CATWOMAN
ALPHA 21.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 105'
Αμερικανική ταινία του Πιτόφ, με τους Χάλι Μπέρι, Μπέντζαμιν Μπρατ, Σάρον Στόουν.
Καταπιεσμένη υπάλληλος σε εταιρεία καλλυντικών που ανακαλύπτει ένα επικίνδυνο μυστικό, γλιτώνει από δολοφονική απόπειρα με την επέμβαση μιας ιερής γάτας και μεταμορφώνεται σε Catwoman.
Η τοποθέτηση της ιδιόμορφης κόμικ ηρωίδας όχι στο βασίλειο της Γκόθαμ Σίτι, αλλά σε μια μοντέρνα μεγαλούπολη, δεν ήταν η καλύτερη ιδέα για την πρώτη της, αυτόνομη, κινηματογραφική περιπέτεια. Ελπίζαμε ότι θα μας αποζημίωναν οι σκηνές δράσεις: είναι όμως βαρετές και επαναλαμβανόμενες, με ελάχιστα πειστικούς «κακούς» χαρακτήρες και με μια άνευρη και απρόσωπη σκηνοθεσία από τον Γάλλο Πιτόφ («Vidocq»).
Ο ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ ΚΑΙ Ο ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΣ ΤΟΥ ΑΖΚΑΜΠΑΝ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)
STAR 21.00
Φαντασίας, 2004 (Έγχρ.), 142'
HARRY POTTER AND THE PRISONER OF AZKABAN. Αμερικανική ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν, με τους Ντάνιελ Ράντκλιφ, Ρούπερτ Γκριντ, Έμα Γουάτσον.
Ο Χάρι Πότερ έρχεται ξανά στο Χόγκουαρτς, το οποίο φυλάσσουν οι τρομακτικοί Παράφρονες, αναζητώντας τον δραπέτη Σείριο Μπλακ, έναν μάγο που σχετίζεται με το θάνατο των γονιών του. Ποιος είναι, όμως, στην πραγματικότητα ο πρώην φυλακισμένος του Αζκαμπάν και ποια η σχέση του με τον καθηγητή Λούπιν, ο οποίος θα μάθει στον Χάρι πώς να αντιδρά στην παραλυτική δύναμη που έχουν πάνω του οι Παράφρονες;
Στο τρίτο βιβλίο της σειράς, που είναι και το πιο τρομακτικό, με πιο τονισμένα τα στοιχεία από τη γοτθική λογοτεχνία του φανταστικού, αναλαμβάνει ο (προγενέστερα ενδιαφέρων) Αλφόνσο Κουαρόν. Εκτός από μερικές πινελιές, όμως, δεν καταφέρνει να ορθώσει την προσωπικότητά του σ’ ένα μηχανισμό παραγωγής που απαιτεί μάστορες εικονογράφους και τίποτα παραπάνω. Από το καστ την παράσταση κλέβει η σχεδόν αγνώριστη Έμα Τόμσον. Πρόβλημα, ωστόσο, υπάρχει με τον Ντάνιελ Ράντκλιφ: μεγαλώνοντας χάνει την παιδική του φυσικότητα και αποδεικνύεται μετριότατος ηθοποιός, σε αντίθεση με τους συντρόφους του Ρούπερτ Γκριν και Έμα Γουάτσον.
ΓΑΜΠΡΟΣ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ
ANT1 21.00
Κωμωδία, 2000 (Έγχρ.), 105'
MEET THE PARENTS. Αμερικανική ταινία του Τζέι Ρόουτς με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Μπεν Στίλερ, Τέρι Πόλο.
Ο Γκρεγκ θέλει να παντρευτεί την Παμ, αλλά πρέπει πρώτα να κερδίσει την εύνοια των γονέων της. Τα πράγματα είναι ιδιαίτερα δύσκολα με τον μέλλοντα πεθερό του, έναν στριμμένο, ψυχωτικό πρώην πράκτορα της CIA, που παίρνει εξαρχής με κακό μάτι τον αρραβωνιαστικό της κόρης του.
Ο Μπεν Στίλερ καταφέρνει να είναι αστείος μέσα από ρεαλιστικές καταστάσεις, που άθελά του μετατρέπονται σε τραγέλαφο. Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο διασκεδάζει επίσης αφάνταστα διακωμωδώντας τους νευρωτικούς χαρακτήρες που έπαιζε την εποχή του «Ταξιτζή», χωρίς όμως να μας πείθει απόλυτα ότι χρειαζόταν κάνει αυτή την κωμική στροφή στην καριέρα του.
Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΚΑΙ Ο ΝΑΥΤΗΣ
MEGA 22.30
Κοινωνική, 2001 (Έγχρ.), 100'
THE PRINCESS AND THE MARINE. Αμερικανική τηλεταινία του Μάικ Ρόουμπ, με τους Μαρκ-Πολ Γκόσελαρ, Μάριζολ Νίκολς, Ντέιβ Πάουερ.
Μια πριγκίπισσα από το Μπαχρέιν ερωτεύεται έναν Αμερικανό πεζοναύτη και το ζευγάρι αποφασίζει να κλεφτεί.
Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα τηλεταινία, με ελάχιστο συναισθηματικό ή πολιτικό και σίγουρα καθόλου κινηματογραφικό ενδιαφέρον.
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ
ALPHA 23.00
Κωμωδία, 2009 (Έγχρ.), 92'
WOMEN IN TROUBLE. Αμερικανική ταινία του Σεμπάσταν Γκουτιέρεζ, με τις Κάρλα Γκουτζίνο, Κόνι Μπρίτον, Μάρλι Σέλτον.
Πόρνες, ψυχοθεραπεύτριες και στελέχη επιχειρήσεων, όλες γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης.
Η κλασική κωμωδία του Αλμοδόβαρ κοπιάρεται ξεδιάντροπα ως μια ένδειξη έμπνευσης σε ελεύθερη πτώση.
ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΜΕΛΙΣΣΙΟΥ
ΕΤ3 23.00
Σινεφίλ, 1973 (Έγχρ.), 95'
EL ESPIRITU DE LA COLMENA. Ισπανική ταινία του Βίκτορ Ερίθε, με τους Φερνάντο Φερνάν Γκόμεθ, Τερέζα Γκιμπέρα, Άννα Τόρεντ.
Το 1940 στο δημαρχείο ενός μικρού καστιλιάνικου χωριού προβάλλεται ο «Φρανκενστάιν» του Τζέιμς Γουέιλ. Το παραμορφωμένο πρόσωπο του Μπόρις Καρλόφ εξάπτει την αχαλίνωτη φαντασία της εξάχρονης Άννας που αναζητά το καλόκαρδο τέρας σε ένα απομονωμένο σπίτι στην άκρη του χωριού. Σε εκείνο το σημείο θα βρει όμως έναν πληγωμένο αντάρτη και θα του προσφέρει ρούχα και τροφή προτού τον εκτελέσει η φρανκική αστυνομία.
Τριάντα πέντε χρόνια μετά την επικράτηση του στρατηγού Φράνκο ο ιδιόρρυθμος βιρτουόζος σκηνοθέτης Βίκτορ Ερίθε ξαναγυρίζει στα πρώτα χρόνια μετά τη λήξη του ισπανικού εμφυλίου, για να αναζητήσει το χαμένο πνεύμα της ελευθερίας. Το ελλειπτικό του δράμα συνθέτει εφαπτόμενα επίπεδα συμβολισμών και αλληγοριών που «καρφώνουν» την αειθαλή φρανκική εξουσία η οποία ακόμη κυβερνά τον τόπο. Τα ερημωμένα, στέρφα τοπία που παραπέμπουν στο συλλογικό ασυνείδητο ενός ολόκληρου λαού και η παντελής οικογενειακή έλλειψη επικοινωνίας, η οποία συμβολίζει τον κοινωνικό αυτισμό μιας χώρας με χαμένη πλέον την πλούσια δημοκρατική της παράδοση, περνούν με ευκολία τη μέγγενη της λογοκρισίας του φασιστικού καθεστώτος. Αυτό που ανακηρύσσει το αντικαθεστωτικό «Πνεύμα του μελισσιού» σταθμό στην ύστερη (ευρωπαϊκή) κινηματογραφία είναι η μεταφυσική ποιητικότητα με την οποία προσεγγίζει την ψυχεδελική ανήλικη φαντασία. Η συγκλονιστική ψιθυριστή φωνή της επτάχρονης Άννα Τόρεντ και η «χρυσαφένια» φωτογραφία του σχεδόν τυφλού την εποχή που γυριζόταν το φιλμ Λουίς Καντράδο θα στιγματίσουν ανεξίτηλα τον ισπανόφωνο κινηματογράφο του φανταστικού και τους σύγχρονους εκφραστές του, όπως τον Μεξικανό Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
STAR 23.45
Κομεντί, 1997 (Έγχρ.), 99'
Ελληνική ταινία του Νίκου Περάκη με τους Ρένο Χαραλαμπίδη, Κατερίνα Γιατζόγλου, Άλκη Παναγιωτίδη.
Ένας νεαρός συγγραφέας αναλαμβάνει να επιμεληθεί την αυτοβιογραφία μιας δημοφιλούς λαϊκής τραγουδίστριας, στη συνέχεια όμως πέφτει θύμα πλεκτάνης και κατηγορείται για την απαγωγή της κόρης της.
Η ταινία ξεκινά με άκρως καυστική σάτιρα με δεκάδες στόχους. Από τη μέση και μετά όμως ο τόνος αλλάζει, τα αστεία γίνονται πιο σπάνια ή δεν ηχούν πια εξίσου κωμικά, ενώ η πρόθεση του Περάκη να αναδείξει το ρόλο των διαπλεκομένων συμφερόντων στην ελληνική κοινωνία, έχει ως αποτέλεσμα να γίνεται η ταινία εντελώς μπλεγμένη.
GILDA
MEGA 00.40
Δραματική, 1946 (Α/Μ), 110'
Αμερικανική ταινία του Τσαρλς Βίντορ, με τους Ρίτα Χέιγουορθ, Γκλεν Φορντ, Τζορτζ Μακρέντι.
Αυτό το κλασικό χολιγουντιανό μνημείο είναι ξεκάθαρα βασισμένο στη χρυσή συνταγή της «Καζαμπλάνκα» και του «Νοτόριους». Ο σκληρός άντρας είναι εδώ ο τυχοδιώκτης Τζόνι Φάρελ, ο οποίος γίνεται πρωτοπαλίκαρο του Μπάλιν Μάντσον, ενός ιδιοκτήτη καζίνο στην Αργεντινή, κι ερωτεύεται την πανέμορφη σύζυγό του Γκίλντα. Όλη η ταινία δεν είναι παρά ένα διαρκές και αγωνιώδες παιχνίδι αποπλάνησης. Τα υπονοούμενα δεν λείπουν ούτε ακόμη και ανάμεσα στους Φάρελ και Μάντσον: «πρέπει να κουμαντάρεις μια πολύ χαρούμενη (gay) ζωή», λέει ο Τζόνι στο αφεντικό του όταν τον βλέπει να κρατάει το μπαστούνι-ξίφος του.
Το σενάριο των Τζο Άισινγκερ («Η Νύχτα και η Πόλη» του Ντασέν) και Μάριον Πάρσονετ («Cover Girl», πάλι του Τσαρλς Βίντορ με τη Ρίτα Χέιγουορθ) προσπαθεί να συνδυάσει το μελόδραμα με τους δραματικούς κώδικες του νουάρ, είναι όμως σαφές πως η κατασκοπική ίντριγκα είναι ένα απλό πρόσχημα. Όλα γυρίζουν γύρω από τον Τζόνι και την Γκίλντα. Και όλα κερδίζονται τελικά από τη θεϊκή παρουσία της Ρίτα Χέιγουορθ, η οποία τραγουδά (με τη φωνή της Ανίτα Έλις), χορεύει και βρίσκει στην ατίθαση και τρελά ερωτευμένη Γκίλντα το ρόλο της ζωής της. Ταυτόχρονα και τον πιο σέξι ρόλο στην ιστορία του σινεμά. Πληθωρική και ταυτόχρονα διακριτική, θλιμμένη πίσω από το αστραφτερό χαμόγελο, προκλητική, αλλά πάντα στιλάτη (στο απόλυτο κινηματογραφικό στριπτίζ του «Put the blame on Mame» βγάζει μόνο το γάντι της), η Γκίλντα είναι η επιτομή της femme fatale. Η Χέιγουορθ την ενσαρκώνει με χιούμορ και φινέτσα, ενώ το πιο δημιουργικό κομμάτι του Χόλιγουντ (ο φωτογράφος Ρούντολφ Μάτε, ο σκηνογράφος Βαν Νεστ Πολγκλέιζ, ο ενδυματολόγος Τζιν Λούις) την παραδίδουν αστραφτερή στην αιωνιότητα.
GUILT
ΕΤ1 01.00
Σινεφίλ, 2009 (Έγχρ.), 93'
Ελληνική ταινία του Βασίλη Μαζωμένου, με τους Νίκο Αρβανίτη, Κωνσταντίνο Σαρειδάκη, Γιάννη Τσορτέκη.
Από τους ελάχιστους εκπρόσωπους του πειραματικού σινεμά στη χώρα μας («Ο Θρίαμβος του Χρόνου», «Το Χρήμα»), ο Βασίλης Μαζωμένος δοκιμάζει τα άγνωστα γι’ αυτόν νερά της μυθοπλασίας, χωρίς όμως να κόψει τον ομφάλιο λώρο με τις προηγούμενες αισθητικές ή ιδεολογικές του αναζητήσεις. Κι αυτό είναι ένα από τα πρώτα, θεμελιακά προβλήματα της πολιτικής αλληγορίας του. Τρία θεατρικού τύπου μονόπρακτα, εμπνευσμένα κατά σειρά από τους Κάφκα (το πιο αδέξιο), Ζενέ και Μπέκετ, συμπλέκονται καθώς ένας έμπορος όπλων «επιστρέφει» στο παρελθόν του, στενά συνδεδεμένο με την πρόσφατη ιστορική μοίρα της Κύπρου.
Ο βαρύγδουπος συμβολισμός καταπίνει κάθε λειτουργική αναφορά, οι ήρωες δεν αποκτούν ούτε στιγμή ρεαλιστική (μέσα στη δική τους σύμβαση πάντα) υπόσταση, οι ιδέες κυκλοφορούν ανεξέλεγκτες, χωρίς η μία να επικοινωνεί με την άλλη.
ΣΦΑΙΡΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΡΟΝΤΓΟΥΕΪ
ΕΤ3 01.00
Κομεντί, 1994 (Έγχρ.), 99'
BULLETS OVER BROADWAY. Αμερικανική ταινία του Γούντι Άλεν, με τους Τζον Κιούζακ, Τσαζ Παλμιντέρι, Τζένιφερ Τίλι.
Στη Νέα Υόρκη του 1920 ένας νεαρός θεατρικός συγγραφέας δέχεται να χρίσει πρωταγωνίστρια τού νέου του έργου την ανόητη φιλενάδα ενός γκάνγκστερ.
Αναπόληση με το γνώριμο σατιρικό ύφος του Γούντι Άλεν και το διαρκή προβληματισμό του γύρω από τη δέσμευση του καλλιτέχνη και τη σχέση τέχνης και πραγματικότητας.
ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ
STAR 02.00
Αστυνομική, 1991 (Έγχρ.), 90'
OUT FOR JUSTICE. Αμερικανική ταινία του Τζον Φλιν, με τους Στίβεν Σίγκαλ, Γουίλιαμ Φορσάιθ, Τζέρι Όρμπαχ.
Ένας αστυνομικός γυρίζει στη συνοικία του, στο Μπρονξ, για να αντιμετωπίσει έναν παιδικό του φίλο που ηγείται του εγκλήματος.
Η δράση του μαυροντυμένου αστυνομικού-τμωρού με το κοτσιδάκι ξεκινάει με μια ρήση του Άρθουρ Μίλερ, που είναι ό,τι πιο δομημένο νοηματικά ακούγεται στην ταινία.
ΑΝΕΜΟΔΑΡΜΕΝΑ ΥΨΗ
ΑΝΤ1 03.30
Δραματική, 1992 (Έγχρ.) 105'
WUTHERING HEIGHTS. Αγγλο-αμερικανική ταινία του Πίτερ Κοσμίνσκι, με τους Ζιλιέτ Μπινός, Ρέιφ Φάινς, Τζάνετ ΜακΤιρ.
Ένα φτωχό παιδί που μεγαλώνει ως υπηρέτης σε έναν πύργο και ερωτεύεται την κόρη του αφεντικού του, καταφέρνει να γίνει κύριος του πύργου, χωρίς όμως να γνωρίσει την ευτυχία.
Η τρίτη κινηματογραφική διασκευή του διάσημου μυθιστορήματος της Έμιλι Μπροντέ είναι επικεντρωμένη περισσότερο στην εκδίκηση (και στο αδιέξοδο αυτής της πράξης) του Χίθκλιφ, παρά στις ρομαντικές σχέσεις τού ήρωα με την Κάθι. Η επιλογή της Ζιλιέτ Μπινός αποδεικνύεται μεγάλος λάθος, αφού για την Κάθι χρειάζεται μια περισσότερο ρομαντική φιγούρα και όχι μια ηθοποιό φημισμένη για το εσωτερικό παίξιμό της. Αντίθετα, ο Ρέιφ Φάινς είναι ιδανικός Χίθκλιφ: εξαίρετος ως προδομένος εραστής και κοινωνικά καταφρονεμένος, αλλά και ως απάνθρωπος αφέντης του πύργου, που κάνει την εκδίκηση μοναδικό σκοπό της ζωής του. Καλογυρισμένη δουλειά, αν και η αισθητική της είναι τηλεοπτική – απ’ αυτόν το χώρο άλλωστε προέρχεται ο Πίτερ Κοσμίνσκι.
ΑΦΟΣΙΩΣΗ
STAR 03.45
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 95'
DEDICATION. Αμερικανική ταινία του Τζάστιν Θερού, με τους Μάντι Μουρ, Μπίλι Κράνταπ, Τομ Γουίλκινσον.
Ένας συγγραφέας παιδικών βιβλίων που αντιμετωπίζει διάφορα ψυχολογικά προβλήματα συνεργάζεται για την εικονογράφηση του καινούργιου του βιβλίου με μια γυναίκα όταν πεθαίνει ο μόνιμος συνεργάτης και καλός του φίλος.
Χίπστερ κομεντί που προσπαθεί να φτάσει μέσα από έκθεση ιδιορρυθμιών και πόζες σε μια ουσία στην οποία φτάνουν πιο γρήγορα οι δύο πρωταγωνιστές με τη χημεία τους.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου