MAFIA!
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 1998 (Έγχρ.), 83'
JANE AUSTEN’S MAFIA. Αμερικανική ταινία του Τζιμ Έιμπρααμς, με τους Λόιντ Μπρίτζες, Τζέι Μορ, Κριστίνα Άπλγκεϊτ.
Ο γιος ενός αρχιμαφιόζου αναλαμβάνει τις επιχειρήσεις του πατέρα του.
Χοντροκομμένη σάτιρα με κύριο άξονα αναφοράς τον «Νονό» του Κόπολα, αλλά και το «Καζίνο» του Σκορσέζε. Το χρυσό παρωδικό παρελθόν του Τζιμ Έιμπρααμς ως μέλους της ομάδας που έφτιαξε την «Απίθανη πτήση», τις «Τρελές σφαίρες» κ.ά. φαίνεται να τον εγκατέλειψε όταν αυτονομήθηκε.
ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΦΥΓΑ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)
STAR 21.00
Περιπέτεια, 1997 (Έγχρ.), 126'
U.S. MARSHALS. Αμερικανική ταινία του Στούαρτ Μπερντ, με τους Τόμι Λι Τζόουνς, Γουέσλι Σνάιπς, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ.
Ο ομοσπονδιακός αστυνόμος Σαμ Τζέραρντ καταδιώκει έναν δραπέτη, πρώην πράκτορα της CIA, ο οποίος κατηγορείται για προδοσία, ενώ ο ίδιος υποστηρίζει ότι είναι θύμα πλεκτάνης.
Η ίδια περίπου ιστορία με τον «Φυγά», αλλά από την πλευρά της αστυνομίας, με πιο καταιγιστική δράση και πιο περίπλοκο αστυνομικό μυστήριο.
TO ΑΠΟΛΥΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ANT1 21.15
Επιστημονικής φαντασίας, 2011 (Έγχρ.), 156'
RA.ONE. Αμερικανο-ινδική ταινία του Ανουμπχάβ Σίνχα, με τους Αρτζούν Ραμπάλ, Σα Ρουκ Καν, Καρίνα Καπούρ.
Ένας φιλήσυχος προγραμματιστής βιντεοπαιχνιδιών παρασύρεται από τον γιο του και σχεδιάζει έναν σούπερ κακό ήρωα, ο οποίος ζωντανεύει και καταδιώκει το παιδί.
Ο Iron Man και ο Εξολοθρευτής συναντούν το Bollywood, ενώ το «TRON: Legacy» είναι σαν να ντύνεται μουσικά με ένα υβρίδιο ινδικού R&B. Σε μια από τις ακριβότερες παραγωγές του, το Bollywood πραγματοποιεί άλλο ένα άνοιγμα στη σύγχρονη δυτική κινηματογραφική μυθολογία μένοντας παράλληλα πιστό σ’ εκείνη της χώρας του – ο πρωτότυπος τίτλος αποτελεί μια αναφορά σε μία ινδουιστική θεότητα του κακού και τα πλουμιστά μουσικοχορευτικά νούμερα παρεμβάλλονται σαν να ήταν το πιο φυσικό πράγμα ανάμεσα σε σούπερ γκάτζετ συγκρούσεις. Το αποτέλεσμα είναι αφάνταστα διασκεδαστικό για τον θεατή που αποδέχεται την αφέλεια και τις εξωφρενικές υπερβάσεις, καθώς και η ίδια η ταινία δείχνει να παίρνει τον εαυτό της λιγότερο σοβαρά απ’ ό,τι οι αμερικανικές sci-fi δημιουργίες.
ΕΝΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΟΝΕΙΡΟ
ALPHA 23.00
Δραματική, 2001 (Έγχρ.), 106'
AN AMERICAN RHAPSODY. Αμερικανο-ουγγρική ταινία της Εύα Γκάρντος, με τους Ναστάζια Κίνσκι, Τόνι Γκόλντουιν, Σκάρλετ Γιόχανσον.
Ένα ζευγάρι Ούγγρων αστών φεύγει κρυφά από την κομμουνιστική Ουγγαρία του 1951 και μεταναστεύει στις ΗΠΑ, αφήνοντας πίσω την κόρη τους Σούζαν, που υιοθετείται από ένα ζευγάρι χωρικών. Η Σούζαν, όμως, σε ηλικία 7 ετών μεταναστεύει στην Αμερική, όπου έχει μια δύσκολη εφηβεία, καθώς είναι συναισθηματικά διχασμένη ανάμεσα στους αληθινούς και θετούς γονείς της.
Η μοντέρ Εύα Γκάρντος («Ανιές Μπράουν», «Barfly») αφηγείται ελεύθερα την προσωπική της ιστορία, σε μια συγκινητική ταινία που δείχνει τις πραγματικές δυσκολίες τις οποίες συναντά ένας μετανάστης όταν ξεκόβεται από τις ρίζες του, την κουλτούρα του και τους ανθρώπους του. Με το σενάριο της Γκάρντος να έχει την έγκριση προσωπικοτήτων όπως οι Νικίτα Μιχάλκοφ, Φράνσις Φορντ Κόπολα και Ρόμπερτ Ρέντφορντ, καθώς και να έχει επιχορηγηθεί από το ίδρυμα του Sundance, περιμέναμε μια πιο δυνατή δραματουργικά ταινία. Αν εξαιρέσουμε το επεισόδιο της επιστροφής της Σούζαν στην Ουγγαρία και της συνάντησής της με τους θετούς γονείς της, που είναι ομολογουμένως το καλύτερο της ταινίας, το υπόλοιπο μέρος δίνει την αίσθηση μιας καλογυρισμένης τηλεταινίας.
UNDERWORLD: H ΕΞΕΛΙΞΗ
STAR 23.30
Τρόμου, 2005 (Έγχρ.), 103'
UNDERWORLD: EVOLUTION. Αμερικανική ταινία του Λεν Γουάιζμαν, με τους Κέιτ Μπεκινσέιλ, Σκοτ Σπίντμαν, Ντέρεκ Τζακόμπι.
Και η μάχη μεταξύ λυκάνθρωπων και βρικολάκων καλά κρατεί.
Στη δεύτερη συνέχεια περιορίζονται οι συνεχείς συμπλοκές και αναδεικνύεται μια πιο γκόθικ ατμόσφαιρα, πιο κοντά στο ύφος των κλασικών μυθολογιών του σινεμά του φανταστικού. Παραμένουν, όμως, οι ασυναρτησίες και αυτή η ευκολία των ηρώων να πεθαίνουν, να ξαναζωντανεύουν και να νικούν σατανικά όντα.
Ο ΝΟΝΟΣ 2
(Βαθμολογία Armageddon: 4/5 - Πρόταση Ημέρας)
ANT1 00.20
Αστυνομική, 1974 (Έγχρ.), 200'
GODFATHER II. Αμερικανική ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα, με τους Αλ Πατσίνο, Ρόμπερτ Ντιβάλ, Ρόμπερτ Ντε Νίρο.
Η μοναδική συνέχεια μιας ταινίας που βραβεύτηκε με Όσκαρ, είναι ταυτόχρονα ένα σίκουελ και ένα πρίκουελ του «Νονού», το οποίο μέσα από μια πολύπλοκα δομημένη αφήγηση παρακολουθεί τα πρώτα βήματα του Βίτο Κορλεόνε στη Λιτλ Ίταλι των αρχών του 20ού αιώνα (ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο κερδίζει το πρώτο του Όσκαρ), καθώς και τις προσπάθειες του γιου του Μάικλ (Πατσίνο) να προστατέψει την οικογενειακή «επιχείρηση» στη μεταπολεμική Αμερική, επεκτείνοντάς την στο Λας Βέγκας και την Κούβα.
Ο Κόπολα κάνει μια άκρως σκοτεινή και πεσιμιστική ταινία ενορχηστρώνοντας με δεξιοτεχνία τα περάσματα από τις εποχές και τα επίπεδα (από τον αγώνα για την επιβίωση του Βίτο στην εμμονή με την εξουσία του Μάικλ, κι από το τοπικό στο εθνικό έγκλημα). Ο διευθυντής φωτογραφίας Γκόρντον Γουίλις φωτίζει την ταινία όπως και τα άλλα μέρη της τριλογίας με αποπνικτικά χρώματα, καθώς το έγκλημα απλώνεται από τις μαφιόζικες δυναστείες για να συναντήσει την πολιτική ίντριγκα και τους σκοτεινούς οικονομικούς μηχανισμούς. Στον συνολικό οσκαρικό απολογισμό, προστίθενται τα βραβεία για τη σκηνοθεσία, το διασκευασμένο σενάριο, την καλλιτεχνική διεύθυνση και την πρωτότυπη μουσική του Νίνο Ρότα.
ΕΝΑ, ΟΚΤΩ, ΕΠΤΑ
STAR 01.45
Δραματική, 1997 (Έγχρ.), 119'
Αμερικανική ταινία του Κέβιν Ρέινολντς, με τους Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Τζον Χερντ, Κέλι Ρόουαν.
Ένας καθηγητής, θύμα δολοφονικής απόπειρας από μαθητή του, ξαναζεί τον ίδιο εφιάλτη όταν πιάνει δουλειά σε σχολείο του Λος Άντζελες.
Αν και θεωρητικά έχουμε να κάνουμε με μια κοινωνική καταγγελία για τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος, η σκηνοθεσία πριμοδοτεί την πλευρά του θρίλερ: η βία είναι μόνιμη απειλή, αλλά δεν προσεγγίζεται ποτέ ως κοινωνικό φαινόμενο. Αποτέλεσμα οι ταραξίες μαθητές να σκιαγραφούνται ως αποβράσματα, που τους αξίζει η χειρότερη τιμωρία και η ταινία να μη διαφοροποιείται από την πληθώρα των άλλων, που συνηγορούν υπέρ της επιβολής μιας φασίζουσας πειθαρχίας στην εκπαίδευση.
(athinorama)
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 1998 (Έγχρ.), 83'
JANE AUSTEN’S MAFIA. Αμερικανική ταινία του Τζιμ Έιμπρααμς, με τους Λόιντ Μπρίτζες, Τζέι Μορ, Κριστίνα Άπλγκεϊτ.
Ο γιος ενός αρχιμαφιόζου αναλαμβάνει τις επιχειρήσεις του πατέρα του.
Χοντροκομμένη σάτιρα με κύριο άξονα αναφοράς τον «Νονό» του Κόπολα, αλλά και το «Καζίνο» του Σκορσέζε. Το χρυσό παρωδικό παρελθόν του Τζιμ Έιμπρααμς ως μέλους της ομάδας που έφτιαξε την «Απίθανη πτήση», τις «Τρελές σφαίρες» κ.ά. φαίνεται να τον εγκατέλειψε όταν αυτονομήθηκε.
ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΦΥΓΑ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)
STAR 21.00
Περιπέτεια, 1997 (Έγχρ.), 126'
U.S. MARSHALS. Αμερικανική ταινία του Στούαρτ Μπερντ, με τους Τόμι Λι Τζόουνς, Γουέσλι Σνάιπς, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ.
Ο ομοσπονδιακός αστυνόμος Σαμ Τζέραρντ καταδιώκει έναν δραπέτη, πρώην πράκτορα της CIA, ο οποίος κατηγορείται για προδοσία, ενώ ο ίδιος υποστηρίζει ότι είναι θύμα πλεκτάνης.
Η ίδια περίπου ιστορία με τον «Φυγά», αλλά από την πλευρά της αστυνομίας, με πιο καταιγιστική δράση και πιο περίπλοκο αστυνομικό μυστήριο.
TO ΑΠΟΛΥΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ANT1 21.15
Επιστημονικής φαντασίας, 2011 (Έγχρ.), 156'
RA.ONE. Αμερικανο-ινδική ταινία του Ανουμπχάβ Σίνχα, με τους Αρτζούν Ραμπάλ, Σα Ρουκ Καν, Καρίνα Καπούρ.
Ένας φιλήσυχος προγραμματιστής βιντεοπαιχνιδιών παρασύρεται από τον γιο του και σχεδιάζει έναν σούπερ κακό ήρωα, ο οποίος ζωντανεύει και καταδιώκει το παιδί.
Ο Iron Man και ο Εξολοθρευτής συναντούν το Bollywood, ενώ το «TRON: Legacy» είναι σαν να ντύνεται μουσικά με ένα υβρίδιο ινδικού R&B. Σε μια από τις ακριβότερες παραγωγές του, το Bollywood πραγματοποιεί άλλο ένα άνοιγμα στη σύγχρονη δυτική κινηματογραφική μυθολογία μένοντας παράλληλα πιστό σ’ εκείνη της χώρας του – ο πρωτότυπος τίτλος αποτελεί μια αναφορά σε μία ινδουιστική θεότητα του κακού και τα πλουμιστά μουσικοχορευτικά νούμερα παρεμβάλλονται σαν να ήταν το πιο φυσικό πράγμα ανάμεσα σε σούπερ γκάτζετ συγκρούσεις. Το αποτέλεσμα είναι αφάνταστα διασκεδαστικό για τον θεατή που αποδέχεται την αφέλεια και τις εξωφρενικές υπερβάσεις, καθώς και η ίδια η ταινία δείχνει να παίρνει τον εαυτό της λιγότερο σοβαρά απ’ ό,τι οι αμερικανικές sci-fi δημιουργίες.
ΕΝΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΟΝΕΙΡΟ
ALPHA 23.00
Δραματική, 2001 (Έγχρ.), 106'
AN AMERICAN RHAPSODY. Αμερικανο-ουγγρική ταινία της Εύα Γκάρντος, με τους Ναστάζια Κίνσκι, Τόνι Γκόλντουιν, Σκάρλετ Γιόχανσον.
Ένα ζευγάρι Ούγγρων αστών φεύγει κρυφά από την κομμουνιστική Ουγγαρία του 1951 και μεταναστεύει στις ΗΠΑ, αφήνοντας πίσω την κόρη τους Σούζαν, που υιοθετείται από ένα ζευγάρι χωρικών. Η Σούζαν, όμως, σε ηλικία 7 ετών μεταναστεύει στην Αμερική, όπου έχει μια δύσκολη εφηβεία, καθώς είναι συναισθηματικά διχασμένη ανάμεσα στους αληθινούς και θετούς γονείς της.
Η μοντέρ Εύα Γκάρντος («Ανιές Μπράουν», «Barfly») αφηγείται ελεύθερα την προσωπική της ιστορία, σε μια συγκινητική ταινία που δείχνει τις πραγματικές δυσκολίες τις οποίες συναντά ένας μετανάστης όταν ξεκόβεται από τις ρίζες του, την κουλτούρα του και τους ανθρώπους του. Με το σενάριο της Γκάρντος να έχει την έγκριση προσωπικοτήτων όπως οι Νικίτα Μιχάλκοφ, Φράνσις Φορντ Κόπολα και Ρόμπερτ Ρέντφορντ, καθώς και να έχει επιχορηγηθεί από το ίδρυμα του Sundance, περιμέναμε μια πιο δυνατή δραματουργικά ταινία. Αν εξαιρέσουμε το επεισόδιο της επιστροφής της Σούζαν στην Ουγγαρία και της συνάντησής της με τους θετούς γονείς της, που είναι ομολογουμένως το καλύτερο της ταινίας, το υπόλοιπο μέρος δίνει την αίσθηση μιας καλογυρισμένης τηλεταινίας.
UNDERWORLD: H ΕΞΕΛΙΞΗ
STAR 23.30
Τρόμου, 2005 (Έγχρ.), 103'
UNDERWORLD: EVOLUTION. Αμερικανική ταινία του Λεν Γουάιζμαν, με τους Κέιτ Μπεκινσέιλ, Σκοτ Σπίντμαν, Ντέρεκ Τζακόμπι.
Και η μάχη μεταξύ λυκάνθρωπων και βρικολάκων καλά κρατεί.
Στη δεύτερη συνέχεια περιορίζονται οι συνεχείς συμπλοκές και αναδεικνύεται μια πιο γκόθικ ατμόσφαιρα, πιο κοντά στο ύφος των κλασικών μυθολογιών του σινεμά του φανταστικού. Παραμένουν, όμως, οι ασυναρτησίες και αυτή η ευκολία των ηρώων να πεθαίνουν, να ξαναζωντανεύουν και να νικούν σατανικά όντα.
Ο ΝΟΝΟΣ 2
(Βαθμολογία Armageddon: 4/5 - Πρόταση Ημέρας)
ANT1 00.20
Αστυνομική, 1974 (Έγχρ.), 200'
GODFATHER II. Αμερικανική ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα, με τους Αλ Πατσίνο, Ρόμπερτ Ντιβάλ, Ρόμπερτ Ντε Νίρο.
Η μοναδική συνέχεια μιας ταινίας που βραβεύτηκε με Όσκαρ, είναι ταυτόχρονα ένα σίκουελ και ένα πρίκουελ του «Νονού», το οποίο μέσα από μια πολύπλοκα δομημένη αφήγηση παρακολουθεί τα πρώτα βήματα του Βίτο Κορλεόνε στη Λιτλ Ίταλι των αρχών του 20ού αιώνα (ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο κερδίζει το πρώτο του Όσκαρ), καθώς και τις προσπάθειες του γιου του Μάικλ (Πατσίνο) να προστατέψει την οικογενειακή «επιχείρηση» στη μεταπολεμική Αμερική, επεκτείνοντάς την στο Λας Βέγκας και την Κούβα.
Ο Κόπολα κάνει μια άκρως σκοτεινή και πεσιμιστική ταινία ενορχηστρώνοντας με δεξιοτεχνία τα περάσματα από τις εποχές και τα επίπεδα (από τον αγώνα για την επιβίωση του Βίτο στην εμμονή με την εξουσία του Μάικλ, κι από το τοπικό στο εθνικό έγκλημα). Ο διευθυντής φωτογραφίας Γκόρντον Γουίλις φωτίζει την ταινία όπως και τα άλλα μέρη της τριλογίας με αποπνικτικά χρώματα, καθώς το έγκλημα απλώνεται από τις μαφιόζικες δυναστείες για να συναντήσει την πολιτική ίντριγκα και τους σκοτεινούς οικονομικούς μηχανισμούς. Στον συνολικό οσκαρικό απολογισμό, προστίθενται τα βραβεία για τη σκηνοθεσία, το διασκευασμένο σενάριο, την καλλιτεχνική διεύθυνση και την πρωτότυπη μουσική του Νίνο Ρότα.
ΕΝΑ, ΟΚΤΩ, ΕΠΤΑ
STAR 01.45
Δραματική, 1997 (Έγχρ.), 119'
Αμερικανική ταινία του Κέβιν Ρέινολντς, με τους Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Τζον Χερντ, Κέλι Ρόουαν.
Ένας καθηγητής, θύμα δολοφονικής απόπειρας από μαθητή του, ξαναζεί τον ίδιο εφιάλτη όταν πιάνει δουλειά σε σχολείο του Λος Άντζελες.
Αν και θεωρητικά έχουμε να κάνουμε με μια κοινωνική καταγγελία για τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος, η σκηνοθεσία πριμοδοτεί την πλευρά του θρίλερ: η βία είναι μόνιμη απειλή, αλλά δεν προσεγγίζεται ποτέ ως κοινωνικό φαινόμενο. Αποτέλεσμα οι ταραξίες μαθητές να σκιαγραφούνται ως αποβράσματα, που τους αξίζει η χειρότερη τιμωρία και η ταινία να μη διαφοροποιείται από την πληθώρα των άλλων, που συνηγορούν υπέρ της επιβολής μιας φασίζουσας πειθαρχίας στην εκπαίδευση.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου