ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
STAR 21.00
Κομεντί, 2004 (Έγχρ.), 95'
A CINDERELLA STORY. Αμερικανο-καναδική ταινία του Μαρκ Ρόσμαν, με τους Χίλαρι Νταφ, Τσαντ Μάικλ Μάρεϊ, Τζένιφερ Κούλιτζ.
Μια ορφανή κοπέλα ζει με την αντιπαθητική μητριά και τις ετεροθαλείς αδερφές της, δουλεύει ως σερβιτόρα και φλερτάρει στο Διαδίκτυο με ένα αγόρι που θα είναι ο συνοδός της σε σχολικό χορό και –τελείως τυχαία– ο «παίδαρος» του σχολείου.
Η σύγχρονη Σταχτοπούτα έχει λάπτοπ και κινητό τηλέφωνο, αλλά όχι τη μαγεία του αγαπημένου παραμυθιού. Ίσως γιατί το Χόλιγουντ θέλησε να ξεπετάξει μια κομεντί εκμεταλλευόμενο την αιωνίως έφηβη Χίλαρι Νταφ.
Μια ορφανή κοπέλα ζει με την αντιπαθητική μητριά και τις ετεροθαλείς αδερφές της, δουλεύει ως σερβιτόρα και φλερτάρει στο Διαδίκτυο με ένα αγόρι που θα είναι ο συνοδός της σε σχολικό χορό και –τελείως τυχαία– ο «παίδαρος» του σχολείου.
Η σύγχρονη Σταχτοπούτα έχει λάπτοπ και κινητό τηλέφωνο, αλλά όχι τη μαγεία του αγαπημένου παραμυθιού. Ίσως γιατί το Χόλιγουντ θέλησε να ξεπετάξει μια κομεντί εκμεταλλευόμενο την αιωνίως έφηβη Χίλαρι Νταφ.
ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΚΕΙ
ΕΤ1 22.00
Κοινωνική, 2009 (Έγχρ.), 85'
HERE AND THERE. Σερβο-αμερικανική ταινία του
Ντάρκο Λουνγκούλοφ, με τους Ντέιβιντ Θόρντον, Μιριάνα Καράνοβιτς,
Μπράνισλαβ Τριφούνοβιτς.
Με καρτουνίστικη όψη και χαμηλές ερμηνευτικές ταχύτητες, ο Ντέιβιντ Θόρντον υποδύεται τον άστεγο πλέον Ρόμπερτ, ο οποίος δέχεται –για πέντε χιλιάδες δολάρια– να κάνει λευκό γάμο με μια Σέρβα που χρειάζεται βίζα.
Το ταξίδι του στο Βελιγράδι θα αποδειχτεί φυσικά λίγο πιο προβληματικό απ’ όσο υπολόγιζε, αλλά ο Σέρβος Ντάρκο Λουνγκούλοφ δεν εκβιάζει περιπετειώδεις καταστάσεις ούτε (μελο)δραματικές κορυφώσεις. Αφήνει το χρόνο και τους ανθρώπους να τα βρουν μεταξύ τους, όπως μερικές φορές συμβαίνει, σκηνοθετεί με αντιστίξεις και ημιτόνια. Λιτή δραματουργία, λίγα λόγια, καθημερινοί χαρακτήρες, μικρές ειρωνικές πινελιές και η τιμιότητα του χειροποίητου σινεμά. Πολλές φεστιβαλικές διακρίσεις, ανάμεσά τους και το βραβείο κοινού στη Θεσσαλονίκη.
Με καρτουνίστικη όψη και χαμηλές ερμηνευτικές ταχύτητες, ο Ντέιβιντ Θόρντον υποδύεται τον άστεγο πλέον Ρόμπερτ, ο οποίος δέχεται –για πέντε χιλιάδες δολάρια– να κάνει λευκό γάμο με μια Σέρβα που χρειάζεται βίζα.
Το ταξίδι του στο Βελιγράδι θα αποδειχτεί φυσικά λίγο πιο προβληματικό απ’ όσο υπολόγιζε, αλλά ο Σέρβος Ντάρκο Λουνγκούλοφ δεν εκβιάζει περιπετειώδεις καταστάσεις ούτε (μελο)δραματικές κορυφώσεις. Αφήνει το χρόνο και τους ανθρώπους να τα βρουν μεταξύ τους, όπως μερικές φορές συμβαίνει, σκηνοθετεί με αντιστίξεις και ημιτόνια. Λιτή δραματουργία, λίγα λόγια, καθημερινοί χαρακτήρες, μικρές ειρωνικές πινελιές και η τιμιότητα του χειροποίητου σινεμά. Πολλές φεστιβαλικές διακρίσεις, ανάμεσά τους και το βραβείο κοινού στη Θεσσαλονίκη.
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΓΑΤΕΣ
ΕΤ3 23.00
Φαντασίας, 1942 (Α/Μ), 73'
CAT PEOPLE. Αμερικανική ταινία του Ζακ Τουρνέρ, με τους Σιμόν Σιμόν, Κεντ Σμιθ, Τομ Κόνγουεϊ, Τζέιν Ράντολφ.
Μια νεαρή κοπέλα αρνείται να παντρευτεί, γιατί πιστεύει ότι ανήκει σε μια αρχαία ράτσα γυναικών που μεταμορφώνονται σε πάνθηρες μόλις χάσουν την παρθενιά τους.
Η πρώτη παραγωγή του Βαλ Λιούτον στον τομέα του σινεμά του φανταστικού είναι μια πανέμορφη ποιητική ταινία, όπου ο τρόμος υποβάλλεται από την παράδοξη ατμόσφαιρα και τα διφορούμενα νοήματα.
Μια νεαρή κοπέλα αρνείται να παντρευτεί, γιατί πιστεύει ότι ανήκει σε μια αρχαία ράτσα γυναικών που μεταμορφώνονται σε πάνθηρες μόλις χάσουν την παρθενιά τους.
Η πρώτη παραγωγή του Βαλ Λιούτον στον τομέα του σινεμά του φανταστικού είναι μια πανέμορφη ποιητική ταινία, όπου ο τρόμος υποβάλλεται από την παράδοξη ατμόσφαιρα και τα διφορούμενα νοήματα.
Η ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΗΣ ΝΗΣΟΣ
STAR 23.00
Περιπέτεια φαντασίας, 2005 (Έγχρ.), 172'
MYSTERIOUS ISLAND. Αμερικανική τηλεταινία του Ράσελ Μαλκάχι, με τους Κάιλ ΜακΛάχλαν, Πάτρικ Στιούαρτ, Γκαμπριέλ Άνγουορ.
Τηλεοπτική μεταφορά του μυθιστορήματος του Ιουλίου Βερν, που αναφέρεται στην απόδραση με αερόστατο έξι κρατουμένων από τις ομοσπονδιακές φυλακές κατά τη διάρκεια του Αμερικανικού Εμφυλίου.
Τα συνηθισμένα προβλήματα με τις τηλεταινίες που αντλούν αβίαστα από απαιτητικό λογοτεχνικό υλικό: ερμηνείες και ειδικά εφέ της πλάκας, και επιδερμική προσέγγιση. Μόνο για τις εντυπωσιακές τοποθεσίες γυρισμάτων στην Ταϊλάνδη.
Τηλεοπτική μεταφορά του μυθιστορήματος του Ιουλίου Βερν, που αναφέρεται στην απόδραση με αερόστατο έξι κρατουμένων από τις ομοσπονδιακές φυλακές κατά τη διάρκεια του Αμερικανικού Εμφυλίου.
Τα συνηθισμένα προβλήματα με τις τηλεταινίες που αντλούν αβίαστα από απαιτητικό λογοτεχνικό υλικό: ερμηνείες και ειδικά εφέ της πλάκας, και επιδερμική προσέγγιση. Μόνο για τις εντυπωσιακές τοποθεσίες γυρισμάτων στην Ταϊλάνδη.
Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ
ALPHA 23.00
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 109'
STREET KINGS. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Άγερ, με τους Κιάνου Ριβς, Φόρεστ Γουίτακερ, Χιού Λόρι.
Η συνάντηση του σεναριογράφου Ντέβιντ Άγερ («Ημέρα Εκπαίδευσης», «Οι Μαχητές των Δρόμων», «S.W.A.T.-Επίλεκτη Ομάδα Κρούσης») με το συγγραφέα Τζέιμς Έλροϊ («Μαύρη Ντάλια») απέδωσε σάπιους καρπούς. Κυρίως γιατί δεν νοείται ένας καταξιωμένος συγγραφέας, ο οποίος συνυπογράφει το σενάριο, κι ένας έμπειρος σεναριογράφος στη θέση του σκηνοθέτη να παραδίδουν μια ταινία με τόσο μπανάλ, αφελείς και χαζοδιδακτικούς διαλόγους. Βρισκόμαστε στο L.A., όπου ένας βετεράνος αστυνομικός (ο οποίος προσπαθεί να συνέλθει από την δολοφονία της γυναίκας του) ενοχοποιείται για τη δολοφονία συναδέλφου του, χαίρει προστασίας από το σώμα, αλλά στην πορεία καθένας από τους συναδέλφους του –από την αδελφότητα Ad Vice που έχει συστήσει ένας αινιγματικός επικεφαλής–, αποδεικνύεται πως του την έχει στημένη.
Ωμή, γραφική βία, κοντινά πλάνα σε αποσυντιθέμενα σώματα, πιστολίδι τύπου «Robocop», άκρατη αιματοχυσία σε πρώτο πλάνο κι ένας Κιάνου Ριβς υποβιβασμένος στο ρόλο ενός δήθεν εξέχοντα και έντιμου αστυνομικού, αλλά στην πραγματικότητα τόσο απελπιστικά αξιοθρήνητου μπροστά στη διαφθορά που ενυπάρχει στην επιβολή του νόμου. Μετά από πολλές κατά συρροή ανεκδιήγητες σεκάνς συνωμοτικών συναντήσεων και συμπλοκών, το κερασάκι βρίσκεται στην τελευταία σκηνή της επιτηδευμένης εξομολόγησης του Φόρεστ Γουίτακερ (στο ρόλο του ημιπαρανοϊκού επικεφαλής του Σώματος).
Η συνάντηση του σεναριογράφου Ντέβιντ Άγερ («Ημέρα Εκπαίδευσης», «Οι Μαχητές των Δρόμων», «S.W.A.T.-Επίλεκτη Ομάδα Κρούσης») με το συγγραφέα Τζέιμς Έλροϊ («Μαύρη Ντάλια») απέδωσε σάπιους καρπούς. Κυρίως γιατί δεν νοείται ένας καταξιωμένος συγγραφέας, ο οποίος συνυπογράφει το σενάριο, κι ένας έμπειρος σεναριογράφος στη θέση του σκηνοθέτη να παραδίδουν μια ταινία με τόσο μπανάλ, αφελείς και χαζοδιδακτικούς διαλόγους. Βρισκόμαστε στο L.A., όπου ένας βετεράνος αστυνομικός (ο οποίος προσπαθεί να συνέλθει από την δολοφονία της γυναίκας του) ενοχοποιείται για τη δολοφονία συναδέλφου του, χαίρει προστασίας από το σώμα, αλλά στην πορεία καθένας από τους συναδέλφους του –από την αδελφότητα Ad Vice που έχει συστήσει ένας αινιγματικός επικεφαλής–, αποδεικνύεται πως του την έχει στημένη.
Ωμή, γραφική βία, κοντινά πλάνα σε αποσυντιθέμενα σώματα, πιστολίδι τύπου «Robocop», άκρατη αιματοχυσία σε πρώτο πλάνο κι ένας Κιάνου Ριβς υποβιβασμένος στο ρόλο ενός δήθεν εξέχοντα και έντιμου αστυνομικού, αλλά στην πραγματικότητα τόσο απελπιστικά αξιοθρήνητου μπροστά στη διαφθορά που ενυπάρχει στην επιβολή του νόμου. Μετά από πολλές κατά συρροή ανεκδιήγητες σεκάνς συνωμοτικών συναντήσεων και συμπλοκών, το κερασάκι βρίσκεται στην τελευταία σκηνή της επιτηδευμένης εξομολόγησης του Φόρεστ Γουίτακερ (στο ρόλο του ημιπαρανοϊκού επικεφαλής του Σώματος).
ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ 2
MEGA 00.45
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 88'
STARSHIP TROOPERS 2. Αμερικανική ταινία του Φιλ Τίπετ, με τους Μπίλι Μπράουν, Ρίτσαρντ Μπέργκι, Κέλι Κλάρκσον.
Η επίλεκτη ομάδα της Ομοσπονδίας συνεχίζει τον πόλεμο εναντίον των μεταλλαγμένων εντόμων και απομονώνεται σε ένα απομακρυσμένο φυλάκιο όπου κρύβεται ένας μεγαλύτερος κίνδυνος.
Ο μάστορας των ειδικών εφέ Φιλ Τίπετ («Jurassic Park», «The Twilight Saga») κάνει το ντεμπούτο του με μια ταινία που θυμίζει λίγο «Alien» και λίγο «Απειλή», αλλά είναι αρκετά φτωχή για να συνεχίσει την cult μυθολογία της πρωτότυπης ταινίας του Φερχόφεν.
Η επίλεκτη ομάδα της Ομοσπονδίας συνεχίζει τον πόλεμο εναντίον των μεταλλαγμένων εντόμων και απομονώνεται σε ένα απομακρυσμένο φυλάκιο όπου κρύβεται ένας μεγαλύτερος κίνδυνος.
Ο μάστορας των ειδικών εφέ Φιλ Τίπετ («Jurassic Park», «The Twilight Saga») κάνει το ντεμπούτο του με μια ταινία που θυμίζει λίγο «Alien» και λίγο «Απειλή», αλλά είναι αρκετά φτωχή για να συνεχίσει την cult μυθολογία της πρωτότυπης ταινίας του Φερχόφεν.
Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ
ALPHA 02.15
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 109'
STREET KINGS. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Άγερ, με τους Κιάνου Ριβς, Φόρεστ Γουίτακερ, Χιού Λόρι.
Η συνάντηση του σεναριογράφου Ντέβιντ Άγερ («Ημέρα Εκπαίδευσης», «Οι Μαχητές των Δρόμων», «S.W.A.T.-Επίλεκτη Ομάδα Κρούσης») με το συγγραφέα Τζέιμς Έλροϊ («Μαύρη Ντάλια») απέδωσε σάπιους καρπούς. Κυρίως γιατί δεν νοείται ένας καταξιωμένος συγγραφέας, ο οποίος συνυπογράφει το σενάριο, κι ένας έμπειρος σεναριογράφος στη θέση του σκηνοθέτη να παραδίδουν μια ταινία με τόσο μπανάλ, αφελείς και χαζοδιδακτικούς διαλόγους. Βρισκόμαστε στο L.A., όπου ένας βετεράνος αστυνομικός (ο οποίος προσπαθεί να συνέλθει από την δολοφονία της γυναίκας του) ενοχοποιείται για τη δολοφονία συναδέλφου του, χαίρει προστασίας από το σώμα, αλλά στην πορεία καθένας από τους συναδέλφους του –από την αδελφότητα Ad Vice που έχει συστήσει ένας αινιγματικός επικεφαλής–, αποδεικνύεται πως του την έχει στημένη.
Ωμή, γραφική βία, κοντινά πλάνα σε αποσυντιθέμενα σώματα, πιστολίδι τύπου «Robocop», άκρατη αιματοχυσία σε πρώτο πλάνο κι ένας Κιάνου Ριβς υποβιβασμένος στο ρόλο ενός δήθεν εξέχοντα και έντιμου αστυνομικού, αλλά στην πραγματικότητα τόσο απελπιστικά αξιοθρήνητου μπροστά στη διαφθορά που ενυπάρχει στην επιβολή του νόμου. Μετά από πολλές κατά συρροή ανεκδιήγητες σεκάνς συνωμοτικών συναντήσεων και συμπλοκών, το κερασάκι βρίσκεται στην τελευταία σκηνή της επιτηδευμένης εξομολόγησης του Φόρεστ Γουίτακερ (στο ρόλο του ημιπαρανοϊκού επικεφαλής του Σώματος).
Η συνάντηση του σεναριογράφου Ντέβιντ Άγερ («Ημέρα Εκπαίδευσης», «Οι Μαχητές των Δρόμων», «S.W.A.T.-Επίλεκτη Ομάδα Κρούσης») με το συγγραφέα Τζέιμς Έλροϊ («Μαύρη Ντάλια») απέδωσε σάπιους καρπούς. Κυρίως γιατί δεν νοείται ένας καταξιωμένος συγγραφέας, ο οποίος συνυπογράφει το σενάριο, κι ένας έμπειρος σεναριογράφος στη θέση του σκηνοθέτη να παραδίδουν μια ταινία με τόσο μπανάλ, αφελείς και χαζοδιδακτικούς διαλόγους. Βρισκόμαστε στο L.A., όπου ένας βετεράνος αστυνομικός (ο οποίος προσπαθεί να συνέλθει από την δολοφονία της γυναίκας του) ενοχοποιείται για τη δολοφονία συναδέλφου του, χαίρει προστασίας από το σώμα, αλλά στην πορεία καθένας από τους συναδέλφους του –από την αδελφότητα Ad Vice που έχει συστήσει ένας αινιγματικός επικεφαλής–, αποδεικνύεται πως του την έχει στημένη.
Ωμή, γραφική βία, κοντινά πλάνα σε αποσυντιθέμενα σώματα, πιστολίδι τύπου «Robocop», άκρατη αιματοχυσία σε πρώτο πλάνο κι ένας Κιάνου Ριβς υποβιβασμένος στο ρόλο ενός δήθεν εξέχοντα και έντιμου αστυνομικού, αλλά στην πραγματικότητα τόσο απελπιστικά αξιοθρήνητου μπροστά στη διαφθορά που ενυπάρχει στην επιβολή του νόμου. Μετά από πολλές κατά συρροή ανεκδιήγητες σεκάνς συνωμοτικών συναντήσεων και συμπλοκών, το κερασάκι βρίσκεται στην τελευταία σκηνή της επιτηδευμένης εξομολόγησης του Φόρεστ Γουίτακερ (στο ρόλο του ημιπαρανοϊκού επικεφαλής του Σώματος).
THE NUMBER 23
STAR 02.30
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 95'
Αμερικανική ταινία του Τζόελ Σουμάχερ, με τους Τζιμ Κάρεϊ, Βιρτζίνια Μάντσεν, Ντάνι Χιούστον.
Ένας εργαζόμενος οικογενειάρχης δέχεται ως δώρο γενεθλίων ένα βιβλίο στο οποίο ένας ντετέκτιβ περιγράφει την καταστροφική εμμονή του με τον αριθμό 23. Πιστεύοντας ότι αναφέρεται στον ίδιο, αρχίζει να βυθίζεται στην ίδια παράνοια.
Σε μια προσχηματική δραματουργία και μια εντελώς ασυνάρτητη πλοκή τη χαριστική βολή δίνει η φλου αρτιστίκ σκηνοθετική «άποψη» του εφετζή Σουμάχερ. Παραδόξως, αυτός που προσπαθεί πιο φιλότιμα είναι ο «συνήθης ύποπτος» Τζιμ Κάρεϊ.
Ένας εργαζόμενος οικογενειάρχης δέχεται ως δώρο γενεθλίων ένα βιβλίο στο οποίο ένας ντετέκτιβ περιγράφει την καταστροφική εμμονή του με τον αριθμό 23. Πιστεύοντας ότι αναφέρεται στον ίδιο, αρχίζει να βυθίζεται στην ίδια παράνοια.
Σε μια προσχηματική δραματουργία και μια εντελώς ασυνάρτητη πλοκή τη χαριστική βολή δίνει η φλου αρτιστίκ σκηνοθετική «άποψη» του εφετζή Σουμάχερ. Παραδόξως, αυτός που προσπαθεί πιο φιλότιμα είναι ο «συνήθης ύποπτος» Τζιμ Κάρεϊ.
ΤΟ ΛΥΚΟΦΩΣ ΤΟΥ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ
ΑΝΤ1 03.20
Αστυνομική, 1998 (Έγχρ.), 91'
TWILIGHT. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Μπέντον με τους Πολ Νιούμαν, Σούζαν Σάραντον, Τζιν Χάκμαν.
Ένας ηλικιωμένος ιδιωτικός ντετέκτιβ καλείται από ένα φίλο του να αναλάβει μια φαινομενικά ασήμαντη υπόθεση.
Οι κλασικοί μύθοι του φιλμ νουάρ σε μια γεροντίστικη εκδοχή, που κερδίζει τη συμπάθειά μας λόγω καλών ηθοποιών. Υποτονική η δράση και η αστυνομική ίντριγκα.
Ένας ηλικιωμένος ιδιωτικός ντετέκτιβ καλείται από ένα φίλο του να αναλάβει μια φαινομενικά ασήμαντη υπόθεση.
Οι κλασικοί μύθοι του φιλμ νουάρ σε μια γεροντίστικη εκδοχή, που κερδίζει τη συμπάθειά μας λόγω καλών ηθοποιών. Υποτονική η δράση και η αστυνομική ίντριγκα.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου