Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
ΒΟΥΛΗ 18.00
Κομεντί, 1936 (Α/Μ), 96'
LE NOUVEAU TESTAMENT. Γαλλική ταινία του Σασά Γκιτρί, με τον ίδιο και τις Ζακλίν Ντελιμπάκ, Μπετί Ντοσμόν.
Ένας γιατρός συντάσσει μια καινούργια διαθήκη, η οποία πέφτει κατά λάθος στα χέρια των ανθρώπων που τον έχουν πληγώσει, και τους αναστατώνει.
Μεταφέροντας ένα δικό του θεατρικό, ο Γκιτρί μιλάει με αφοπλιστική, ως συνήθως, χάρη (ως προς τις ερμηνείες και τους διαλόγους, αλλά όχι σκηνοθετικά) για τα μικρά, ανθρώπινα πάθη.
Ένας γιατρός συντάσσει μια καινούργια διαθήκη, η οποία πέφτει κατά λάθος στα χέρια των ανθρώπων που τον έχουν πληγώσει, και τους αναστατώνει.
Μεταφέροντας ένα δικό του θεατρικό, ο Γκιτρί μιλάει με αφοπλιστική, ως συνήθως, χάρη (ως προς τις ερμηνείες και τους διαλόγους, αλλά όχι σκηνοθετικά) για τα μικρά, ανθρώπινα πάθη.
Η ΜΑΓΙΚΗ ΝΤΑΝΤΑ
STAR 22.00
Οικογενειακή φαντασίας, 2005 (Έγχρ.), 95'
NANNY MCPHEE. Αγγλική ταινία του Κερκ Τζόουνς, με τους Έμα Τόμσον, Κόλιν Φερθ, Άντζελα Λάνσμπερι.
Ο χήρος κύριος Μπράουν δεν μπορεί να βρει νταντά για τα επτά ατίθασα παιδιά του κι έχει ένα μήνα διορία για να παντρευτεί προκειμένου να μη χάσει την οικονομική βοήθεια της πλούσιας θείας του. Ευτυχώς η ουρανοκατέβατη νταντά Μακφί, με τις μαγικές της δυνάμεις, θα βάλει λίγη τάξη στο σπιτικό του.
Μια αγνώριστη Έμα Τόμσον, με δύο κρεατοελιές κι ένα δόντι που εξέχει (σημάδια που σιγά-σιγά θα εξαφανίζονται καθώς θα πετυχαίνει τους στόχους της ως προς τη σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών), υποδύεται αυτή τη μαγική νταντά, που βασίζεται σε χαρακτήρες της Βρετανίδας συγγραφέα Κριστιάνα Μπραντ. Μια νταντά που μπορεί να επιβάλλεται με τις μαγικές της δυνάμεις, επιτρέπει όμως στα παιδιά να κάνουν συχνά τη δική τους μικρο-επανάσταση, ακόμα κι αν αυτή αντίκειται στους κανόνες καλής συμπεριφοράς. Η ταινία μπορεί να μην είναι μια νέα «Μαίρη Πόπινς», διακρίνεται όμως για το έξοχο βρετανικό της χιούμορ (δυστυχώς με πολλά λογοπαίγνια που δεν μεταφράζονται) και τις πραγματικά άπιαστες ερμηνείες μικρών και μεγάλων πρωταγωνιστών.
Ο χήρος κύριος Μπράουν δεν μπορεί να βρει νταντά για τα επτά ατίθασα παιδιά του κι έχει ένα μήνα διορία για να παντρευτεί προκειμένου να μη χάσει την οικονομική βοήθεια της πλούσιας θείας του. Ευτυχώς η ουρανοκατέβατη νταντά Μακφί, με τις μαγικές της δυνάμεις, θα βάλει λίγη τάξη στο σπιτικό του.
Μια αγνώριστη Έμα Τόμσον, με δύο κρεατοελιές κι ένα δόντι που εξέχει (σημάδια που σιγά-σιγά θα εξαφανίζονται καθώς θα πετυχαίνει τους στόχους της ως προς τη σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών), υποδύεται αυτή τη μαγική νταντά, που βασίζεται σε χαρακτήρες της Βρετανίδας συγγραφέα Κριστιάνα Μπραντ. Μια νταντά που μπορεί να επιβάλλεται με τις μαγικές της δυνάμεις, επιτρέπει όμως στα παιδιά να κάνουν συχνά τη δική τους μικρο-επανάσταση, ακόμα κι αν αυτή αντίκειται στους κανόνες καλής συμπεριφοράς. Η ταινία μπορεί να μην είναι μια νέα «Μαίρη Πόπινς», διακρίνεται όμως για το έξοχο βρετανικό της χιούμορ (δυστυχώς με πολλά λογοπαίγνια που δεν μεταφράζονται) και τις πραγματικά άπιαστες ερμηνείες μικρών και μεγάλων πρωταγωνιστών.
ΙΠΤΑΜΕΝΟΣ ΚΡΟΙΣΟΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 2.5/5)
ΝΕΤ 23.00
Βιογραφική, 2004 (Έγχρ.), 172'
THE AVIATOR. Αμερικανική ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Κέιτ Μπλάνσετ, Κέιτ Μπέκινσεϊλ.
Αφού κληρονόμησε μια τεράστια περιουσία από πετρελαϊκές δραστηριότητες, ο νεαρός Χάουαρντ Χιουζ ξοδεύει υπέρογκα ποσά για να γυρίσει την ταινία «Άγγελοι της Κολάσεως», έχει επεισοδιακές σχέσεις με σταρ του Χόλιγουντ, δίνεται με πάθος στην αεροπλοΐα, προκαλεί οικονομικά και πολιτικά σκάνδαλα, αλλά αδυνατεί ν’ αντιμετωπίσει τους εσωτερικούς του δαίμονες.
Εκπληρώνοντας ένα όνειρο του ΝτιΚάπριο, που ήθελε να ενσαρκώσει τον μεγιστάνα Χάουαρντ Χιουζ στην οθόνη, ο Μάρτιν Σκορσέζε φτιάχνει το αντιφατικό πορτρέτο ενός παρανοϊκού αλλά ιδιοφυούς επιχειρηματία, αποδεικνύοντας ότι παραμένει ο μεγαλύτερος και πιο τελειομανής σκηνοθέτης του Χόλιγουντ. Δεν υπάρχει ωστόσο η ίδια δραματουργική ένταση με άλλες βιογραφίες του Σκορσέζε («Οργισμένο Είδωλο»), αλλά σε αποζημιώνουν η ανασύσταση της εποχής, η ερμηνεία του ΝτιΚάπριο και η «μίμηση» της Κάθριν Χέμπορν από την Κέιτ Μπλάνσετ (το ένα από τα πέντε Όσκαρ της ταινίας – αλλά όχι και για τον Σκορσέζε).
Αφού κληρονόμησε μια τεράστια περιουσία από πετρελαϊκές δραστηριότητες, ο νεαρός Χάουαρντ Χιουζ ξοδεύει υπέρογκα ποσά για να γυρίσει την ταινία «Άγγελοι της Κολάσεως», έχει επεισοδιακές σχέσεις με σταρ του Χόλιγουντ, δίνεται με πάθος στην αεροπλοΐα, προκαλεί οικονομικά και πολιτικά σκάνδαλα, αλλά αδυνατεί ν’ αντιμετωπίσει τους εσωτερικούς του δαίμονες.
Εκπληρώνοντας ένα όνειρο του ΝτιΚάπριο, που ήθελε να ενσαρκώσει τον μεγιστάνα Χάουαρντ Χιουζ στην οθόνη, ο Μάρτιν Σκορσέζε φτιάχνει το αντιφατικό πορτρέτο ενός παρανοϊκού αλλά ιδιοφυούς επιχειρηματία, αποδεικνύοντας ότι παραμένει ο μεγαλύτερος και πιο τελειομανής σκηνοθέτης του Χόλιγουντ. Δεν υπάρχει ωστόσο η ίδια δραματουργική ένταση με άλλες βιογραφίες του Σκορσέζε («Οργισμένο Είδωλο»), αλλά σε αποζημιώνουν η ανασύσταση της εποχής, η ερμηνεία του ΝτιΚάπριο και η «μίμηση» της Κάθριν Χέμπορν από την Κέιτ Μπλάνσετ (το ένα από τα πέντε Όσκαρ της ταινίας – αλλά όχι και για τον Σκορσέζε).
ΚΑΝΑΡΙΝΙ ΜΟΥ ΓΛΥΚΟ
ΕΤ1 23.10
Ντοκιμαντέρ, 2011 (Έγχρ.), 89'
MY SWEET CANARY. Ελληνο-ισραηλινή ταινία του Ρόι Σερ.
Ερωτευμένος με τους ρεμπέτικους ήχους, ο Ισραηλινός σκηνοθέτης Ρόι Σερ επιστρέφει στη σμυρναίικη καταγωγή τους μέσα από μια εμβληματική ερμηνεύτρια. Τη γεννημένη στην εκπνοή του 19ου αιώνα στην εβραϊκή συνοικία της Κωνσταντινούπολης Ρόζα Εσκενάζυ, κορυφαία τραγουδίστρια στην Αθήνα του Μεσοπολέμου αλλά και μια γυναίκα με δυναμική προσωπικότητα και συναρπαστική προσωπική ζωή.
Τα βιογραφικά στοιχεία της, όμως, χρησιμοποιούνται εδώ κυρίως ως αφορμή, ως σημείο εκκίνησης. Σημασία έχουν ο τόπος και η εποχή που τη γέννησαν, οι συνθήκες υπό τις οποίες ένωσε τη φωνή της με τους προσφυγικούς καημούς και όλα όσα ξεκίνησαν κάποτε από το πάλκο ή το γραμμόφωνο και φτάνουν ολοζώντανα στο σήμερα. Ακολουθώντας τρεις νέους μουσικούς, έναν Ισραηλινό, μια Τουρκάλα και μια Ελληνίδα, οι οποίοι με τη σειρά τους ακολουθούν τα μουσικά ίχνη της Εσκενάζυ, το ιστορικά τεκμηριωμένο αυτό σινε-ντοκουμέντο αποτυπώνει με απλότητα, με στερεά λόγια, καθαρές εικόνες κι εξαιρετικές νέες εκτελέσεις λαϊκών αριστουργημάτων τη διαχρονική αξία των θλιμμένων και γλεντζέδικων μελωδιών του ρεμπέτικου. Και ταυτόχρονα την ατμόσφαιρα μιας ολόκληρης εποχής και τη δύναμη της μουσικής να καταργεί γλώσσες και σύνορα.
Ερωτευμένος με τους ρεμπέτικους ήχους, ο Ισραηλινός σκηνοθέτης Ρόι Σερ επιστρέφει στη σμυρναίικη καταγωγή τους μέσα από μια εμβληματική ερμηνεύτρια. Τη γεννημένη στην εκπνοή του 19ου αιώνα στην εβραϊκή συνοικία της Κωνσταντινούπολης Ρόζα Εσκενάζυ, κορυφαία τραγουδίστρια στην Αθήνα του Μεσοπολέμου αλλά και μια γυναίκα με δυναμική προσωπικότητα και συναρπαστική προσωπική ζωή.
Τα βιογραφικά στοιχεία της, όμως, χρησιμοποιούνται εδώ κυρίως ως αφορμή, ως σημείο εκκίνησης. Σημασία έχουν ο τόπος και η εποχή που τη γέννησαν, οι συνθήκες υπό τις οποίες ένωσε τη φωνή της με τους προσφυγικούς καημούς και όλα όσα ξεκίνησαν κάποτε από το πάλκο ή το γραμμόφωνο και φτάνουν ολοζώντανα στο σήμερα. Ακολουθώντας τρεις νέους μουσικούς, έναν Ισραηλινό, μια Τουρκάλα και μια Ελληνίδα, οι οποίοι με τη σειρά τους ακολουθούν τα μουσικά ίχνη της Εσκενάζυ, το ιστορικά τεκμηριωμένο αυτό σινε-ντοκουμέντο αποτυπώνει με απλότητα, με στερεά λόγια, καθαρές εικόνες κι εξαιρετικές νέες εκτελέσεις λαϊκών αριστουργημάτων τη διαχρονική αξία των θλιμμένων και γλεντζέδικων μελωδιών του ρεμπέτικου. Και ταυτόχρονα την ατμόσφαιρα μιας ολόκληρης εποχής και τη δύναμη της μουσικής να καταργεί γλώσσες και σύνορα.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ
MEGA 23.30
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 117'
THIS CHRISTMAS. Αμερικανική ταινία του Πρέστον Γουίτμορ, με τους Ντελρόι Λίντο, Λορέτα Ντιβάιν, Ίντρις Έλμπα.
Ευτυχώς, σ’ αυτή την οικογενειακή συνάθροιση με αφορμή τα Χριστούγεννα τα μέλη της οικογένειας Γουίτφιλντ προχωρούν σε εξομολογήσεις και μετάνοιες χωρίς να βγάζουν μαχαίρια, όπως συνήθως συμβαίνει σε παρόμοιες περιστάσεις.
Η γλυκανάλατη ατμόσφαιρα και η ευκολία με την οποία όλοι ξεμπερδεύουν με τις ενοχές και τα προβλήματά τους θα συγκινήσει όσους θεωρούν ότι αυτές τις μέρες καλό είναι να ξεφεύγουμε από το ρεαλισμό.
Ευτυχώς, σ’ αυτή την οικογενειακή συνάθροιση με αφορμή τα Χριστούγεννα τα μέλη της οικογένειας Γουίτφιλντ προχωρούν σε εξομολογήσεις και μετάνοιες χωρίς να βγάζουν μαχαίρια, όπως συνήθως συμβαίνει σε παρόμοιες περιστάσεις.
Η γλυκανάλατη ατμόσφαιρα και η ευκολία με την οποία όλοι ξεμπερδεύουν με τις ενοχές και τα προβλήματά τους θα συγκινήσει όσους θεωρούν ότι αυτές τις μέρες καλό είναι να ξεφεύγουμε από το ρεαλισμό.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΣΙΒΗΡΙΑ
STAR 03.15
Περιπέτεια, 2001 (Έγχρ.), 95'
U.S. SEALS 2. Αμερικανική ταινία του Άιζακ Φλορεντάιν, με τους Μάικλ Γουόρθ, Ντέιμιαν Τσάπα, Μάρσαλ Τιγκ.
Για άλλη μία φορά ένας παρανοϊκός, πρώην συνεργάτης του «καλού» και της ομάδας του που καλούνται να τον εξοντώσουν, απειλεί να βομβαρδίσει μια αμερικανική πόλη.
Σημειώστε επίσης ότι ο «κακός» έχει απαγάγει μια πυρηνική επιστήμονα που είναι πιο σέξι κι από δεύτερη τραγουδίστρια δεύτερου νυχτερινού κέντρου.
Για άλλη μία φορά ένας παρανοϊκός, πρώην συνεργάτης του «καλού» και της ομάδας του που καλούνται να τον εξοντώσουν, απειλεί να βομβαρδίσει μια αμερικανική πόλη.
Σημειώστε επίσης ότι ο «κακός» έχει απαγάγει μια πυρηνική επιστήμονα που είναι πιο σέξι κι από δεύτερη τραγουδίστρια δεύτερου νυχτερινού κέντρου.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ
MEGA 03.15 (Επανάληψη)
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου