Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012

Οι ταινίες στην TV σήμερα


ΕΛΛΑ Η ΜΑΓΕΜΕΝΗ

ALPHA 21.00
Κομεντί, 2004 (Έγχρ.), 96'

ELLA ENCHANTED. Αμερικανο-ιρλανδο-αγγλική ταινία του Τόμι Ο’Χέιβερ, με τους Αν Χάθαγουεϊ, Χιού Ντάνσι, Κάρι Έλγουις.

Η Έλλα αναζητά τη νεραϊδο-νονά της για να πάρει πίσω ένα ξόρκι που την έχει κάνει υπάκουη, ώστε να αντιμετωπίσει την κακότροπη μητριά της.

Αξιοπρεπής –μέχρι και μαγευτική– κομεντί, με παραμυθένιους κόσμους, πρίγκιπες και μυθικά πλάσματα. Ως άλλη Σταχτοπούτα, η Χάθαγουεϊ λάμπει και περισώζει την αναπόφευκτα ζαχαρωτή εξέλιξη.



Η ΤΕΛΕΙΑ ΠΑΓΙΔΑ

ΕΤ1 22.30
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 96'

THE LAST TIME. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Κάλιο, με τους Μάικλ Κίτον, Μπρένταν Φρέιζερ, Άμπερ Βαλέτα.

Ο Τεντ, ένας χαιρέκακος κορυφαίος πωλητής, προσπαθεί μάταια να μάθει τη δουλειά στον αφελή Τζέιμι, ο οποίος, αντίθετα, τα βλέπει όλα αισιόδοξα. Όταν γνωρίζει την όμορφη αρραβωνιαστικιά του τελευταίου, συνάπτει κρυφό δεσμό μαζί της, νιώθει όμως ενοχές και προσπαθεί να σώσει την επαγγελματική καριέρα του μαθητή του σε βάρος των συμφερόντων της εταιρείας. Είναι όμως ο Τζέιμι τόσο αφελής όσο δείχνει;

Φυσικά όχι, σε μια ταινία που τιτλοφορείται «Η Τέλεια Παγίδα» κι ο σκηνοθέτης της Μάικλ Κάλιο δηλώνει θαυμαστής του Ντέιβιντ Μάμετ, γνωστού για τα παιχνίδια που στήνει ανάμεσα στο φαίνεσθαι και το είναι των πραγμάτων. Ωστόσο, οι χαρακτήρες και η ίντριγκα ελάχιστα κεντρίζουν το ενδιαφέρον, η ταινία κυλά άρρυθμα, μέχρι το τελευταίο δεκάλεπτο των ανατροπών που είναι πια αργά.


ΦΟΝΟΣ ΣΤΟ ΓΚΡΙΝΟΥΙΤΣ

MEGA 23.30
Μυστηρίου, 2002 (Έγχρ.), 89'

MURDER IN GREENWICH. Αμερικανική τηλεταινία του Τομ ΜακΛάφλιν, με τους Κρίστοφερ Μελόνι, Ρόμπερτ Φόρστερ, Μάγκι Γκρέις.

Ένας συγγραφέας καταφθάνει στο Γκρίνουιτς του Κονέκτικατ για να γράψει ένα βιβλίο γύρω από ένα φόνο που συνέβη δύο δεκαετίες νωρίτερα.

Τυπική τηλεταινία μυστηρίου, που γοητεύεται περισσότερο από το ζήλο του ήρωά της παρά από την ίδια την ίντριγκα που έτσι κι αλλιώς δεν διαθέτει.


JARHEAD

STAR 23.50
Πολεμική, 2005 (Έγχρ.), 125'

Αμερικανική ταινία του Σαμ Μέντες, με τους Τζέικ Τζίλενχαλ, Πίτερ Σάρσγκαρντ, Τζέιμι Φοξ.

Οι αληθινές εμπειρίες του πεζοναύτη Άντονι Σουόφορντ στο Κουβέιτ το 2003.

Όσοι έχουν διαβάσει το βιβλίο-ημερολόγιο του πρώην πεζοναύτη, θα συμφωνήσουν ότι η ταινία αποτυπώνει τον παραλογισμό της εμπειρίας του (όταν ένας μιλιταριστικός μηχανισμός σε εκπαιδεύει για να σε μεταμορφώσει σε μηχανή πολέμου, η αποχή από την παρακείμενη μάχη ισοδυναμεί με ευνουχισμό), όχι όμως και τα πολιτικά αντιμιλιταριστικά σχόλια του συγγραφέα για τον πόλεμο στον Κόλπο. Όμως για τον Μέντες η ιδέα και μόνο της αντιμιλιταριστικής ταινίας είναι ανυπόστατη, αφού, όπως μας δείχνει με ειρωνική και εύστοχη ματιά για την ψυχοσύνθεση της στρατιωτικής ζωής, οι σημερινοί φαντάροι αναλώνουν τις πάλαι ποτέ αντιπολεμικές ταινίες για το Βιετνάμ («Αποκάλυψη, Τώρα») ως πολεμική πορνογραφία.


ΠΡΑΓΑ

ΝΕΤ 01.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 92'

PRAG. Δανέζικη ταινία του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν, με τους Μαντς Μίκελσεν, Στίνε Στενγκέντε, Μποριβόζ Ναβράτιλ.

Πριν από τις «Μέρες Θυμού», ο Όλε Κρίστιαν Μάντσεν καταγράφει το χρονικό της διάλυσης ενός γάμου, που ξεκινά όταν το ζευγάρι επισκέπτεται την Πράγα ώστε ο σύζυγος να τακτοποιήσει την κηδεία του πατέρα του.

Δύο δυνατές ερμηνείες, σουρεαλιστικές παρεξηγήσεις και μαύρο χιούμορ, αλλά κυρίως μια σκηνοθεσία επίμονη στα πρόσωπα και τις λεπτομέρειες συνθέτουν μια συναισθηματική εμπειρία επώδυνη, αλλά ταυτόχρονα πραγματικά και αναπόφευκτα καθηλωτική.


ΑΡΡΩΣΤΗΜΕΝΟ ΠΑΘΟΣ

STAR 02.15
Δικαστική, 2001 (Έγχρ.), 162'

AND NEVER LET HER GO. Αμερικανική τηλεταινία του Πίτερ Λέβιν, με τους Μαρκ Χάρμον, Ρέιτσελ Γουόρντ, Πολ Μάικλ Γκλέιζερ.

Η γραμματέας και κρυφή ερωμένη ενός μεγαλοδικηγόρου εξαφανίζεται υπό μυστηριώδεις συνθήκες.

Μια σωστή για τα δεδομένα των τηλεταινιών διερεύνηση των χαρακτήρων και των πτυχών μιας αληθινής πολύκροτης υπόθεσης.


NORMAL LIFE

ΑΝΤ1 03.30
Αστυνομική, 1996 (Έγχρ.), 101'

Αμερικανική ταινία του Τζον ΜακΝότον, με τους Λιούκ Πέρι, Άσλεϊ Τζαντ, Μπρους Γιάνγκ.

Ένας πρώην αστυνομικός και η γυναίκα του γίνονται ληστές τραπεζών.

Μια σύγχρονη, σέξι και εστιασμένη σε χαρακτήρες εκδοχή του «Μπόνι και Κλάιντ», που μπορεί να διαβαστεί και ως μαύρη σάτιρα της καταναλωτικής κοινωνίας λόγω των πιέσεων που ασκεί η συναισθηματικά ασταθής και επιρρεπής στους εθισμούς γυναίκα στον ιδεαλιστή σύζυγό της, ο οποίος τελικά υποκύπτει.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου