ΣΥΛΛΑΒΕΤΕ ΤΟΝ ΚΑΡΤΕΡ
ALPHA 21.00
Περιπέτεια, 2000 (Έγχρ.), 98'
GET CARTER. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Κέι, με τους Σιλβέστερ Σταλόνε, Μιράντα Ρίτσαρντσον, Ρέιτσελ Λι Κουκ.
Θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις ιεροσυλία την ανάθεση στον Σταλόνε του ρόλου του Τζακ Κάρτερ, ενός γκάνγκστερ ο οποίος επιστρέφει στη γενέτειρά του για να κηδέψει τον αδερφό του και –ερευνώντας τα αίτια του θανάτου του– έρχεται αντιμέτωπος με την τοπική μαφία.
Και όντως είναι ιεροσυλία όταν συγκρίνεις αυτό το ριμέικ με την πρωτότυπη ταινία, το μηδενιστικό νεο-νουάρ στο οποίο πρωταγωνιστούσε ο Μάικλ Κέιν.
Θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις ιεροσυλία την ανάθεση στον Σταλόνε του ρόλου του Τζακ Κάρτερ, ενός γκάνγκστερ ο οποίος επιστρέφει στη γενέτειρά του για να κηδέψει τον αδερφό του και –ερευνώντας τα αίτια του θανάτου του– έρχεται αντιμέτωπος με την τοπική μαφία.
Και όντως είναι ιεροσυλία όταν συγκρίνεις αυτό το ριμέικ με την πρωτότυπη ταινία, το μηδενιστικό νεο-νουάρ στο οποίο πρωταγωνιστούσε ο Μάικλ Κέιν.
ΑΤΤΙΛΑΣ Ο ΚΑΤΑΚΤΗΤΗΣ
STAR 22.00
Ιστορική, 2001 (Έγχρ.), 172'
ATTILA THE HUN. Αμερικανική τηλεταινία του Ντικ Λόουρι, με τους Τζέραρντ Μπάτλερ, Πάουερς Μπουθ, Άλις Κριγκ.
Η ζωή του βασιλιά των Ούννων Αττίλα, ο οποίος οδήγησε την αυτοκρατορία σε ακμή, και ο πόλεμος που άνοιξε με τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία κατά τον 5ο αιώνα.
Έμφαση στο θέαμα, ιστορικές ανακρίβειες και το σύνηθες στις τηλεταινίες μειονέκτημα του χαμηλού προϋπολογισμού.
Η ζωή του βασιλιά των Ούννων Αττίλα, ο οποίος οδήγησε την αυτοκρατορία σε ακμή, και ο πόλεμος που άνοιξε με τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία κατά τον 5ο αιώνα.
Έμφαση στο θέαμα, ιστορικές ανακρίβειες και το σύνηθες στις τηλεταινίες μειονέκτημα του χαμηλού προϋπολογισμού.
ΑΓΝΩΣΤΟΙ
ALPHA 23.00
Περιπέτεια, 2006 (Έγχρ.), 98'
UNKNOWN. Αμερικανική ταινία του Σάιμον Μπραντ, με τους Τζιμ Καβίζελ, Γκρεγκ Κινίαρ, Μπάρι Πέπερ.
Πέντε άγνωστοι μεταξύ τους άντρες ξυπνούν σε μια κλειδωμένη αποθήκη –ο ένας δεμένος χειροπόδαρα, ο άλλος τραυματισμένος από σφαίρα, ο τρίτος χτυπημένος– χωρίς να θυμούνται ούτε ποιοι είναι ούτε πώς βρέθηκαν εκεί. Την πολλά υποσχόμενη αρχή διαδέχεται η σταδιακή συναρμολόγηση του παζλ, στο κέντρο της οποίας βρίσκεται μια αιματηρή απαγωγή.
Μοιάζοντας όλο και περισσότερο μ’ ένα ψυχολογικό θρίλερ δωματίου, στο οποίο η παράλληλη δράση με τους αστυνομικούς και τα λύτρα απλά δίνει ανάσες στην πλοκή, οι «Άγνωστοι» εξαντλούν γρήγορα την πρωτότυπη ιδέα τους, αλλά και τις δυνατότητες του ευρήματος «είμαστε αυτά που θυμόμαστε». Ακολουθεί μια σειρά από μηχανιστικά στημένες σεναριακές ανατροπές που αποκαλύπτουν ότι τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται, οι κατά βάθος καλοί, όμως, πάντα έχουν τον τρόπο τους…
Πέντε άγνωστοι μεταξύ τους άντρες ξυπνούν σε μια κλειδωμένη αποθήκη –ο ένας δεμένος χειροπόδαρα, ο άλλος τραυματισμένος από σφαίρα, ο τρίτος χτυπημένος– χωρίς να θυμούνται ούτε ποιοι είναι ούτε πώς βρέθηκαν εκεί. Την πολλά υποσχόμενη αρχή διαδέχεται η σταδιακή συναρμολόγηση του παζλ, στο κέντρο της οποίας βρίσκεται μια αιματηρή απαγωγή.
Μοιάζοντας όλο και περισσότερο μ’ ένα ψυχολογικό θρίλερ δωματίου, στο οποίο η παράλληλη δράση με τους αστυνομικούς και τα λύτρα απλά δίνει ανάσες στην πλοκή, οι «Άγνωστοι» εξαντλούν γρήγορα την πρωτότυπη ιδέα τους, αλλά και τις δυνατότητες του ευρήματος «είμαστε αυτά που θυμόμαστε». Ακολουθεί μια σειρά από μηχανιστικά στημένες σεναριακές ανατροπές που αποκαλύπτουν ότι τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται, οι κατά βάθος καλοί, όμως, πάντα έχουν τον τρόπο τους…
ΥΠΟΘΕΣΗ ΚΑΡΛΙΤΟ
STAR 01.00
Αστυνομική, 1993 (Έγχρ.), 144'
CARLITO’S WAY. Αμερικανική ταινία του Μπράιαν ντε Πάλμα, με τους Αλ Πατσίνο, Πενέλοπι Αν Μίλερ, Σον Πεν.
Ο Καρλίτο, μεγαλέμπορος ναρκωτικών, βγαίνει από τη φυλακή και αποφασίζει να μπει στον ίσιο δρόμο. Κανείς όμως από τους πρώην συνεργάτες του ή την αστυνομία δεν είναι διατεθειμένος να τον βοηθήσει.
Κινηματογραφώντας ένα ανεξέλεγκτο παιχνίδι εξουσίας, ζωής και θανάτου, στο οποίο η ανθρώπινη ζωή δεν έχει καμία απολύτως αξία, ο Ντε Πάλμα κρατάει την κάμερά του στα πρόσωπα των πρωταγωνιστών και τα παγιδεύει στο κενό ανάμεσα στην ψυχολογική βία (αυτή που δεν φαίνεται) και τη σωματική (αυτή που φαίνεται). Σε μια ώριμη, υπόκωφη ερμηνεία, ο Αλ Πατσίνο εμπνέει και την υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Πενέλοπι Αν Μίλερ.
Ο Καρλίτο, μεγαλέμπορος ναρκωτικών, βγαίνει από τη φυλακή και αποφασίζει να μπει στον ίσιο δρόμο. Κανείς όμως από τους πρώην συνεργάτες του ή την αστυνομία δεν είναι διατεθειμένος να τον βοηθήσει.
Κινηματογραφώντας ένα ανεξέλεγκτο παιχνίδι εξουσίας, ζωής και θανάτου, στο οποίο η ανθρώπινη ζωή δεν έχει καμία απολύτως αξία, ο Ντε Πάλμα κρατάει την κάμερά του στα πρόσωπα των πρωταγωνιστών και τα παγιδεύει στο κενό ανάμεσα στην ψυχολογική βία (αυτή που δεν φαίνεται) και τη σωματική (αυτή που φαίνεται). Σε μια ώριμη, υπόκωφη ερμηνεία, ο Αλ Πατσίνο εμπνέει και την υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Πενέλοπι Αν Μίλερ.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΜΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)
MEGA 02.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 110'
AWAY FROM HER. Καναδική ταινία της Σάρα Πόλεϊ, με τους Τζούλι Κρίστι, Γκόρντον Πίνσεντ, Ολυμπία Δουκάκη.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της 28χρονης ηθοποιού Σάρα Πόλεϊ («Γλυκό Πεπρωμένο», «Η Ζωή Χωρίς Εμένα») εντυπωσιάζει με την ωριμότητά του, αλλά και με τη δύσκολη, αντιεμπορική επιλογή της νόσου του Αλτσχάιμερ ως βασικό του θέμα. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο Γκραντ, ένας καθηγητής, ο οποίος βλέπει τη γυναίκα του, προσβεβλημένη από την αρρώστια, να ξεκόβεται έπειτα από 44 χρόνια γάμου από το παρελθόν της και τη μακρόχρονη κοινή τους ζωή.
Η εισαγωγή της Φιόνα στο γηροκομείο και η σχέση της μ’ έναν κατατονικό ασθενή θα δώσει αφενός στον Γκραντ την ευκαιρία να αναθεωρήσει όλα όσα πίστευε για τον ίδιο του τον εαυτό (όπως και ότι πάντα, όσον αφορά τη γυναίκα του, στεκόταν «μακριά της»), αφετέρου στην Τζούλι Κρίστι ένα χαμηλότονο, εξαιρετικά καλογραμμένο ρόλο, τον οποίο και θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο (ώστε να κερδίσει οσκαρική υποψηφιότητα). Στην ίδια τη Σάρα Πόλεϊ, τέλος, μια συγκρατημένη, αλλά γεμάτη χάρη, ευγένεια και συγκίνηση πρώτη ταινία.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της 28χρονης ηθοποιού Σάρα Πόλεϊ («Γλυκό Πεπρωμένο», «Η Ζωή Χωρίς Εμένα») εντυπωσιάζει με την ωριμότητά του, αλλά και με τη δύσκολη, αντιεμπορική επιλογή της νόσου του Αλτσχάιμερ ως βασικό του θέμα. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο Γκραντ, ένας καθηγητής, ο οποίος βλέπει τη γυναίκα του, προσβεβλημένη από την αρρώστια, να ξεκόβεται έπειτα από 44 χρόνια γάμου από το παρελθόν της και τη μακρόχρονη κοινή τους ζωή.
Η εισαγωγή της Φιόνα στο γηροκομείο και η σχέση της μ’ έναν κατατονικό ασθενή θα δώσει αφενός στον Γκραντ την ευκαιρία να αναθεωρήσει όλα όσα πίστευε για τον ίδιο του τον εαυτό (όπως και ότι πάντα, όσον αφορά τη γυναίκα του, στεκόταν «μακριά της»), αφετέρου στην Τζούλι Κρίστι ένα χαμηλότονο, εξαιρετικά καλογραμμένο ρόλο, τον οποίο και θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο (ώστε να κερδίσει οσκαρική υποψηφιότητα). Στην ίδια τη Σάρα Πόλεϊ, τέλος, μια συγκρατημένη, αλλά γεμάτη χάρη, ευγένεια και συγκίνηση πρώτη ταινία.
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΤΑ ΖΩΑ
STAR 04.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 87'
STRANGE WILDERNESS. Αμερικανική ταινία του Φρεντ Γουλφ, με τους Στιβ Ζαν, Τζόνα Χιλ, Άλεν Κόβερτ.
Η ομάδα μιας τηλεοπτικής εκπομπής για την άγρια φύση ταξιδεύει στις Άνδεις για να εντοπίσει τον Μεγαλοπόδαρο και να ανεβάσει την τηλεθέασή της.
Σκηνοθετημένη και γραμμένη από έναν βασικό συντελεστή του «Saturday Night Live», αυτή η κακόγουστη κωμωδία κάνει τα ζώα να φαίνονται πολύ ανώτερα από τους ανθρώπους.
Η ομάδα μιας τηλεοπτικής εκπομπής για την άγρια φύση ταξιδεύει στις Άνδεις για να εντοπίσει τον Μεγαλοπόδαρο και να ανεβάσει την τηλεθέασή της.
Σκηνοθετημένη και γραμμένη από έναν βασικό συντελεστή του «Saturday Night Live», αυτή η κακόγουστη κωμωδία κάνει τα ζώα να φαίνονται πολύ ανώτερα από τους ανθρώπους.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου