ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ
STAR 22.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 104'
YES MAN. Αμερικανική ταινία του Πέιτον Ριντ, με τους Τζιμ Κάρεϊ, Ζόι Ντεσανέλ, Μπράντλεϊ Κούπερ.
Ο Καρλ Άλεν είναι ένας καλόκαρδος loser που η ζωή τού λέει διαρκώς «όχι», ώσπου εκείνος αποφασίζει, αφού παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα αυτοβοήθειας, να της λέει διαρκώς «ναι». Βρισκόμαστε στο Λος Άντζελες και σε χολιγουντιανή κωμωδία, οπότε όλα γίνονται ρόδινα για τον Καρλ απ’ τη μια στιγμή στην άλλη, έως ότου –προσωρινά φυσικά– το ναι αποκαλύψει κι αυτό τις παγίδες του.
Ο Καρλ Άλεν είναι ένας καλόκαρδος loser που η ζωή τού λέει διαρκώς «όχι», ώσπου εκείνος αποφασίζει, αφού παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα αυτοβοήθειας, να της λέει διαρκώς «ναι». Βρισκόμαστε στο Λος Άντζελες και σε χολιγουντιανή κωμωδία, οπότε όλα γίνονται ρόδινα για τον Καρλ απ’ τη μια στιγμή στην άλλη, έως ότου –προσωρινά φυσικά– το ναι αποκαλύψει κι αυτό τις παγίδες του.
Η μεγαλύτερη απ’ όλες θ’ αποδειχτεί η ευκολία του Τζιμ Κάρεϊ να λέει «ναι» στις υπερβολές και τις ασταμάτητες γκριμάτσες, κάτι στο οποίο καταφέρνει αυτή τη φορά ν’ αντισταθεί σε μεγάλο βαθμό. Επιπλέον, η new age σάτιρα κι η απολαυστική ως αυθόρμητη Άλισον-Ζόι Ντεσανέλ δίνουν κωμικές πάσες, βαθύτερες από τα σαχλά χάχανα. Τα καλά νέα σταματούν όμως εδώ. Πραγματικές εκπλήξεις δεν υπάρχουν, η πλοκή προχωρά με αποσπασματικά επεισόδια και η συνταγή «Τζιμ Κάρεϊ» υπαγορεύει τις εξελίξεις και μια τη-βλέπω-να-έρχεται-από-χιλιόμετρα κατάληξη. Εν ολίγοις, δεν θα μπορούσε να ήταν, φυσικά, το «Truman Show», αλλά δεν είναι, ευτυχώς, και το «Number 23».
ΑΜΕΡΙΚΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΖΟΝ ΛΕΝΟΝ
ΒΟΥΛΗ 22.30
Ντοκιμαντέρ, 2006 (Έγχρ.), 99'
THE US VS. JOHN LENNON. Αμερικανική ταινία των Ντέιβιντ Λιφ και Τζον Σάινφελντ.
Στην διάρκεια του πολέμου στο Βιετνάμ, ο Τζον Λένον τάχθηκε δημόσια και μέσα από τα τραγούδια του εναντίον της πολιτικής Νίξον, μπήκε στο στόχαστρο των μυστικών υπηρεσιών για την συμπαράστασή του στους Μαύρους Πάνθηρες και πλήρωσε τις πεποιθήσεις του με την ίδια του τη ζωή.
Ενδιαφέρουσα καταγραφή του κλίματος της εποχής απέναντι στον αντιπολεμικό ακτιβισμό του Τζον Λένον και της Γιόκο Όνο. Επίκαιρο ως προς τη χειραγώγηση του λόγου στην Αμερική σε περιόδους πολιτικής παράνοιας, ακαδημαϊκό όμως ως ταινία τεκμηρίωσης.
Στην διάρκεια του πολέμου στο Βιετνάμ, ο Τζον Λένον τάχθηκε δημόσια και μέσα από τα τραγούδια του εναντίον της πολιτικής Νίξον, μπήκε στο στόχαστρο των μυστικών υπηρεσιών για την συμπαράστασή του στους Μαύρους Πάνθηρες και πλήρωσε τις πεποιθήσεις του με την ίδια του τη ζωή.
Ενδιαφέρουσα καταγραφή του κλίματος της εποχής απέναντι στον αντιπολεμικό ακτιβισμό του Τζον Λένον και της Γιόκο Όνο. Επίκαιρο ως προς τη χειραγώγηση του λόγου στην Αμερική σε περιόδους πολιτικής παράνοιας, ακαδημαϊκό όμως ως ταινία τεκμηρίωσης.
ΖΗΤΗΜΑ ΤΙΜΗΣ
STAR 00.15
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 130'
PRIDE AND GLORY. Αμερικανική ταινία του Γκάβιν Ο’ Κόνορ, με τους Έντουαρντ Νόρτον, Κόλιν Φάρελ, Νόα Έμεριχ.
Κατά τη διάρκεια μιας ενέδρας, τέσσερις Νεοϋορκέζοι αστυνομικοί του 31ου τμήματος σκοτώνονται. Ο διευθυντής του Μανχάταν αναθέτει τη διερεύνηση της υπόθεσης στο γιο του, ο οποίος βρίσκει στοιχεία που εμπλέκουν τόσο τον αδερφό του όσο και το γαμπρό του. Το δίλημμα γνωστό: να προχωρήσει ή να κάνει τα στραβά μάτια;
Γνωστό και το κινηματογραφικό μοτίβο, όπου μαζί μ’ έναν πειστικό ρεαλισμό «του δρόμου» πηγαίνει πακέτο κι η μελοδραματική απολογία για όσους τολμούν να τα βάλουν –με βαριά καρδιά– με το βρόμικο σύστημα, να πληρώσουν το τίμημα, αλλά να μην προδώσουν ποτέ τις αξίες τους. Φανταστείτε ότι η ταινία καθυστέρησε έξι χρόνια τα γυρίσματά της λόγω του κλίματος που διαμορφώθηκε μετά την 11η Σεπτεμβρίου (διεφθαρμένοι μπάτσοι στη Νέα Υόρκη;) κι ότι ο Έντουαρντ Νόρτον δεν βρήκε καλύτερο ρόλο να παίξει από αυτόν του clean cut ήρωα που απαντάει σε ερωτήσεις του τύπου: «Από μικροί θέλαμε να γίνουμε αστυνομικοί. Πώς καταντήσαμε έτσι;». Καλά, αυτοί μικροί δεν έβλεπαν ταινίες;
Κατά τη διάρκεια μιας ενέδρας, τέσσερις Νεοϋορκέζοι αστυνομικοί του 31ου τμήματος σκοτώνονται. Ο διευθυντής του Μανχάταν αναθέτει τη διερεύνηση της υπόθεσης στο γιο του, ο οποίος βρίσκει στοιχεία που εμπλέκουν τόσο τον αδερφό του όσο και το γαμπρό του. Το δίλημμα γνωστό: να προχωρήσει ή να κάνει τα στραβά μάτια;
Γνωστό και το κινηματογραφικό μοτίβο, όπου μαζί μ’ έναν πειστικό ρεαλισμό «του δρόμου» πηγαίνει πακέτο κι η μελοδραματική απολογία για όσους τολμούν να τα βάλουν –με βαριά καρδιά– με το βρόμικο σύστημα, να πληρώσουν το τίμημα, αλλά να μην προδώσουν ποτέ τις αξίες τους. Φανταστείτε ότι η ταινία καθυστέρησε έξι χρόνια τα γυρίσματά της λόγω του κλίματος που διαμορφώθηκε μετά την 11η Σεπτεμβρίου (διεφθαρμένοι μπάτσοι στη Νέα Υόρκη;) κι ότι ο Έντουαρντ Νόρτον δεν βρήκε καλύτερο ρόλο να παίξει από αυτόν του clean cut ήρωα που απαντάει σε ερωτήσεις του τύπου: «Από μικροί θέλαμε να γίνουμε αστυνομικοί. Πώς καταντήσαμε έτσι;». Καλά, αυτοί μικροί δεν έβλεπαν ταινίες;
Ο ΖΑΚ ΚΑΙ Η ΜΙΡΙ ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΠΟΡΝΟ
STAR 03.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 101'
ZACK AND MIRI MAKE A PORNO. Αμερικανική ταινία του Κέβιν Σμιθ, με τους Σεθ Ρόγκεν, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Τζέισον Μιούς.
Η αρχική ιδέα απλή μεν, αλλά τόσο διασκεδαστική: παλαιόθεν φίλοι και συγκάτοικοι, ο Ζακ και η Μίρι δεν μπορούν πλέον να πληρώσουν το νοίκι και τους λογαριασμούς. Η δική τους απάντηση στην οικονομική κρίση, λοιπόν, είναι να γυρίσουν μια τσόντα.
Οι περιπέτειές τους έχουν την πλάκα τους, το sui generis κινηματογραφικό τους team είναι για τα καλά... φευγάτο, ο Σμιθ όμως μάλλον αναρωτιέται αν γράφει stand up comedy ή ρομαντική κομεντί και δεν ξέρει να σκηνοθετήσει τίποτα απ’ τα δυο. Εντυπωσιάζει με τους τολμηρούς διαλόγους και το πολιτικά ανορθόδοξο χιούμορ του, απογοητεύει με τον αδέξιο σεναριακό χειρισμό του και πραγματικά σοκάρει με τη συντηρητική (τύφλα να ’χει το Χόλιγουντ) νοοτροπία του.
Η αρχική ιδέα απλή μεν, αλλά τόσο διασκεδαστική: παλαιόθεν φίλοι και συγκάτοικοι, ο Ζακ και η Μίρι δεν μπορούν πλέον να πληρώσουν το νοίκι και τους λογαριασμούς. Η δική τους απάντηση στην οικονομική κρίση, λοιπόν, είναι να γυρίσουν μια τσόντα.
Οι περιπέτειές τους έχουν την πλάκα τους, το sui generis κινηματογραφικό τους team είναι για τα καλά... φευγάτο, ο Σμιθ όμως μάλλον αναρωτιέται αν γράφει stand up comedy ή ρομαντική κομεντί και δεν ξέρει να σκηνοθετήσει τίποτα απ’ τα δυο. Εντυπωσιάζει με τους τολμηρούς διαλόγους και το πολιτικά ανορθόδοξο χιούμορ του, απογοητεύει με τον αδέξιο σεναριακό χειρισμό του και πραγματικά σοκάρει με τη συντηρητική (τύφλα να ’χει το Χόλιγουντ) νοοτροπία του.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου