V FOR VENDETTA
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)
STAR 22.00
Φαντασίας, 2005 (Έγχρ.), 133'
Αμερικανο-γερμανο-αγγλική ταινία του Τζέιμς ΜακΤιγκ, με τους Νάταλι Πόρτμαν, Χιούγκο Γουίβινγκ, Στίβεν Ρία.
Σε μια Αγγλία του μέλλοντος, η οποία κυβερνάται από νεοναζιστικό καθεστώς, η Ίβι, μια ασήμαντη υπάλληλος, μυείται στις ιδέες της αντίστασης από έναν μασκοφόρο επαναστάτη.
Σε μια Αγγλία του μέλλοντος, η οποία κυβερνάται από νεοναζιστικό καθεστώς, η Ίβι, μια ασήμαντη υπάλληλος, μυείται στις ιδέες της αντίστασης από έναν μασκοφόρο επαναστάτη.
Πειστική μεταφορά κόμικ, που δέχθηκε έντονη πολιτική κριτική, ενώ ο δημιουργός του πρωτότυπου Άλαν Μουρ απέσυρε το όνομά του διαφωνώντας ιδεολογικά με το περιεχόμενό της ταινίας. Σίγουρα η ιδεολογία θυμίζει σαλάτα, όμως οι αδερφοί Γουατσόφσκι (σεναριογράφοι και παραγωγοί) έκαναν ένα ενήλικο ψυχαγωγικό προϊόν με πολιτικό μήνυμα που μπορεί να σκάει στο φινάλε σαν πυροτέχνημα, αλλά αποτελεί κι ένα είδος εκδίκησης για τη μέχρι τώρα αποπολιτικοποίηση του χολιγουντιανού mainstream θεάματος.
CHIKO. Ο ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)
ΕΤ1 23.15
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 92'
CHIKO. Γερμανική ταινία του Οζγκούρ Γιλντιρίμ, με τους Ντένις Μοσκίτο, Μόριτζ Μπλάιμπτροϊ, Βολκάν Οζκάν.
Νύχτα, προάστια του Αμβούργου. Μουσική χιπ χοπ, μια βίαιη σκηνή και ο ήρωας που μας κάνει γνωστό το όνομά του. Τσίκο. Τα υπόλοιπα ακολουθούν το συνήθη ανήφορο –ο Τούρκος μετανάστης που μπαίνει στη συμμορία ενός εμπόρου ναρκωτικών και γίνεται το δεξί του χέρι– και, αμέσως μετά, τον αναπόφευκτο κατήφορο. Απληστία, καχυποψία, οι οικογενειακοί δεσμοί, μια γυναίκα, οι φίλοι που θα βρεθούν αντιμέτωποι.
Με παραγωγό τον Φατίχ Ακίν, ο επίσης τουρκικής καταγωγής Οζγκούρ Γιλντιρίμ σκηνοθετεί το δικό του «Μίσος», αντλώντας περισσότερο από τη μοντέρνα αμερικανική γκανγκστερική ταινία παρά από τον ευρωπαϊκό ντοκιμαντερίστικο ρεαλισμό. Μετωπικός και αψύς, ξεχειλίζει από γεμάτο ένταση νατουραλισμό, το υλικό του όμως δεν του επιτρέπει ούτε ένα βήμα από τη σκιά του Σκορσέζε. Ελεγχόμενο στιλιζάρισμα και ελάχιστα γραφική βία από τη μια, προδιαγεγραμμένες και σεναριακά στερεότυπες οι πράξεις των ηρώων από την άλλη. Ένα σκηνοθετικό ντεμπούτο –κατάθεση διαπιστευτηρίων εν κατακλείδι– το οποίο διαθέτει τουλάχιστον πραγματικό, αν και αφελή, κινηματογραφικό τσαμπουκά.
Νύχτα, προάστια του Αμβούργου. Μουσική χιπ χοπ, μια βίαιη σκηνή και ο ήρωας που μας κάνει γνωστό το όνομά του. Τσίκο. Τα υπόλοιπα ακολουθούν το συνήθη ανήφορο –ο Τούρκος μετανάστης που μπαίνει στη συμμορία ενός εμπόρου ναρκωτικών και γίνεται το δεξί του χέρι– και, αμέσως μετά, τον αναπόφευκτο κατήφορο. Απληστία, καχυποψία, οι οικογενειακοί δεσμοί, μια γυναίκα, οι φίλοι που θα βρεθούν αντιμέτωποι.
Με παραγωγό τον Φατίχ Ακίν, ο επίσης τουρκικής καταγωγής Οζγκούρ Γιλντιρίμ σκηνοθετεί το δικό του «Μίσος», αντλώντας περισσότερο από τη μοντέρνα αμερικανική γκανγκστερική ταινία παρά από τον ευρωπαϊκό ντοκιμαντερίστικο ρεαλισμό. Μετωπικός και αψύς, ξεχειλίζει από γεμάτο ένταση νατουραλισμό, το υλικό του όμως δεν του επιτρέπει ούτε ένα βήμα από τη σκιά του Σκορσέζε. Ελεγχόμενο στιλιζάρισμα και ελάχιστα γραφική βία από τη μια, προδιαγεγραμμένες και σεναριακά στερεότυπες οι πράξεις των ηρώων από την άλλη. Ένα σκηνοθετικό ντεμπούτο –κατάθεση διαπιστευτηρίων εν κατακλείδι– το οποίο διαθέτει τουλάχιστον πραγματικό, αν και αφελή, κινηματογραφικό τσαμπουκά.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΖΩΗΣ
MEGA 23.30
Δραματική, 1995 (Έγχρ.), 129'
HIGHER LEARNING. Αμερικανική ταινία του Τζον Σίνγκλετον, με τους Όμαρ Επς, Μάικλ Ράπαπορτ, Τζένιφερ Κόνελι, Λόρενς Φίσμπερν.
Τρεις πρωτοετείς φοιτητές σε αμερικανικό κολέγιο που προέρχονται από λαϊκές τάξεις αντιμετωπίζουν διαφορετικά τις έντονες κοινωνικές, φυλετικές και σεξιστικές διακρίσεις.
Διεισδυτική ματιά των προβλημάτων στην ανώτατη αμερικανική εκπαίδευση, ιδωμένα μέσα από την αγωνιστική ματιά ενός μαύρου καλλιτέχνη (ο Τζον Σίνγκλετον είχε κάνει τα «Παιδιά της Γειτονιάς»). Δεν αποφεύγονται, όμως, τα στερεότυπα και οι διδακτικές κορόνες.
Τρεις πρωτοετείς φοιτητές σε αμερικανικό κολέγιο που προέρχονται από λαϊκές τάξεις αντιμετωπίζουν διαφορετικά τις έντονες κοινωνικές, φυλετικές και σεξιστικές διακρίσεις.
Διεισδυτική ματιά των προβλημάτων στην ανώτατη αμερικανική εκπαίδευση, ιδωμένα μέσα από την αγωνιστική ματιά ενός μαύρου καλλιτέχνη (ο Τζον Σίνγκλετον είχε κάνει τα «Παιδιά της Γειτονιάς»). Δεν αποφεύγονται, όμως, τα στερεότυπα και οι διδακτικές κορόνες.
ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΟΥΣ ΑΜΜΟΛΟΦΟΥΣ
ΕΤ3 00.20
Δραματική, 1958 (Α/Μ), 69'
Ελληνική ταινία του Κώστα Μανουσάκη, με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη, Ανδρέα Μπάρκουλη, Γιάννη Αργύρη.
Ένας δραπέτης ερωτεύεται την κόρη ενός ξεπεσμένου κτηματία, αλλά η ερωτική τους ιστορία συναντά μεγάλα εμπόδια και ένα τραγικό τέλος.
Αλλιώς γνωστή και ως «Το Σκιάχτρο», αυτή είναι μια από τις λιγότερο επιτυχημένες εμπορικά ταινίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη, η οποία κάνει μια ελαφρώς σέξι εμφάνιση πριν γίνει σταρ.
Ένας δραπέτης ερωτεύεται την κόρη ενός ξεπεσμένου κτηματία, αλλά η ερωτική τους ιστορία συναντά μεγάλα εμπόδια και ένα τραγικό τέλος.
Αλλιώς γνωστή και ως «Το Σκιάχτρο», αυτή είναι μια από τις λιγότερο επιτυχημένες εμπορικά ταινίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη, η οποία κάνει μια ελαφρώς σέξι εμφάνιση πριν γίνει σταρ.
Η ΑΠΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΓΙΟΥ
STAR 03.45
Κωμωδία, 2003 (Έγχρ.), 86'
MALIBU’S MOST WANTED. Αμερικανική ταινία του Τζον Γουάιτσελ, με τους Τζέιμι Κένεντι, Ράιαν Ο’ Νιλ, Μπλερ Άντεργουντ.
Ο μοσχαναθρεμμένος Μπραντ Γκλάκμαν προσπαθεί να γίνει σταρ της ραπ, αλλά τον εμποδίζει ο πατέρας του, που φιλοδοξεί να πολιτευτεί.
Όταν η «λευκή» Αμερική συναντά τη ραπ των καταπιεσμένων και οργισμένων μαύρων, το αποτέλεσμα είναι κωμικοτραγικό. Αλλά αυτή είναι η γενιά που έμαθε τον κόσμο από το MTV και τα γυαλιστερά περιοδικά.
Ο μοσχαναθρεμμένος Μπραντ Γκλάκμαν προσπαθεί να γίνει σταρ της ραπ, αλλά τον εμποδίζει ο πατέρας του, που φιλοδοξεί να πολιτευτεί.
Όταν η «λευκή» Αμερική συναντά τη ραπ των καταπιεσμένων και οργισμένων μαύρων, το αποτέλεσμα είναι κωμικοτραγικό. Αλλά αυτή είναι η γενιά που έμαθε τον κόσμο από το MTV και τα γυαλιστερά περιοδικά.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου