ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ
STAR 21.00
Φαντασίας, 2007 (Έγχρ.), 93'
MR. MAGORIUM’S WONDER EMPORIUM. Αμερικανική ταινία του Ζακ Χελμ, με τους Ντάστιν Χόφμαν, Νάταλι Πόρτμαν, Τζέισον Μπέιτμαν.
Ο 243 ετών εκκεντρικός ιδιοκτήτης του πιο μαγικού και παράξενου καταστήματος παιχνιδιών στο κόσμο ανακοινώνει στη διστακτική υπάλληλό του ότι ήρθε η ώρα να αποσυρθεί και να της παραχωρήσει το μαγαζί.
Ο 243 ετών εκκεντρικός ιδιοκτήτης του πιο μαγικού και παράξενου καταστήματος παιχνιδιών στο κόσμο ανακοινώνει στη διστακτική υπάλληλό του ότι ήρθε η ώρα να αποσυρθεί και να της παραχωρήσει το μαγαζί.
Όλοι θα θέλαμε να κλειδωθούμε σ’ αυτό τον θαυμαστό κόσμο που απλώνεται σε ένα σκηνικό 2.100 τ.μ.! Τολμηρό και περίπλοκο το σκηνοθετικό ντεμπούτο του σεναριογράφου του «Πιο Παράξενο κι από Παράξενο», κυρίως γιατί καταπιάνεται με ένα θέμα που μπορεί να απευθυνθεί ταυτόχρονα σε ενηλίκους και παιδιά – αν και τελικά δεν το πετυχαίνει, γιατί δεν γίνεται ποτέ ξεκάθαρο ποια είναι η κυρίαρχη ιστορία πέρα από την περιήγηση σ’ έναν απελευθερωτικό και ολοζώντανο παιχνιδότοπο.
LUCKY YOU
STAR 22.45
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 124'
Αμερικανο-γερμανο-αυστραλιανή ταινία του Κέρτις Χάνσον, με τους Έρικ Μπάνα, Ντρου Μάριμορ, Ρόμπερτ Ντιβάλ.
Aν και ποκαδόρος, όπως κι ο συν-σεναριογράφος Έρικ Ροθ, ο σκηνοθέτης του «Λος Αντζελες: Εμπιστευτικό» δείχνει να μην εμπιστεύεται το φύλλο που κρατάει στην τελευταία του ταινία, διστάζοντας να ρισκάρει για οτιδήποτε παραπάνω από μια τυπική χολιγουντιανή δραματική κομεντί. Δυσκολεύεται όμως να φτάσει ακόμα και σ’ αυτά τα στάνταρ, καθώς οτιδήποτε άξιο λόγου συμβαίνει στη μεγάλη οθόνη αφορά μονάχα τα πονταρίσματα, τις κέντες ή τα φουλ και ελάχιστα τους χαρακτήρες και τα προβλήματά τους.
Έτσι, η προσπάθεια του παράτολμου Χακ Τσίβερ να βρει χρήματα για να μπορέσει να πάρει μέρος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα πόκερ (όπου θα αντιμετωπίσει και τον πατέρα του) διατηρεί ένα στοιχειώδες ενδιαφέρον, σε αντίθεση με την ερωτική του περιπέτεια, η οποία αποδεικνύεται αφόρητα βαρετή και προβλέψιμη. Εκτός, βέβαια, κι αν σας συγκλονίζει το πρωτότυπο «πρέπει να μάθεις να παίζεις χαρτιά με τον τρόπο που ζεις και το αντίστροφο»!
Aν και ποκαδόρος, όπως κι ο συν-σεναριογράφος Έρικ Ροθ, ο σκηνοθέτης του «Λος Αντζελες: Εμπιστευτικό» δείχνει να μην εμπιστεύεται το φύλλο που κρατάει στην τελευταία του ταινία, διστάζοντας να ρισκάρει για οτιδήποτε παραπάνω από μια τυπική χολιγουντιανή δραματική κομεντί. Δυσκολεύεται όμως να φτάσει ακόμα και σ’ αυτά τα στάνταρ, καθώς οτιδήποτε άξιο λόγου συμβαίνει στη μεγάλη οθόνη αφορά μονάχα τα πονταρίσματα, τις κέντες ή τα φουλ και ελάχιστα τους χαρακτήρες και τα προβλήματά τους.
Έτσι, η προσπάθεια του παράτολμου Χακ Τσίβερ να βρει χρήματα για να μπορέσει να πάρει μέρος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα πόκερ (όπου θα αντιμετωπίσει και τον πατέρα του) διατηρεί ένα στοιχειώδες ενδιαφέρον, σε αντίθεση με την ερωτική του περιπέτεια, η οποία αποδεικνύεται αφόρητα βαρετή και προβλέψιμη. Εκτός, βέβαια, κι αν σας συγκλονίζει το πρωτότυπο «πρέπει να μάθεις να παίζεις χαρτιά με τον τρόπο που ζεις και το αντίστροφο»!
ΚΑΚΟΦΗΜΟΙ ΔΡΟΜΟΙ
ΕΤ3 23.00
Αστυνομική, 1973 (Έγχρ.), 112'
MEAN STREETS. Αμερικανική ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Χάρβεϊ Καϊτέλ, Ντέιβιντ Προύβαλ.
Στο ωμό κοινωνικό δράμα του Σκορσέζε, οι Ιταλοαμερικανοί ήρωες ζουν στο περιθώριο του αμερικανικού ονείρου προσπαθώντας να επιβληθούν στους «κακόφημους δρόμους» της Little Italy.
Μικροκομπιναδόροι, λούμπεν, ψευτονταήδες έχουν φαινομενικά την ανεμελιά των «Βιτελόνι» του Φελίνι, στην πραγματικότητα όμως είναι όλοι τους υπόλογοι στη μαφία. Η καθημερινή ζωή τους είναι φαύλος κύκλος, τον οποίο αντιμετωπίζουν πλάθοντας όνειρα, ως τη στιγμή που, πιεσμένοι από παντού, θα οδηγηθούν σε μια ατομική εξέγερση, καταδικασμένη εκ των προτέρων.
Στο ωμό κοινωνικό δράμα του Σκορσέζε, οι Ιταλοαμερικανοί ήρωες ζουν στο περιθώριο του αμερικανικού ονείρου προσπαθώντας να επιβληθούν στους «κακόφημους δρόμους» της Little Italy.
Μικροκομπιναδόροι, λούμπεν, ψευτονταήδες έχουν φαινομενικά την ανεμελιά των «Βιτελόνι» του Φελίνι, στην πραγματικότητα όμως είναι όλοι τους υπόλογοι στη μαφία. Η καθημερινή ζωή τους είναι φαύλος κύκλος, τον οποίο αντιμετωπίζουν πλάθοντας όνειρα, ως τη στιγμή που, πιεσμένοι από παντού, θα οδηγηθούν σε μια ατομική εξέγερση, καταδικασμένη εκ των προτέρων.
ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ
ALPHA 23.00
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 96'
PASSENGERS. Αμερικανική ταινία του Ροντρίγκο Γκαρσία, με τους Αν Χάθαγουεϊ, Πάτρικ Γουίλσον, Ντέιβιντ Μορς.
Η Κλερ, μια νεαρή ψυχολόγος, αναλαμβάνει την υποστήριξη των επιζώντων ενός αεροπορικού δυστυχήματος. Αρχίζει να έλκεται έντονα από έναν εξ αυτών, ενώ παράλληλα συνειδητοποιεί ότι η αεροπορική εταιρεία προσπαθεί να αποκρύψει το τι πραγματικά συνέβη στη μοιραία πτήση.
Το μυστήριο μοιάζει πολλά υποσχόμενο, η Αν Χάθαγουεϊ και ο σκηνοθέτης των «Εννέα Ζωών» έχουν σίγουρα τη δυνατότητα να του προσδώσουν δραματικό βάθος και στιλ. Κι όμως... Μεταμφιεσμένο σε απειλητικές σιωπές, ύποπτα βλέμματα περαστικών κι ένα ατμοσφαιρικό δεν-συμβαίνει-τίποτα, το φάντασμα του Νάιτ Σιάμαλαν που θα πάρει πολύ ακόμα κόσμο στο λαιμό του πηγαινοέρχεται με ιδιαίτερα ενοχλητικό τρόπο στο κουτοπόνηρο, see-through αυτό θρίλερ. Η πλοκή δεν βρίσκει ποτέ ρυθμό, η χημεία των πρωταγωνιστών είναι ανύπαρκτη και κάθε βήμα προς το δήθεν ανατρεπτικό –βλέπε αφόρητα deja vu– φινάλε προσθέτει ένα επιπλέον βαρετό κλισέ πάνω στο προηγούμενο. Κι όλα αυτά με έναν απελπιστικά αργόσυρτο, σοβαροφανή τρόπο, που κάνει το «Final Destination» να φαντάζει πρωτότυπη αεροπορο-κινηματογραφική πανδαισία αγωνίας και τρόμου.
Η Κλερ, μια νεαρή ψυχολόγος, αναλαμβάνει την υποστήριξη των επιζώντων ενός αεροπορικού δυστυχήματος. Αρχίζει να έλκεται έντονα από έναν εξ αυτών, ενώ παράλληλα συνειδητοποιεί ότι η αεροπορική εταιρεία προσπαθεί να αποκρύψει το τι πραγματικά συνέβη στη μοιραία πτήση.
Το μυστήριο μοιάζει πολλά υποσχόμενο, η Αν Χάθαγουεϊ και ο σκηνοθέτης των «Εννέα Ζωών» έχουν σίγουρα τη δυνατότητα να του προσδώσουν δραματικό βάθος και στιλ. Κι όμως... Μεταμφιεσμένο σε απειλητικές σιωπές, ύποπτα βλέμματα περαστικών κι ένα ατμοσφαιρικό δεν-συμβαίνει-τίποτα, το φάντασμα του Νάιτ Σιάμαλαν που θα πάρει πολύ ακόμα κόσμο στο λαιμό του πηγαινοέρχεται με ιδιαίτερα ενοχλητικό τρόπο στο κουτοπόνηρο, see-through αυτό θρίλερ. Η πλοκή δεν βρίσκει ποτέ ρυθμό, η χημεία των πρωταγωνιστών είναι ανύπαρκτη και κάθε βήμα προς το δήθεν ανατρεπτικό –βλέπε αφόρητα deja vu– φινάλε προσθέτει ένα επιπλέον βαρετό κλισέ πάνω στο προηγούμενο. Κι όλα αυτά με έναν απελπιστικά αργόσυρτο, σοβαροφανή τρόπο, που κάνει το «Final Destination» να φαντάζει πρωτότυπη αεροπορο-κινηματογραφική πανδαισία αγωνίας και τρόμου.
ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ
STAR 01.15
Τρόμου, 2007 (Έγχρ.), 95'
BELIEVERS. Αμερικανική ταινία του Ντάνιελ Μίρικ, με τους Τζόνι Μέσνερ, Τζον Χουέρτας, Ντάνιελ Μπενζάλι.
Δύο γιατροί παγιδεύονται από τα μέλη μιας θρησκευτικής σέκτας που σχεδιάζουν να αυτοκτονήσουν.
Θυμίζοντας τη σέκτα Heaven's Gate, ο συν-σκηνοθέτης του «The Blair Witch Project» θα τα κατάφερνε να μας παγιδεύσει ασφυκτικότερα αν δεν μας έκανε να βαρεθούμε με ατελείωτες θρησκοληπτικές φλυαρίες.
Δύο γιατροί παγιδεύονται από τα μέλη μιας θρησκευτικής σέκτας που σχεδιάζουν να αυτοκτονήσουν.
Θυμίζοντας τη σέκτα Heaven's Gate, ο συν-σκηνοθέτης του «The Blair Witch Project» θα τα κατάφερνε να μας παγιδεύσει ασφυκτικότερα αν δεν μας έκανε να βαρεθούμε με ατελείωτες θρησκοληπτικές φλυαρίες.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΖΩΗΣ
MEGA 02.00
Δραματική, 1995 (Έγχρ.), 129'
HIGHER LEARNING. Αμερικανική ταινία του Τζον Σίνγκλετον, με τους Όμαρ Επς, Μάικλ Ράπαπορτ, Τζένιφερ Κόνελι, Λόρενς Φίσμπερν.
Τρεις πρωτοετείς φοιτητές σε αμερικανικό κολέγιο που προέρχονται από λαϊκές τάξεις αντιμετωπίζουν διαφορετικά τις έντονες κοινωνικές, φυλετικές και σεξιστικές διακρίσεις.
Διεισδυτική ματιά των προβλημάτων στην ανώτατη αμερικανική εκπαίδευση, ιδωμένα μέσα από την αγωνιστική ματιά ενός μαύρου καλλιτέχνη (ο Τζον Σίνγκλετον είχε κάνει τα «Παιδιά της Γειτονιάς»). Δεν αποφεύγονται, όμως, τα στερεότυπα και οι διδακτικές κορόνες.
Τρεις πρωτοετείς φοιτητές σε αμερικανικό κολέγιο που προέρχονται από λαϊκές τάξεις αντιμετωπίζουν διαφορετικά τις έντονες κοινωνικές, φυλετικές και σεξιστικές διακρίσεις.
Διεισδυτική ματιά των προβλημάτων στην ανώτατη αμερικανική εκπαίδευση, ιδωμένα μέσα από την αγωνιστική ματιά ενός μαύρου καλλιτέχνη (ο Τζον Σίνγκλετον είχε κάνει τα «Παιδιά της Γειτονιάς»). Δεν αποφεύγονται, όμως, τα στερεότυπα και οι διδακτικές κορόνες.
ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΜΥΣΤΙΚΟ
ΑΝΤ1 03.20
Τρόμου, 2007 (Έγχρ.), 82'
BENEATH. Αμερικανική ταινία του Ντάγκεν Μέριλ, με τους Νόρα Ζέετνερ, Τίμοθι Πολ Πέρεζ, Μάθιου Σετλ.
Η Κρίστι βλέπει εφιάλτες και οράματα ότι η αδερφή της, η οποία παραμορφώθηκε σε τροχαίο και τελικά πέθανε, θάφτηκε ζωντανή. Επιστρέφοντας στην πατρίδα της, αποφασίζει να ερευνήσει την υπόθεση, ενώ οι κάτοικοι την αντιμετωπίζουν σαν να είναι ψυχικά διαταραγμένη.
Σαν μια σαπουνόπερα-θρίλερ, με μικρές ανατροπές που προσπαθούν διαρκώς να σε πείσουν ότι υπάρχει ένα μεγαλύτερο μυστήριο.
Η Κρίστι βλέπει εφιάλτες και οράματα ότι η αδερφή της, η οποία παραμορφώθηκε σε τροχαίο και τελικά πέθανε, θάφτηκε ζωντανή. Επιστρέφοντας στην πατρίδα της, αποφασίζει να ερευνήσει την υπόθεση, ενώ οι κάτοικοι την αντιμετωπίζουν σαν να είναι ψυχικά διαταραγμένη.
Σαν μια σαπουνόπερα-θρίλερ, με μικρές ανατροπές που προσπαθούν διαρκώς να σε πείσουν ότι υπάρχει ένα μεγαλύτερο μυστήριο.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου