Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 11
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2001(Έγχρ.), 116;
OCEAN’S ELEVEN. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Μπραντ Πιτ, Τζούλια Ρόμπερτς.
Η αρχή του φλερτ του Σόντερμπεργκ με τις caper movies. Αμέσως μετά την αποφυλάκισή του, ο Ντάνι Όσεαν συγκεντρώνει 11 ειδικούς στις διαρρήξεις, για να ληστέψει τις εισπράξεις από τρία καζίνο του Λας Βέγκας.
Ριμέικ της ομώνυμης ταινίας του 1960, με πρωταγωνιστές την παρέα του Φρανκ Σινάτρα. Καθαρά ψυχαγωγικό σινεμά, που δεν μπαίνει στον κόπο να ανατρέψει τις συμβάσεις των caper movies, και καταπληκτική μουσική από τον Ντέιβιντ Χολμς.
Η αρχή του φλερτ του Σόντερμπεργκ με τις caper movies. Αμέσως μετά την αποφυλάκισή του, ο Ντάνι Όσεαν συγκεντρώνει 11 ειδικούς στις διαρρήξεις, για να ληστέψει τις εισπράξεις από τρία καζίνο του Λας Βέγκας.
Ριμέικ της ομώνυμης ταινίας του 1960, με πρωταγωνιστές την παρέα του Φρανκ Σινάτρα. Καθαρά ψυχαγωγικό σινεμά, που δεν μπαίνει στον κόπο να ανατρέψει τις συμβάσεις των caper movies, και καταπληκτική μουσική από τον Ντέιβιντ Χολμς.
ΟΜΟΡΦΟΣ ΤΖΟ
ΕΤ1 22.00
Κομεντί, 2000 (Έγχρ.), 94'
BEAUTIFUL JOE. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Μέτκαλφ, με τους Μπίλι Κόνολι, Σάρον Στόουν, Ίαν Χολμ.
Λίγο πριν χειρουργηθεί για όγκο στον εγκέφαλο, ο Ιρλανδός Τζο φεύγει για ένα ταξίδι, κατά τη διάρκεια του οποίου συναντά μια καταχρεωμένη ζωντοχήρα και τα παιδιά της.
Από τη μία κακή επιλογή στην άλλη προχωράει η Σάρον Στόουν. Σ’ αυτήν την ταινία όλα είναι λάθος, από τους πολυκαιρισμένους χαρακτήρες μέχρι τα τελικά καθησυχαστικά μαθήματα ζωής.
Λίγο πριν χειρουργηθεί για όγκο στον εγκέφαλο, ο Ιρλανδός Τζο φεύγει για ένα ταξίδι, κατά τη διάρκεια του οποίου συναντά μια καταχρεωμένη ζωντοχήρα και τα παιδιά της.
Από τη μία κακή επιλογή στην άλλη προχωράει η Σάρον Στόουν. Σ’ αυτήν την ταινία όλα είναι λάθος, από τους πολυκαιρισμένους χαρακτήρες μέχρι τα τελικά καθησυχαστικά μαθήματα ζωής.
ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΜΑΝΧΑΤΑΝ
STAR 02.30
Δραματική, 2004 (Έγχρ.), 93'
HEIGHTS. Αμερικανική ταινία του Κρις Τέριο, με τους Γκλεν Κλόουζ, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Τζέιμς Μάρσντεν.
Πρόκειται για την τελευταία παραγωγή του ντουέτου Τζέιμς Άιβορι-Ισμαήλ Μέρτσαντ, που εξειδικεύτηκε με περισσότερη επιτυχία στις λογοτεχνικές διασκευές εποχής («Παράθυρο με Θέα»), παρά στα μοντέρνα θέματα («Οι Σκλάβοι της Νέας Υόρκης»). Ο πρωτοεμφανιζόμενος νεαρός σκηνοθέτης Κρις Τέριο πήρε ένα θεατρικό μονόπρακτο της Έιμι Φοξ και το επέκτεινε σε πολλαπλούς χώρους δράσης, διατηρώντας τη συνοχή των 24 ωρών σε μια φθινοπωρινή μέρα στο Μανχάταν. Έχουμε πέντε χαρακτήρες με πολλά δευτερεύοντα πρόσωπα να κινούνται γύρω τους στη διάρκεια της ημέρας, όσο όμως προχωρά η νύχτα οι πορείες όλων διασταυρώνονται, οι αποκαλύψεις πληγώνουν και οι ήρωες πρέπει να πάρουν τις οριστικές αποφάσεις για την πορεία της ζωής που θα ακολουθήσουν την επομένη.
Το σενάριο είναι αρκετά συγκροτημένο, χωρίς όμως να λέει κάτι το πρωτότυπο. Τούτο το είδος της σπονδυλωτής αφήγησης, που κανείς δεν έχει καταφέρει να το εφαρμόσει όπως ο Όλτμαν, έχει το μειονέκτημα να θίγει απλώς καταστάσεις χωρίς να πηγαίνει στην ουσία των πραγμάτων, όταν δε χάνεται σε γραφικότητες που θα μπορούσαν και να λείπουν (το επεισόδιο με τον ραβίνο). Η Γκλεν Κλόουζ κλέβει εύκολα την παράσταση.
Πρόκειται για την τελευταία παραγωγή του ντουέτου Τζέιμς Άιβορι-Ισμαήλ Μέρτσαντ, που εξειδικεύτηκε με περισσότερη επιτυχία στις λογοτεχνικές διασκευές εποχής («Παράθυρο με Θέα»), παρά στα μοντέρνα θέματα («Οι Σκλάβοι της Νέας Υόρκης»). Ο πρωτοεμφανιζόμενος νεαρός σκηνοθέτης Κρις Τέριο πήρε ένα θεατρικό μονόπρακτο της Έιμι Φοξ και το επέκτεινε σε πολλαπλούς χώρους δράσης, διατηρώντας τη συνοχή των 24 ωρών σε μια φθινοπωρινή μέρα στο Μανχάταν. Έχουμε πέντε χαρακτήρες με πολλά δευτερεύοντα πρόσωπα να κινούνται γύρω τους στη διάρκεια της ημέρας, όσο όμως προχωρά η νύχτα οι πορείες όλων διασταυρώνονται, οι αποκαλύψεις πληγώνουν και οι ήρωες πρέπει να πάρουν τις οριστικές αποφάσεις για την πορεία της ζωής που θα ακολουθήσουν την επομένη.
Το σενάριο είναι αρκετά συγκροτημένο, χωρίς όμως να λέει κάτι το πρωτότυπο. Τούτο το είδος της σπονδυλωτής αφήγησης, που κανείς δεν έχει καταφέρει να το εφαρμόσει όπως ο Όλτμαν, έχει το μειονέκτημα να θίγει απλώς καταστάσεις χωρίς να πηγαίνει στην ουσία των πραγμάτων, όταν δε χάνεται σε γραφικότητες που θα μπορούσαν και να λείπουν (το επεισόδιο με τον ραβίνο). Η Γκλεν Κλόουζ κλέβει εύκολα την παράσταση.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου