειά του.

Θρίλερ, μια πολιτική αλληγορία για τη βία στην Αμερική ή ένα λεπτοδουλεμένο αστείο με αναφορές στο γουέστερν; Η εναρκτήρια σεκάνς απαντά στον πρώτο, η ιδεολογία της ταινίας στον δεύτερο και η σκηνοθετική προσέγγιση στον τρίτο χαρακτηρισμό. «Το Τέλος της Βίας», μέσα στον άψογο εσωτερικό ρυθμό του, έχει συγκροτηθεί πάνω στο δίπολο της οικογένειας ως φετίχ και της παράλληλης πραγματικότητας την οποία οι άνθρωποι αναζητούν απεγνωσμένα προκειμένου να γίνουν κάποιοι «άλλοι» (μια θεματική που συχνά διατρέχει το έργο του Κρόνενμπεργκ). Ως προς την οικογένεια, οι δύο διαμετρικά αντίθετες ερωτικές σκηνές-κλειδιά του Τομ με την γυναίκα του Έντι στην αρχή και προς το τέλος, δηλώνουν κατηγορηματικά την επικείμενη μεταμόρφωση δυο φιλήσυχων, πολιτικά ορθών ανθρώπων. Ως προς την παράλληλη πραγματικότητα, εδώ ο σκηνοθέτης αναρωτιέται τι γίνεται όταν ο ήρωας προκαλεί την αναγέννησή του επιλέγοντας να καταπατήσει τα βίαια ένστικτά του – που όλοι έχουμε, ανέκαθεν και για πάντα. Όσο για την ενσυνείδητη απόλαυση που έχει καλλιεργήσει η μυθολογία της βίας σε εκατομμύρια θεατές, ο Κρόνενμπεργκ μας χαρίζει μια αποστασιοποιημένη αποδόμηση του ηρωικού γκανγκστερικού προτύπου προκαλώντας ακόμη και το γέλιο του θεατή απέναντι στις πιο εγκληματικά φορτισμένες σκηνές.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου