Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV


KUNG FU PANDA

(Βαθμολογία Armageddon: 2.5/5)

ANT1 21.00
Κινούμενα σχέδια, 2008 (Έγχρ.), 92'

Αμερικανική ταινία των Μαρκ Όσμπορν και Τζον Στίβενσον.

Αν ο Ρατατούης ήθελε να γίνει σεφ κι ο πατέρας του Νέμο να διασχίσει τους ωκεανούς για να βρει το γιο του, ο ράθυμος και λαίμαργος Πο πιστεύει ότι είναι γεννημένος για πρωταθλητής του κουνγκ φου. Στο πρόσωπό του η Dreamworks βρήκε έναν ακαταμάχητο χαρακτήρα αντάξιο του Σρεκ και όλων εκείνων της Pixar. Δίπλα του στέκεται ο Σίφου, ο μικροσκοπικός και δεξιοτέχνης ζεν εκπαιδευτής του που δυσκολεύεται να πειστεί για την ορθότητα της απόφασης του μεγάλου δασκάλου.


Οι περιπέτειές τους, όπως και των «Υπέροχων Πέντε» που τους συνοδεύουν, δεν κρύβουν εκπλήξεις ή ανατροπές, καθώς το «Kung Fu Panda» είναι από την αρχή ως το τέλος μια τυπική ιστορία δικαίωσης, κόντρα σε κάθε πρόβλεψη, του φιλήσυχου και καλοκάγαθου loser. Μ’ ένα τυπικό βουδιστικό μήνυμα ως ηθικό δίδαγμα, ένα προσεκτικά ισορροπημένο ανάμεσα στη δράση και την κωμωδία σενάριο, ενέργεια, ζωηρά χρώματα κι αξιαγάπητους χαρακτήρες, το φιλμ των Μαρκ Όσμπορν (υποψήφιος για Όσκαρ μικρού μήκους) και Τζον Στίβενσον (σχεδιαστής στη «Μαδαγασκάρη» και το «Σρεκ 2») ξετυλίγεται σαν τη βελουδένια «κόκκινη κλωστή δεμένη» ενός διασκεδαστικού παραμυθιού. Περισσότερο από μια εξωτική νότα τέλος, οι επιρροές στο χρώμα και το σχέδιο από τα γιαπωνέζικα manga του προσδίδουν προσωπικό ύφος κι ιδιαίτερο στιλ, επιβεβαιώνοντας ότι η μαγική συνταγή έχει σχεδιαστεί προσεκτικά κι έχει εκτελεστεί αποτελεσματικά ως την τελευταία της λεπτομέρεια. (Προβάλλεται, δυστυχώς, μεταγλωττισμένη)


ΤΟ ΠΟΛΙΚΟ ΕΞΠΡΕΣ

STAR 21.00
Κινούμενα σχέδια, 2004 (Έγχρ.), 100'

THE POLAR EXPRESS. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Ζεμέκις, με τους Τομ Χανκς, Κρις Κόπολα, Μάικλ Τζέτερ.

Ένα αγόρι που αμφισβητεί την ύπαρξη του Αϊ-Βασίλη, επιβιβάζεται στο μαγικό Πολικό Εξπρές και ταξιδεύει την παραμονή των Χριστουγέννων μέχρι τη χώρα του ήρωα όλων των παιδιών.

Όμορφη motion capture διασκευή ενός παραμυθιού του Κρις Βαν Όλσμπεργκ («Τζουμάντζι»). Αλλά πέρα από το εικαστικό αποτέλεσμα, που μοιάζει με ελαιογραφία, η αδιάφορη ιστορία δεν μπορεί να εμψυχωθεί από τις εντυπωσιακές καινοτομίες. (Προβάλλεται μεταγλωττισμένη)


ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΤΑ ΛΑΘΟΣ 

ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2000 (Έγχρ.), 87'

TIME SHARE. Αμερικανο-γερμανική ταινία της Σάρον φον Βιτερσχάιμ, με τους Ναστάζια Κίνσκι, Τίμοθι Ντάλτον, Κέβιν Ζέγκερς.

Οι οικογένειες δύο ανύπαντρων γονιών αναγκάζονται στις χρονομισθωμένες διακοπές τους να μοιραστούν το ίδιο σπίτι.

Κι ο τίτλος τα λέει όλα για την ταινία και την έκβασή της.


ΚΟΙΤΑ ΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΤΩΡΑ

MEGA 21.15
Κομεντί, 1993 (Έγχρ.), 96'

LOOK WHO’S TALKING NOW! Αμερικανική ταινία του Τομ Ροπελέβσκι, με τους Τζον Τραβόλτα, Κίρστι Άλεϊ, Ντέιβιντ Γκάλαχερ.

Το γνωστό ζευγάρι αντιμετωπίζει προβλήματα και σαν να μην έφτανε αυτό, δύο ομιλούντα σκυλιά έχουν εγκατασταθεί στο σπίτι τους, σχολιάζοντας με κυνισμό τη συμπεριφορά των μελών της.

Είναι η τρίτη ταινία – τις έχουμε δει (ή αποφύγει) όλες από εκατό φορές. Από τότε, τα πάντα έχουν μιλήσει στο σινεμά. Βαριόμαστε!


Η ΛΕΥΚΗ ΚΟΡΔΕΛΑ

(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5 - Πρόταση Ημέρας)

ΕΤ1 23.00
Δραματική, 2009 (Α/Μ), 144'

DAS WEISSE BAND. Αυστριακή ταινία του Μίκαελ Χάνεκε, με τους Κρίστιαν Φρίντελ, Ούλριχ Τουκούρ, Λέονι Μπένες.

Ο Χάνεκε στοχάζεται στην Ιστορία, γνωρίζοντας ωστόσο τις παγίδες του ρεαλισμού, δεν αναπαριστά ιστορικά, αλλά μυθοπλαστικά γεγονότα. Άλλωστε, η κοινωνικοοικονομική ιστορία της Γερμανίας δεν αρκεί για να εξηγήσει το φαινόμενο της ύπαρξης και της κυριαρχίας του ναζισμού, γι’ αυτό και η «Λευκή Κορδέλα» παίρνει τα πράγματα από την αρχή (πολύ πολύ αρχή) και τα διηγείται σαν σκοτεινό παραμύθι. Διόλου τυχαία το ρόλο του αφηγητή κρατά ο νεαρός δάσκαλος (θυμάστε τι δεν ήξερε να κάνει η Χάνα στα «Σφραγισμένα Χείλη»; Να διαβάσει), ο οποίος προσπαθεί να ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από μια σειρά ανεξήγητων συμβάντων τα οποία πληθαίνουν μυστηριωδώς. Ο γιατρός τραυματίζεται από ένα απλωμένο σύρμα κάνοντας ιππασία, ένα καθυστερημένο παιδί βασανίζεται άγρια, ένας αχυρώνας παίρνει φωτιά… Μικρά ξεσπάσματα βίας κι εκδίκησης που αποδιοργανώνουν μια ιεραρχημένη από τον οικονομικό και τον πνευματικό άρχοντά της κοινότητα, τον βαρόνο και τον πάστορα αντίστοιχα. Κι όλα ξεκινούν από τη λευκή κορδέλα που φορούν τα τιμωρημένα παιδιά του άτεγκτου ιερωμένου, σύμβολο αθωότητας το οποίο μετατρέπεται σε σύμβολο του τέλους της.

Μελέτη στο συλλογικό φόβο, ψυχολογική και ιστορική ακτινογραφία (σε εύθρυπτο ασπρόμαυρο) μιας ολόκληρης εποχής και της πολιτισμικής της χρεοκοπίας, κοινωνικό θρίλερ με φροϊδικές αναφορές, το πολυεπίπεδο αριστούργημα του Χάνεκε συνοψίζει με την κινηματογραφική στιβαρότητα ενός Ντράγερ και την αναλυτική επιδεξιότητα ενός Μπέργκμαν την ιστορική διαδρομή της Ευρώπης του 20ού αιώνα.


ALI

ΕΤ3 23.00
Βιογραφική, 2001 (Έγχρ.), 157'

Αμερικανική ταινία του Μάικλ Μαν, με τους Γουίλ Σμιθ, Γιον Βόιτ, Μάριο Βαν Πιμπλς.

Η ζωή του πυγμάχου Κάσιους Κλέι, που ασπάστηκε τον ισλαμισμό και μετονομάστηκε σε Μοχάμετ Άλι, επικεντρωμένη στη δεκαετία 1964-1974.

Υπάρχει μια αποσπασματικότητα στην αφήγηση, πολλές σκηνές ιστορικών γεγονότων δεν αναλύονται σε βάθος, ενώ δίνεται μια μικρή εικόνα της μαγείας του πυγμάχου Άλι πάνω στο ρινγκ. Η ερμηνεία του Γουίλ Σμιθ πάντως είναι ομολογουμένως εντυπωσιακή – και κέρδισε φυσικά υποψηφιότητα για Όσκαρ.


ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΓΗΣ

STAR 23.00
Περιπέτεια φαντασίας, 2008 (Έγχρ.), 92'

JOURNEY TO THE CENTER OF THE EARTH. Αμερικανική ταινία του Έρικ Μπρέβιγκ, με τους Μπρένταν Φρέιζερ, Τζος Χάτσερσον, Ανίτα Μπρίεμ.

Πολλές φορές διασκευασμένο για το σινεμά και ακόμα περισσότερες για την τηλεόραση, το διασκεδαστικά περιπετειώδες μυθιστόρημα του Ιουλίου Βερν κρατά ακόμα τη ρετρό γοητεία του. Η βερσιόν τού δυο φορές υποψήφιου για Όσκαρ οπτικών εφέ Έρικ Μπρέβιγκ ποντάρει επάνω της συνειδητά, κρατώντας μια παλιομοδίτικη, fifties σκηνοθετική πατίνα, η οποία όμως μάλλον γεννά ερωτηματικά παρά λύνει προβλήματα. Το στόρι «ενσωματώνει» στην πλοκή το βιβλίο του προφητικού Γάλλου συγγραφέα και οι ήρωες, ένας επιστήμονας, ο μικρός ανιψιός του και η όμορφη Ισλανδή οδηγός τους, επαναλαμβάνουν τη διαδρομή του Όλιβερ Λίντενμπρουκ και βρίσκονται μέσω ενός ηφαιστείου στο κέντρο της Γης.

Το χιούμορ με το οποίο αντιμετωπίζουν τους κινδύνους, τα παράξενα πλάσματα και το «χειροποίητο», λιγάκι ψεύτικο ντεκόρ παραπέμπει σε παιδικό θέαμα και σε ανώδυνη κωμική περιπέτεια άλλης εποχής. Η αφέλεια που διατρέχει το εγχείρημα διατηρεί τη γοητεία της αθωότητας, αλλά φαντάζει ξεπερασμένη. Είναι κι ο Μπρένταν Φρέιζερ που νομίζει ότι παίζει ακόμα στη «Μούμια»...


ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

ALPHA 23.00
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 85'

HAVOC. Αμερικανο-γερμανική ταινία της Μπάρμπαρα Κόπλε, με τους Αν Χάταγουεϊ, Μπιζού Φίλιπς, Μάικλ Μπιν.

Δύο πλουσιοκόριτσα που γοητεύονται από τον τρόπο ζωής των κακοποιών του Λος Άντζελες, γνωρίζουν έναν έμπορο ναρκωτικών και ακολουθούν μια συμμορία ισπανόφωνων.

Κοινωνικό σχόλιο για τις ανισότητες στην αμερικανική κοινωνία, για την έλλειψη ταυτότητας των έφηβων, για τα επικίνδυνα πρότυπα που προβάλλονται υπό το lifestyle πρίσμα. Λίγο δύσκολο να χωρέσουν όλα σε μια ταινία, που ελκύεται από τα κάλλη των πρωταγωνιστριών και τη βιαιότητα του hip hop lifestyle. Η απογοήτευση είναι ακόμα μεγαλύτερη, αν σκεφτείς ότι η Κόπλε έχει βραβευτεί δύο φορές με Όσκαρ για τα ντοκιμαντέρ της και ότι ο σεναριογράφος έχει στο ενεργητικό του το «Traffic» και το «Syriana».


ΔΡΑΚΟΥΛΑΣ: ΝΕΚΡΟΣ ΚΑΙ Μ’ ΑΡΕΣΕΙ

MEGA 23.30
Κωμωδία, 1996 (Έγχρ.), 90'

DRACULA: DEAD AND LOVING IT. Αμερικανική ταινία του Μελ Μπρουκς, με τους Λέσλι Νίλσεν, Χάρβεϊ Κόρμαν, Έιμι Γιάσμπεκ.

Ο Κόμης Δράκουλας φτάνει στην Αγγλία κι εγκαθίσταται στο σπίτι που αγόρασε. Βάζει στο μάτι όμως τη μνηστή του ανθρώπου που μεσολάβησε για να αγοράσει το σπίτι και τη θέτει υπό την επιρροή του.

Το βασικό πρόβλημα είναι ότι ο Μελ Μπρουκς έκανε μια spoof αρπαχτή παρά μια παρωδία από αγνή σινεφιλική αγάπη.


ΛΕΟΝΤΕΣ ΑΝΤΙ ΑΜΝΩΝ

(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)

STAR 00.45
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 90'

LIONS FOR LAMBS. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Ρέντφορντ, με τον ίδιο και τους Μέριλ Στριπ, Τομ Κρουζ, Μάικλ Πένια.

Ένας καθηγητής πολιτικών επιστημών προσπαθεί να βγάλει από την απάθεια και την αδιαφορία έναν πολλά υποσχόμενο φοιτητή. Την ίδια μέρα, ένας γερουσιαστής αποκαλύπτει σε μια δημοσιογράφο την είδηση-βόμβα για μια νέα αμερικανική στρατιωτική επιχείρηση.

Πώς κατευθύνουν τα αμερικανικά μίντια την κοινή γνώμη προς το «πατριωτικά ορθό» και ποιες αντιστάσεις αναπτύσσουν οι νέοι (μέσα απ’ την παιδεία) απέναντι στους κυβερνητικούς μηχανισμούς παραπλάνησης; Τα ΜΜΕ και η νέα γενιά της Αμερικής αποτελούν τους δύο πόλους του σεναρίου του Μάθιου Μάικλ Κάρναχαν και στάθηκαν σοβαρό δέλεαρ για τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ ώστε να ξαναβρεθεί πίσω από τις κάμερες. Κανείς δεν αμφισβητεί την πρόθεση αφύπνισης του μέσου Αμερικανού από τον φιλελεύθερο ηθοποιό. Στο τέλος, μάλιστα, τολμάει, με μια λεπτή διακριτικότητα, εύστοχες παρατηρήσεις πάνω στο «πλασάρισμα» του πολέμου ως τηλεοπτική είδηση β΄ κατηγορίας, υποδεέστερη των μεσημεριανών lifestyle κουτσομπολιών. Όμως ούτε ένας Ρέντφορντ δεν αποφεύγει την τετριμμένη πλέον ανάδειξη των νέων στρατευμένων Αμερικανών σε ήρωες πολέμου έναντι κάποιων δυσοίωνων «μαύρων σκιών».


FRANKENFISH

MEGA 01.30
Τρόμου, 2004 (Έγχρ.), 84'

Αμερικανική τηλεταινία του Μαρκ Ντιπέ, με τους Τόρι Κιτλς, Τσάινα Τσόου, Τόμας Αράνα. Frankenstein+Fish=Frankenfish.

Πόσο πιο καθαρά να δηλώσει ένας τίτλος ότι αυτή είναι άλλη μια (τηλε)ταινία με μεταλλαγμένα ζώα (ψάρια snakehead) που ανήκουν σε έναν πλούσιο και σκοτώνουν τους κατοίκους μιας κοινότητας στα έλη της Λουιζιάνας. Τα ανακαλύπτουν ένας ιατροδικαστής και μια βιολόγος – γιατί ακόμα κι αν γύρω σου καραδοκούν ψάρια- διασταύρωση καρχαρία και πιράνχας λίγο φλερτ πρέπει να κάνεις.

Πάντως όλα είναι όπως πρέπει σ’ αυτή την b-movie από τον σκηνοθέτη του «Spawn»: τα εφέ είναι συμπαθητικά, τα ψάρια τρώνε τον κόσμο με όρεξη και η ατμόσφαιρα αφήνει μια αλά «Σαγόνια του Καρχαρία» ’70s γεύση.


ΑΣ ΧΟΡΕΨΟΥΜΕ

ΕΤ3 23.00
Μιούζικαλ, 1937 (Α/Μ), 107'

SHALL WE DANCE. Αμερικανική ταινία του Μαρκ Σάντριτς, με τους Φρεντ Αστέρ, Τζίντζερ Ρότζερς, Έντουαρντ Έβερετ Χόρτον.

Ένας χορευτής των ρωσικών μπαλέτων, που ονειρεύεται να εισαγάγει τις κλακέτες και τους ρυθμούς της τζαζ στο κλασικό μπαλέτο, ερωτεύεται μια διάσημη αρτίστα του μιούζικ χολ και την ακολουθεί στην Αμερική.

Η αντίθεση ανάμεσα στο κλασικό και το μοντέρνο, αλλά και η σύμμειξή τους, κυριαρχούν σ’ αυτό το μιούζικαλ, όπως και στα περισσότερα του Φρεντ Αστέρ. Αυτή είναι η τελευταία δουλειά του Τζορτζ Γκέρσουιν.


NEW YORK, I LOVE YOU 

STAR 02.30
Κοινωνική, 2009 (Έγχρ.), 103'

Αμερικανο-γαλλική ταινία των Φατίχ Ακίν, Σεκάρ Καπούρ, Μίρα Ναΐρ κ.ά., με τους Άντι Γκαρσία, Τζούλι Κρίστι, Ίθαν Χοκ.

Στην πολυσυλλεκτική Νέα Υόρκη, δέκα μικρές ιστορίες αφηγούνται πώς οι κάτοικοι της πόλης αναζητούν, απολαμβάνουν και θυμούνται τον έρωτα και την αγάπη.

Η δεύτερη ταινία του project Cities of Love δεν θα σε στείλει κατευθείαν σε ταξιδιωτικό γραφείο. Γιατί η πόλη στην πραγματικότητα απουσιάζει από την ταινία που την εξυμνεί. Οι δέκα σκηνοθέτες ακολουθούν… στο μέτρο των δυνατοτήτων τους τις κατευθυντήριες οδηγίες του παραγωγού Εμανουέλ Μπενχιμπί, που προσπάθησε έτσι να ενοποιήσει το στιλ τους και να αποφύγει την ανισότητα της σπονδυλωτής ταινίας. Η Μίρα Ναΐρ συμπυκνώνει τη διαφυλετική της προβληματική, ο Φατίχ Ακίν θα ’χε κι άλλα να πει, ενώ ο Μπρετ Ράτνερ είναι όσο σκαμπρόζικος του επιτρέπει η ποπ-κορν καριέρα του. Στους ηθοποιούς, ο Ίθαν Χοκ κάνει το πιο απωθητικό καμάκι, η Τζούλι Κρίστι διασώζει το μαγικό ρεαλισμό που ψάχνει ο Σεκάρ Καπούρ σε καθρέφτες και κουρτίνες και ο Ορλάντο Μπλουμ «χάνει» τον χαριτωμένο loser χαρακτήρα του. Οι τουρίστες που ακολουθούν ακόμα τα «Sex and the City» tour δεν θα δελεάζονταν από έναν «New York, I Love You» περίπατο. Το πολύ να ελπίζουν ότι θα χωθεί ξαφνικά στο ταξί τους ο Μπράντλεϊ Κούπερ.


HUSTLE AND FLOW

ANT1 03.10
Μουσική, 2005 (Έγχρ.), 116'

Αμερικανική ταινία του Κρεγκ Μπριούερ, με τους Τέρενς Χάουαρντ, Λουντάκρις, Άντονι Άντερσον.

Προστάτης γυναικών από το Μέμφις αποφασίζει να αλλάξει ζωή και να κυνηγήσει το όνειρό του στη μουσική βιομηχανία.

Τζον Σίνγκλετον (εδώ ως παραγωγός) και σκληρό περιθώριο πάνε μαζί. Μέσα σε ένα καθόλου ωραιοποιημένο περιβάλλον παραβατικότητας, ο ήρωας διεκδικεί μια δεύτερη ευκαιρία χωρίς να έχει δεδομένη τη συμπάθειά μας. Η ταινία κέρδισε Όσκαρ τραγουδιού και βραβείο κοινού στο Sundance, ενώ ο πρωταγωνιστής ήταν υποψήφιος για Όσκαρ.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου