ΜΑΡΛΕΪ. ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΜΠΕΛΑΣ
ALPHA 21.00
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 115'
MARLEY AND ME. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Φράνκελ, με τους Όουεν Ουίλσον, Τζένιφερ Άνιστον, Έρικ Ντέιν.
Ο Τζον Γκρόγκαν, παντρεμένος με τη συνάδελφό του Τζένι, μετακομίζει από το Μίσιγκαν στη Φλόριντα, πιάνει δουλειά σε τοπική εφημερίδα, αποκτά ένα λαμπραντόρ και τρία παιδιά, κάνει όνομα με μια δημοσιογραφική στήλη-ημερολόγιο και καταλήγει στην Πενσιλβάνια και την πανεθνικής εμβέλειας «Philadelphia Inquirer».
Αυτήν την πολύ πιο βαρετή απ’ όσο ακούγεται διαδρομή, βασισμένη σε βιβλίο του ίδιου του Γκρόγκαν, περιγράφει μ’ έναν καθόλου εμπνευσμένο κι εντελώς αδιάφορο τρόπο η οικογενειακή σκυλοκομεντί του Ντέιβιντ Φράνκελ («Ο Διάβολος Φοράει Prada»), για την οποία στοιχηματίζεις πως δεν πρόκειται να συγκινήσει ούτε τον πρόεδρο της Ένωσης Ζωόφιλων του Μαϊάμι. Κι όμως, παρότι το συναρπαστικότερο plot twist είναι η εγκυμοσύνη της Τζένι και το αστειότερο γκαγκ ο Μάρλεϊ να τρώει τους καναπέδες, το φιλμ ξεπέρασε τα 140 εκατομμύρια δολάρια στ’ αμερικανικά ταμεία…
GAMER
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2009 (Έγχρ.), 95'
Αμερικανική ταινία των Μαρκ Νέβελντιν και Μπράιαν Τέιλορ, με τους Τζέραρντ Μπάτλερ, Μάικλ Χολ, Άμπερ Βαλέτα.
Στο άμεσο μέλλον, το βιντεογκέιμ «Slayers» στο οποίο παίκτες ελέγχουν θανατοποινίτες σε μια πραγματική μάχη επιβίωσης, κάνει θραύση. Ο διασημότερος «πρωταγωνιστής» του όμως, ο Κέιμπλ, καταλαβαίνει ότι το παιχνίδι είναι στημένο και προσπαθεί να δραπετεύσει για να αποκαλύψει την αλήθεια.
Τα είχε πει το «Rollerball», τα ξανάπε, πιο μοντέρνα και συνωμοσιολογικά, η τριλογία των Γουατσόφσκι, μας τα ξαναλένε οι σεναριογράφοι-σκηνοθέτες του «Crank». Οι πολυεθνικές και η δικτατορία της τεχνολογίας, η εικονική και η φετιχιστικά βίαιη πραγματικότητα, ο καλός που τους αρχίζει όλους στις κλωτσιές και βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Όλα αυτά σαν ένα ακόμα βιντεοπαιχνίδι φυσικά, με την αφηγηματική τεχνική του, τα γραφικά, τις αφέλειές του. Και τον Τζέραρντ Μπάτλερ να σε βάζει σε σκέψεις μήπως τον Κιάνου Ριβς, αλλά και τον Τζέισον Στέιδαμ, τους είχαμε αδικήσει τελικά…
ΕΝΑΣ ΗΣΥΧΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ
ET1 22.00
Σινεφίλ, 1986 (Έγχρ.), 85'
Ελληνική ταινία της Φρίντας Λιάππα, με τους Ελεωνόρα Σταθοπούλου, Πέμη Ζούνη, Τάκη Μόσχο.
Μια συγγραφέας σε κρίση δραπετεύει από το σπίτι επειδή ο πρώην άντρας της και η ψυχίατρός της θέλουν να την κλείσουν σε κλινική και αρχίζει ένα «άσκοπο» ταξίδι στους νυχτερινούς δρόμους.
Μια ερμητική υπαρξιακή περιπλάνηση σε φλας μπακ, που κέρδισε πέντε βραβεία στη Θεσσαλονίκη και τιμήθηκε επίσης στο Σαν Σεμπαστιάν.
ΤΖΑΚΙ ΤΣΑΝ: NEW POLICE STORY
ΝΕΤ 23.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 122'
NEW POLICE STORY. Ταινία παραγωγής Χονγκ Κονγκ του Μπένι Τσαν, με τους Τζάκι Τσαν, Νίκολας Τσε, Κένεθ Λόου.
Ο Γουίνγκ, αστυνομικός στο Χονγκ Κονγκ, πέφτει θύμα της συμμορίας του Τζο, ορκισμένου εχθρού του. Όταν τα μέλη της ομάδας του Γουίνγκ αποδεκατίζονται σε ενέδρα, ο τελευταίος το ρίχνει στο ποτό, βασανισμένος από τις τύψεις. Ένας νεαρός που υποκρίνεται ότι είναι αστυνομικός τον βοηθά να ξανασταθεί στα πόδια του και να πάρει εκδίκηση.
Αν συγκαταλέγεσαι στους θαυμαστές του Τζάκι Τσαν, θα βρεις το ίνδαλμά σου σε φόρμα, να επιδίδεται σε ανελέητο κυνηγητό και ξυλοκόπημα, χωρίς να χάνει το χιούμορ του.
INSOMNIA
(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5 - Πρόταση Ημέρας)
MEGA 23.30
Αστυνομική, 2002 (Έγχρ.), 118'
Αμερικανική ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν, με τους Αλ Πατσίνο, Χίλαρι Σουόνκ, Ρόμπιν Γουίλιαμς.
Ένας αστυνομικός σκοτώνει κατά λάθος έναν συνάδελφό του κατά τη διάρκεια της καταδίωξης ενός υπόπτου. Κι ενώ αποδίδει την πράξη στον καταδιωκώμενο, εκείνος τον εκβιάζει ότι θα πει την αλήθεια αν συλληφθεί.
Σχεδόν πιστό ριμέικ της νορβηγικής ταινίας «Φόνος στην Ομίχλη». Μετά το «Memento» (και πριν ξαναγράψει τους κανόνες του blockbuster), ο Κρίστοφερ Νόλαν δείχνει το ταλέντο του σε μια εξίσου συναρπαστική ιστορία, κινηματογραφημένη ωστόσο πιο συμβατικά. Αξιοποιεί στο έπακρον το φυσικό τοπίο και αποπειράται να δώσει μια ντοστογεφσκική διάσταση στους χαρακτήρες, αν και την πλευρά αυτή καλύπτει καλύτερα η πρωτότυπη ταινία.
ΚΕΛΙ 211
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)
NET 01.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 110'
CELDA 211. Ισπανική ταινία του Ντανιέλ Μονσόν, με τους Λουίς Τοσάρ, Αλμπέρτο Αμάν, Αντόνιο Ρεσίνες.
Αφήνοντας την έγκυο γυναίκα του στο σπίτι, ένας σωφρονιστικός υπάλληλος παρουσιάζεται στη νέα του δουλειά, στη Ζαμόρα, μία ημέρα νωρίτερα. Όταν στη φυλακή ξεσπά βίαιη εξέγερση, ένα ατύχημα θα τον παγιδεύσει στο κελί 211. Εγκαταλελειμμένος από τους συναδέλφους του, πρέπει να πείσει τους εκτός ελέγχου κατάδικους ότι είναι ένας από αυτούς.
Ο Ισπανός σκηνοθέτης φωτίζει διακριτικά κάθε διάσταση της δραματικής περιπέτειάς του, υπηρετώντας μια ταινία είδους που απαιτεί σφιχτό ρυθμό, ανατροπές που τροφοδοτούν το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι κι έναν ωμό ρεαλισμό, μακριά από γραφικότητες χολιγουντιανού τύπου. Σημαντικό μερίδιο σ’ αυτήν του την επιτυχία χρωστά πάντως και στον σαρωτικό Λουίς Τοσάρ («Δευτέρες με Λιακάδα», «Τα Όρια του Ελέγχου»), ο οποίος κόβει την ανάσα με το πάθος που ενσαρκώνει τον δυναμικό Μαλαμάντρε.
ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΘΑΝΑΤΟΥ
STAR 01.45
Κωμωδία, 1997 (Έγχρ.), 107'
GROSSE POINT BLANK. Αμερικανική ταινία του Τζορτζ Άρμιταζ, με τους Τζον Κιούζακ, Μίνι Ντράιβερ, Τζόαν Κιούζακ.
Μαύρη κωμωδία για έναν πληρωμένο φονιά, που επιστρέφει στη γενέτειρά του για μια τελευταία αποστολή και ξαναβρίσκει την παλιά αγαπημένη του.
Κομεντί ή σατιρική αστυνομική περιπέτεια; Ο Τζον Κιούζακ βγάζει πολύ γέλιο, το αμερικανικό όνειρο ισοπεδώνεται, ενώ το ροκ σάουντρακ είναι εξαιρετικό.
ΟΠΩΣ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ
MEGA 02.00
Κομεντί, 2006 (Έγχρ.),127'
AS YOU LIKE IT. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Κένεθ Μπράνα, με τους Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Ρομόλα Γκαράι, Κέβιν Κλάιν.
Μία από τις λιγότερο γνωστές κωμωδίες της πρώτης περιόδου του Σαίξπηρ, και ο πρώτος σαιξπηρικός ρόλος του Λόρενς Ολίβιε στην ομότιτλη ταινία του 1936. Τότε το «As You Like It» δεν έτυχε σημαντικής κριτικής αποδοχής, γεγονός που επαναλήφθηκε με την εκδοχή του Μπράνα. Ο Βρετανός σκηνοθέτης μένει απόλυτα πιστός στα πρόσωπα, την πλοκή και τα γεγονότα του έργου: Η γλυκιά Ρόσαλιντ, μεταμφιεσμένη σε αγόρι με το όνομα Γανυμήδης, κρύβεται στο δάσος του Αρντέν με την εξαδέλφη της Σίλια και τον τρελό της αυλής Τάτστοουν, ύστερα από το βίαιο διωγμό που της επέβαλε ο βλοσυρός θείος της Δούκας Φρέντερικ για τον έρωτά της για τον Ορλάντο.
Ωστόσο ο Μπράνα έχει μεταφέρει τη δράση –εντελώς αυθαίρετα και με άστοχη παιγνιώδη διάθεση– στην Ιαπωνία του 19ου αιώνα, ενώ μέσα από τις σχέσεις των ζευγαριών που σχηματίζονται και των περιφερειακών προσώπων που τα πλαισιώνουν, δεν καταφέρνει να μας δώσει καμία ουσιαστική δραματουργία. Αντίθετα, αναλίσκεται σε μια συρραφή αμπελοφιλοσοφιών περί έρωτος. Κάτι για το οποίο ευθύνεται και το ίδιο το κείμενο του Σαίξπηρ.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου