Η ΜΑΝΑ ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΔΙΚΙΟ
ALPHA 21.00
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 102'
BECAUSE I SAID SO. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Λέμαν, με τους Νταϊάν Κίτον, Μάντι Μουρ, Τομ Έβερετ Σκοτ.
Επαναλαμβάνοντας διαρκώς τα ρόλο της κομψής, υστερικής, αλλά κατά βάθος καλόκαρδης πενηντάρας –ή εξηντάρας πλέον– η Νταϊάν Κίτον έχει πάψει προ πολλού να είναι αστεία. Εδώ, ως υπερπροστατευτική μητέρα η οποία προσπαθεί να βρει τον ιδανικό άντρα για τη μικρότερη από τις τρεις κόρες της, συμπεριφέρεται σαν καρικατούρα της ίδιας της της περσόνας σ’ ένα ανεξέλεγκτα νευρωτικό one woman show.
Η αλήθεια είναι βέβαια ότι δεν είχε να δουλέψει πάνω σε ένα έστω στοιχειωδώς ικανοποιητικό σεναριακό υλικό, αφού ολόκληρη η ίντριγκα της αφόρητα κοινότοπης αυτής κομεντί αφορά στο εξής: ποιον θα διαλέξει η μικρή Μίλι ανάμεσα σ’ έναν μποέμ κιθαρίστα κι έναν ευκατάστατο αρχιτέκτονα τον οποίο επέλεξε η μάνα της; Έλα μου ντε… Για να σας βοηθήσω, όμως, θα σας αποκαλύψω ότι μετά από όλες τις κλισέ παρεξηγήσεις, τους αναπόφευκτους χωρισμούς, τις χιλιοϊδωμένες κωμικές σκηνές και τις αναμενόμενες συμφιλιώσεις, ο έρωτας –ποιος θα το περίμενε;– τελικά θριαμβεύει.
ΤΖΟΝ ΡΑΜΠΟ
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 93'
RAMBO. Αμερικανική ταινία του Σιλβέστερ Σταλόνε, με τον ίδιο και τους Τζούλι Μπενζ, Μάθιου Μάρντσεν.
Κι εκεί που καθόταν ξεχασμένος στη ζούγκλα, κάνοντας το ένα μπότοξ μετά το άλλο κι αιχμαλωτίζοντας φίδια για τα προς το ζην, τι νέα φτάνουν στ’ αυτιά του Τζον Ράμπο; Ο Ρόκι Μπαλμπόα ετοίμασε ήδη το πέμπτο του σίκουελ, ενώ ο ίδιος μόλις και μετά βίας συμπληρώνει τρεις κινηματογραφικές εμφανίσεις. Χωρίς καιρό για χάσιμο, παίρνει ό,τι όπλο και σενάριο βρισκόταν πρόχειρο και επιστρέφει στο κουρμπέτι. Βιετναμέζοι, Αφγανοί και Ρώσοι δεν ήταν άμεσα διαθέσιμοι, σε αντίθεση με ένα τάγμα αιμοσταγών Βιρμανών οι οποίοι, για να σκοτώσουν την ώρα τους, σκοτώνουν τα μέλη μιας ιεραποστολικής ανθρωπιστικής αποστολής, κρατώντας μερικούς ζωντανούς –μοιραίο λάθος– για να τους βασανίσουν εν ευθέτω χρόνω.
Ώσπου να πεις «δεύτερης διαλογής βιντεοταινία του ’80», ο Τζον μαζί με μια χούφτα αδικαιολόγητα τσαντισμένων κομάντο θα ορμήσει στο στρατόπεδο, θα δείρει, θα σφάξει, θα ξαναδείρει, θα ξανασφάξει, ώσπου θα βρει ένα πυροβόλο… Ας μην αποκαλύψουμε όμως τα πέντε τελευταία λεπτά και τους δύο χιλιάδες τελευταίους σκοτωμούς της ταινίας. Μετά θα πάει στην Αμερική να βρει τον μπαμπά του.
ΣΟΥΠΕΡΜΑΝ 3
STAR 23.45
Φαντασίας, 1983 (Έγχρ.), 125'
SUPERMAN III. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Ρίτσαρντ Λέστερ, με τους Κρίστοφερ Ριβ, Ρίτσαρντ Πράιορ, Ρόμπερτ Βον.
Μια ουσία διχάζει τον Σούπερμαν και τον μεταμορφώνει σε κακό. Προσωρινά, ευτυχώς, γιατί ο σούπερ ήρωας πρέπει να αντιμετωπίσει τις ίντριγκες ενός μεγαλοαπατεώνα, καθώς κι έναν πανίσχυρο υπολογιστή.
Η παρουσία του Ρίτσαρντ Πράιορ δίνει μια κωμική νότα, αλλά δεν σώζει την ταινία από την αποτυχία, παρά τα ενδιαφέροντα σεναριακά στοιχεία. Τουλάχιστο δεν είναι τόσο κακή όσο η επόμενη, τέταρτη συνέχεια.
Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΧΑΙΡΟΔΟΝΤΑ
MEGA 02.00
Περιπέτεια, 2005 (Έγχρ.), 92'
ATTACK OF THE SABRETOOTH. Αμερικανο-αυστραλιανή τηλεταινία του Τζορτζ Μίλερ, με τους Ρόμπερτ Καραντάιν, Νίκολας Μπελ, Μπράιαν Γουίμερ.
Σ’ ένα ολοκαίνουργιο θέρετρο στα νησιά Φίτζι, ένα ζευγάρι μεταλλαγμένες τίγρεις δραπετεύουν από τον ζωολογικό του κήπο και δγκώνουν όποιον βρουν μπροστά τους.
Πώς να κάνεις ένα «Jurassic Park» με το 1/1000 του προϋπολογισμού του.
ΚΟΛΑΣΜΕΝΑ ΔΙΤΡΟΧΑ
STAR 02.15
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 84'
HELL RIDE. Αμερικανική ταινία του Λάρι Μπίσοπ, με τον ίδιο και τους Έρικ Μπάλφουρ, Μάικλ Μάντσεν.
Ο Κουέντιν Ταραντίνο παρουσιάζει… τρεις σκληροτράχηλους μοτοσικλετιστές που ξεχύνονται στην άσφαλτο για να πάρουν εκδίκηση για το θάνατο ενός μέλους της ομάδας από τους αντιπάλους της.
Ο σκηνοθέτης (και ηθοποιός) κάνει μια καλλιτεχνικώς κολάσιμη αντιγραφή των σπαγκέτι-γουέστερν, του ταραντινικού ύφους και των ταινιών με παράνομους μοτοσικλετιστές του ’50 και του ’60, που στέκεται μόνο στη «βρόμικη» επιφάνεια του στιλ τους.
ΜΟΙΡΑΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ
ΑΝΤ1 04.00
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 125'
MR 73. Γαλλική ταινία του Ολιβιέ Μαρσάλ, με τους Ντανιέλ Οτέιγ, Ολίβια Μπονάμι, Φιλίπ Ναόν.
Με τίτλο παρμένο από το μοντέλο ενός ρεβόλβερ που κατασκευάζεται στη Γαλλία, ο πρώην αστυνομικός Ολιβιέ Μαρσάλ σκηνοθετεί τη συμμαχία ενός αλκοολικού αστυνομικού και μιας γυναίκας ενάντια σε έναν ψυχοπαθή δολοφόνο με τον οποίο συνδέονται και οι δύο από το παρελθόν.
Σκοτεινή, απαισιόδοξη και ενδεδειγμένη μόνο αν το αντέχει η ψυχολογική σας διάθεση, αυτή η «Μοιραία Υπόθεση» διασταυρώνει τους δαίμονες του παρελθόντος δύο ανθρώπων σε ένα αλά «Seven» αστυνομικό θρίλερ.
(athinorama)
ALPHA 21.00
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 102'
BECAUSE I SAID SO. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Λέμαν, με τους Νταϊάν Κίτον, Μάντι Μουρ, Τομ Έβερετ Σκοτ.
Επαναλαμβάνοντας διαρκώς τα ρόλο της κομψής, υστερικής, αλλά κατά βάθος καλόκαρδης πενηντάρας –ή εξηντάρας πλέον– η Νταϊάν Κίτον έχει πάψει προ πολλού να είναι αστεία. Εδώ, ως υπερπροστατευτική μητέρα η οποία προσπαθεί να βρει τον ιδανικό άντρα για τη μικρότερη από τις τρεις κόρες της, συμπεριφέρεται σαν καρικατούρα της ίδιας της της περσόνας σ’ ένα ανεξέλεγκτα νευρωτικό one woman show.
Η αλήθεια είναι βέβαια ότι δεν είχε να δουλέψει πάνω σε ένα έστω στοιχειωδώς ικανοποιητικό σεναριακό υλικό, αφού ολόκληρη η ίντριγκα της αφόρητα κοινότοπης αυτής κομεντί αφορά στο εξής: ποιον θα διαλέξει η μικρή Μίλι ανάμεσα σ’ έναν μποέμ κιθαρίστα κι έναν ευκατάστατο αρχιτέκτονα τον οποίο επέλεξε η μάνα της; Έλα μου ντε… Για να σας βοηθήσω, όμως, θα σας αποκαλύψω ότι μετά από όλες τις κλισέ παρεξηγήσεις, τους αναπόφευκτους χωρισμούς, τις χιλιοϊδωμένες κωμικές σκηνές και τις αναμενόμενες συμφιλιώσεις, ο έρωτας –ποιος θα το περίμενε;– τελικά θριαμβεύει.
ΤΖΟΝ ΡΑΜΠΟ
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 93'
RAMBO. Αμερικανική ταινία του Σιλβέστερ Σταλόνε, με τον ίδιο και τους Τζούλι Μπενζ, Μάθιου Μάρντσεν.
Κι εκεί που καθόταν ξεχασμένος στη ζούγκλα, κάνοντας το ένα μπότοξ μετά το άλλο κι αιχμαλωτίζοντας φίδια για τα προς το ζην, τι νέα φτάνουν στ’ αυτιά του Τζον Ράμπο; Ο Ρόκι Μπαλμπόα ετοίμασε ήδη το πέμπτο του σίκουελ, ενώ ο ίδιος μόλις και μετά βίας συμπληρώνει τρεις κινηματογραφικές εμφανίσεις. Χωρίς καιρό για χάσιμο, παίρνει ό,τι όπλο και σενάριο βρισκόταν πρόχειρο και επιστρέφει στο κουρμπέτι. Βιετναμέζοι, Αφγανοί και Ρώσοι δεν ήταν άμεσα διαθέσιμοι, σε αντίθεση με ένα τάγμα αιμοσταγών Βιρμανών οι οποίοι, για να σκοτώσουν την ώρα τους, σκοτώνουν τα μέλη μιας ιεραποστολικής ανθρωπιστικής αποστολής, κρατώντας μερικούς ζωντανούς –μοιραίο λάθος– για να τους βασανίσουν εν ευθέτω χρόνω.
Ώσπου να πεις «δεύτερης διαλογής βιντεοταινία του ’80», ο Τζον μαζί με μια χούφτα αδικαιολόγητα τσαντισμένων κομάντο θα ορμήσει στο στρατόπεδο, θα δείρει, θα σφάξει, θα ξαναδείρει, θα ξανασφάξει, ώσπου θα βρει ένα πυροβόλο… Ας μην αποκαλύψουμε όμως τα πέντε τελευταία λεπτά και τους δύο χιλιάδες τελευταίους σκοτωμούς της ταινίας. Μετά θα πάει στην Αμερική να βρει τον μπαμπά του.
ΣΟΥΠΕΡΜΑΝ 3
STAR 23.45
Φαντασίας, 1983 (Έγχρ.), 125'
SUPERMAN III. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Ρίτσαρντ Λέστερ, με τους Κρίστοφερ Ριβ, Ρίτσαρντ Πράιορ, Ρόμπερτ Βον.
Μια ουσία διχάζει τον Σούπερμαν και τον μεταμορφώνει σε κακό. Προσωρινά, ευτυχώς, γιατί ο σούπερ ήρωας πρέπει να αντιμετωπίσει τις ίντριγκες ενός μεγαλοαπατεώνα, καθώς κι έναν πανίσχυρο υπολογιστή.
Η παρουσία του Ρίτσαρντ Πράιορ δίνει μια κωμική νότα, αλλά δεν σώζει την ταινία από την αποτυχία, παρά τα ενδιαφέροντα σεναριακά στοιχεία. Τουλάχιστο δεν είναι τόσο κακή όσο η επόμενη, τέταρτη συνέχεια.
Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΧΑΙΡΟΔΟΝΤΑ
MEGA 02.00
Περιπέτεια, 2005 (Έγχρ.), 92'
ATTACK OF THE SABRETOOTH. Αμερικανο-αυστραλιανή τηλεταινία του Τζορτζ Μίλερ, με τους Ρόμπερτ Καραντάιν, Νίκολας Μπελ, Μπράιαν Γουίμερ.
Σ’ ένα ολοκαίνουργιο θέρετρο στα νησιά Φίτζι, ένα ζευγάρι μεταλλαγμένες τίγρεις δραπετεύουν από τον ζωολογικό του κήπο και δγκώνουν όποιον βρουν μπροστά τους.
Πώς να κάνεις ένα «Jurassic Park» με το 1/1000 του προϋπολογισμού του.
ΚΟΛΑΣΜΕΝΑ ΔΙΤΡΟΧΑ
STAR 02.15
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 84'
HELL RIDE. Αμερικανική ταινία του Λάρι Μπίσοπ, με τον ίδιο και τους Έρικ Μπάλφουρ, Μάικλ Μάντσεν.
Ο Κουέντιν Ταραντίνο παρουσιάζει… τρεις σκληροτράχηλους μοτοσικλετιστές που ξεχύνονται στην άσφαλτο για να πάρουν εκδίκηση για το θάνατο ενός μέλους της ομάδας από τους αντιπάλους της.
Ο σκηνοθέτης (και ηθοποιός) κάνει μια καλλιτεχνικώς κολάσιμη αντιγραφή των σπαγκέτι-γουέστερν, του ταραντινικού ύφους και των ταινιών με παράνομους μοτοσικλετιστές του ’50 και του ’60, που στέκεται μόνο στη «βρόμικη» επιφάνεια του στιλ τους.
ΜΟΙΡΑΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ
ΑΝΤ1 04.00
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 125'
MR 73. Γαλλική ταινία του Ολιβιέ Μαρσάλ, με τους Ντανιέλ Οτέιγ, Ολίβια Μπονάμι, Φιλίπ Ναόν.
Με τίτλο παρμένο από το μοντέλο ενός ρεβόλβερ που κατασκευάζεται στη Γαλλία, ο πρώην αστυνομικός Ολιβιέ Μαρσάλ σκηνοθετεί τη συμμαχία ενός αλκοολικού αστυνομικού και μιας γυναίκας ενάντια σε έναν ψυχοπαθή δολοφόνο με τον οποίο συνδέονται και οι δύο από το παρελθόν.
Σκοτεινή, απαισιόδοξη και ενδεδειγμένη μόνο αν το αντέχει η ψυχολογική σας διάθεση, αυτή η «Μοιραία Υπόθεση» διασταυρώνει τους δαίμονες του παρελθόντος δύο ανθρώπων σε ένα αλά «Seven» αστυνομικό θρίλερ.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου