ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΣΑΡΑΣ
ALPHA 21.00
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 99'
SERVING SARA. Αμερικανο-γερμανική ταινία του Ρέτζιναλντ Χάντλιν, με τους Μάθιου Πέρι, Ελίζαμπεθ Χάρλεϊ, Βίνσεντ Παστόρε.
Ένας δικαστικός κλητήρας ερωτεύεται μια πλούσια στην οποία πρέπει να επιδώσει τα χαρτιά του διαζυγίου της και τη βοηθάει να εκδικηθεί τον σύζυγό της.
Αν και ο Μάθιου Πέρι είναι αποδοτικός στις slapstick σκηνές, το έτερον ήμισυ, η Ελίζαμπεθ Χάρλεϊ, δεν έχει την απαραίτητη κωμική φλέβα για να συμπληρώσει τη χημική ένωση.
ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ: TOKYO DRIFT
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2006 (Έγχρ.), 104'
THE FAST & THE FURIOUS TOKYO DRIFT. Αμερικανική ταινία του Τζάστιν Λιν, με τους Λούκας Μπλακ, Ζάκερι Μπράιαν, Μπόου Γόου.
Ο νεαρός Αμερικανός Σον Μπόσγουελ βρίσκεται έξω από τα νερά του στο Τόκιο, όπου καταφεύγει στο σπίτι του πατέρα του για να αποφύγει μια ποινή φυλάκισης για παράνομους αγώνες με πειραγμένα αυτοκίνητα. Κι ενώ οι πάντες στο σχολείο τον αντιμετωπίζουν ως ξένο στοιχείο, εκείνος φλερτάρει επικίνδυνα με την κοπέλα του βασιλιά του drift, ο οποίος εμπλέκεται και με την ιαπωνική μαφία.
Το ενδιαφέρον για την αντιστροφή των ρόλων -ο ξένος Αμερικανός ριγμένος σαν τη μύγα μες στο γάλα στη μοντέρνα ιαπωνική κοινωνία- γρήγορα εξατμίζεται όπως ο καπνός από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων. Όσοι αναζητάτε θέαμα ταχυτήτων, θα το ευχαριστηθείτε, γιατί είναι άφθονο: πανάκριβα αυτοκίνητα, εκκωφαντικός θόρυβος, ιλιγγιώδης ταχύτητα, ευέλικτη κινηματογράφηση. Η πλοκή από την άλλη κινείται υποτυπωδώς σε δοκιμασμένες συνταγές (το ξεκαθάρισμα λογαριασμών μέσω της μαφίας, ο ξένος που πρέπει να επιβιώσει), ενώ η ανθρωπολογική ματιά στην ιαπωνική νεολαία που πλαισιώνει τους αγώνες είναι λες και διαβάζεις blog για τη μόδα του δρόμου. Λέω να δω ένα επεισόδιο του «Top Gear».
Ο ΔΡΑΠΕΤΗΣ
ΕΤ1 22.45
Κοινωνική, 1991 (Έγχρ.), 105'
Ελληνική ταινία του Λευτέρη Ξανθόπουλου, με τους Κώστα Καζάκο, Γιώργο Νινιό, Στράτο Τζώρτζογλου.
Ένας καραγκιοζοπαίχτης στη δεκαετία του '50 βλέπει την τέχνη του να πεθαίνει, καθώς κυριαρχεί ο κινηματογράφος, αλλάζοντας τη διασκέδαση των Ελλήνων. Προσκολλημένος στις φιγούρες του, έρχεται σε σύγκρουση με το περιβάλλον του.
Συγκινητική και ανθρώπινη ταινία, αναπαριστά θαυμάσια το κλίμα εκείνης της εποχής. Ο Κώστας Καζάκος παραείναι όμως θεατρικός και δεν πείθει. Όμορφη μουσική και φωτογραφία.
PINEAPPLE EXPRESS
MEGA 23.30
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 111'
Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, με τους Ντάνι ΜακΜπράιντ, Σεθ Ρόγκεν, Τζέιμς Φράνκο.
Σ’ αυτήν τη… μαστουρωμένη buddy movie ένας κλητήρας και ο ντίλερ του καταδιώκονται από κακοποιούς όταν ο πρώτος γίνεται μάρτυρας μιας δολοφονίας.
Άλλο ένα δείγμα της σχολής Τζαντ Άπατοου, όπου ο ισορροπημένος χαβαλές μπλέκεται με τη βίαιη περιπέτεια (το πιο αδύναμο σημείο της ταινίας), απενοχοποιώντας ταυτόχρονα περισσότερο από κάθε άλλη «αντρική ταινία» τη σχέση μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών.
ΔΙΨΑ
ΝΕΤ 01.00
Θρίλερ, 2009 (Έγχρ.), 133'
BAKJWI. Νοτιοκορεατική ταινία του Παρκ Τσαν-Γουκ, με τους Σονγκ Κανγκ-Χο, Κιμ Οκ-Μπιν, Κιμ Χάε-Σουκ.
Ένας παπάς μολύνεται κατά τη διάρκεια ενός πειράματος μ’ έναν επικίνδυνο ιό και πεθαίνει. Επανέρχεται όμως στη ζωή ως βαμπίρ κι ενώ προσπαθεί με κάθε τρόπο να κατευνάσει την επιθυμία του για ανθρώπινο αίμα, ερωτεύεται μια νέα, παντρεμένη γυναίκα.
Ένας σινεφίλ μύθος, μια κοινωνική πραγματικότητα, ένα ηθικό δίλημμα και το δραματουργικό μοτίβο μιας… σχεδόν ταινίας τρόμου είναι έτοιμο. Ο Παρκ Τσαν-Γουκ δεν εγκλωβίζεται, ευτυχώς, στα πατροπαράδοτα κλισέ του είδους, παίζει με τις εναλλακτικές της βαμπιρικής μυθολογίας, τις εκμοντερνίζει με απολαυστικό, διασκεδαστικό τρόπο, ξεχνιέται όμως να επιστρέψει. Γοητευμένος κι ο ίδιος από το κομψό, περίτεχνο παιχνίδι του, ανοίγει πόρτες που δεν προλαβαίνει να κλείσει κι αφήνει υποσχέσεις τις οποίες είναι αδύνατον να κρατήσει. Η εμμονή του στην αντίθεση (σαρκικής) επιθυμίας και (πνευματικής/ιδεολογικής) πραγματικότητας πηγαίνει σε βάθος, όχι όμως και η διαδρομή του στα σκοτεινά μονοπάτια της πίστης και της απώλειάς της, της νιτσεϊκής προβληματικής του πέρα από το καλό και το κακό, της υπαρξιακής απόγνωσης του «ούτε μαζί με σένα ούτε χωρίς εσένα». Δεν «τα λέει» στραβά. Μάλλον μπερδεμένα κι ανολοκλήρωτα, σίγουρα όμως με απαράμιλλο στιλ.
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5 - Πρόταση Ημέρας)
STAR 03.00
Περιπέτεια, 2005 (Έγχρ.), 96'
A HISTORY OF VIOLENCE. Αμερικανο-καναδική ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, με τους Βίγκο Μόρτενσεν, Μαρία Μπέλο, Εντ Χάρις.
Ο Τομ, ένας φιλήσυχος οικογενειάρχης, εξοντώνει με αφύσικη ευκολία δύο γκάνγκστερ που αποπειρώνται να ληστέψουν τη καφετέριά του και ανακηρύσσεται ήρωας από τα τοπικά μίντια. Όμως ένας άλλος γκάνγκστερ, ο οποίος ισχυρίζεται ότι αναγνώρισε στο πρόσωπό του έναν επικίνδυνο εγκληματία με τον οποίο έχει ανοιχτούς θανάσιμους λογαριασμούς, απειλεί αυτόν και την οικογένειά του.
Θρίλερ, μια πολιτική αλληγορία για τη βία στην Αμερική ή ένα λεπτοδουλεμένο αστείο με αναφορές στο γουέστερν; Η εναρκτήρια σεκάνς απαντά στον πρώτο, η ιδεολογία της ταινίας στον δεύτερο και η σκηνοθετική προσέγγιση στον τρίτο χαρακτηρισμό. «Το Τέλος της Βίας», μέσα στον άψογο εσωτερικό ρυθμό του, έχει συγκροτηθεί πάνω στο δίπολο της οικογένειας ως φετίχ και της παράλληλης πραγματικότητας την οποία οι άνθρωποι αναζητούν απεγνωσμένα προκειμένου να γίνουν κάποιοι «άλλοι» (μια θεματική που συχνά διατρέχει το έργο του Κρόνενμπεργκ). Ως προς την οικογένεια, οι δύο διαμετρικά αντίθετες ερωτικές σκηνές-κλειδιά του Τομ με την γυναίκα του Έντι στην αρχή και προς το τέλος, δηλώνουν κατηγορηματικά την επικείμενη μεταμόρφωση δυο φιλήσυχων, πολιτικά ορθών ανθρώπων. Ως προς την παράλληλη πραγματικότητα, εδώ ο σκηνοθέτης αναρωτιέται τι γίνεται όταν ο ήρωας προκαλεί την αναγέννησή του επιλέγοντας να καταπατήσει τα βίαια ένστικτά του – που όλοι έχουμε, ανέκαθεν και για πάντα. Όσο για την ενσυνείδητη απόλαυση που έχει καλλιεργήσει η μυθολογία της βίας σε εκατομμύρια θεατές, ο Κρόνενμπεργκ μας χαρίζει μια αποστασιοποιημένη αποδόμηση του ηρωικού γκανγκστερικού προτύπου προκαλώντας ακόμη και το γέλιο απέναντι στις πιο εγκληματικά φορτισμένες σκηνές.
(athinorama)
ALPHA 21.00
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 99'
SERVING SARA. Αμερικανο-γερμανική ταινία του Ρέτζιναλντ Χάντλιν, με τους Μάθιου Πέρι, Ελίζαμπεθ Χάρλεϊ, Βίνσεντ Παστόρε.
Ένας δικαστικός κλητήρας ερωτεύεται μια πλούσια στην οποία πρέπει να επιδώσει τα χαρτιά του διαζυγίου της και τη βοηθάει να εκδικηθεί τον σύζυγό της.
Αν και ο Μάθιου Πέρι είναι αποδοτικός στις slapstick σκηνές, το έτερον ήμισυ, η Ελίζαμπεθ Χάρλεϊ, δεν έχει την απαραίτητη κωμική φλέβα για να συμπληρώσει τη χημική ένωση.
ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ: TOKYO DRIFT
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2006 (Έγχρ.), 104'
THE FAST & THE FURIOUS TOKYO DRIFT. Αμερικανική ταινία του Τζάστιν Λιν, με τους Λούκας Μπλακ, Ζάκερι Μπράιαν, Μπόου Γόου.
Ο νεαρός Αμερικανός Σον Μπόσγουελ βρίσκεται έξω από τα νερά του στο Τόκιο, όπου καταφεύγει στο σπίτι του πατέρα του για να αποφύγει μια ποινή φυλάκισης για παράνομους αγώνες με πειραγμένα αυτοκίνητα. Κι ενώ οι πάντες στο σχολείο τον αντιμετωπίζουν ως ξένο στοιχείο, εκείνος φλερτάρει επικίνδυνα με την κοπέλα του βασιλιά του drift, ο οποίος εμπλέκεται και με την ιαπωνική μαφία.
Το ενδιαφέρον για την αντιστροφή των ρόλων -ο ξένος Αμερικανός ριγμένος σαν τη μύγα μες στο γάλα στη μοντέρνα ιαπωνική κοινωνία- γρήγορα εξατμίζεται όπως ο καπνός από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων. Όσοι αναζητάτε θέαμα ταχυτήτων, θα το ευχαριστηθείτε, γιατί είναι άφθονο: πανάκριβα αυτοκίνητα, εκκωφαντικός θόρυβος, ιλιγγιώδης ταχύτητα, ευέλικτη κινηματογράφηση. Η πλοκή από την άλλη κινείται υποτυπωδώς σε δοκιμασμένες συνταγές (το ξεκαθάρισμα λογαριασμών μέσω της μαφίας, ο ξένος που πρέπει να επιβιώσει), ενώ η ανθρωπολογική ματιά στην ιαπωνική νεολαία που πλαισιώνει τους αγώνες είναι λες και διαβάζεις blog για τη μόδα του δρόμου. Λέω να δω ένα επεισόδιο του «Top Gear».
Ο ΔΡΑΠΕΤΗΣ
ΕΤ1 22.45
Κοινωνική, 1991 (Έγχρ.), 105'
Ελληνική ταινία του Λευτέρη Ξανθόπουλου, με τους Κώστα Καζάκο, Γιώργο Νινιό, Στράτο Τζώρτζογλου.
Ένας καραγκιοζοπαίχτης στη δεκαετία του '50 βλέπει την τέχνη του να πεθαίνει, καθώς κυριαρχεί ο κινηματογράφος, αλλάζοντας τη διασκέδαση των Ελλήνων. Προσκολλημένος στις φιγούρες του, έρχεται σε σύγκρουση με το περιβάλλον του.
Συγκινητική και ανθρώπινη ταινία, αναπαριστά θαυμάσια το κλίμα εκείνης της εποχής. Ο Κώστας Καζάκος παραείναι όμως θεατρικός και δεν πείθει. Όμορφη μουσική και φωτογραφία.
PINEAPPLE EXPRESS
MEGA 23.30
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 111'
Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, με τους Ντάνι ΜακΜπράιντ, Σεθ Ρόγκεν, Τζέιμς Φράνκο.
Σ’ αυτήν τη… μαστουρωμένη buddy movie ένας κλητήρας και ο ντίλερ του καταδιώκονται από κακοποιούς όταν ο πρώτος γίνεται μάρτυρας μιας δολοφονίας.
Άλλο ένα δείγμα της σχολής Τζαντ Άπατοου, όπου ο ισορροπημένος χαβαλές μπλέκεται με τη βίαιη περιπέτεια (το πιο αδύναμο σημείο της ταινίας), απενοχοποιώντας ταυτόχρονα περισσότερο από κάθε άλλη «αντρική ταινία» τη σχέση μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών.
ΔΙΨΑ
ΝΕΤ 01.00
Θρίλερ, 2009 (Έγχρ.), 133'
BAKJWI. Νοτιοκορεατική ταινία του Παρκ Τσαν-Γουκ, με τους Σονγκ Κανγκ-Χο, Κιμ Οκ-Μπιν, Κιμ Χάε-Σουκ.
Ένας παπάς μολύνεται κατά τη διάρκεια ενός πειράματος μ’ έναν επικίνδυνο ιό και πεθαίνει. Επανέρχεται όμως στη ζωή ως βαμπίρ κι ενώ προσπαθεί με κάθε τρόπο να κατευνάσει την επιθυμία του για ανθρώπινο αίμα, ερωτεύεται μια νέα, παντρεμένη γυναίκα.
Ένας σινεφίλ μύθος, μια κοινωνική πραγματικότητα, ένα ηθικό δίλημμα και το δραματουργικό μοτίβο μιας… σχεδόν ταινίας τρόμου είναι έτοιμο. Ο Παρκ Τσαν-Γουκ δεν εγκλωβίζεται, ευτυχώς, στα πατροπαράδοτα κλισέ του είδους, παίζει με τις εναλλακτικές της βαμπιρικής μυθολογίας, τις εκμοντερνίζει με απολαυστικό, διασκεδαστικό τρόπο, ξεχνιέται όμως να επιστρέψει. Γοητευμένος κι ο ίδιος από το κομψό, περίτεχνο παιχνίδι του, ανοίγει πόρτες που δεν προλαβαίνει να κλείσει κι αφήνει υποσχέσεις τις οποίες είναι αδύνατον να κρατήσει. Η εμμονή του στην αντίθεση (σαρκικής) επιθυμίας και (πνευματικής/ιδεολογικής) πραγματικότητας πηγαίνει σε βάθος, όχι όμως και η διαδρομή του στα σκοτεινά μονοπάτια της πίστης και της απώλειάς της, της νιτσεϊκής προβληματικής του πέρα από το καλό και το κακό, της υπαρξιακής απόγνωσης του «ούτε μαζί με σένα ούτε χωρίς εσένα». Δεν «τα λέει» στραβά. Μάλλον μπερδεμένα κι ανολοκλήρωτα, σίγουρα όμως με απαράμιλλο στιλ.
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5 - Πρόταση Ημέρας)
STAR 03.00
Περιπέτεια, 2005 (Έγχρ.), 96'
A HISTORY OF VIOLENCE. Αμερικανο-καναδική ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, με τους Βίγκο Μόρτενσεν, Μαρία Μπέλο, Εντ Χάρις.
Ο Τομ, ένας φιλήσυχος οικογενειάρχης, εξοντώνει με αφύσικη ευκολία δύο γκάνγκστερ που αποπειρώνται να ληστέψουν τη καφετέριά του και ανακηρύσσεται ήρωας από τα τοπικά μίντια. Όμως ένας άλλος γκάνγκστερ, ο οποίος ισχυρίζεται ότι αναγνώρισε στο πρόσωπό του έναν επικίνδυνο εγκληματία με τον οποίο έχει ανοιχτούς θανάσιμους λογαριασμούς, απειλεί αυτόν και την οικογένειά του.
Θρίλερ, μια πολιτική αλληγορία για τη βία στην Αμερική ή ένα λεπτοδουλεμένο αστείο με αναφορές στο γουέστερν; Η εναρκτήρια σεκάνς απαντά στον πρώτο, η ιδεολογία της ταινίας στον δεύτερο και η σκηνοθετική προσέγγιση στον τρίτο χαρακτηρισμό. «Το Τέλος της Βίας», μέσα στον άψογο εσωτερικό ρυθμό του, έχει συγκροτηθεί πάνω στο δίπολο της οικογένειας ως φετίχ και της παράλληλης πραγματικότητας την οποία οι άνθρωποι αναζητούν απεγνωσμένα προκειμένου να γίνουν κάποιοι «άλλοι» (μια θεματική που συχνά διατρέχει το έργο του Κρόνενμπεργκ). Ως προς την οικογένεια, οι δύο διαμετρικά αντίθετες ερωτικές σκηνές-κλειδιά του Τομ με την γυναίκα του Έντι στην αρχή και προς το τέλος, δηλώνουν κατηγορηματικά την επικείμενη μεταμόρφωση δυο φιλήσυχων, πολιτικά ορθών ανθρώπων. Ως προς την παράλληλη πραγματικότητα, εδώ ο σκηνοθέτης αναρωτιέται τι γίνεται όταν ο ήρωας προκαλεί την αναγέννησή του επιλέγοντας να καταπατήσει τα βίαια ένστικτά του – που όλοι έχουμε, ανέκαθεν και για πάντα. Όσο για την ενσυνείδητη απόλαυση που έχει καλλιεργήσει η μυθολογία της βίας σε εκατομμύρια θεατές, ο Κρόνενμπεργκ μας χαρίζει μια αποστασιοποιημένη αποδόμηση του ηρωικού γκανγκστερικού προτύπου προκαλώντας ακόμη και το γέλιο απέναντι στις πιο εγκληματικά φορτισμένες σκηνές.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου