Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013

Τζήμερος: Γιατί έκανα λάθος και ψήφισα το ΠΑΣΟΚ το '81

Σε μια αποκάλυψη η οποία δεν συμβαδίζει με τις τωρινές του απόψεις προχώρησε ο πρόεδρος της «Δημιουργίας, ξανά!» Θάνος Τζήμερος, ο οποίος υποστηρίζει πως το 1981 ψήφισε το ΠΑΣΟΚ, γιατί ένιωθε «αριστερός».



Η ανάρτηση του κ. Τζήμερου:

Εκλογές του '81. Φρέσκος ψηφοφόρος, μόλις είχα κλείσει τα '20, ψήφισα κι εγώ αλλαγή. Γιατί; Γιατί η ΝΔ είχε γίνει αντιπαθής. Γιατί η νοοτροπία "δικό μου είναι το κράτος - ό,τι θέλω κάνω" δεν ήταν συνταγή για να εξελιχθεί η κοινωνία. Γιατί οι δεξιοί που ήταν στη Δημόσια Διοίκηση είχαν ύφος και συμπεριφορά δικτατορίσκου. Γιατί οι δεξιοί δημοσιογράφοι (ο Δημήτρης Ρίζος ήταν ένας από αυτούς) έβριζαν χυδαία τον Χατζιδάκι, κι εγώ τον λάτρευα, όχι μόνο ως μουσικό αλλά ως ελεύθερο άνθρωπο. Γιατί ο παππούς μου, ο πατέρας της μάνας μου, που έφαγε πολλά χρόνια στην εξορία ως αριστερός κι ήταν ένας λεβέντης, δίκαιος και γενναιόδωρος, μου έλεγε ιστορίες για τις αδικίες που έζησε η γενιά του. Γιατί περιμέναμε να γίνει η εθνική συμφιλίωση, κι η ΝΔ δεν την έφερε. Γιατί ο "αριστερός" εξακολουθούσε να είναι μίασμα, κι εγώ ένιωθα αριστερός.

Αλλά ταυτόχρονα ήμουν αντικομμουνιστής, από το γυμνάσιο. Γιατί είχα διαβάσει ιστορία - και ελληνική και διεθνή. Γιατί καταλάβαινα πώς λειτουργούν οι κοινωνίες. Γιατί άκουγα απ΄τους παλιότερους αφηγήσεις για τον εμφύλιο κι είχα πεισθεί ότι "κι οι δυο πλευρές έκαναν αίσχη". Συμπαθούσα τον Κύρκο. Ήταν ανθρώπινος, λογικός, μοντέρνος. Έπαιζε και φυσαρμόνικα. Αλλά δεν τον ψήφισα. Γιατί στις προηγούμενες είχε συνεργαστεί με το ΚΚΕ. Γιατί η συμμαχία των ισορροπιών που είχε φτιάξει τότε δεν ενέπνεε καμμιά εμπιστοσύνη.

Ψήφισα λοιπόν ΠΑΣΟΚ. Για να μην πάει χαμένη η ψήφος. Γιατί ο Ανδρέας ήταν γοητευτικός, κοσμογυρισμένος. Γιατί φορούσε ζιβάγκο και η αντισυμβατικότητα μού άρεσε, όπως και τώρα. Γιατί είχε μαζί του τη Μελίνα.

Κοντολογίς: καταψήφισα την ΝΔ για πολιτικούς λόγους και υπερψήφισα το ΠΑΣΟΚ για επικοινωνιακούς. Μέγα σφάλμα. Όταν παίρνεις πολιτικές αποφάσεις - κι η ψήφος είναι η κορυφαία από αυτές - δεν μπορεί η πολιτική να είναι δευτερεύον κριτήριο. Η διαπίστωση απευθύνεται στους σημερινούς ψηφοφόρους, εικοσάρηδες και μη.

(iefimerida)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου