ΣΡΕΚ
ANT1 21.15
Κινούμενα σχέδια, 2001 (Έγχρ.), 89'
SHREK. Αμερικανική ταινία των Άντριου Άνταμσον και Βίκι Τζένσον.
Σ’ αυτήν την ανανεωμένη εκδοχή του «Πεντάμορφη και το Τέρας», η πεντάμορφη είναι η πριγκίπισσα Φιόνα και τέρας ο πανάσχημος αλλά κατά βάθος ευαίσθητος δρακο-γίγαντας Σρεκ.
Το ψηφιακό καρτούν της DreamWorks είναι εντυπωσιακό ως τεχνικό και εικαστικό επίτευγμα και ταυτόχρονα έξυπνο ως σεναριακή ιδέα, αφού με αφορμή μια αρχετυπική παραμυθένια ιστορία διάσωσης μιας όμορφης πριγκίπισσας, επιχειρείται μια διασκεδαστική ανατροπή και απομυθοποίηση των κλισέ των παραμυθιών, αλλά και των καρτούν της Disney, η οποία εξοργίστηκε από τις αναφορές. (Προβάλλεται μεταγλωττισμένη)
Ο ΗΡΩΑΣ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ
STAR 22.00
Κινούμενα σχέδια, 2006 (Έγχρ.), 77'
SHARK BAIT. Αμερικανική ταινία των Χάουαρντ Μπέικερ και Τζον Φοξ.
Στην αρχή νομίζεις ότι αποφάσισαν να κοπιάρουν το «Ψάχνοντας τον Νέμο», αλλά τελικά οι ομοιότητες ξεκινούν και σταματούν στο γεγονός ότι οι πρωταγωνιστές έχουν και στις δύο περιπτώσεις… πτερύγια. Θέμα η διεκδίκηση μιας καλλονής ψαρίνας από ένα νεαρό ψάρι με ιδεολογικές ανησυχίες κι έναν φοβερό και τρομερό καρχαρία.
Η ταινία έχει λεπτό χιούμορ, χαριτωμένους διαλόγους και χαρακτήρες που γρήγορα γίνονται συμπαθείς μέσα από τον πολυεπίπεδο σχεδιασμό τους. Εκεί που χάνει σε σύγκριση με τον «Νέμο» είναι ότι δεν έχει ξεκάθαρη άποψη για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. (Προβάλλεται μεταγλωττισμένη)
ΣΑΝ ΜΙΑ ΛΑΜΨΗ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ
ΕΤ1 22.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 120'
FIREFLIES IN THE GARDEN. Αμερικανική ταινία του Ντένις Λι, με τους Τζούλια Ρόμπερτς, Γουίλεμ Νταφόε, Έμιλι Γουάτσον.
Μια ακαδημαϊκή ματιά στο συντηρητισμό και την υποκρισία της αμερικανικής κοινωνίας, με όχημα μια πολυμελή οικογένεια υποταγμένη για δεκαετίες στον αυταρχισμό του πατέρα. Με φλας μπακ και παράλληλη αφήγηση σε δύο χρόνους, παρακολουθούμε την ανασκόπηση μιας ζωής από την πλευρά του Μάικλ, ενός 35άρη συγγραφέα, ο οποίος τραυματίστηκε από την εκρηκτική, σχεδόν βάναυση συμπεριφορά του πατέρα του.
Κι ενώ στο επίκεντρο βρίσκεται η σχέση πατέρα-γιου, βγαίνουν στην επιφάνεια οι προεκτάσεις αυτής της σχέσης στις γυναίκες της οικογένειας, καθεμία από τις οποίες εκφράζει και μια διαφορετική στάση απέναντι στην ανδρική επιβολή (υποταγή, διαμαρτυρία, υπακοή). Ωστόσο, όσο αναγνωρίσιμοι και οικουμενικά ανθρώπινοι κι αν είναι αυτοί οι ενδοοικογενειακοί συσχετισμοί, τόσο στημένη φαντάζει κάποιες στιγμές η ταινία. Υπάρχουν κλισέ και προβλέψιμες εκβάσεις, ενώ είναι σχεδόν ενοχλητική η τελική στάση «άφεσης αμαρτιών» των δημιουργών απέναντι σ’ έναν μέχρι πρότινος τερατώδη πατέρα. Εν ολίγοις, μια ταινία που παίρνει υπερβολικά σοβαρά τον εαυτό της.
Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΣΚΟΡΠΙΟΥ
ΕΤ3 22.00
Κωμωδία, 2001 (Έγχρ.), 99'
THE CURSE OF THE JADE SCORPION. Αμερικανική ταινία του Γούντι Άλεν, με τον ίδιο και τους Έλεν Χαντ, Νταν Αϊκρόιντ.
Στη Νέα Υόρκη του 1940, ένας ντετέκτιβ ασφαλιστικής εταιρείας που ισχυρίζεται ότι δεν του έχει ξεφύγει καμία υπόθεση, πέφτει θύμα ενός υπνωτιστή και διαπράττει μια σειρά από κλοπές για τις οποίες στη συνέχεια αναζητά τον ένοχο.
Ο Γούντι Άλεν σε συγκρατημένα χαβαλεδιάρικη, εκτοξεύει απολαυστικές ατάκες, πλημμυρίζει την ταινία με τζαζ και, φυσικά, ψυχαναλύεται.
ΤΖΑΚΙ ΤΣΑΝ: ΑΝ ΘΥΜΗΘΕΙΣ… ΠΕΘΑΝΕΣ
MEGA 22.30
Περιπέτεια, 1998 (Έγχρ.), 120'
JACKIE CHAN’S WHO AM I Ταινία παραγωγής Χονγκ Κονγκ των Μπένι και Τζάκι Τσαν, με τους Τζάκι Τσαν, Μισέλ Φερέ, Μιράι Γιαμαμότο.
Ο Τζάκι Τσαν είναι ένας μυστικός πράκτορας που χάνει τη μνήμη του ύστερα από πτώση αεροπλάνου και δεν ξέρει γιατί τον κυνηγούν διάφοροι εχθρικοί πράκτορες.
Παιδιάστικη εκδοχή της «Ταυτότητας του Μπορν».
ΜΑΚΡΙΑ
ΒΟΥΛΗ 23.00
Σινεφίλ, 2002 (Έγχρ.), 109'
UZAK. Τουρκική ταινία του Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν, με τους Μουζαφέρ Οζντεμίρ, Μεχμέτ Εμίν Τοπράκ, Εμπρού Τσεϊλάν.
Ο Μαχμούτ, συμβιβασμένος φωτογράφος που είχε κάποτε μεγάλα καλλιτεχνικά όνειρα, αναγκάζεται να φιλοξενήσει έναν επαρχιώτη ξάδελφό του που ψάχνει για δουλειά. Μια επίσκεψη η οποία αποδιοργανώνει την εργένικη ζωή ενός ανθρώπου που συνήθισε να βλέπει και να ζει τα πράγματα από απόσταση.
Ο πιο ταλαντούχος Τούρκος δημιουργός εικονογραφεί την ανθρώπινη ψυχή ως ένα τοπίο, δίνοντάς μας ταυτόχρονα το υποβλητικό τοπίο μιας πνιγμένης στο χιόνι Κωνσταντινούπολης, όπως δεν την είδαμε ποτέ άλλοτε έτσι στο σινεμά. Ναι, πρόκειται για ταινία αργών ρυθμών, με μεγάλα σιωπηλά πλάνα (γεμάτα ωστόσο από τους ήχους της πόλης και της ζωής), με επιρροές από τον Αγγελόπουλο, τον Αντονιόνι και τον Ταρκόφσκι, αλλά ο φορμαλισμός της είναι στο ύψος του ανθρώπου. Εκπληκτικής ομορφιάς φωτογραφία, μέγα βραβείο της επιτροπής του Φεστιβάλ Κανών και βραβείο ερμηνείας στους δύο πρωταγωνιστές.
ΣΑΝ ΤΟ ΨΑΡΙ ΕΞΩ ΑΠ’ ΤΗ ΓΥΑΛΑ
ALPHA 23.00
Κομεντί, 2006 (Έγχρ.), 97'
KETTLE OF FISH. Αμερικανική ταινία της Κλόντια Μάιερς, με τους Μάθιου Μοντίν, Τζίνα Γκέρσον, Κρίστι Σκοτ Κάσμαν.
Ένας εκ πεποιθήσεως εργένης, μια Αγγλίδα βιολόγος που μόλις έχει φτάσει στο Μανχάταν και υπενοικιάζει το διαμέρισμά του κι... ένα χρυσόψαρο.
Αυτά είναι τα πρόσωπα μιας κομεντί που καταπιάνεται με συνηθισμένες καταστάσεις μ’ έναν ασυνήθιστα ώριμο για το είδος τρόπο.
ΣΤΡΙΠΤΙΖ
STAR 23.45
Δραματική, 1996 (Έγχρ.), 115'
STRIPTEASE. Αμερικανική ταινία του Άντριου Μπέργκμαν, με τους Ντέμι Μουρ, Αρμάν Ασάντε, Μπαρτ Ρέινολντς.
Μια –λόγω οικονομικής ανάγκης– στριπτιζέζ μπλέκεται σε μια σκοτεινή υπόθεση όταν την ερωτεύεται ένας έκφυλος γερουσιαστής.
Ας θυμηθούμε την εποχή που η Ντέμι Μουρ έδειχνε το στήθος της για να διατηρήσει τον τίτλο του σεξ συμβόλου και όχι για να κάνει τον Άστον Κάτσερ να ζηλέψει.
ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΕ Η ΕΛΙ
ET3 24.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 119'
ABOUT ELLY. Ιρανική ταινία του Ασγκάρ Φαραντί, με τους Σαχάμπ Χοσεϊνί, Ταρανέ Αλιντουστί, Γκολσιφτέ Φαραχανί.
Μια ομάδα παλιών συμφοιτητών οργανώνουν μια τριήμερη εκδρομή, στην οποία θέλουν να συστήσουν την Έλι στον πρόσφατα χωρισμένο Αχμάντ. Όταν, όμως, η τελευταία εξαφανίζεται ανεξήγητα, μια σειρά από μυστικά και ψέματα αρχίζουν να αποκαλύπτονται.
Νομίζεις ότι η ταινία έρχεται από άλλη χώρα και διαφορετική κινηματογραφική παράδοση. Με μοντέρνο αφηγηματικό στιλ, καλλιεργεί ένα κλίμα αμεσότητας που κρατά τους χαρακτήρες ζωντανούς και τη στιγμή κατά την οποία μια κοινότοπη χαλαρότητα ετοιμάζεται να πάρει το πάνω χέρι, ένα μυθοπλαστικό εύρημα ανατρέπει τα πάντα. Ό,τι παίζεται ανάμεσα στους πρωταγωνιστές κυκλοφορεί, άμεσο και διάπυρο, πάνω στην οθόνη. Μαζί του και τα ερωτήματα πάνω στο κοινό καλό και την προσωπική ικανοποίηση, την εσωτερική ζωή και την εξωτερική εικόνα της, τα κατά συνθήκη ψέματα και το ακριβό τίμημά τους. Αργυρό Λιοντάρι στο φεστιβάλ Βερολίνου.
POST MORTEM
ΕΤ1 01.00
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 98'
Χιλιανή ταινία του Πάμπλο Λαρέν, με τους Αλφρέδο Κάστρο, Αντόνια Ζέγκερς, Ζαϊμέ Βαντέλ.
Τα –θαρρείς– ξεβαμμένα πλάνα του «Post Mortem» σε μεταφέρουν μεμιάς στη Χιλή των αρχών του ’70, μιας εποχής που γεννά ήρωες αντιφατικούς, εμμονοληπτικούς, αποπροσανατολισμένους. Ίσως η λέξη «ήρωας» είναι αταίριαστη για να περιγράψει τον μοναχικό Μάριο, ο οποίος παρόλα αυτά επιχειρεί κάτι απόλυτα ηρωικό για τα δικά του μέτρα. Ενώ η υπόλοιπη χώρα βρίσκεται στους δρόμους υπερασπιζόμενη τις δημοκρατικές της ελευθερίες, εκείνος αρνείται το φλερτ της συναδέλφου του κι επιχειρεί να γοητεύσει μια ξεπεσμένη σταρ του καμπαρέ. Ο Μάριο επιμένει, ανησυχεί για εκείνη όταν ξεσπούν οι οδομαχίες και τα πτώματα συσσωρεύονται στο νοσοκομείο, την υπερασπίζεται στον εργοδότη της κι είναι έτοιμος να θυσιαστεί για χάρη της. Είναι έτοιμος να δεχτεί πως εκείνη διαθέτει όλα αυτά (πίστη, αφοσίωση, ειλικρίνεια) που ο κόσμος δίπλα του εγκαταλείπει με οδυνηρό αντίτιμο. Όντας παρών σε μια ιστορική αυτοψία όμως, θα αρχίσει να συνειδητοποιεί πως το (ερωτικό) καταφύγιο που προσπαθεί να χτίσει μακριά από τη γύρω του πραγματικότητα είναι αναπόφευκτο να καταρρεύσει.
Ο Λαρέν παραλληλίζει την πορεία του πρωταγωνιστή με εκείνη της πατρίδας του χωρίς να επιστρατεύει απλοϊκούς συμβολισμούς και κοινότοπες κοινωνιολογικές παρατηρήσεις. Η ματιά του είναι κοφτερή, ψυχρή και αδίστακτη, μαχαίρι που φτάνει στο κόκαλο και ανοίγει πληγές σε αμαρτωλούς και αγίους, εχθρούς και φίλους. Η αποστασιοποιημένη οπτική του ανατόμου δεν χωράει εδώ, καθώς απέναντι στους ανθρώπους και στην Ιστορία καλούμαστε –όπως ο δόκτωρ Καστίγιο– να πάρουμε θέση ανά πάσα στιγμή. Ανίκανος να το πράξει, ο Μάριο αποφασίζει να φιμώσει τη φωνή της συνείδησής του (αριστουργηματικό το τελευταίο μονοπλάνο) και να παραδοθεί στους ήχους μιας τραγωδίας που γιγαντώνεται στην «αυλή» του. Με μια σκηνοθετική απλότητα όλο αγωνία και μια εσωτερική ερμηνεία γεμάτη σπαραγμό, Πάμπλο Λαρέν και Αλφρέδο Κάστρο μας μετατρέπουν σε συνένοχους και κάνουν τις συγκρίσεις με το εδώ και τώρα άμεσες κι επιτακτικές.
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
MEGA 01.00
Βιογραφική, 2006 (Έγχρ.), 117'
AMAZING GRACE. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Μάικλ Άπτεντ, με τους Άλμπερτ Φίνεϊ, Ίοαν Γκρίφιντ, Μάικλ Γκάμπον.
Οι αγώνες του πολιτικού Γουίλιαμ Γουίλμπερφορς κατά τον 19ο αιώνα για την κατάργηση της δουλείας και την πάταξη του δουλεμπορίου.
Παρόλο που ο σκηνοθέτης αγιογραφεί μια σημαντική ιστορική πολιτική φιγούρα και ο ηθοποιός που την ενσαρκώνει την «προσγειώνει», αυτή η ανισόρροπη βιογραφία έχει ενδιαφέρον, κι όχι μόνο για εγκυκλοπαιδικούς λόγους.
THE OPPOSITE SEX AND HOW TO LIVE WITH THEM
ΑΝΤ1 01.10
Κομεντί, 1992 (Έγχρ.), 86'
Αμερικανική ταινία του Μάθιου Μέσεκοφ, με τους Άρι Γκρος, Κούρτνι Κοξ, Κέβιν Πόλακ.
Ο εβραϊκής καταγωγής Ντέιβιντ γνωρίζει την Κάρι σε ένα μπαρ στη Βοστόνη και παρόλο που η πρώτη τους επαφή είναι μια σκέτη καταστροφή, η σχέση τους οδηγείται μετά από πολλές περιπέτειες στο αίσιο τέλος.
Αν δεν είχαμε δει ποτέ Γούντι Άλεν, μπορεί και να το θεωρούσαμε κάτι περισσότερο από χαριτωμένο.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου