Η ΜΑΣΚΑ
STAR 21.00
Κωμωδία, 1994 (Έγχρ.), 101'
THE MASK. Αμερικανική ταινία του Τσακ Ράσελ, με τους Τζιμ Κάρεϊ, Κάμερον Ντίαζ, Ρίτσαρντ Τζένι.
Ένας κομπλεξικός υπάλληλος τράπεζας βρίσκει μια μαγική μάσκα που όποιος τη φορά μεταμορφώνεται σε αστείο φρικιό με μαγικές ικανότητες.
Διασκεδαστική κόμικ περιπέτεια, με ειδικά εφέ που ακόμα εντυπωσιάζουν με την παλαβομάρα και την ευρηματικότητά τους.
Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ: ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ
ALPHA 21.00
Φαντασίας, 2007 (Έγχρ.), 113'
HIS DARK MATERIALS: THE GOLDEN COMPASS. Αμερικανική ταινία του Κρις Γουέιτζ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Ντάνιελ Κρεγκ, Εύα Γκριν.
Σ’ ένα παράλληλο σύμπαν, η 12χρονη Λίρα Μπελάκουα ξεκινά ένα επικίνδυνο ταξίδι στο Βορρά για να βρει τον χαμένο φίλο της Ρότζερ. Μαζί της μεταφέρει μυστικά το τελευταίο αληθειόμετρο, το οποίο αναζητά το πανίσχυρο κυβερνητικό σώμα του Διευθυντηρίου.
Φαντασμαγορική, αλλά αμήχανη και μπερδεμένη μεταφορά του πρώτου μέρους της «Τριλογίας του Κόσμου» του Φίλιπ Πούλμαν. Αστραφτερή η παρουσία της Νικόλ Κίντμαν, χάνεται ανάμεσα σε μια σπάταλη από λεπτομέρειες, στη φλύαρη πλοκή και σε μια ακαδημαϊκή, εντελώς διεκπεραιωτική σκηνοθεσία.
ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
ΕΤ1 22.00
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 114'
ΤΗΕ WOMEN. Αμερικανική ταινία της Ντάιαν Ίνγκλις, με τις Μεγκ Ράιαν, Ανέτ Μπένινγκ, Ντέμπρα Μέσινγκ.
Μόνο θλίψη σε πιάνει αν συγκρίνεις την κομψότατη κοινωνική κομεντί του Τζορτζ Κιούκορ μ’ αυτό το ριμέικ, που παραδόξως φέρει την υπογραφή της παραγωγού και σεναριογράφου της τολμηρής σειράς «Μέρφι Μπράουν». Ο σκελετός παραμένει ο ίδιος: μεγαλοαστές στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, προβλήματα μητρότητας, οικογενειακής ευτυχίας, συντροφικότητας, καριέρας. Γυναικοπαρέες που δίνουν συμβουλές και κουτσομπολεύουν, ενώ επώνυμα ρούχα και αξεσουάρ δειγματίζονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα.
Η Ντάιαν Ίνγκλις αντιμετωπίζει το σατιρικό της υλικό με κέφι, αλλά τόσο απλοϊκά που τίποτα, κωμικό ή δραματικό, δεν ξεπερνά το βάθος της επιδερμίδας. Λίγες χαριτωμένες ατάκες, μπόλικη ρομαντική ευαισθησία κι άλλη τόση κατινιά, προβλέψιμα προβλήματα με ακόμα πιο προβλέψιμες λύσεις και μερικοί διάφανοι χαρακτήρες τους οποίους έμπειροι σταρ και επώνυμες μάρκες προσπαθούν να ντύσουν με συναίσθημα και στιλ. Το «Sex and the City» χωρίς το σεξ δηλαδή...
ΖΟΥΜ: ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΓΙΑ ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΕΣ
MEGA 22.30
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 83'
ZOOM. Αμερικανική ταινία του Πίτερ Χιούιτ, με τους Τιμ Άλεν, Τσέβι Τσέιζ, Κόρτνι Κοξ.
Συνταξιούχος σούπερ ήρωας προσκαλείται να εκπαιδεύσει μια ομάδα παιδιών με υπερφυσικές ικανότητες.
Ανέμπνευστη, «ανθρώπινη» εκδοχή των animation «Απίθανων». Μόνο αν θέλεις να διδάξεις στο παιδί σου τα καλά της ομαδικότητας.
Η ΙΩΑΝΝΑ ΤΗΣ ΛΟΡΕΝΗΣ
ΕΤ3 23.00
Βιογραφική, 1948 (Έγχρ.), 145'
JOAN OF ARC. Αμερικανική ταινία του Βίκτορ Φλέμινγκ, με τους Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Χοσέ Φερέρ, Φράνσις Λ. Σάλιβαν.
Η τελευταία ταινία του Βίκτορ Φλέμινγκ («Όσα Παίρνει ο Άνεμος») είναι άλλη μια αναπαράσταση της ζωής της Γαλλίδας ηρωίδας, που βασίστηκε σε βραβευμένο με Πούλιτζερ θεατρικό έργο.
Υποψήφια για επτά Όσκαρ (κέρδισε δύο) και χαντακωμένη εμπορικά από το σκάνδαλο του ειδυλλίου ανάμεσα στην Ίνγκριντ Μπέργκμαν και τον Ρομπέρτο Ροσελίνι, αυτή η ταινία είναι μια ακαδημαϊκή βιογραφία που χρωστάει τα περισσότερα στη λάμψη της πρωταγωνίστριάς της.
ΕΝΑΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΚΗΔΕΙΑ
ALPHA 23.15
Κωμωδία, 2007 (Έγχρ.), 91'
DEATH AT A FUNERAL. Αγγλική ταινία του Φρανκ Οζ, με τους Μάθιου ΜακΦέιντιεν, Ρούπερτ Γκρέιβς, Ντέιζι Ντόνοβαν.
Ο Φρανκ Οζ («The Stepford Wives», «In & Out») επιστρέφει στην πατρίδα με μια κωμωδία στην κλασική παράδοση της βρετανικής σχολής, η οποία δείχνει μια ιδιαίτερη αδυναμία στις... κηδείες. Η συγκεκριμένη αφορά έναν τυπικό πατριάρχη για την ταφή του οποίου συγκεντρώνονται συγγενείς, φίλοι, αλλά κι ένας παράξενος νάνος. Το χάος ξεσπά όταν ο τελευταίος αρχίζει να απειλεί με σοκαριστικές οικογενειακές αποκαλύψεις, ενώ ένα μπουκαλάκι Valium απελευθερώνει το πραγματικό περιεχόμενό του.
Το γαϊτανάκι των παρεξηγήσεων περιπλέκεται περισσότερο, καθώς πιπεράτα μυστικά έρχονται στο φως και αμήχανοι ήρωες προσπαθούν με αδέξιο τρόπο να διατηρήσουν μια ευπρεπή, all Βritish συμπεριφορά. Αν και οι περισσότερες στροφές της πλοκής αποδεικνύονται προσχηματικές, η ζωντάνια των χαρακτήρων και οι σπιρτόζικες ατάκες διατηρούν το κωμικό τάιμινγκ, το οποίο ο Οζ σπρώχνει πολλές φορές ως τα επικίνδυνα σύνορα της φάρσας. Το βρετανικό φλέγμα, όμως, στέκεται τις περισσότερες φορές πάνω από τις σεναριακές ευκολίες και τα χοντρά καλαμπούρια.
Ο ΓΚΟΥΡΟΥ
STAR 23.15
Κωμωδία, 2002 (Έγχρ.), 95'
THE GURU. Αμερικανική ταινία της Ντέζι φον Σκέλερ Μάγερ, με τους Τζίμι Μίστρι, Χέδερ Γκράχαμ, Μαρίζα Τομέι.
Ένας νεαρός Ινδός, ο οποίος ήρθε στη Νέα Υόρκη φιλοδοξώντας να γίνει ηθοποιός, αποκτά φήμη στους κύκλους των νεόπλουτων Νεοϋορκέζων ως γκουρού του σεξ, έχοντας ως «δάσκαλο» μια πορνοστάρ!
Υποτίθεται ότι τα χώνει στους ανόητους που προσκυνούν κάθε new age αμπελοφιλοσοφία, αλλά τελικά ενδιαφέρεται περισσότερο να κοπιάρει σωστά την ατμόσφαιρα των Μπόλιγουντ ταινιών.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΜΠΡΑΙΝΤΣΧΕΝΤ
ΑΝΤ1 00.45
Εποχής, 2008 (Έγχρ.), 133'
BRIDESHEAD REVISITED. Αγγλική ταινία του Τζούλιαν Τζάρολντ, με τους Μάθιου Γκουντ, Μπεν Γουίσο, Χέιλι Άτγουελ.
Brirish. Totally British. Από το μυθιστόρημα του Έβελιν Βο –στην Οξφόρδη του Μεσοπολέμου, ένας νεαρός γνωρίζει τους αριστοκρατικούς Μαρτσμέιν, ερωτεύεται αρχικά τον ιδιόρρυθμο Σεμπάστιαν και αργότερα τη δυναμική αδερφή του Τζούλια– ως την καλοστημένη μίνι σειρά του 1981 με πρωταγωνιστή τον Τζέρεμι Άιρονς και την τωρινή κινηματογραφική διασκευή του εξπέρ σε ταινίες εποχής Τζούλιαν Τζάρολντ («Ερωτευμένη Τζέιν»), οτιδήποτε ακουμπά το αρχοντικό του Μπράιντσχεντ παραμένει μέχρι και την τελευταία του λεπτομέρεια made in England.
Το τέλος της βρετανικής καθολικής αριστοκρατίας, η αρχή μιας εποχής που γεννά ταξικές και θρησκευτικές αντιπαραθέσεις, η σεξουαλική ελευθεριότητα κι ένα κομψό modus vivendi που φθίνει νοσταλγικά, όλα σε συσκευασία μιας ακαδημαϊκής, στιβαρής και λεπτοδουλεμένης αναπαράστασης εποχής.
ΧΡΗΣΙΜΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
MEGA 00.45
Τρόμου, 1993 (Έγχρ.), 120'
NEEDFUL THINGS. Αμερικανική ταινία του Φρέιζερ Κλαρκ Ίστον, με τους Μαξ Φον Σίντοφ, Εντ Χάρις, Μπόνι Μπεντέλια.
Ένας ξένος έρχεται σε μια κωμόπολη και ανοίγει ένα κατάστημα στο οποίο ο καθένας βρίσκει σε προσιτή τιμή το μικροαντικείμενο που επιθυμεί περισσότερο. Μόνο που το πραγματικό τίμημα είναι τρομακτικό.
Ο γιος του Τσάρλτον Ίστον εικονογραφεί το ομώνυμο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ, χωρίς ωστόσο να λύνει το πρόβλημα της μονοδιάστατης δράσης του. Επιπλέον, προσθέτει ένα ηθοπλαστικό λογύδριο που απουσιάζει από το βιβλίο, φοβούμενος προφανώς να υιοθετήσει την απαισιόδοξη οπτική του Κινγκ, ο οποίος σε αντίθεση με την ταινία κλείνει το μυθιστόρημά του με την κυριαρχία του διαβόλου.
ΜΑΥΡΟ ΛΙΒΑΔΙ
ΕΤ1 01.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 104'
Ελληνική ταινία του Βαρδή Μαρινάκη, με τους Σοφία Γεωργοβασίλη, Χρήστο Πασσαλή, Δέσποινα Μπεμπεδέλη.
Στη Δυτική Ελλάδα του 1654 ένας τραυματισμένος γενίτσαρος βρίσκει καταφύγιο σ’ ένα γυναικείο μοναστήρι. Η Ανθή, η οποία τον περιποιείται, τον ερωτεύεται, αλλά δεν μπορεί να του αποκαλύψει το μυστικό της, που το γνωρίζει μόνον η ηγουμένη. Ο Βαρδής Μαρινάκης μας συστήνεται με μια ταινία εποχής η οποία με την πρώτη ματιά μοιάζει ξένο σώμα δίπλα στις θεματικές και τις αισθητικές αναζητήσεις του σύγχρονου ελληνικού σινεμά. Αν και απομακρύνεται, όμως, από τη γεμάτη μυθοπλασίες αθηναϊκή καθημερινότητα, συναντά υπό το λυρικό μανδύα της μερικά από τα ερωτήματα που επιστρέφουν με επείγοντα τρόπο στο πολύβουο, ιλιγγιωδών ταχυτήτων παρόν.
Οι πολιτισμικές διαφορές, η δύναμη της πίστης και το τέλος της πνευματικότητας, οι αδιαπραγμάτευτες κοινωνικές επιταγές και η αναζήτηση της σεξουαλικής ταυτότητας. Ιδέες οι οποίες περισσότερο υποβάλλονται παρά κυριαρχούν σε πρώτο πλάνο, καθώς εδώ είναι οι εικόνες και η ακαταμάχητη δύναμή τους που επιβάλλουν τον αφηγηματικό τόνο. Κάδρα εικαστικής αρτιότητας, βλέμματα και ήχοι που κυριαρχούν των διαλόγων κι ένας υπνωτιστικός ρυθμός αποκαλύπτουν ένα μακρινό όσο και οικείο σύμπαν. Οπτικά συναρπαστικός (σημείο αναφοράς η φωτογραφία του Μάρκους Γουότερλου), ο κόσμος του Μαρινάκη στηρίζεται σ’ ένα αρχετυπικό, αδρού περιγράμματος στόρι, το οποίο εν πολλοίς λειτουργεί σχηματικά. Νιώθεις τις εικόνες του να σε χαϊδεύουν, μα από ένα σημείο και μετά έχεις την αίσθηση πως δυσκολεύονται να σε παρασύρουν αγκυλωμένες σε μια αβαθή κομψότητα. Γοητευτικότατη και σκηνοθετικά επιδέξια, αλλά ποτέ εντελώς πειστική. Αυτή δηλαδή ενός πολλά υποσχόμενου σκηνοθετικού ντεμπούτου που διαθέτει μεν στιλ και τόλμη, όχι όμως και τη δραματουργική ένταση που θα το δικαίωνε πλήρως.
ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ
STAR 01.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 99'
THE GREATEST. Αμερικανική ταινία της Σάνα Φεστ, με τους Κάρεϊ Μάλιγκαν, Πιρς Μπρόσναν, Σούζαν Σαράντον.
Μια έγκυος έφηβη στρέφεται για υποστήριξη στην οικογένεια του νεαρού πατέρα ο οποίος σκοτώθηκε σε τροχαίο.
Η γνωριμία και η σχέση που δημιουργείται ανάμεσά τους γίνεται η αφορμή για την ενηλικίωση της κοπέλας και τη συμφιλίωση της οικογένειας με το χαμό του παιδιού. Οι θαυμάσιες ερμηνείες συγκρατούν τις μελοδραματικές ροπές και αναδεικνύουν όμορφα μηνύματα χωρίς διδακτισμό.
ΚΟΙΤΑ ΤΙ ΕΓΙΝΕ
STAR 03.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 104'
WHAT JUST HAPPENED. Αμερικανική ταινία του Μπάρι Λέβινσον, με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Κάθριν Κίνερ, Μπρους Γουίλις.
Βασισμένος στις προσωπικές εμπειρίες του διάσημου χολιγουντιανού παραγωγού Αρτ Λίνσον, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης του «Ανθρώπου της Βροχής» επιχειρεί κι αυτός με τη σειρά του να μας πείσει για το πόσο αστεία είναι τα άπλυτα της λαμπερής Μέκκας του θεάματος. Οδηγός στο διασκεδαστικό ταξίδι στην αόρατη πλευρά ένας απολαυστικός Ντε Νίρο, ως producer στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, ο οποίος μ’ ένα bluetooth κολλημένο μόνιμα στο αφτί του προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με το σκληρό αφεντικό τού στούντιο, έναν ασυμβίβαστο σκηνοθέτη, έναν νευρωτικό ατζέντη, έναν δύστροπο σταρ, την πρώην και την πιο πρώην σύζυγό του.
Κωμικοτραγικές καταστάσεις που δεν μας εκπλήσσουν, συμβιβασμοί και χτυπήματα κάτω από τη μέση τα οποία έχουμε μάθει πια κι αν το χαλαρό χιούμορ βρίσκει μερικές φορές στόχο, όλα μοιάζουν, μπροστά στην κοφτερή σάτιρα π.χ. του αλτμανικού «Παίχτη», με ανώδυνο σινεφίλ ανέκδοτο.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου